Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oktoberstarterne!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-10-13, 16:08   #51
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Når jeg legger inn det jeg har spist iløpet av dagen nå blir jeg litt sjokka egentlig! For selv om jeg føler at jeg har spist skikkelig masse fett, så kommer jeg under de kaloriene jeg telte på lavkarbo! Jeg hadde under 1700 kcal til dagen før, nå ligger jeg på 1100 og tror jeg vil få 1500 kcal tilsammen idag. Det er altså 200 kcal mindre enn på lavkalori, eneste forskjellen er at jeg er METT nå!!

Det var litt gøy å se

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 18:28   #52
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av swirre, her.

Takk for det!
Første dagen gikk overraskende bra!
Jeg spiste ett hjemmelaget GROVT rundstykke til frokost og resten av dagen spiste jeg bare lavkarbo mat. Orker ikke helt enda å beg med frokost utskifting hvis dere sjønner hva jeg mener... men, tenker så lenge jeg holdwr meg unna karbohydrater til de andre måltidene så er vel en GROV skive ok?? Her i huset bakes all brømat fra bunnen av, så jeg vet nøyakrig hva som er i det...

Brød på ketolyse er nono. regner med at du har lest boka, siden du har ketolyse i signaturen din?

Mulig du går ned, men korn har ikke noe på ketolyse å gjøre.

Hovedprinsippene for ketolyse er grønnsaker, 15g karbo om dagen fra grønnsaker og litt fete melkeprodukter. Og nok protein til din ønskede vekt og fett så du blir mett. Det rundstykket alene var hele dagskvota med karbo, uten å regne med gørnnsaker.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 20:41   #53
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Hei dere!

Er det greit at jeg hiver meg med her selv om vi er så langt ut i oktober? Har 35 kg å ta av, å lang vei og gå. Er bare 22 år, så ønsker å ta av meg disse kiloene for å få selvtilliten tilbake.

Min historie kort; La på meg litt og litt i puberteten, særlig da jeg fikk meg kjæreste. For over 1 år siden slanket jeg meg 14 kilo. Disse kom raskt på igjen når jeg ble gravid, og nå veier jeg 105 kg. grøss. Vil ned til 70 kg. Er 1.75 cm.

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:03   #54
St. Cecilie
Medlem
 
St. Cecilie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 64
St. Cecilie er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Melissa90, her.

Hei dere!

Er det greit at jeg hiver meg med her selv om vi er så langt ut i oktober? Har 35 kg å ta av, å lang vei og gå. Er bare 22 år, så ønsker å ta av meg disse kiloene for å få selvtilliten tilbake.

Min historie kort; La på meg litt og litt i puberteten, særlig da jeg fikk meg kjæreste. For over 1 år siden slanket jeg meg 14 kilo. Disse kom raskt på igjen når jeg ble gravid, og nå veier jeg 105 kg. grøss. Vil ned til 70 kg. Er 1.75 cm.

Velkommen! Høres ut som vi hører til i samme båt, skal ned til ca det samme. De er harde, disse graviditetskiloene!

__________________
post tenebras, lux.
St. Cecilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:05   #55
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Ja la på meg 25 kilo i svangerskapet :P

Nå er jeg piss lei av å ikke passe klærne mine, ikke passer jeg de i butikken heller. Nå er det nok og jeg vil tilbake der jeg var før Motivasjonen er på plass ihvertfall

Hva har dere spist idag?

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:10   #56
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Blir spennende med 3 dager der ALL mat må spises ute kjenner jeg, tenker å bake litt å ha med, samt kjøpe brød til å spise på hostellet og litt pålegg da det er kjøleskap der. Middagen burde ikke være noe problem da

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:20   #57
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Slik har min frokost sett ut;

eggerøre med 3 egg, og bacon.

Middag; Stekt seifilet med rømmesaus og spinat til.

Kvelds har det bare blitt noen sprøe osteskiver. nam nam. Er merkelig nok ikke sulten, men d er normalt på meg ihvertfall de første dagene på ketolyse. kanskje jeg blander sammen en salat til kvelds hvis jeg gidder for å få i meg mer grønnsaker

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:21   #58
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Nupsida, ser du har en journal? Er det som en slags dagbok, eller hvordan fungerer det?

