Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Har du senebetennelse? Dette hjalp meg, på 4 dager!

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-11-09, 02:01   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Thumbs up

Har du senebetennelse? Dette hjalp meg, på 4 dager!

Det har jeg hatt i skulderen.. i tre måneder, vondt hver eneste dag.. de par siste ukene holdt jeg på å bli sprø av smerte. Gikk til legen, han ga meg sterk paracet og naproxen + henvisning til fysioterapi. Medisinen hjalp, men det er jo bare symptomatisk behandling.. når noen timer hadde gått, var det like vondt igjen, og ny dose med medisin.. Følte meg ikke spesielt snill mot leveren min, for å si det sånn! (Jeg gikk på 4 gram paracet om dagen, og naproxen, og leste at doser på 10 gram paracet om dagen kunne skade leveren kraftig.. 4 gram er ikke SÅ langt unna 10 gram..)

Så jeg begynte å lete litt på nett om forskjellige måter å behandle på. Bestilte krillolje som skal ha bra effekt på betennelser i kroppen. Også bestilte jeg en magnetbandasje til skulderen som jeg skulle ligge med om natten (tumag.no).

Men! Jeg går til TFT-behandling, og terapeuten banket på meg i rundt 45 min.. og smertene ble utrolig mye mildere! Han mente at det kunne være blokkeringer i kroppen min som skapte senebetennelsen, og at TFTen ville hjelpe på økt blodgjennomstrømming, som ville ta bort slaggstoffene i skulderen. (Det samme gjør magnetbandasjen, øker blodgjennomstrømmingen.)

Litt vanskelig å si akkurat hva som "kurerte" meg, siden jeg begynte med alt sammen samme dag.. Personlig tror TFTen tok bok det verste, og magnetbandasjen resten, og at den fortsetter å hjelpe (jeg bruker den hver natt.)

På kvelden etter at jeg tok TFT, begynte jeg å få litt vondt igjen, og tok etter den fryktede paracetboksen, men tenkte jeg skulle gi magnetbandasjen en sjanse.. Tok den på, og det begynte å prikke i skulderen samt at området føltes kaldere. En halvtime senere var det mye mye bedre.

Ang. krilloljen, så har jeg tatt over dobbel dose disse 4 dagene, så det kan jo også selvfølgelig hatt sin effekt.

Idag, 4 dager siden jeg begynte med alt dette - er jeg rett og slett helt frisk! Jeg har ingen smerter ved hvile i det hele tatt, etter smerter kronisk i tre lange måneder. Det eneste jeg merker nå, er at armen er sliten, stiv og trøtt etter 3 måneder med "stress", men noe annet er ikke å vente. Pluss en spesiell bevegelse med armen høyt hevet, men den bevegelsen har vært vond i mange år.

Om en stund skal jeg prøve å kutte ut både krilloljen og magnetbandasjen som jeg bruker om natten, for å se om smertene kommer tilbake, så jeg vet mere om hva som hjalp best. Tør ikke enda dog, lever så godt i smertefri-land!

Kanskje dette er noe for andre også?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 03:01   #2
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Har du senebetennelse? Dette hjalp meg, på 4 dager!

Takk!

Dette kan hjelpe min kjære, som har betennelse i ene skulder,
men jeg tror vi evt kommer til å bestille magnetbandasjen, da det ikke finnes
TFT her, og at tja.. med Krillojlen.

men supert råd! og veldig glad for at du har blitt så bra!!
Håper det varer!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 03:06   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Har du senebetennelse? Dette hjalp meg, på 4 dager!

Si fra om din kjære blir bedre da!

Forøvrig, man kan prøve TFT på seg selv også. Be han fokusere på smerten, og bank/tapp (han eller du) på overflaten av hånden med tre fingre, på punktet mellom lillefinger og ringfinger, like under knokene (utrolig krøkkete forklart.. ). Så går du til utsiden av håndflaten. La oss si at du banker på venstre hånd, da skal du banke helt på yttersiden av hånden, mellom lillefingerknoka og "håndleddsknoka". Gjør gjerne flere ganger om dagen, hver gang det er smerter. Dette skal hjelpe på andre smerter også som jeg har skjønt, siden terapeuten min kalte det "smertebehandling".

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 17:06   #4
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Har du senebetennelse? Dette hjalp meg, på 4 dager!

OG, Tumag var utroolig kjappe! Fikk pakken i posten i dag!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Svar

Emneord
betennelse, krill, krillolje, magnetbandasje, magnetterapi, senebetennelse, tft


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ned fem kilo på fem dager - er dette litt for godt til å være sant? Bolla Pinnsvin Spørsmål og svar 31 21-08-10 17:03
Dette med søtningsmiddel, sukkerarter ol, forstår ikke dette helt jeg! bella donna Spørsmål og svar 3 12-06-09 23:30
1 kg ned på 3 dager, dette lover godt stinemarie Ketolysekuren 10 17-06-07 15:48
Senebetennelse Marianne Fysisk og mental helse 19 22-09-05 18:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no