Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Starter SB i dag

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-05-11, 15:55   #1
lh1985
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 28
lh1985 er på en erverdig vei
Smile

Starter SB i dag

Er ved godt mot etter dagens første 2 måltider (skinke omelett til frokost, skinke ost salat til lunsj), skal lage burgere av svine kjøttdeig til middag m frisk salat

Har et mål om å gå ned 25 kg på denne kuren Er 164 høy eller lav veier nå 90 kg etter graviditet å "kose kg " som også kom før graviditeten

er det flere som starter i disse tider???

lh1985 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SB Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 09:06   #2
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Starter SB i dag:)

Lykke til.
Jeg startet for ett par måneder siden sånn ca.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 22:38   #3
c@th68
Juniormedlem
 
c@th68 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Alder: 55
Innlegg: 33
c@th68 er på en erverdig vei

Sv: Starter SB i dag:)

Hei.
Jeg har holdt på litt til og fra, men er nå inne i Fase 1 perioden før ferien
Synes det funker bra for meg og har gått ned masse, men jeg må holde meg helt og holdent til dietten, hvis ikke så fyker jeg opp igjen.
Har innsett at dette blir en livsstil for meg, da jeg føler meg mye bedre med et lavkarbokosthold og samtidig tenke på kalorier.

Prøvde meg på ketolyse også, men etter noen GR kurs opp gjennom årene, ble alt fettet helt feil for meg, så fant ut av SB var greia for meg.

Velkommen og lykke til!

__________________




c@th68 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 15:00   #4
lh1985
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 28
lh1985 er på en erverdig vei

Sv: Starter SB i dag:)

Arti å se at det er fler som holder på
Har nå holdt på i en drøy mnd og har gått ned 5,5 kg. Er kjempe fornøyd, og synes dietten fungerer bra På fase 2 har jeg mistet 1,5 kg på 14 dager, og synes det er veldig bra ønsker ikke at det skal gå for fort...
Ser også at dette må nok bli en livsstil, da jeg spiste bokhvete pannekaker i går, og kjente meg sulten hele dagen.... typisk tegn hvordan kroppen min reagerer på for mye karbohydrater så må nok være forsiktig med melvarer
Fant redningen i taco, hvor jeg ordner krydderblandingen selv slik at man unngår sukkeret som er i ferdigposene, spisskum heter krydderet som er selve taco smaken nammis klarer meg fint med kjøtt, grønnsaker, kesam og litt ferdig salsa, man kan nok ordne den også selv for å unngå sukkeret

lykke til til dere også!

lh1985 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SB Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 15:40   #5
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Starter SB i dag

Hei jeg begynner i morgen
Etter 10mnd på ketolyse

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 22:36   #6
lh1985
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 28
lh1985 er på en erverdig vei

Sv: Starter SB i dag

Masse lykke til synes det er en flott diett som går an å leve m de siste dagene på fase 1 var tunge, da mistet jeg matlysten helt... men det må nevnes at jeg er et kakemonster, og søtsuget er det jeg kjempet mot. men nå etter 5 uker har jeg nesten ikke lyst på søttmelder lysten seg spiser jeg skyr, godt, søtt og mektig, og atkins bar sjokolade decadense eller no sånnt

lh1985 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SB Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 23:00   #7
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Starter SB i dag

Opprinnelig lagt inn av lh1985, her.

Masse lykke til synes det er en flott diett som går an å leve m de siste dagene på fase 1 var tunge, da mistet jeg matlysten helt... men det må nevnes at jeg er et kakemonster, og søtsuget er det jeg kjempet mot. men nå etter 5 uker har jeg nesten ikke lyst på søttmelder lysten seg spiser jeg skyr, godt, søtt og mektig, og atkins bar sjokolade decadense eller no sånnt

tAKK
Det blir en stor omveltning fra luksus ketolyse kost (mener jeg da)til SB med lite fett.Men skal prøves en stund for så gjerne gå tilbake til ketolyse eller generell lavkarbo.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 11:58   #8
lh1985
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 28
lh1985 er på en erverdig vei

Sv: Starter SB i dag

Opprinnelig lagt inn av Bøtt, her.

tAKK
Det blir en stor omveltning fra luksus ketolyse kost (mener jeg da)til SB med lite fett.Men skal prøves en stund for så gjerne gå tilbake til ketolyse eller generell lavkarbo.

