Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Diabetes?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-07-09, 05:03   #1
icarus
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 3
icarus er på en erverdig vei

Diabetes?

Har i flere måneder nå slitt med soppinfeksjon som jeg ikke blir kvitt. Har prøvd canesten og diflucan flere ganger. Har normal ph verdi og ikke smittet av klamydia. Gynekologen min har sendt meg videre til et annet legekontor slik at jeg får testet blodsukkeret. Jeg er SKIKKELIG nervøs og frykter at det kan være Diabetes. Har ikke diabetes i familien, ingen hyppig vannlating eller veldig tørste. Noen som har samme erfaring?
Er det mulig å få kjøpt et slik apparat slik at jeg kan måle blodsukkeret før jeg drar til legen?

icarus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bailines røde diett Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 10:00   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Diabetes?

Opprinnelig lagt inn av icarus, her.

Er det mulig å få kjøpt et slik apparat slik at jeg kan måle blodsukkeret før jeg drar til legen?

Det kan være at du er insulinresistent, som er en tilstand hvor kroppen ikke klarer å bearbeide sukker/karbohydrater på rett måte. Over tid utvikler det seg til diabates 2. Den gode nyheten er at lavkarbokosthold kan kurere det

Det apparatet sier egentlig ikke noe om hvordan tilstanden er i kroppen din generellt, bare i forhold til hva du har spist eller ikke spist når du måler. Det er langtidsblodsukkeret som gir informasjon. Evt kan du bli sendt videre til en glukosebelastningstest.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 10:06   #3
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Diabetes?

Det er soppinfeksjon i underlivet du har, regner jeg med? Prøv å drikk tranebærjuice, eller spis tranebærkapsler. I tillegg kan du

Sette deg i et vannbad med godt varmt vann, halv kopp eddik og halv kopp salt, sitt så lenge at vannet blir kaldt. Gjenta dette i noen dager og du er kvitt soppinfeksjonen. Det er kjedelig å sitte i badekaret så lenge, ta med deg ett godt blad å lese i. Evt kan du blande ut en ss eddikk og en ss salt i en liter vann og skylle underlivet med en sånn stor sprøyte uten nål (type turky baster, bare sørg for at den er ren før du skyller)

2. Smøre inn underlivet med youghurt naturell flere ganger om dagen.

Hensikten er at underlivet må holdes surt over en tid, så derfor bør man unngå alt som har større ph. I tillegg bør man ikke bruke vanlig såpe der nede, eller skylle med dusjen direkte på eller inni.

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 17:27   #4
icarus
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 3
icarus er på en erverdig vei

Sv: Diabetes?

Hillelille: Takk for tips, men ser ingen grunn til å prøve dette da gynekologen har bekreftet at jeg har normal ph verdi. Har heller ikke noe badekar å prøve ut i

icarus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bailines røde diett Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 13:46   #5
Mastu
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 2
Mastu er på en erverdig vei

Sv: Diabetes?

Dårlig regulert diabetes og soppinfeksjon har en klar sammenheng, så skjønner forsåvidt godt at du spør. Er selv diabetiker, og har tidligere vært dårlig regulert, noe jeg fort merker på forekomst av soppinfeksjoner. Kan anbefale et reseptbelagt legemiddel kalt fluconazol, som er tabletter du tar (spiser) når du opplever svie/kløe etc. Selv merker jeg i hvertfall langt bedre effekt av disse enn canesten o.l.
Forøvrig tilbyr de fleste apoteker i dag gratis blodsukkermåling, nettopp for personer som deg som er usikre på om de har diabetes. Dersom du måler blodsukkeret, og dette er normalt, vil jeg påstå at det er det svært lite sannsynlig at du har diabetes, forutsatt at du før målingen spiser normalt, da inkludert karbohydrater også, da det er disse som får blodsukkeret til å evt stige..

Mastu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diabetes 2 Grovsnus Generell diskusjon 1 27-01-09 11:10
Nye med diabetes janmesi Lavkarbo generelt 2 11-05-06 18:46
Diabetes Kristian Lavkarbo generelt 12 30-01-06 00:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no