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:21   #59
Esperanza
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 34
Esperanza er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Hei Melissa90, og velkommen hit
I dag har det bare gått i avocado, reker, majones, salat og olje/dressing. Eneste som har smakt i dag faktisk. Men ellers pleier jeg å ha veldig varierte måltider.

Esperanza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-Atkins Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:37   #60
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Takk for det Noen som har en god oppskrift på soppstuing? er det forresten tillatt på ketolyse?

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:41   #61
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Velkommen så mye Melissa!

Ja, journal er en type dagbok der man skriver, du må gjerne ta en titt innom min for å se hva jeg skriver om

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 07:30   #62
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Melissa90, her.

Takk for det Noen som har en god oppskrift på soppstuing? er det forresten tillatt på ketolyse?

Soppstuing er veldig enkelt! Freser sopp (og evnt løk) i smør, og så heller du over fløte og kanskje litt rørosrømme (det gir en tykkere saus) og så koker du det inn. Smak til med salt og pepper. Det er kjempegodt! Soppstuing er supert på ketolyse! lite karbo i det!

Forresten...velkommen til gruppa er hyggelig at vi er flere syns jeg!

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 07:38   #63
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Blir spennende med 3 dager der ALL mat må spises ute kjenner jeg, tenker å bake litt å ha med, samt kjøpe brød til å spise på hostellet og litt pålegg da det er kjøleskap der. Middagen burde ikke være noe problem da

Ah! Jeg kjenner litt på det samme akkurat nå. Jeg skal til Stockholm, og skal også spise all mat ute i tillegg skal jeg danse sikkert i 8 timer på Lørdagen!!! tipper det blir en skikkelig utfordring for min del. Men det SKAL gå bra *psyker meg opp*

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 11:34   #64
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Da ble det heldigvis ikke bergenstur! Både jeg og samboeren er i dårlig form så da utsetter vi turen litt. Jeg synes egentlig det er helt greit, så litt mørkt på enda en spontan tur der maten på planlegges steg for steg og spesielt nå når jeg ikke er i form!

Så da blir det forhåpentligvis litt ekstra kosetid med begge to i dårlig form! Kjæresten jobber mye så jeg nyter det at han er hjemme sšå lenge jeg kan!

Idag viste vekta 113,9 800 gram over minstenotering

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 11:43   #65
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Verste jeg vet er å være på farta når jeg går på ketolysekuren, føler det er mye lettere å sprekke da

Idag viste vekta 103,4, - 1,6 kg siden mandag. Regner med mestparten bare er vann da men

Dere som har gått før på ketolysekuren, hvor mye har dere gått ned før det har vistes på kroppen? slik at andre så det?

Til frokost her ble det eggerøre av 3 egg pluss røkelaks til

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 11:56   #66
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Melissa90, her.

Verste jeg vet er å være på farta når jeg går på ketolysekuren, føler det er mye lettere å sprekke da

Idag viste vekta 103,4, - 1,6 kg siden mandag. Regner med mestparten bare er vann da men

Dere som har gått før på ketolysekuren, hvor mye har dere gått ned før det har vistes på kroppen? slik at andre så det?

Til frokost her ble det eggerøre av 3 egg pluss røkelaks til

Problemet mitt er ikke at jeg sprekker, men at det er så vanskelig når det blir impulstur for jeg føler jeg må bake litt å ha med!

Når det gjelder det at folk ser vektnedgangen din så kommer det jo veldig ann på hvor mye overvektig man er! Noen kan gå ned 5 kg og det vises, andre kan gå ned 20 kg uten at det vises. Sist jeg gikk på ketolysekuren innbiller jeg meg at det vistes når jeg hadde gått ned 10-15 kg, men nå sa jeg jo til alle at jeg slanket meg så de var jo mer obs på det enn om de ikke hadde visst det

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 14:17   #67
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Noen som trenger forslag til mellommåltid nesten uten karber?

Nå koser jeg meg med osteskiver og skinke rullet sammen, nesten ingen karber og veldig mettende!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 0323f2763bdc11e3bfea22000a1fbe0b_8.jpg (70,9 KB, 2 visninger)
__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 20:10   #68
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Takk for tipset Nupsida Ble kyllinglår og soppstuing på meg til middag, med stekt løk og paprika Og litt fetaost

Noen her som vet om man må få i seg så å så mye grønnsaker pr dag for å gå ned i vekt? Mener å ha lest noe om det tidligere. er litt redd for at jeg spiser for lite grønnsaker

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 21:18   #69
swirre
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 57
swirre er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Brød på ketolyse er nono. regner med at du har lest boka, siden du har ketolyse i signaturen din?

