Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Ny på lchf -og så slapp?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-13, 09:38   #1
Saya
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 4
Saya er på en erverdig vei

Ny på lchf -og så slapp?

Hei!

Har lest endel her, og nå våger jeg meg på ett innlegg og

Jeg begynte på lchf for tre uker siden, og jeg elsker det! Humøret er såååå mye bedre nå som blodsukkeret er jevnt. Hurra!

Jeg er ikke så altfor dreven enda, men det går greit med maten. Men jeg er så slapp! Ønsker meg mer energi.... Er dette vanlig i en periode, eller gjør jeg noe feil? Har ikke merket noe på vekta heller foreløpig, men det kommer vel forhåpentligvis etterhvert? Tenker å bruke denne første tiden på å venne meg til kostholdet, og så heller telle karber etterhvert dersom det er et must....

Saya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 09:49   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ny på lchf -og så slapp?

Hei og velkommen!

Slett ikke uvanlig å være slapp i starten. Kroppen trenger litt tid på å venne seg til å bruke ketoner som brennstoff i stede for karbohydrater feks. Særlig gjelder dette om du ligger veldig lavt på karbene. Du bør ligge på/over 15 i hvert fall.

Ellers er det viktig å få i seg nok grønnsaker og væske. Du bør også passe på å få i deg litt salter, for disse skylles gjerne fort ut av systemet når man drikker og tisser mye. Liker du typ Farris kan du drikke litt av det.

Lykke til videre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 14:45   #3
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Ny på lchf -og så slapp?

Helt vanlig i begynnelse, som Kitt sier. Det blir nok bedre får du i deg nok fett?

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 15:03   #4
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny på lchf -og så slapp?

Velkommen hit og masse lykke til

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 17:59   #5
Saya
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 4
Saya er på en erverdig vei

Sv: Ny på lchf -og så slapp?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hei og velkommen!

Slett ikke uvanlig å være slapp i starten. Kroppen trenger litt tid på å venne seg til å bruke ketoner som brennstoff i stede for karbohydrater feks. Særlig gjelder dette om du ligger veldig lavt på karbene. Du bør ligge på/over 15 i hvert fall.

Ellers er det viktig å få i seg nok grønnsaker og væske. Du bør også passe på å få i deg litt salter, for disse skylles gjerne fort ut av systemet når man drikker og tisser mye. Liker du typ Farris kan du drikke litt av det.

Lykke til videre!


Ok, takk!

jeg har som sagt bare brukt tiden til p venne meg til dette nye kostholdet, så har ikke telt karber... Bør kanskje begynne å gjøre det? Er ikke så flink til å drikke så masse, så kan skjerpe meg der! Hvor mye farris kan man drikke?

Saya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 18:01   #6
Saya
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 4
Saya er på en erverdig vei

Sv: Ny på lchf -og så slapp?

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Helt vanlig i begynnelse, som Kitt sier. Det blir nok bedre får du i deg nok fett?


Takk, håper det blir bedre! Jeg vet ikke helt? Jeg syns jeg spiser noe voldsom med fett, men tror det er fordi det er så uvant... Spiser jo sjelden og fordi jeg er så lenge mett! Men får begynne å regne litt og se om det er nok..

Saya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 18:03   #7
Saya
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 4
Saya er på en erverdig vei

Sv: Ny på lchf -og så slapp?

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Velkommen hit og masse lykke til



Takk for det, så hyggelig

Saya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 23:42   #8
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny på lchf -og så slapp?

Opprinnelig lagt inn av Saya, her.

Takk, håper det blir bedre! Jeg vet ikke helt? Jeg syns jeg spiser noe voldsom med fett, men tror det er fordi det er så uvant... Spiser jo sjelden og fordi jeg er så lenge mett! Men får begynne å regne litt og se om det er nok..

Bruker du Diett.no ? Det er viktig særlig i begynnelse å veie maten og
vite hva vi putter i oss
Lykke til

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Slapp hud? Adeleide Mer enn 30 kg overvekt 13 23-02-11 20:23
Så slapp ... mari10 Lavkarbo generelt 15 12-04-10 21:47
Slapp hud Torleiv Ketolysekuren 4 12-01-10 13:08
Jeg er så slapp! Paris Generell diskusjon 30 23-09-09 10:30
Slapp Marte_mor Ketolysekuren 12 06-03-09 22:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no