Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Innekatt, forslag til aktivisering?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-11-10, 00:25   #1
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Innekatt, forslag til aktivisering?

Har nettopp flyttet og katten min på 4,5 år har blitt innekatt..

Hun er svart og flott, (veldig lik Photo sin Zappa) og hun elsker å være ute! Hun leker med alt hun finner ute, alt som rører seg og selvsagt en super musejeger og fuglefanger.

Jeg ser hun kjeder seg nå, når hun bare må være inne, og lurer på hva jeg kan gjøre for at hun skal ha det bedre.
Vi leker mye med henne, med de tingene hun liker, feks en pinne med fjær på som hun nå snart har bitt i stykker.
Hun er kresen i maten, slikker bare i seg sausen på ferdigposene med kattemat. Hun spiser til nød rå kyllingbiter, men lite annen restemat. Uansett hva det er..

Vi har klorestativ som hun ikke ser vitsen med, og hun har 140 kvm å boltre seg på, + hun kan lufte seg på en liten veranda. Som hun ikke kan hoppe ned av. Vi bor nå midt i sentrum, og jeg ønsker ikke å slippe henne ut i trafikken her!

Noen som har innekatter og som har noen tips til oss?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 08:34   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Innekatt, forslag til aktivisering?

Lag eller kjøp et skikkelig klatrestativ! De koster riktignok skjorta å kjøpe ferdig, men ta en titt i dyrebutikken og få inspirasjon og lag noe selv.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 09:26   #3
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Innekatt, forslag til aktivisering?

Du tar fra katten noe helt vesentlig - spesielt når den i 4-5 år har vært vant til å kunne være ute. Kanskje det beste er å finne et nytt hjem til den, slik at den kan leve mest mulig naturlig og slik den har vært vant til?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 09:37   #4
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Innekatt, forslag til aktivisering?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Du tar fra katten noe helt vesentlig - spesielt når den i 4-5 år har vært vant til å kunne være ute. Kanskje det beste er å finne et nytt hjem til den, slik at den kan leve mest mulig naturlig og slik den har vært vant til?

NOPE! Den katten skal være med meg å flytte igjen til sommeren, og da kan hun igjen være ute.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 09:39   #5
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Innekatt, forslag til aktivisering?

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

NOPE! Den katten skal være med meg å flytte igjen til sommeren, og da kan hun igjen være ute.


...ja, se da er det jo annerledes!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 09:39   #6
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Innekatt, forslag til aktivisering?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Lag eller kjøp et skikkelig klatrestativ! De koster riktignok skjorta å kjøpe ferdig, men ta en titt i dyrebutikken og få inspirasjon og lag noe selv.

Hun er ikke intresert i det vi har. Jeg skrev klorestativ, men det er ikke noen liten pinne altså. Det har flere etasjer og rom og hyller å sitte på. Og det er kloretau på stammene.
Kanskje jeg må ta inn ei hel bjørk?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 11:06   #7
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Innekatt, forslag til aktivisering?

Nå måtte jeg le Lava, ser for meg du drar å sliter for å få inn et stort tre til katta

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 11:18   #8
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Innekatt, forslag til aktivisering?

En av mine katter er også veldig glad i pinne med fjær, men jeg får ikke tak i de lenger. Så jeg har kjøpt en pose med fjør i hobbybutikken og fester de i andre leker. Kanskje du kan prøve å feste fjær i et tau som kan dingle fra klatrestativet? Eneste bivirkningen vi har fått av utstrakt fjærbruk er at all påskepynt må sensureres. Det finnes også kattemyntespray til å ha på leker. Hankatten vår reagerer på det, men hukatta gir blanke. For innekatter vil jeg også anbefale å så litt kattegress, obs litt, ikke hele posen på en gang.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 11:49   #9
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Innekatt, forslag til aktivisering?

katta mi har ei klinkekule den har fulgt ho i 7 år ,,ho gravde den selv fram unner et skap under teppe på barnerommet,,den spiller hun fotball med ,

ellers går det i doruller ,vinkorker,osv,
men mye av lekelysten går jo ned jo eldre de blir

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 14:45   #10
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Innekatt, forslag til aktivisering?

Ja her er nøtter, klinkekuler, hårstrikker og mye annet, drept over en lav sko!
Hun flyr etter det meste, og sniker seg innpå hamsteren når den stikker hodet frem fra haugen sin. Men han får hun jo ikke fatt i.
Hun trives på ett vis, og er flink til å finne på ting selv, men det blir en lang vinter for henne.
Eh.. hva mon tro hun gjør med juletreet? Husker vi måtte ha plastikk kuler nederst på treet, for kattene snappa dem og lekte fotball.

Og nye fjærer skal innkjøpes lage masse rart og henge over alt.
En gang leste jeg at innekatter burde få maten på forskjellige steder, slik at de måtte lete etter maten og dermed måtte bruke hodet og hadde noe å gjøre.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 14:47   #11
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Innekatt, forslag til aktivisering?

Og ja kattegress er smart! det må jeg få kjøpt ett sted.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 19:52   #12
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Innekatt, forslag til aktivisering?

Opprinnelig lagt inn av Skippy, her.

Hankatten vår reagerer på det, men hukatta gir blanke. For innekatter vil jeg også anbefale å så litt kattegress, obs litt, ikke hele posen på en gang.

