Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Diabetes + lavkarbo = høyt blodsukker?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-11, 16:13   #1
Marilill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 15
Marilill er på en erverdig vei

Diabetes + lavkarbo = høyt blodsukker?

Hei!

Jeg har gått på lavkarbo i en liten stund.... 6 uker kanskje 7?
Jeg sliter med at blodsukkeret mitt er veldig høyt på kvelds, natt og morgenen....

Jeg har type 2 diabetes, men bruker insulinpumpe pga allergi mot insulin. Jeg har ikke rørt instillingene på selve pumpa, jeg bare setter ikke insulin til måltidene lengre.

Jeg er nøye på karbohydratene og spiser ikke noe som inneholder mer enn 6 karbs. pr 100g.
Jeg skjønner rett og slett ikke hva som er galt..... noen tips?

__________________
-9kg så langt... going down
Marilill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Diabetiker, og cøliaker som prøver seg på lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 16:17   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Diabetes + lavkarbo = høyt blodsukker?

Hvor mange karbohydrater får du i deg i løpet av dagen da? Blir det for mange så blir jo blodsukkeret for høyt uansett om du ikke spiser matvarer med mer enn 6 gram per 100.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 16:21   #3
Marilill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 15
Marilill er på en erverdig vei

Sv: Diabetes + lavkarbo = høyt blodsukker?

Men problemet er at det blir ikke høyt etter måltidet... men seint på kvelden/ natten ja samt at jeg våkner med høyt blodsukker... noe jeg aldri hadde problemer med på vanlig "sunn" kost

__________________
-9kg så langt... going down
Marilill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Diabetiker, og cøliaker som prøver seg på lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 16:21   #4
Marilill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 15
Marilill er på en erverdig vei

Sv: Diabetes + lavkarbo = høyt blodsukker?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Hvor mange karbohydrater får du i deg i løpet av dagen da? Blir det for mange så blir jo blodsukkeret for høyt uansett om du ikke spiser matvarer med mer enn 6 gram per 100.



Det er ikke mange...
Spiser stortsett egg, pålegg, kjøtt og salat.

__________________
-9kg så langt... going down
Marilill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Diabetiker, og cøliaker som prøver seg på lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 16:35   #5
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Diabetes + lavkarbo = høyt blodsukker?

litt insulin må du ha, ellers så akummelere blodsukkeret seg opp. Enten det eller så lager kroppen selv blodsukkeret hjernen/nervesystemet trenger for å fungere. Men jeg tviler slik at den lager så mye som klassifiseres til Høy blodsukker. Hvilket nivåer er det snakk om, og hvor mange gram KH spiser du pr dag?

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 16:36   #6
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Diabetes + lavkarbo = høyt blodsukker?

Mulig jeg tenker feil nå, men hvis du setter insulin via pumpen på kvelden så vil vel det insulinet forårsake høyt blodsukker i seg selv?
Ved lavt inntak av karbohydrater vil det være lite behov for insulin, så kanskje du tar for høye doser?

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 16:38   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Diabetes + lavkarbo = høyt blodsukker?

Det å gå over på lavkarbokosthold når du får insulin, det er noe som bør kartlegges og overvåkes ganske nøye! De fleste må forandre på insulinmengdene..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 16:38   #8
Marilill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 15
Marilill er på en erverdig vei

Sv: Diabetes + lavkarbo = høyt blodsukker?

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Mulig jeg tenker feil nå, men hvis du setter insulin via pumpen på kvelden så vil vel det insulinet forårsake høyt blodsukker i seg selv?
Ved lavt inntak av karbohydrater vil det være lite behov for insulin, så kanskje du tar for høye doser?

Pumpen setter insulin av seg selv. Hele døgnet

__________________
-9kg så langt... going down
Marilill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Diabetiker, og cøliaker som prøver seg på lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 16:44   #9
Marilill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 15
Marilill er på en erverdig vei

Sv: Diabetes + lavkarbo = høyt blodsukker?

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

litt insulin må du ha, ellers så akummelere blodsukkeret seg opp. Enten det eller så lager kroppen selv blodsukkeret hjernen/nervesystemet trenger for å fungere. Men jeg tviler slik at den lager så mye som klassifiseres til Høy blodsukker. Hvilket nivåer er det snakk om, og hvor mange gram KH spiser du pr dag?


Insulin får jeg, en insulinpumpe setter forhåndsinstillte doser av seg selv hele døgnet, og så plotter man inn ekstra når man spiser, noe jeg ikke har hatt behov for etter at jeg begynnte på lavkarbo. Jeg har ikke regnet nøyaktig på KH pr dag, men jeg regnet grovt over det med en diabetes sykepleier og vi kom frem til at det ligger på mellom 40 og 60pr dag.
Jeg hadde det SUPERT de første ukene, men nå har det plutselig snudd....

Jeg har stortsett bls på mellom 9 og 12 noe som er veldig høyt til å være meg, og vertfall på fastende måling er det alt for høyt.

Må pressisere at den insulindose, pumpa mi gir hele døgnet ikke hr vært endre etter at jeg begynte på lavkarbo... og før hadde jeg perfekt bls på natt og morgen, men nå er det blitt høyt... noe som ikke rimer helt for meg.

