Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 18-06-13, 06:41   #20301
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Jeg var med nykatten nå, og fikk pasta på sprøyte til ham, og noe annet til de voksne som skal legges i nakken.
Ungen tok det bra, og bæsja masse døde ekle "isj" etter noen timer!

Katter bør ha sjekk 1 gang i året om de ikke feiler noe

Og ja, jeg fikk med til de store kattene, og alle er behandlet

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 18-06-13, 07:33   #20302
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Jeg ville kanskje kjøpt farge hos frisøren, for det er ikke alle farger en bør ha i
bleket hår. Fått litt hjelp til å velge farge.
Og heller tatt i fargen selv hjemme.

Sparer på det også

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Gjør det hos frisøren! Da jeg prøvde å gjøre det hjemme, ble håret mitt grønt...

Tror jeg prøver hjemme først. Stikker innom frisøren og kjøper farge der og får litt råd. Hvis jeg gjør som de sier og bruker frisørfarge så burde jo ikke resultatet bli så mye verre enn om en frisør gjør det ..? Har uansett reservert time på lørdag i tilfelle resultatet blir dårlig, men håper jeg slipper å bruke de 2000 spenna

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 18-06-13, 13:14   #20303
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Syns det er så stress og dyrt å holde mitt platinahvite blekede hår nettopp det, og vil farge det brunt igjen. Skal jeg ta sjansen på å gjøre det hjemme, eller er det så vanskelig å få det bra at jeg bare må bite i det sure eplet og få det gjort hos frisøren?

Gjør det hjemme du! Jeg har tre stykk hjemme som farger håret jevnlig, innlagt bleking først noen ganger der det skal bli lysere enn det er. Har ikke hatt noen som helst problemer med hjemmefarge etter bleking, så det hadde jeg ikke vært redd for. Kjøper gjerne farge på H&M eller Sparkjøp, og gjerne på Boots om vi er i London en tur. Ingen grunn til å betale mer enn nødvendig....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
Gammel 18-06-13, 15:06   #20304
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Tror jeg prøver hjemme først. Stikker innom frisøren og kjøper farge der og får litt råd. Hvis jeg gjør som de sier og bruker frisørfarge så burde jo ikke resultatet bli så mye verre enn om en frisør gjør det ..? Har uansett reservert time på lørdag i tilfelle resultatet blir dårlig, men håper jeg slipper å bruke de 2000 spenna

Sånn for å veie opp for alle horror-historiene - jeg hadde knallrødfarget hår, ble drit lei av å håndtere etterveksten, kjøpte blekegreier og askeblondfarge (som er min naturlige farge, sånn for ordens skyld) på en eller annen helt ordinær butikk, og det gikk helt greit. Ikkeno grønnfarge eller kjemisk katastrofe. Så jeg ville venta med kjempeinvestering til det viste seg å være tvingende nødvendig å gjøre det på den måten, gitt.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 18-06-13, 15:24   #20305
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Min erfaring er at hjemmefarging er helt uproblematisk selv på bleket hår. Har en runde eller to i måneden med mine tre, bare meg og bikkja som ikke farger håret hos oss;-) Hjemmebleking er litt verre, det sliter hardt på håret så noen omganger med hårkur etterpå kan være lurt. Men å gå til frisør bare for å farge håret ser jeg på som helt bortkastet. Denslags gjør man like godt selv til en brøkdel av prisen....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
Gammel 18-06-13, 15:42   #20306
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Min erfaring er at hjemmefarging er helt uproblematisk selv på bleket hår. Har en runde eller to i måneden med mine tre, bare meg og bikkja som ikke farger håret hos oss;-) Hjemmebleking er litt verre, det sliter hardt på håret så noen omganger med hårkur etterpå kan være lurt. Men å gå til frisør bare for å farge håret ser jeg på som helt bortkastet. Denslags gjør man like godt selv til en brøkdel av prisen....

... og så kan man da selv velge kjemikalier også.... ( skeptisk, og bruker helsekostfarge i håp om at det kanskje er litt bedre...)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 18-06-13, 15:43   #20307
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Blekinga har jeg alltid tatt hos frisør, men farging har jeg alltid gjort hjemme tidligere. Håret mitt tåler ekstremt mye, så det er hverken slitt eller spesielt tørt. Jeg hadde en rød toning liggende her fra før av, og så har jeg vært og kjøpt en gylden brun farge hos frisøren. Hun sa at så lenge jeg brukte den røde først så vil ikke håret bli grønt, men hun advarte meg om at det kunne bli mye rødskjær, men akkurat det gjør meg ingenting

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 18-06-13, 16:58   #20308
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

... og så kan man da selv velge kjemikalier også.... ( skeptisk, og bruker helsekostfarge i håp om at det kanskje er litt bedre...)

finnes frisører som bruker organiske og ammoniakkfrie farger også. frisøren min driver med "den type ting".

