Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hva kan jeg bytte ut med?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-12-10, 11:49   #1
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Hva kan jeg bytte ut med?

Paibunn
75 g bakemiks
25 g mandelmel
25 g glutenmel
100 g smør
2 ss vann

I denne paibunnen på "Min lavkarbomat", så brukes det 75 g bakemiks, det har jeg ikke, er det noe annet jeg kan bruke? For nå er jeg blakk etter julegaveinnkjøp.

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 12:52   #2
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Hva kan jeg bytte ut med?

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

Paibunn
75 g bakemiks
25 g mandelmel
25 g glutenmel
100 g smør
2 ss vann

I denne paibunnen på "Min lavkarbomat", så brukes det 75 g bakemiks, det har jeg ikke, er det noe annet jeg kan bruke? For nå er jeg blakk etter julegaveinnkjøp.

Har aldri kjøpt mandelmel, men er det ikke billigere å lage selv av mandler? Jeg kjører mandler i blenderen når jeg skal bake brød.

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 13:01   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg bytte ut med?

Mandelmel er ikke det samme som malte mandler!

Hva har du da?
Soyaprotein er nesten det samme som bakemiksen. Jeg bytter på etter hva jeg har i huset.
Kanskje du kan øke litt på de to andre ingrediensene så du får like mye "mel" som oppskriften tilsier?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 19:59   #4
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva kan jeg bytte ut med?

Jeg har fiberhusk, JBK, mandelmel, glutenmel, kruskakli, alle de vanlige frøsortene og soyamel!

Kan prøve å øke mengden på de to og evt ha i litt JBK eller fiberhusk?

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 20:22   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg bytte ut med?

Ville brukt soyamelet, jeg da! I hvert fall noe av det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 13:23   #6
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva kan jeg bytte ut med?

da skal jeg teste det en dag snart!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 15:37   #7
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva kan jeg bytte ut med?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Mandelmel er ikke det samme som malte mandler!

Hva er forskjellen

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 15:50   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg bytte ut med?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Hva er forskjellen

Mandelmelet er fettredusert i forhold til malte mandler og dermed tørrere. Trenger ikke gjøre noe forskjell, men kan sikkert gjøre det i noen oppskrifter.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 18:56   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan jeg bytte ut med?

Jeg har prøvd å lage kaker med kokosmasse i stede for kokosmel. Ble IKKE bra, for vanlig kokos suger ikke til seg væske.
Det samme skjedde da jeg skulle bruke malte mandler i sted for mandelmel. Konsistensen ble helt feil! Mandelmel ser og kjennes ut som mel, ikke som malte mandler!
Grovmalt hvete har jo ikke akkurat samme egenskaper som hvetemel heller,liksom!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 23:45   #10
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva kan jeg bytte ut med?

Ah, skjønner - takk

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vurderer å bytte kur Candlelight Ketolysekuren 33 21-01-10 14:20
Bytte av nick Pinne Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 3 24-11-09 10:06
Bytte diett? Elinengelen Generell diskusjon 25 17-11-09 22:52
Bytte av filosofi (?) Sina Lavkarbo generelt 2 06-01-08 23:06
Pakker i bytte?? Kirsten Eurodiett 1 01-11-04 14:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no