Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbohydrat-teoriene er manipulasjon

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-03-11, 11:10   #126
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbohydrat-teoriene er manipulasjon

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Ja, det er artig å observere hvordan autoritetene nå posisjonerer seg med vage uttalelser som de antakelig planlegger å referere til på et senere tidspunkt.

Jeg blir mer og mer overbevist om at kostholdsautoriteter i dag snakker mot bedre vitende. Både Drevon og Meyer, for eksempel, har kommet med offentlige uttalelser om lavkarbokosthold som de kan stå inne for også om 10 år.

Jeg er litt usikker på grunnen til at de snakker mot bedre vitende. Én grunn kan jo være problemer med å innrømme at man har tatt feil, men den viktigste grunnen tror jeg faktisk er en (misforstått) bekymring omkring matforsyning og større landbrukspolitiske forhold. Spesielt Drevon har ved flere anledninger fremhevet manglende bærekraft som en viktig innsigelse mot lavkarbokosthold. De mener at vi ikke vil ha nok animalsk føde til å mette verdens befolkning, hvis alle skulle redusere på karbohydratinntaket. Det har de antakelig rett i også, men det er jo forutsatt at matproduksjonen forblir slik den er i dag. Dette er egentlig et svært interessant tema, som burde belyses i større grad. Dette er en oppgave for VOF i kommende artikler?


-

Interessant betraktning - fint å vite at noen er mindre bekymret for at "halve verden" er så overvektige at de er syke med alt det medfører - og MER bekymret for at den samme verden skal få for lite proteiner...den samme halvparten ja, for strengt tatt så har ikke den vestlige verden vært så veldig flink til å fordele animalsk føde til den tredje verden fra før av heller... vi pøser jo nødhjelp i karbohydrater så det holder...

Jeg synes det er mest trist at såpass oppegående mennesker med utdanning innen tema ernæring har så fastlåste skylapper at de ikke kan se til siden et eneste øyeblikk etter at de har startet og bevege seg framover i karrieren sin... dette er keiserens klær all over again

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det ikke hold i Atkins og ketolyse teoriene? manesh Lavkarbo generelt 11 06-02-08 13:45
Hva legger dere i begrepet "manipulasjon"? mofe Generell diskusjon 19 13-03-06 21:18
lavkarbohydrat dietter mikeheal Lavkarbo generelt 1 21-11-04 19:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no