Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januar-starterne

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-01-14, 22:54   #276
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Januar-starterne

Godt å høre... Tok en halvkilo på et døgn nå, så det løsner kanskje litt nå!

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 09:00   #277
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Sv: Januar-starterne

06.01 - 101,8kg
13.01 - 98,9 kg. - -2,9kg - -2,9kg
20.01 - 97,9 kg. - -1,0kg - -3,9kg

Fornøyd med uken som har vært, både når det gjelder mat og trening. Jeg har trent 30ds 5 dager denne uken

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 09:19   #278
wirow_84
Medlem
 
wirow_84 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kyststripa i Agder
Alder: 39
Innlegg: 135
wirow_84 har en fantastisk aura rundt segwirow_84 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januar-starterne

Flott nedgang, Elewyn! keep it up!

Er det et 30 days program du har fulgt? i tilfelle hvilket?

__________________
wirow_84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 10:51   #279
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Sv: Januar-starterne

Jeg følger Jillian Michaels 30 day shred, er på dag 7 nå

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 12:32   #280
St. Cecilie
Medlem
 
St. Cecilie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 64
St. Cecilie er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Flinke dere er! Jeg prøver å komme meg ut på tur hver dag, evt. tredemølla på Elixia om været er alt for dårlig.

__________________
post tenebras, lux.
St. Cecilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 19:19   #281
Soldamen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 21
Soldamen er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Falt litt for noen fristelser denne helga pga en fest med jobben og klarte ikke helt å hoppe av karbobpten. Ny giv igjen og er på gang igjen. Ikke noe særlig vektoppgang heldigvis, men mistet litt av den herlige energien jeg har hatt.

Kjenner faktisk de vante smertene etter en betennelse jeg har hatt over lengre tid. Trodde jeg var bedre, men mindre karbohydrater har tydeligvis hatt sin virkning!

Soldamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 20:51   #282
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Januar-starterne

For mye grønnsaker har visst fått meg ut av ketose... URK! Må nok passe bedre på...

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 20:53   #283
JojoJulie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 54
JojoJulie er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Trening her å i dag! Step/styrke. Deilig! Falt for fristelsen og gikk på vekta i dag å.. Etter å ha ikke gått ned 1g forrige uke, ser det lysere ut i dag! Ny giv!

JojoJulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 21:05   #284
cimberlane
Medlem
 
cimberlane sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 81
cimberlane har en fantastisk aura rundt segcimberlane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av Xenia, her.

For mye grønnsaker har visst fått meg ut av ketose... URK! Må nok passe bedre på...

ja, det skal ikke så mye til. jeg er så fanatisk akkurat nå at jeg veier alt av grønnsaker for å passe på at jeg holder meg innenfor. men grønnsaker er sååå godt

__________________
cimberlane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 21:09   #285
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Januar-starterne

Jeg tok en salat med ost og skinke i dag, og Lasagne til middag, det ble nok i overkant... Til kvelds ble det eggerøre, seranoskinke og litt rømme... Håpet det skulle dra det inn igjen, men... Men merker egentlig ikke så mye til at jeg har falt ut, annet enn at jeg har gått opp litt, regner med at det er veske...

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 21:27   #286
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Januar-starterne

Etter hva jeg leser nå, kan det hende jeg bare skiller ut mindre ketoner nå? Har jo vært på kur i nesten 3 uker nå... Så lenge formen er bra, så gir jeg egentlig litt blaffen...

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 05:37   #287
cimberlane
Medlem
 
cimberlane sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 81
cimberlane har en fantastisk aura rundt segcimberlane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januar-starterne

da har jeg veid meg, og vekta viste 0,5 kg ned
utrolig fornøyd, nå veier jeg 86,4 kg
så det går ihvertfall nedover

__________________
cimberlane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 08:34   #288
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av Xenia, her.

Etter hva jeg leser nå, kan det hende jeg bare skiller ut mindre ketoner nå? Har jo vært på kur i nesten 3 uker nå... Så lenge formen er bra, så gir jeg egentlig litt blaffen...