Mulig du går ned, men korn har ikke noe på ketolyse å gjøre.

Hovedprinsippene for ketolyse er grønnsaker, 15g karbo om dagen fra grønnsaker og litt fete melkeprodukter. Og nok protein til din ønskede vekt og fett så du blir mett. Det rundstykket alene var hele dagskvota med karbo, uten å regne med gørnnsaker.


Dette vet jeg, men har ikke orket å begynne med en annen type frokost enda. Akkurat denne uken jobber jeg med å kutte ut karbydratene, men frokosten klarer jeg ikke. Skal ta den neste uke eller uka etterpå når jeg er "trygg"...

swirre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 21:25   #70
Esperanza
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 34
Esperanza er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Vekta står fremdeles bom fast, skylder på mensen, håper jeg kommer sterkere tilbake over helga.. Til frokost i dag ble det to stekte egg og fire baconskiver, middag idag ble hakkebøff med oppsetting og brokkoli I morgen til middag blir det nok kyllingfilet med bacon surret rundt, og hjertesalat med litt løk og grønne oliven med olje/eddik dressing Mine kjære får det samme men med enten ris eller pommesfrites til Her om dagen hadde vi kaffegjester på besøk, og min mann og eldste sønn ønsket seg vafler, snill som jeg er stod jo jeg i stekeosen og laget vafler til de.. Utrolig kjipt når jeg elsker vafler!! Meeen jeg stod i mot fristelsen

Esperanza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-Atkins Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 21:35   #71
swirre
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 57
swirre er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Esperanza, her.

Vekta står fremdeles bom fast, skylder på mensen, håper jeg kommer sterkere tilbake over helga.. Til frokost i dag ble det to stekte egg og fire baconskiver, middag idag ble hakkebøff med oppsetting og brokkoli I morgen til middag blir det nok kyllingfilet med bacon surret rundt, og hjertesalat med litt løk og grønne oliven med olje/eddik dressing Mine kjære får det samme men med enten ris eller pommesfrites til Her om dagen hadde vi kaffegjester på besøk, og min mann og eldste sønn ønsket seg vafler, snill som jeg er stod jo jeg i stekeosen og laget vafler til de.. Utrolig kjipt når jeg elsker vafler!! Meeen jeg stod i mot fristelsen


Så snill du er som steker vafler!! Utrolig viljestyrke du må ha!!

swirre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 00:37   #72
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Se hva jeg har kost meg med idag!
Ostekake med bunn av rista mandler og smør og appelsingele i fyllet <3

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 1392953_10202028398168188_1657362402_n.jpg (31,1 KB, 4 visninger)
__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 12:43   #73
Esperanza
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 34
Esperanza er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av swirre, her.

Så snill du er som steker vafler!! Utrolig viljestyrke du må ha!!

Tusen takk Jeg tror at hvis jeg skeier ut litt her og der så er det altfor lett å falle av lasset, så jeg tørr rett og slett ikke Til helgen skal søsteren min gifte seg, så det blir min første og siste cheat day før jul Men må si jeg gruer meg litt til det ogsså, er så kjipt at jeg mister flere dager med god fettforbrenning pga EN dag.. Meeen sis gifter seg bare en gang!

Esperanza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-Atkins Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 12:44   #74
Esperanza
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 34
Esperanza er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Se hva jeg har kost meg med idag!
Ostekake med bunn av rista mandler og smør og appelsingele i fyllet <3

Wow det så DEILIG ut!! Hvor mange karbohydrater er det i et kakestykke??

Esperanza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-Atkins Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 12:46   #75
Esperanza
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 34
Esperanza er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Weee endelig begynner nåla å bevege seg i riktig retning igjen Spent på hva vekta viser til mandag og ikke minst mandagen uka etter det
veier dere dere hver dag eller har dere stålvilje å tar det en gang i uka??

Esperanza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan går det med oktoberstarterne? Gladlaksen Spørsmål og svar 4 08-03-10 13:22
Resultater på oktoberstarterne? Gladlaksen Ketolysekuren 24 05-12-08 12:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no