Har aldri prøvd ketolyse, er ikke så glad i fet mat det som er litt vanskelig m SB er saucene som er fulle av fett og mel de kunne du vel spise med god samvittighet på ketolysen
må nevnes at dette er første gang jeg prøver meg på lavkarbo, men ser det fungerer så langt

lh1985 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SB Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 14:49   #9
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Starter SB i dag

Opprinnelig lagt inn av lh1985, her.

Har aldri prøvd ketolyse, er ikke så glad i fet mat det som er litt vanskelig m SB er saucene som er fulle av fett og mel de kunne du vel spise med god samvittighet på ketolysen
må nevnes at dette er første gang jeg prøver meg på lavkarbo, men ser det fungerer så langt

Jeg har holdt på en stund først 4 mnd ketolyse så pause forrige sommer.så har jeg gått på ketolyse siden aug i fjor.Trives veldig godt med ketolyse,men nå er det tid for en pause siden vekta har stått stille en stundIkke mel kan du spise på ketolyse .Men fløte ,rømme,bacon og ost osv.Masse gode middagsmat osv..
Jeg har begynt i dag

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 15:52   #10
lh1985
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 28
lh1985 er på en erverdig vei

Sv: Starter SB i dag

Opprinnelig lagt inn av Bøtt, her.

Jeg har holdt på en stund først 4 mnd ketolyse så pause forrige sommer.så har jeg gått på ketolyse siden aug i fjor.Trives veldig godt med ketolyse,men nå er det tid for en pause siden vekta har stått stille en stundIkke mel kan du spise på ketolyse .Men fløte ,rømme,bacon og ost osv.Masse gode middagsmat osv..
Jeg har begynt i dag

Bestemte meg først nå for å gå ned i vekt. fikk mitt første barn i november og sluttet å amme 18.mai. da hadde jeg ingen unnskyldning mer. La på meg 15 kg før graviditet, og 25 under graviditet. så følte meg ikke komfortabel med utseende mitt mer. målet er å komme til 65 kg (som jeg var for 3 år siden). Har snart mistet graviditetsvekten, mangler ca 4,5 kg. forsøker å sette delmål, 5 kg i slengen

kan spise magert bacon, mager ost (under 30% fett) og mager kesam på SB, er en liten trøst Har ordnet meg en potetmos erstatning, av blomkål purre som tilsettes litt lett plantemargarin, salt og pepper, kjempe godt faktisk ellers går det mye i egg(kokt,stekt, eggerøre), kjøtt, råe og kokte grønnsaker, masse løk, masse godt krydder, mye wok, salater med ulikt kjøtt, fetaost er et must litt nøtter til snacs

lh1985 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SB Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 21:53   #11
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Starter SB i dag

Høres bra ut første dag snart over ,veldig mye energi .Da jeg har spist hva jeg ville av mat siste 2 uker følt meg slapp å dårlig.Så godt å komme igang igjen.

Masse lykke til videre ,dette klarer vi Kjekt at du skriver hva du spiser så får jeg litt innput av det.Jeg har ikke boka de hadde den ikke inne eller på lager på nett.
Men tror ikke jeg bryr meg så mye om å kjøpe den, det står jo litt her inne

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 22:05   #12
lh1985
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 28
lh1985 er på en erverdig vei

Sv: Starter SB i dag

klare dette vi kjøpte boka for at jeg ikke har vært borti lavkarbo tidligere, litt greit å vite man gjør det rett første gang men det står masse her inne, ser også på hva andre spiser til inspirasjon, også er det en del oppskrifter i boka ser det er egne forum for oppskrifter for lavkarbo her (middag, snacks ,osv), er bare å ta lett produkter i stedenfor fett så blir de SB godkjent;p

lh1985 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SB Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 22:07   #13
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Starter SB i dag

jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten oppskriftene og forumet her inne

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I dag starter jeg Tiilda 24 Ketolysekuren 10 11-02-10 14:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no