Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

2. dag er ferdig... og kan dette være riktig?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-05, 23:45   #1
TheOnly
Juniormedlem
 
TheOnly sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Finnmark
Innlegg: 22
TheOnly er ny på veien

2. dag er ferdig... og kan dette være riktig?

Er ferdig med min 2. dag på Ketolyse-kuren, og måtte jo selvfølgelig teste med stix. I går var den beige, men i dag viser den rosa (10). Kan dette være riktig?
Har ennå ikke fått så veldig variasjon i kosten... det blir egg med litt ost og skinke til frokost og salat med skinke og ost og litt dressing til lunsj. Middagen i går var kylling og salat med litt ost. I dag var det kokt seifilet, hollandaise-saus og nesten 200 gr kokt blomkål.
Det skal vel ta lenger tid før det gir utslag på stix'en?

TheOnly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-05, 23:47   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

det varierer veldig fra peron til person, så det kan gjerne stemme
sjekk denne linken: http://forum.lavkarbo.no/diskusjon2092.html

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-04-05, 23:52   #3
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Kan godt stemme, ja. Men husk at stixen ikke "vet" forskjell på om det er kroppsfett eller fett fra mat du forbrenner... Men velg den ooptimistiske varianten - klart ting har begynt å skje

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 07-04-05, 10:51   #4
konepone
Medlem
 
konepone sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo, men snart Flateby
Alder: 49
Innlegg: 172
konepone er en juvelkonepone er en juvelkonepone er en juvel

Hei TheOnly

Høres ut som meg - er også på min andre dag og har fått rosa på stixen. Merker du noe sitring i kroppen? Jeg sover bedre enn noen gang, og tenker ikke på mat, og har enda ikke merket noe til bivirkninger (men kanskje det kommer etterhvert). Ønsker deg lykke til videre - det blir gøy å følge med!!

__________________
KONEPONE til mannbrann




Vi åler oss sakte nedover.........



konepone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 07-04-05, 13:30   #5
TheOnly
Juniormedlem
 
TheOnly sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Finnmark
Innlegg: 22
TheOnly er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Alfie

Kan godt stemme, ja. Men husk at stixen ikke "vet" forskjell på om det er kroppsfett eller fett fra mat du forbrenner... Men velg den ooptimistiske varianten - klart ting har begynt å skje

Ja, det har jeg lest i boka tror jeg... Eller var det her et sted. Er det noen pekepinn på hvor lang tid etter et måltid man skal måle? Jeg testet minst 4 timer etter at jeg hadde spist. Da hadde jeg spist seifilet, blomkål og hollandaise-saus (den er det jo smør i da).

TheOnly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-05, 13:34   #6
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

TheOnly, kan jeg spørre hvor i Finnmark du er? Send gjerne en pm...

  Svar med sitat
Gammel 07-04-05, 13:35   #7
TheOnly
Juniormedlem
 
TheOnly sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Finnmark
Innlegg: 22
TheOnly er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av konepone

Høres ut som meg - er også på min andre dag og har fått rosa på stixen. Merker du noe sitring i kroppen? Jeg sover bedre enn noen gang, og tenker ikke på mat, og har enda ikke merket noe til bivirkninger (men kanskje det kommer etterhvert). Ønsker deg lykke til videre - det blir gøy å følge med!!

Hei Konepone...

Har ikke kjent noen sitring men kroppen var rar på tirsdag (1. dagen). I går gikk det mye bedre... Eneste er at jeg føler meg litt kvalm.... Og løper mye på do, til og med på natta... Det bruker jeg ikke gjøre. Lykke til til deg også

TheOnly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-05, 14:57   #8
konepone
Medlem
 
konepone sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo, men snart Flateby
Alder: 49
Innlegg: 172
konepone er en juvelkonepone er en juvelkonepone er en juvel

Opprinnelig lagt inn av TheOnly

Hei Konepone...

Har ikke kjent noen sitring men kroppen var rar på tirsdag (1. dagen). I går gikk det mye bedre... Eneste er at jeg føler meg litt kvalm.... Og løper mye på do, til og med på natta... Det bruker jeg ikke gjøre. Lykke til til deg også


Den do-løpinga er jeg med på - løper i ett sett. Kvalmen har heldigvis holdt seg borte, men jeg merker at det kan bli litt mye egg...også er jeg ikke så glad i skinke som jeg trodde (ugggh). Uansett, dette går så det griner...ikke sant

__________________
KONEPONE til mannbrann




Vi åler oss sakte nedover.........



konepone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 07-04-05, 18:42   #9
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Opprinnelig lagt inn av TheOnly

Ja, det har jeg lest i boka tror jeg... Eller var det her et sted. Er det noen pekepinn på hvor lang tid etter et måltid man skal måle? Jeg testet minst 4 timer etter at jeg hadde spist. Da hadde jeg spist seifilet, blomkål og hollandaise-saus (den er det jo smør i da).

Hei
det står i boken og på vedlegget i ketolysestixene, at det anbefales å måle urinen om kvelden ! om morgenen er målingen mer usikker.
Vennlig Hilsen
Torkil Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-04-05, 19:41   #10
TheOnly
Juniormedlem
 
TheOnly sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Finnmark
Innlegg: 22
TheOnly er ny på veien
Smile

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
det står i boken og på vedlegget i ketolysestixene, at det anbefales å måle urinen om kvelden ! om morgenen er målingen mer usikker.
Vennlig Hilsen
Torkil Andersen

Hei,

Ja, det var om kvelden jeg målte. Før jeg skulle legge meg, ca. 4-5 timer etter middag. Takk for at du tar deg tid til å svare på innleggene våre her inne.

TheOnly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-05, 19:49   #11
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av TheOnly

Hei,

Ja, det var om kvelden jeg målte. Før jeg skulle legge meg, ca. 4-5 timer etter middag. Takk for at du tar deg tid til å svare på innleggene våre her inne.

Hei
Målingen er uavhengig av om du har spist eller ikke! .
Hos normale mennesker kan det være utslag om morgenen, hvis man f.eks bare har spist lett kvelds kl 18 og siden trent et par timer og så ikke spist noe før neste morgen, da er det lite karbophydrat i kroppen og kroppen starter på å danne de enzymer som skal få ketosen i gang. Derfor kan morgentesting være usikkert å tolke.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter. Iset Trening 35 22-06-06 21:42
Noen her som er glad i cola? Ikke etter å ha lest dette Kristian Generell ernæringsdebatt 3 14-03-05 05:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no