Veldig lurt å gi blaffen i sticksen. Torkil får si hva han vil. Men etter noen år her inne skal jeg fortelle min erfaring: De fleste blir vannvittig stressa av fargen på sticksen, enda den bare viser OVERSKUDDSKETONER. Den viser ketoner kroppen ikke har brukt. Jeg har faktisk oppevd å ikke få utslag dag etter dag tross for to uker med kun kjøtt, egg og smør. Jeg gikk ned over 1kg i uka da.
Du ødelegger ikke fettforbrenningen med litt for mye grønnsaker. Da er det heller fløte en skal holde igjen på, siden melkesukker kan trigge insulinutskillelsen mye. Men så lenge du over tid( ikke kortere tidsperspektiv enn 4 uker, vekta på oss damer kan svinge sykt mye pga hormoner) går ned, så spis slik du gjør og ikke se på sticksen, den får deg ikke til å gå fortere ned i vekt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 13:39   #289
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Januar-starterne

Jeg har utslag, litt sterkere igjen i dag, så helt ute, kunne jeg vel ikke være? Ja, fløte er en partypooper... Mulig det ble litt mange kaffekopper med fløte i går og... ? Får stramme inn litt... Jeg tester ikke så ofte, men greit innimellom... Takk for svar!

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 15:17   #290
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Januar-starterne

veide meg i dag, 74,5 skjønenr ikke hva jeg gjør galt, tok en ketostix og og den var mørkelilla

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 15:30   #291
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

veide meg i dag, 74,5 skjønenr ikke hva jeg gjør galt, tok en ketostix og og den var mørkelilla

Skal mann bruke ketosestix så skal den brukes på kvelden hvis jeg husker rett, noen timer etter siste måltid. Og som det er gjenntatt flere ganger, er den mørkelilla kan det bety for lite vann... Og alt i alt, stix er ofte bare et stressmoment som ikke sier noe spesielt om noenting... Spis riktig - MER grønnsaker, beveg deg noe og så skal du se at det går bra. Men, du må holde på i mer enn 10 dager

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 15:32   #292
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Januar-starterne

spiser grønnsaker, beveger meg hele dagen i barnehagen og hu på apoteket sa det ikke spilte noen rolle når på daget man tok en sånn stix

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 16:16   #293
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Skal mann bruke ketosestix så skal den brukes på kvelden hvis jeg husker rett, noen timer etter siste måltid. Og som det er gjenntatt flere ganger, er den mørkelilla kan det bety for lite vann... Og alt i alt, stix er ofte bare et stressmoment som ikke sier noe spesielt om noenting... Spis riktig - MER grønnsaker, beveg deg noe og så skal du se at det går bra. Men, du må holde på i mer enn 10 dager

Signerer

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 16:29   #294
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Januar-starterne

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Skal mann bruke ketosestix så skal den brukes på kvelden hvis jeg husker rett, noen timer etter siste måltid. Og som det er gjenntatt flere ganger, er den mørkelilla kan det bety for lite vann... Og alt i alt, stix er ofte bare et stressmoment som ikke sier noe spesielt om noenting... Spis riktig - MER grønnsaker, beveg deg noe og så skal du se at det går bra. Men, du må holde på i mer enn 10 dager

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Signerer


Signerer også. Og det står i lærebøkene om lavkarbo. Om man vil høre på mannen som skrev boken hvis kostholdsfilosofi man har bestemt seg for å følge, eller på google eller en tilfeldig apotekdame- hvis man tar til seg informasjon fra hvilken som helst kilde og bare samler det sammen til sin egen filosofi, blir det gjerne forvirrende.

OG, å fokusere på fargen på stix, som det har blitt gjentatt her, å henge seg opp i graden av lilla- så lenge den blir lilla skiller man ut ketoner. GRADEN av lilla er ikke noe poeng å henge seg opp i, og at den blir mørk lilla betyr ikke at man går ned i vekt. Eller at man har gjort noe galt.