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 18-06-13, 18:42   #20309
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nabogutten går rundt naken "hele" tiden. Sitter på sykler og fartet rundt. Han kommer i vår hage og leker med våre leker. Han er 4 år. Jeg liker det ikke. HVORDAN takle dette? Må jeg bare tåle det?

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 18-06-13, 20:07   #20310
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Nabogutten går rundt naken "hele" tiden. Sitter på sykler og fartet rundt. Han kommer i vår hage og leker med våre leker. Han er 4 år. Jeg liker det ikke. HVORDAN takle dette? Må jeg bare tåle det?

Niks! Send han hjem med beskjed om at han må ha på klær når han ikke er hjemme. Og selvsagt at han er hjertelig velkommen med klær på

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo
Gammel 18-06-13, 20:55   #20311
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nå er jeg brunette igjen. Kjempefornøyd med resultatet selv om jeg syns det blekede håret var veldig tøft. Men det ble bare for dyrt å holde det ved like (jeg har jo mellombrunt/mørk brunt hår i utgangspunktet), og hjemmebleking turte jeg ikke å begi med ut på ...

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 18-06-13, 20:56   #20312
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Niks! Send han hjem med beskjed om at han må ha på klær når han ikke er hjemme. Og selvsagt at han er hjertelig velkommen med klær på

Enig med synsegulla, men også en tier på at det er minst én forelder som blir småsur

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 18-06-13, 21:09   #20313
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg bryr meg ikke eller blir støtt om småunger løper rundt nakne, men det er din hage og leker så du er i din fulle rett til å si at du ikke liker det og be om at han har på seg klær når han skal leke der. Hvis du er normalt høflig så tror jeg nok de fleste foreldre skjønner det, jeg hadde i hvert fall ikke blitt sur om det hadde vært min unge Jeg har selv en 3-årig nudist, men han får bare lov til å løpe naken innenfor våre fire vegger, for man vet jo aldri hvilke perverse skapninger som går rundt

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 18-06-13, 22:12   #20314
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har så vondt i underlivet om kveldene og må tisse ofte, også urinlekkasje innimellom. Dette har pågått, med noen pauser, i noen uker nå, på og av. På dagtid merker jeg ingenting. Det svir, brenner fra underlivet og opp i magen og brer seg til en eller begge sider. Har legetime i morgen, men veldig vondt nå. Bør jeg ringe legevakten tro?

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo
Gammel 18-06-13, 22:16   #20315
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Jeg har så vondt i underlivet om kveldene og må tisse ofte, også urinlekkasje innimellom. Dette har pågått, med noen pauser, i noen uker nå, på og av. På dagtid merker jeg ingenting. Det svir, brenner fra underlivet og opp i magen og brer seg til en eller begge sider. Har legetime i morgen, men veldig vondt nå. Bør jeg ringe legevakten tro?

Ja, det burde du. En telefonsamtale koster ikke mye, så avgjør sykepleierene der om de synes du skal komme eller ei.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 18-06-13, 22:46   #20316
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

finnes frisører som bruker organiske og ammoniakkfrie farger også. frisøren min driver med "den type ting".

Jupp. Vi har en her også. (Jeg synes det er billigere og blir nesten like bra når jeg gjør det selv - bortsett fra bleking da... )

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 18-06-13, 22:55   #20317
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Sånn for å veie opp for alle horror-historiene - jeg hadde knallrødfarget hår, ble drit lei av å håndtere etterveksten, kjøpte blekegreier og askeblondfarge (som er min naturlige farge, sånn for ordens skyld) på en eller annen helt ordinær butikk, og det gikk helt greit. Ikkeno grønnfarge eller kjemisk katastrofe. Så jeg ville venta med kjempeinvestering til det viste seg å være tvingende nødvendig å gjøre det på den måten, gitt.

