Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Tømme muskler for vannvekt før innveiing i konkurranse?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-13, 12:27   #1
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Tømme muskler for vannvekt før innveiing i konkurranse?

Min eldste driver kampsport på høyt nivå og pga økt treningsmengde så har vekta økt, han bygger muskler utrolig fort.

Nå må han ned 3 kg på 6 dager og det er uaktuelt å sitte timesvis i badstu eller å løpe i søppelsekk for å svette.

Om jeg lager lavkarbomat til han men sørger for at han ikke går i ketose, det er mulig å greie dette? Etter innveiing ser jeg for meg en kyllingsalat med grov ris for å fylle musklene igjen.

Dere som trener mye, kan dere mene noe om mine tanker her? Jeg vet det er vanlig å svette seg ned i denne sporten men vil ikke at han skal gå den veien.

Han er forøvrig 185 og 87 kg. Vektgrensen er 85 og så må han ta høyde for at min vekt kan vise litt feil.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 12:17   #2
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tømme muskler for vannvekt før innveiing i konkurranse?

3 kg på 6 dager er ingen umulighet. Men om han ikke er vant til (streng) lavkarbo så er det kanskje en dårlig idé å legge HELT om like før konkurranse (går ut fra at han skal konkurrere samme dag som innveiinga, eller dagen etter?). Det tar jo litt tid for kroppen å venne seg til den nye måten å spise på, og mange opplever at prestasjonene blir dårligere i en overgangsfase i starten... Jeg ville ha kuttet kraftig ned på karbohydratene, kombinert med et sparsommelig væskeinntak det siste døgnet før innveiing (og ingen tar skade av en runde i badstu heller, hvorfor vil du ikke at han skal det?). Fokuser på rene matvarer, mye proteiner, moderat med fett og lite/langsomme karbohydrater. Her er det jo ikke fett som skal av kroppen, det er for det meste vann.

Jeg tenker at det er litt forskjell på å gå ned 3 kg på 6 dager før innveiing til en fitness-konkurranse (der man skal vise musklene for all del, men ikke prestere) og en konkurranse der man faktisk trenger energioverskudd i musklene til konkurransen.

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 12:37   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Tømme muskler for vannvekt før innveiing i konkurranse?

Kan faste være et alternativ? Det *kan* være lettere for en ikke-lavkarber å takle enn ketogen mat...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 12:41   #4
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Tømme muskler for vannvekt før innveiing i konkurranse?

Takk for svar.

Jeg satte han på moderat lavkarbo med ca 100 karber om dagen og i dag hadde han gått ned 3.3 kg og har enda energi til 4-6 timers trening om dagen. Nå skal han hvile i dag og ha lett trening i morgen før konkurranser på lørdag.

Han er bare 16 år og jeg synes han er for ung til å dehydrere kroppen slik man gjør i badstu.

Men noe gjør jeg tydeligvis rett i og med at han i dag var i rett vektklasse, da får vi litt å gå på til lørdag siden han kan regne med at min vekt ikke er helt presis.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 12:44   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Tømme muskler for vannvekt før innveiing i konkurranse?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Kan faste være et alternativ? Det *kan* være lettere for en ikke-lavkarber å takle enn ketogen mat...

Det tror jeg ikke han takler, han er var på lavt blodsukker og er ikke til å være i hus med uten mat.

Tar i mot råd og tips for dette må vi gjennom fast før konkurranser fremover og jeg kan mye om lavkarbo mot lite om trening på toppnivå.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 12:44   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Tømme muskler for vannvekt før innveiing i konkurranse?

Faste kan vel plutselig også føre til vannsamling, sånn med en gang.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 12:46   #7
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tømme muskler for vannvekt før innveiing i konkurranse?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Takk for svar.

Jeg satte han på moderat lavkarbo med ca 100 karber om dagen og i dag hadde han gått ned 3.3 kg og har enda energi til 4-6 timers trening om dagen. Nå skal han hvile i dag og ha lett trening i morgen før konkurranser på lørdag.

Han er bare 16 år og jeg synes han er for ung til å dehydrere kroppen slik man gjør i badstu.

Men noe gjør jeg tydeligvis rett i og med at han i dag var i rett vektklasse, da får vi litt å gå på til lørdag siden han kan regne med at min vekt ikke er helt presis.

Kjempebra

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 15:20   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Tømme muskler for vannvekt før innveiing i konkurranse?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Takk for svar.

Jeg satte han på moderat lavkarbo med ca 100 karber om dagen og i dag hadde han gått ned 3.3 kg og har enda energi til 4-6 timers trening om dagen. Nå skal han hvile i dag og ha lett trening i morgen før konkurranser på lørdag.

Han er bare 16 år og jeg synes han er for ung til å dehydrere kroppen slik man gjør i badstu.

Men noe gjør jeg tydeligvis rett i og med at han i dag var i rett vektklasse, da får vi litt å gå på til lørdag siden han kan regne med at min vekt ikke er helt presis.

Så flott

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 26-09-13, 19:24   #9
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Tømme muskler for vannvekt før innveiing i konkurranse?

Så bra at han kom så fort ned. Hva med å kontakte f.eks. Kenn Hallstensen? Han har en facebookgruppe også. Heter noe sånt som lavkarbo - EatClub

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Konkurranse! Kanutten Lavkarbo generelt 6 18-09-11 14:15
Konkurranse! unaturligslank Ketolysekuren 128 01-11-10 23:12
Tømme karbolagrene og komme i ketose to0989 Spørsmål og svar 14 05-09-10 14:42
Muskler, muskler, muskler ... hvor mye kan det egentlig bli? SunnhetMedSirrup Spørsmål og svar 8 16-10-09 08:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no