Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Ketoserelaterte plager, eller ...?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-15, 12:45   #1
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Ketoserelaterte plager, eller ...?

Har nå vært i ketose i 6-7 dager, og opplever å føle meg litt "ør". Mulig det skriver seg fra en meget stiv nakke, men...Andre som har erfart det samme? Ikke kvalm, men mer sånn "lavt blodsukker"-ør.....
kan dette ha med f.eks vann/salttap å gjøre?

Videre så føler jeg meg litt mere nedstemt, uten at jeg vet hvorfor. Ikke skikkelig ille, men nok til at jeg lurer på om d kan ha noe med ketosen/lavkarboen å gjøre.

Noen med erfaringer/tips?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 12:58   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ketoserelaterte plager eller....?

Det kan hende. Som du selv er inne på er det viktig å passe på at man får i seg nok salt på lavkarbo. Siden man gjerne spiser veldig lite ferdigprodukter så må man faktisk passe på å salte maten litt, vi trenger salt også.

Tar du de anbefalte vitaminer og kosttilskudd?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 13:23   #3
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Ketoserelaterte plager eller....?

Pr nå tar jeg bare omega 3, vit.D og magnesium...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 13:34   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketoserelaterte plager eller....?

Er nok kroppen som prøver å stabilisere seg ja

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 15:59   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.184
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ketoserelaterte plager eller....?

Du må regne med å være litt i ubalanse de første 3-4 ukene. Helt normalt det, når kroppen venner seg til et nytt drivstoff;-)

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 16:04   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ketoserelaterte plager eller....?

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Pr nå tar jeg bare omega 3, vit.D og magnesium...

Som de andre sier er det nok kroppen som venner seg til nytt drivstoff, men sjekk opp hvilke kosttilskudd som anbefales ved ketolyse-kuren (hvis du er i ketose bør du sikkert passe på å få i deg de samme tilskuddene selv om du ikke følger den kuren) og se om du bør legge til noe - det er ingen vits å gjøre det verre enn nødvendig liksom.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 23:09   #7
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Ketoserelaterte plager, eller ...?

Jeg har akkurat de samme symptomene, Borealis! Er også i "nyketose". Jeg har tenkt at kroppen bare må få stabilisere seg.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 14-08-15, 07:10   #8
Amles
Medlem
 
Amles sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 61
Amles er ny på veien

Sv: Ketoserelaterte plager, eller ...?

Virker som du har "ketoinfluensa", som er helt normalt når du går inn i ketose. Kan ta ett par dager til ett par uker før kroppen klarer omstille seg. Egentlig er det vel nesten karboabstinenser..
Sørg for å få i deg nok vann og salter, drikk gjerne buljong ol.så du er sikker på at du ikke er dehydrert.
Mange slutter nettopp pga av disse ubehagelighetene og tror at det ikke passer for dem.. Hold ut, så vil du snart oppleve fordelen
Ang melkeprodukter som yoghurt ol så er litt individuelt om det får deg ut av ketosen eller ikke, i utgangspunktet så er ikke det noen god ide i startfasen hvis du vil raskt inn i ketose.

__________________
AMLES
Journal
Amles er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/ketogent Svar med sitat
Gammel 15-08-15, 20:23   #9
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Ketoserelaterte plager, eller ...?

..glemte tråden her...Hos meg var det krystallsyken :-(
Heftig periode, men 99,9 % bra nå :-)

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 06:52   #10
Amles
Medlem
 
Amles sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 61
Amles er ny på veien

Sv: Ketoserelaterte plager, eller ...?

Huff, krystallsyke er ikke gøy. Var plaget med det en lang periode jeg også.. Følte meg full hele tiden. Har hatt noen få anfall senere, men betrakter meg også som nesten helt frisk..
God bedring! ��

__________________
AMLES
Journal
Amles er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/ketogent Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 15:18   #11
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Ketoserelaterte plager, eller ...?

Huff, Amles.
Hadde du småsvimmelhet hele tiden, som ga balanseproblemer? Det hadde jeg. Og i tillegg KRAFTIGE svimmelhetsanfall (ca 4-5 ganger) hvor alt spant rundt i ei utrolig fart! Dette var i forbindelse med at jeg reiste meg på mårran.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 17:52   #12
Amles
Medlem
 
Amles sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 61
Amles er ny på veien

Sv: Ketoserelaterte plager, eller ...?

Ja, jeg var mer eller mindre svimmel hele tiden, men ikke så ille. Jeg hadde mange store anfall, som gjorde at jeg ikke klarte stå på bena. Måtte holde meg fast i noe, akkurat som å kjøre karusell.. Følte at andre trodde jeg var full og det var nesten ubehagelig å gå ut blant folk... Værste gangen var da jeg handlet julegaver og måtte legge meg ned på gulvet i butikken.. Med masse poser utover gulvet uten å kunne reise meg. Mange som grodde rart!
Fikk hjelp på øre-nese-hals på Ahus, men det tok ganske lang tid før det gikk over.. Hender jeg har et anfall nå også, men de går heldigvis fort over..
Hvor lenge hadde du det?

__________________
AMLES
Journal
Amles er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/ketogent Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 17:56   #13
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Ketoserelaterte plager, eller ...?

Startet i januar. Men føler egentlig at jeg er helt ok nå. Kan kjenne på litt svimmelhet om jeg snur meg raskt i senga. Men ifølge fysio, har jeg veldig stramme muskler/muskelknuter i i nakke og hals....slike som kan gi svimmelhetsfølelse og øresus...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Svar

Emneord
ketose, nestemt, ør


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Plager med lavkarbo psychgeek Lavkarbo generelt 25 30-04-12 11:25
Kan normalvektige ungdommer uten fysiske/psykiske plager følge LCHF? Tidl. medlem Lavkarbo generelt 10 28-09-11 17:26
Hva sier Fedon om majones? Lett eller vanlig eller forbudt? Entusiastisk Dr Lindbergs 15 20-06-11 19:54
PMS-plager? Platon Spørsmål og svar 4 21-05-10 18:31
Hvilke plager hadde du FØR du begynte på lavkarbo? Devana Fysisk og mental helse 18 16-01-09 14:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no