Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Ny måned, ny lenke fra Fitnessbloggen: Kukerundt-syndromet

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-12, 21:42   #26
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Ny måned, ny lenke fra Fitnessbloggen: Kukerundt-syndromet

Jeg var en skikkelig kukerundter, før jeg begynte å trene styrke på morgenen. Nå "tør" jeg plutselig å trene skikkelig - når jeg er nesten alene. Jeg er fremdeles litt på kukerundt, men jeg har i det minste en plan for kukerundtinga. Jeg trener mye med slynge for å bedre kjernemusklaturen, i tillegg til blant annet bulgarske utfall. Jeg har ikke planer om å holde på med det for alltid, det er TUNG styrketrening med FÅ repetisjoner jeg vil gjøre, og programmet mitt sier at det skjer fra og med juni. Selv om man kanskje vil kalle treninga mi kukerundt er jeg rød i trynet i flere timer etter trening og støl i to dager, så noe motstand får jeg i det minste

Jeg synes det er veldig vanskelig å trene tung styrke alene, jeg trenger hjelp til å løfte på maksbelastning i knebøy, blant annet. Jeg får vel våge meg bort til disse "stativene" da

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 22:08   #27
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Ny måned, ny lenke fra Fitnessbloggen: Kukerundt-syndromet

Kjør på, Brokkoli!

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 22:23   #28
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ny måned, ny lenke fra Fitnessbloggen: Kukerundt-syndromet

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Eller er kukerundt all trening som ikke gir noen effekt?

Hører jo stadig vekk om folk som trener mye og lenge men som aaaldri hverken får muskler, går ned i vekt eller blir spesielt mye sprekere og/eller klarer forme kroppen sin....

DET er å drive kukerundt trening mener jeg. Beste kukerundt maskin jeg har sett er forøvrig en slik "ja" maskin eller nei maskin...makan til tullete greie.

Om alternativet til stillstand er forfall så har også kukerundttrening en misjon, vil jeg si.

Ikke alle MÅ være så målrettet som deg, vet du.

JEG kaller det kukerundt mer når forventninger og innsats ikke matcher.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 11:24   #29
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ny måned, ny lenke fra Fitnessbloggen: Kukerundt-syndromet

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg kuker ofte rundt sammen med ei venninne.. Beste treningene jeg har Tilbringer flere tiiiiiiiiiiiiiimer på senteret. Da har vi det gøy, og trening skal vel også være litt gøy innimellom, ikke bare fullt fokus? Jeg hadde ihvertfall ikke giddet trene om jeg måtte være så forbanna seriøs hver eneste økt..

Nei, men så klager ikke du, eller gir uttrykk for at su ikke skjønner at du ikke får særlig fremgang heller...det er jo også noe som er kjennetegnet på de som har kukerundttrening som hovedtreningsform....

  Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 11:34   #30
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ny måned, ny lenke fra Fitnessbloggen: Kukerundt-syndromet

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Om alternativet til stillstand er forfall så har også kukerundttrening en misjon, vil jeg si.

Ikke alle MÅ være så målrettet som deg, vet du.

JEG kaller det kukerundt mer når forventninger og innsats ikke matcher.

Nja, jeg er ikke så målrettet egentlig da. Vil heller si at jeg legger opp treningsintensitet ift de mål jeg har satt meg og holder meg til det. Men enkelte dager så kan jeg leke og ha det relaxed, selv om det står noe annet på programmet.
Disse dagene gir også fremgang på et vis kanskje bare ikke opp mot målet.

Folk må gjerne bedrive kukerundt hvis det er hva de er fornøyd med. Men da bør man ikke skryte av å drive trening i flere timer hver dag for så å klage/ikke forstå at man ikke klarer forme kroppen eller bli særlig sterkere/mer utholden etter noen år....det er disse jeg blir oppgitt over i egen vennekrets og omgangskrets.
Fordi det er de samme typene som sier at "alt er så enkelt for deg hypah, du er så lettrent og er så heldig du, mens jeg derimot".....Finnes ikke en setning som provoserer meg mer. Resultater krever knallhard jobbing over år, det er ingenting som er lettere for meg enn andre, kanskje med unntak å bruke meg somm unnskyldning for egen kukerundt trening da. Det er lett det

  Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 12:38   #31
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ny måned, ny lenke fra Fitnessbloggen: Kukerundt-syndromet

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Nja, jeg er ikke så målrettet egentlig da. Vil heller si at jeg legger opp treningsintensitet ift de mål jeg har satt meg og holder meg til det.

Dette er omtrent definisjonen på målrettet i min ordbok

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 16:41   #32
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ny måned, ny lenke fra Fitnessbloggen: Kukerundt-syndromet

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Dette er omtrent definisjonen på målrettet i min ordbok

Hvis målet en dag er å få frisk luft fremfor å råtne i sofaen, så blir treningen lagt opp deretter. Mer som restitusjon egentlig. Alle trener jo med et mål for øyet? Eller handler målet om å gi seg selv bedre samvittighet så når noen spør om man trener så kan man svare jada jeg trener masse jeg???

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store brød-lenke-tråden (Husk å legge inn lenke her ved ny oppskrift) Summer Bakst 45 15-02-17 23:39
Fra Fitnessbloggen: Slik kombinerer du lavkarbo med trening gamlebyen Trening 2 20-01-12 12:27
Nettmøte med Kenn Hallstensen på Fitnessbloggen xpd Nyheter / media 1 09-11-11 17:25
Fitnessbloggen deltar i ernæringsdebatten Vegard L Generell ernæringsdebatt 0 06-08-11 04:29
Ny artikkel om lavkarbo på fitnessbloggen Vegard L Lavkarbo generelt 1 17-02-11 11:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no