Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Irish Cream & Irish Caffe

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-06-04, 14:15   #1
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Irish Cream & Irish Caffe

Går brennevin av og til skulle dette også gå bra. Oppskriftene kommer fra Whiskyens hjemland. Bruk vanlig blendet Whisky, ikke malt.


Irish Cream (Bayleys)


· 5 dl kokende vann

· 2 ss pulverkaffe

· fruktose ( 1-3 dl? avhengig av hvor søt du vil ha den)

smelt fruktosen i den varme kaffen, avkjøl.

· 3 egg

piskes sammen og siles.

· 2,5 dl fløte

· 1 boks Viking melk



Alt blandes. Porsjonen passer omtrent til en halv flaske Whisky. Holdbarheten er begrenset så jeg blander i Whiskyen når jeg skjenker i glasset. Husk isbiter.





Irish caffe



· 2-3 ts fruktose

løses i

· ½ dl kaffe

Ha i litt

· Whisky

Legg på lokk av

· pisket krem

med en gang – før alkoholen fordamper!


Dette er en av mine favoritt desserter. 'Ute' skulle det gå ann å be om Irish Caffe uten sukker og så tilsette medbrakt søtstoff selv.



Også en liten frekk en siden det handler om Whisky, dere tåler det?
The Whisky Story

An Old Smuggler told me that he saw Sir William take Lord Calvert’s daughter, Queen Ann, out riding his White Horse down by Royal Castle and laid her down on the Green Carpet with her Bottom Up and took out his Johnnie Walker which was hard as a Canadian Club and gave her a shot of Cream of Kentucky which started Wilkins Family.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 20-06-04, 20:32   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Du har litt forskjellige oppskrifter i dag du, guro

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no