Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvordan ser en dag ut?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-14, 21:19   #1
*LoveBugMama*
Juniormedlem
 
*LoveBugMama* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 38
*LoveBugMama* er på en erverdig vei

Hvordan ser en dag ut?

Hei!

Jeg er en nysgjerrig sjel, og syns det er utrolig nyttig å se nedskrevet hva andre spiser. Så, hva spiser dere i løpet av en dag? Hva spiser f.eks dere som ligger på 70g karbo pr. dag, i forhold til de som ligger på 20g?

Skriv gjerne volum også, da det er lettere å få et reelt bilde av en dags inntak når man vet om det er snakk om å spise en halv liten kotelett eller 2 store.

Håper på mange svar!

Mvh,
nysgjerrig diabetiker som må senke karboinnholdet.

*LoveBugMama* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er diabetiker. Spiser etter blodsukkerapparatet.. Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 10:47   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ser en dag ut?

2-3 egg med makrell, 400gr kjøtt/fisk, 450gr grønnsaker

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 22:36   #3
Fillilura
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2014
Alder: 40
Innlegg: 143
Fillilura er ny på veien

Sv: Hvordan ser en dag ut?

Tja, i dag har jeg spist:
Frokost: to skiver skinke og noen skiver ost
Tidlig lunsj: rester fra gårsdagen; laks, kål og brokkoli med masse smør
Middag: stekt kjøttdeig, paprika, sopp, løk, squash og fløte. Cheddar oppå. Salat vedsiden Av.
Kvelds: hjemmelaget lavkarboknekkebrød med forskjellig pålegg.
Har spist ca 20 g karbo, 103 g proteiner, 110 g fett

Fillilura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 25-03-14, 01:38   #4
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ser en dag ut?

Jeg er diabetiker type 1 og regulerer blodsukkeret mitt med kosthold siden kroppen min ikke godtar insulin. Siden jeg er multiallergiker i tillegg og må holde meg unna alt av melkeprodukter, gluten, soya, nøtter/mandler/peanøtter og torsk, spiser jeg ikke så variert som mange andre. Er også slått ut allergisk på eggehvite, men har det i kostholdet akkurat nå for og sjekke om jeg tåler det.

En typisk dag hos meg består av
1 kopp kaffi bullet eller kaffi med eggemelk
rundstykker laget av Linwoods "mel" og eggehviter (5-6 stykk med skinke, eggerøre av eggeplommer, persille, tomat og agurk)
eller
3-4 lapper laget av kokosmel, kokosmelk, ghee, JBKM, egg og bakepulver sammen med litt bær fra fryseren.
ca 600 gram kyllingvinger/lår
150 gram appelsin
150-200 gram grønnsaker
ca 200-250 gram kjøtt/fisk til middag med saus laget av hjemmelaget kraft
1 Jodlakorv (ølpølse)
Drikker ca 3 liter vann daglig

Jeg spiser for mye protein ifølge legen, men siden jeg er undervektig blir det godtatt i håp om at jeg skal komme opp i vekt.
Ingen måltid inneholder mer enn 5-6 karbohydrater, og jeg spiser mange små måltid gjennom dagen for og få i meg nok kalorier.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tipse hverandre om hvordan hindre at man sprekker/ hvordan sprekke mest elegant ada-emilie Lavkarbo generelt 17 07-02-11 07:59
Hvordan går det? Schnupsiii Mer enn 30 kg overvekt 55 12-03-09 08:03
Hvordan er det? Marit Generell diskusjon 31 30-07-06 17:05
Hvordan? Ablazed Spørsmål og svar 2 08-03-06 23:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no