Kanskje bare jeg som var særdeles uheldig da... Etter dette har jeg ikke turt å bruke annet enn toning hjemme. Mistenker at håret mitt har litt merkelige reaksjoner på hårfarge generelt, fargen blir ALDRI i nærheten av bildet på pakken... Men klippe håret gjør jeg alltid selv, er jo umulig å finne en frisør som faktisk kan klippe hår...

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-06-13, 23:31   #20318
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Et par ganger i året (før og etter sommeren?), tabletter eller mikstur. Like gøy hver gang. Ikke prøv å blande det i maten, katta gjennomskuer det tvert, stapp det bak i halsen på katten, press munnen dens igjen og hodet litt bakover og stryk den over halsen, da må den svelge. Jeg pleide å legge katta ned og "sette" meg overskrevs på henne med hennes ansikt fra meg, det høres brutalt ut, men med litt trening gikk det på noen sekunder.

Jeg knuser tabletten og blander det i en skvett rømme. Det går ned på høykant. De slikker fatet rent. Katter er laktoseintolerante, men litt rømme pleier å gå fint.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 19-06-13, 00:24   #20319
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja, det burde du. En telefonsamtale koster ikke mye, så avgjør sykepleierene der om de synes du skal komme eller ei.

Takk. Jeg ringte, kom inn, hadde helt ren urinprøve og kom ut med tabletter likevel fordi jeg kanskje kunne ha det likevel. Rare greier. Takk, uansett.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo
Gammel 19-06-13, 00:56   #20320
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

finnes frisører som bruker organiske og ammoniakkfrie farger også. frisøren min driver med "den type ting".

Ja, de fleste har vel gått over til det nå. Mest for sin egen del følge de der jeg går. De utsettes jo fr dette mange ganger om dagen, og det er ikke få frisører som har måttet slutte pga allergier mot de midlene over tid.

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Kanskje bare jeg som var særdeles uheldig da... Etter dette har jeg ikke turt å bruke annet enn toning hjemme. Mistenker at håret mitt har litt merkelige reaksjoner på hårfarge generelt, fargen blir ALDRI i nærheten av bildet på pakken... Men klippe håret gjør jeg alltid selv, er jo umulig å finne en frisør som faktisk kan klippe hår...

Ser du holder til i Oslo, da bør du ta en tur til, Ringnes park. De kan klippe, er særlig fornøyd med Lise der nå (og jeg er kresen på frisører og har vanskelig hår)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-06-13, 18:17   #20321
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg skal gjøre ting jeg ikke kan og har i den forbindelse to sørsmål:
1. Hvor mye kremfløte bør jeg beregne på en tredelt bløtkakebunn?
2. Har man et lag krem oppå kaken før man har på marsipanlokk, eller legger man det bare rett på bunnen?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 21-06-13, 21:40   #20322
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ang krem til kaka...hvis du tar i noen dråper sitron, så holder kremen seg bedre og luftigere under lokket.
Ja du har litt krem på kaka før marsipanlokket.

Jeg ville i hvertfall pisket 1/2 l....
Lykke til.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 21-06-13, 21:49   #20323
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg tok et lag vaniljekrem, så det holdt med 3 dl krem. Takk for tipset om sitron, da vet jeg det til neste gang

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 21-06-13, 22:37   #20324
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vi diskuterer det å ringe til og fra utlandet og blir bare mer og mer forvirra.

Hvorfor og når skal det være 00 før nummer?
Hvorfor og når skal det være +47 før nummer?

Og er dette bare når man ringer til utlandet, eller til norge fra utlandet?
Skal man ringe til sverige, hva skriver man da? Ringer man fra sverige hva skriver man da?
Forskjell på mobil og fast telefon?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 21-06-13, 22:39   #20325
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Vi diskuterer det å ringe til og fra utlandet og blir bare mer og mer forvirra.

Hvorfor og når skal det være 00 før nummer?
Hvorfor og når skal det være +47 før nummer?

Og er dette bare når man ringer til utlandet, eller til norge fra utlandet?
Skal man ringe til sverige, hva skriver man da? Ringer man fra sverige hva skriver man da?
Forskjell på mobil og fast telefon?

Pluss tilsvarer 00, det er altså er det samme. +47 (eller 0047) er landsnummeret til Norge. Akkurat som f.eks. 0046 er til Sverige. Ringer du til Sverige, må du altså taste 0046 før selve telefonnummeret.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 6 (0 medlemmer 6 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 13:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no