Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Blodtypedietten > Type O

rugsprø & blodtypediett?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-05-05, 12:43   #1
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel
Question

rugsprø & blodtypediett?

Jeg har lest litt frem og til bake her på de forskjellige kostholdsfilosofiene, og jeg har hatt tidligere gode erfaringer med blodtypedietten (eller i hvert fall inkorporere prinsiper fra den). Jeg er blodtype O og lurer på hvordan jeg skal forholde meg til matvarer som rugsprø/fiberrik osv.. Noen som har noen formening om dette?

__________________
"You always get more of what you focus on in life"

Sist redigert av TinaF : 29-05-05 kl 12:44. Årsak: skrev feil
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 29-05-05, 19:12   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Her kan du lese litt om hva du bør/ikke bør spise av slike ting http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2741Rugsprø og fiberrik tilhører den "nøytrale" gruppen, så det kan du trygt spise. Du finner listen nedest i posten jeg har lagt link til:

Nøytralt: Glutenfritt brød, havrekliboller, hirsebrød, Ideal flatbrød, risbrød-brunt, riskaker, rugbrød (100%), rugsprø, Ryvita knekkebrød, soyamelbrød, speltbrød, wasa knekkebrød-rug.

Hvis du leser her:
http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=41
finner du også masse og fyldig info om alle matvarer som anbefales/ikke anbefales for blodtype O !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-05-05, 19:17   #3
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Bare et spørsmål helt "off the record", om jeg vil vite blodtypen min (ikke spør hvorfor jeg ikke vet hva den er ) kan jeg ringe legen min f.eks. da? Har dem den forresten? Har bare vært hos`n en gang, tok sådan blodprøve, men dem sjekker kanskje ikke så "enkle" ting som hvilken blodtype jeg har?

Høres spennnede ut å spise litt etter det og, men kommer jo ingen plass uten å vite HVILKEN jeg er..

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 29-05-05, 21:02   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

De som har kurs i blodtype dietten har noe prøvetaking sett man kan bruke. Ellers er det ikke vanlig at fastlegen din har blodtypen din heller. Det er en dyr prøve for legekontorene å ta - så de tar det ikke om de ikke MÅ. Det var iallefall det jeg fikk beskjed om da jeg spurte om de kunne ta den. Men har du født barn så har de det på sykehuset der du fødte. Da må du sende brev til sykehuset og spørre om å få den tilsendt. De gir ikke slike opplysninger over telefon.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-05-05, 21:10   #5
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Herreguuud så innviklet da..Bare for å få vite slikt *dåne*

Jaja, da får jeg vente til jeg får barn da.. Takk uansett!

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blodtypediett, noe i det? lillemy Lavkarbo generelt 5 08-03-05 23:59
Kan man spise rugsprø dersom en ønsker å være på induksjon? Amygdala Induksjonen 0 18-07-04 18:23
Fedon/Atkinson vs blodtypediett? Nooria Barns kosthold 3 15-04-04 22:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no