Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Hva, ingen yoghurt?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-03-06, 20:33   #1
Hvitveis
Medlem
 
Hvitveis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 67
Hvitveis er på en erverdig vei
Unhappy

Hva, ingen yoghurt?

Kan jeg virkelig ikke spise yoghurt eller drikke syrnet melk i induksjonsfasen? Det inneholder jo ikke noe særlig karbohydrat vel?
Jeg er totalt avhengig av å ihvertfall å kunne spise naturell yoghurt hvis jeg skal klare å holde en striks kostplan...

i fjor prøvde jeg Lindberg med ganske greit resultat, men falt helt ut etter flytting og masse andre omstillinger og gikk opp over 15 kg i løpet av et års tid. Så tenkte jeg kunne kanskje prøve ketosediett, som jeg har hørt skal være veldig effektivt. Men hvis jeg ikke får ha yoghurten min må jeg kanskje ta Lindbergen igjen.. hmm..

Helt sikkert, ingen yoghurt? Kommer man ikke i ketose selv om man spiser yoghurt da? *håpefull*

__________________










Hvitveis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk iblandet tips fra blodtypediett Svar med sitat
Gammel 17-03-06, 21:04   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva, ingen yoghurt?

Du har ikke skrevet hvilken filosofi du følger, men siden du snakker om induksjon er det kanskje Atkins ?

Du skal egentlig ikke spise yoghurt på induksjon da. Og det har kun med karbeinnhold å gjøre. Yoghurt naturell inneholder 5.5 karber pr dl. Skal du ha 20 karber til dagen er det i overkant. Det spørs jo også hvor mye karber du tåler før vekttapet stanser opp.

Du kan godt spise mer karber enn 20 på Aktins om du tåler det....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-03-06, 21:55   #3
Hvitveis
Medlem
 
Hvitveis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 67
Hvitveis er på en erverdig vei

Sv: Hva, ingen yoghurt?

Jeg har en følelse av at jeg ikke tåler så altfor mye. Men jeg trodde at opptil 40g var greit for å komme i ketose. Det er individuelt da?

Jeg mente Atkins her ja, siden jeg postet innlegget her

Jeg har begynt på ny kostholdsomlegging, og gått ned en del allerede bare på å følge eget hode, være litt mer fysisk aktiv og redusere de usunne innleggene i kosten min, men jeg må velge meg et program som jeg må stille meg inn på, ellers blir det for mange sånne "jeg kan jo bare ta en liten smakebit" til at det blir særlig effektivt... Så jeg er ute og shopper etter det opplegget jeg synes virker best.

Jeg skjønner at 5,5 gram er for mye hvis jeg bare skal opp i 20g karber per dag i induksjonen.. men så er det bare to uker da..hmm *tenker*

__________________










Hvitveis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk iblandet tips fra blodtypediett Svar med sitat
Gammel 17-03-06, 21:58   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva, ingen yoghurt?

Joa, det er mange som tåler opp mot 40 karber, men på Atkins Induksjon, de første 14dagene, skal du ikke spise mer enn 20 pr dag.

Induksjonsperioden er ment for å rense kroppen for så å gå over til vedvarende hvor du tilbakefører matvarer en etter en (etter vedvarende stigen) slik ar du finner ut ha du tåler/ikke tåler og fremdeles ta av....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-03-06, 23:09   #5
Hvitveis
Medlem
 
Hvitveis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 67
Hvitveis er på en erverdig vei

Sv: Hva, ingen yoghurt?

Jeg forstår. Tusen takk for svar

__________________










Hvitveis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk iblandet tips fra blodtypediett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva ønsker du deg? Fedonisten Livets lyse side 28 02-10-11 22:29
Hva spiser en egentlig ? Donkea Lavkarbo generelt 8 09-10-04 11:10
Hva er dette? Fedonisten Kosttilskudd 27 25-09-04 12:05
Og hva er hodet ditt opptatt av.... Carbokiller Generell diskusjon 20 29-08-04 22:01
Hva er viktigst for å oppnå sine mål (slanking) Begod Generell diskusjon 1 29-04-04 12:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no