Fant dette på wikipedia:
Mellom bladene og grenene finnes et stoff som utløser en opplevelse som varer i noen minutter. Dette stoffet heter nepatalactone, og det har mange likhetstrekk med hunnkatters urin. Dette kan forklare hvorfor fertile hannkatter reagerer sterkere på kattemynte enn hunnkatter og kastrater.

Så kan være derfor

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 21:09   #13
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Innekatt, forslag til aktivisering?

Har du ikke mulighet for å ha en katte til? Så hadde de hatt selskap i hverandre Valerina er noe mange katter liker lukten av også, i forhold til å dryppe på klatrestativet

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 22:02   #14
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Innekatt, forslag til aktivisering?

Opprinnelig lagt inn av sæterjenta, her.

Har du ikke mulighet for å ha en katte til? Så hadde de hatt selskap i hverandre Valerina er noe mange katter liker lukten av også, i forhold til å dryppe på klatrestativet


Å nei, denne frøkna disser alle andre katter! Eneste hun godtok var hannkatten vår, som desverre ikke lever lenger.

Kjøpte en strikket mus en gang med noe lukt i som kattene likte, skal se om det finnes på julemarkedet i år også

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 03:50   #15
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Innekatt, forslag til aktivisering?

Jeg kjøpte noe sånt en gang. Den var populær, skal jeg si deg! Men det var litt irriterende å høre den pipingen da... Musa piper nemlig når den får seg ett slag. Lyden hang seg opp etter en stund da... Så da ble den stappet i en skuff med mye lydisolerende rundt (les: stappfult av bæreposer) til batteriet var tomt.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 11:12   #16
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Innekatt, forslag til aktivisering?

Den var jo morsom, Aeryth! Takk for tips.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 12:00   #17
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Innekatt, forslag til aktivisering?

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg kjøpte noe sånt en gang. Den var populær, skal jeg si deg! Men det var litt irriterende å høre den pipingen da... Musa piper nemlig når den får seg ett slag. Lyden hang seg opp etter en stund da... Så da ble den stappet i en skuff med mye lydisolerende rundt (les: stappfult av bæreposer) til batteriet var tomt.

En sånn tenkte jeg på også! Var veldig populært hos hunnkatten jeg kjente før.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 13:13   #18
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Innekatt, forslag til aktivisering?

Var inne på den siden og minstebeløpet man må kjøpe for er 300,-
da får jeg heller ta turen på dyrebutikken ut i neste uke.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 15:47   #19
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Innekatt, forslag til aktivisering?

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Var inne på den siden og minstebeløpet man må kjøpe for er 300,-
da får jeg heller ta turen på dyrebutikken ut i neste uke.

Jeg bare søkte på katteleker for å finne ett bilde av den saken, har aldri handlet der. Jeg hadde lyst til å handle der jeg også. Puttet i litt andre ting jeg "trenger", men jeg fikk ikke vite frakten uten å måtte registrere meg en gang. Så jeg tenker jeg heller stikker innom en dyrebutikk når jeg er i Stavangerområdet heller når de skal være så vanskelige. Jeg fant den på dyrebutikken ved IKEA på Forus for noen år siden.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 16:46   #20
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Innekatt, forslag til aktivisering?

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg bare søkte på katteleker for å finne ett bilde av den saken, har aldri handlet der. Jeg hadde lyst til å handle der jeg også. Puttet i litt andre ting jeg "trenger", men jeg fikk ikke vite frakten uten å måtte registrere meg en gang. Så jeg tenker jeg heller stikker innom en dyrebutikk når jeg er i Stavangerområdet heller når de skal være så vanskelige. Jeg fant den på dyrebutikken ved IKEA på Forus for noen år siden.


Nettopp. bedre å støtte "lokale" butikker.
Det finnes billige greier borte på Jæren, ehh tropehuset, royal kanin eler hva det nå heter På en gård.. hukommelsen svikter, men vi suser forbi når vi er på de kanter og noen ganger suser vi jammen innom også

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 23:43   #21
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Innekatt, forslag til aktivisering?

Oppdatering.
Katten har mast seg til å få komme litt ut. Vi slipper henne ut på ett stort flatt tak på baksiden av leiligheten, og hun hopper derfra opp i en gammel hage. Huset der er ubebodd og hun kommer tilbake samme vei. Enn så lenge går det bra, blir muligens verre til våren, men da er hun også bedre kjent i området.
Nå i all snøen er hun ikke lenge ute, selv om hun egentlig liker å leke med snøballer vi kaster opp i luften til henne.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 17:50   #22
Medli
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 47
Medli er på en erverdig vei

Sv: Innekatt, forslag til aktivisering?

Laserpeker. Et must for alle katteiere.

Enkelt å peke omkring med selv om du er sliten, og katten får springe både høyt og lavt mens den prøver å fange lyset. Familiekatten elsket den! Og lå alltid flere minutter og ventet på at den kanskje skulle dukke opp igjen om vi slo laseren av.

Ellers er vel katter generelt ganske tilpasningsdyktige. Hun syns sikkert det er snålt å ikke få springe ute slik hun er vant til, men tror likevel vi mennesker ligger litt mer følelse i det enn nødvendig. :P Spesielt når hun faktisk har såpass stor inneplass + veranda.

__________________


Medli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forslag til mat når man har magekatarr Charlott Generell diskusjon 29 20-12-09 19:07
Forslag til måltider? MokkMokk Induksjonen 1 23-06-06 23:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no