Stix er micro-fokus, og i startfasen av en kostholdsomlegging er makro-fokus essensielt. Få de store trekkene rett. Å henge seg opp i detaljer den første tiden blir BARE forvirrende og stress. Stix kan være nyttige for å sjekke om man ER i ketose, som når man lurer på om man må lenger ned i karbohydratnivå eller kan gå lenger opp. Stix, om den blir noen grad av lilla, forteller en at kroppen skiller ut ketoner. Det kan den gjøre om man har spist innmari lite etter å ha vært syk også, uten at man går på noen ketogen diett. Stixen er ikke en indikator på noe utover det.

Først får man grunntrekkene i orden. Hvis man er i ketose, og man går på ketogen diett, flott, da er den grei. Hvis man fortsatt ikke går ned i vekt etter noen UKER, så er det på tide å se på andre elementer. Melkeprodukter. Makrosammensetning av næringsstoffer. Grønnsaker. For noen også kalorier.

Ketose er ikke magisk på noen måte. For noen av oss har det ikke noen særlig nyttig effekt en gang. Ketose er ikke noe som gir automatisk vekttap. Men, først få grunnmuren solid på plass, SÅ begynne å pirke på arkitekturen på resten. Og tålmodighet er greia her. Hvis man leter etter absolutt alt man kan gjøre feil etter noen uker, så er hovedsakelig det man gjør feil.

Ketolyseboka forklarer grunntrekkene i den dietten, og ketogen kost generelt veldig simpelt. Begynn med å lese den, følg det som står i den, SÅ kan man begynne å pirke HVIS det ikke funker.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 17:30   #295
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Januar-starterne

takk for svar da skal jeg ikke henge meg så mye opp i fargen, men at det faktisk er utslag

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 17:25   #296
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Januar-starterne

Som ventet var det ikke mye nedgang denne uka her... Så etter 3 uker er resultatet egentlig dårligere, enn etter 1 uke... Men tar det ikke så tungt, siden formen er bra! Og røykeslutten gjør definitivt sitt...

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 13:45   #297
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Januar-starterne

Sønnen har tatt av over 8 kg på 3 uker!! Så flink! Nå er han tilbake på 2 sifra, bare det er jo gull!

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-14, 09:51   #298
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Januar-starterne

åh så bra xenia, jeg veide 74,5 på onsdag, veide meg i går og, da viste vekta 73,7 så går ihvertfall riktig vei

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 25-01-14, 13:48   #299
JojoJulie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 54
JojoJulie er på en erverdig vei

Sv: Januar-starterne

Xenia: Det er jo veldig bra å gå nedover ved røykeslutt spør du meg! Stå på! Og så flink sønn du har!
Gratulerer med nedgang, engeljenta!

Her har vi stillesitting i sofaen i dag. Sønnen er forkjøla og skal til syden med mormor i morgen, så han må holde seg frisk! Startet dagen med egg, bacon og tomater, godt i helga! Skal være flink så det blir nedgang til veiedag på mandag!

JojoJulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-14, 20:12   #300
Xenia
Medlem
 
Xenia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Ringsaker, Hedmark
Alder: 55
Innlegg: 147
Xenia er ny på veien

Sv: Januar-starterne

Ja, uten røykeslutten, kan det hende det hadde gått kjappere her også! Men man får vel ikke begge deler, er jeg redd!
Takk for det! Ja, han er kjempeflink! Så bra det går nedover, da går det rett vei... Krysser fingre for pen nedgang på mandag!

Xenia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
November-13-starterne sivmaria Ketolysekuren 226 04-02-14 17:07
Vekttråd for april 2011-starterne! Drømmepie Ketolysekuren 167 26-01-12 20:27
Mai-starterne 2011- den store veietråden Euphita Ketolysekuren 250 06-12-11 18:23
Går "Januar-starterne" mest ned i starten? Hasselnøtt Ketolysekuren 1 04-02-11 14:52
Vekt og mål for juni-starterne søtsaka Ketolysekuren 83 04-10-09 13:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no