Jeg tror jeg får legge om strategien min litt, og se om jeg klarer å telle hver og en karbs pr dag. Sliter litt med akkurat den delen, så har bare holdt meg til "klarerte" ting og ting som inneholder under 5-6 karbs pr 100g

__________________
-9kg så langt... going down
Marilill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Diabetiker, og cøliaker som prøver seg på lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 16:45   #10
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Diabetes + lavkarbo = høyt blodsukker?

Kan for lite om bruk av insulin, selv greier jeg meg med å ta glucophage-tabletter.
Håper du finner ut av dette, kanskje Kitt kan svare deg?

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 16:47   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Diabetes + lavkarbo = høyt blodsukker?

Stresser du mye, eller holder høy aktivitet på kveldstid? Stresshormoner kan gi utslag i høyt blodsukker.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 16:49   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Diabetes + lavkarbo = høyt blodsukker?

Det har nok skjedd endringer hormonmessig i kroppen din på 6 uker - og de innstillingene du startet med trenger ikke være korrekte nå. Sjekket med legen din?

Ellers kan du prøve og legge inn alt du spiser på www.diett.no over et par dager så du er helt sikker på at du ikke ligger for høyt i karboinntak

Kitt vet kanskje litt om dette ja - har ikke hun skrevet om forhøyet blodsukker over natta på lavkarbo?

Ki-iii-iitt??

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 17:03   #13
Marilill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 15
Marilill er på en erverdig vei

Sv: Diabetes + lavkarbo = høyt blodsukker?

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Kan for lite om bruk av insulin, selv greier jeg meg med å ta glucophage-tabletter.
Håper du finner ut av dette, kanskje Kitt kan svare deg?

Jeg tar også glucophage... blir koko her *hehe*

__________________
-9kg så langt... going down
Marilill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Diabetiker, og cøliaker som prøver seg på lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 17:03   #14
Marilill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 15
Marilill er på en erverdig vei

Sv: Diabetes + lavkarbo = høyt blodsukker?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det har nok skjedd endringer hormonmessig i kroppen din på 6 uker - og de innstillingene du startet med trenger ikke være korrekte nå. Sjekket med legen din?

Ellers kan du prøve og legge inn alt du spiser på www.diett.no over et par dager så du er helt sikker på at du ikke ligger for høyt i karboinntak

Kitt vet kanskje litt om dette ja - har ikke hun skrevet om forhøyet blodsukker over natta på lavkarbo?

Ki-iii-iitt??


Takk skal lagre linken!!

Kitt?
Vil gjerne høre om dette ja!

__________________
-9kg så langt... going down
Marilill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Diabetiker, og cøliaker som prøver seg på lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 17:17   #15
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Diabetes + lavkarbo = høyt blodsukker?

kanskje du spiser for mye protein. For mye av dette kan ha påvirkning på blodsukkeret.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 18:36   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Diabetes + lavkarbo = høyt blodsukker?

Slapp av, jeg er her, jeg måte bare spise ferdig middagen min!

Det er slett ikke uvanlig at diabetikere på lavkarbo får høyere blodsukker enn før. Særlig ikke om morgenen!
Kroppen produserer en del glukose selv når den mener den får/har for lite, og dette vil særlig være et problem om man tar insulin som hele tiden forsøker å senke det blodsukkeret du faktisk har!

Tror faktisk at du stikk i strid mot det som høres fornuftig ut, må senke dosene med insulin! Særlig på kveld/natt! I hvert fall som er prøve over 3 døgn(som er tiden man skal bruke når man endrer insulin- dosene).

Jeg blir også skrekkelig nysgjerrig, både som dia2betiker og sykepleier på forskjellen på pumpeinsulin og sprøyter(som jeg tar), og også på hva du veier etc. Hvor stor egenproduksjon har du? osv osv osv???

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 19:14   #17
Marilill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 15
Marilill er på en erverdig vei

Sv: Diabetes + lavkarbo = høyt blodsukker?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Slapp av, jeg er her, jeg måte bare spise ferdig middagen min!

Det er slett ikke uvanlig at diabetikere på lavkarbo får høyere blodsukker enn før. Særlig ikke om morgenen!
Kroppen produserer en del glukose selv når den mener den får/har for lite, og dette vil særlig være et problem om man tar insulin som hele tiden forsøker å senke det blodsukkeret du faktisk har!

Tror faktisk at du stikk i strid mot det som høres fornuftig ut, må senke dosene med insulin! Særlig på kveld/natt! I hvert fall som er prøve over 3 døgn(som er tiden man skal bruke når man endrer insulin- dosene).

Jeg blir også skrekkelig nysgjerrig, både som dia2betiker og sykepleier på forskjellen på pumpeinsulin og sprøyter(som jeg tar), og også på hva du veier etc. Hvor stor egenproduksjon har du? osv osv osv???


Tusen takk for svar Kan jeg event sende deg en pm?
Ikke kartlegge hele meg her?
Hahahahah

__________________
-9kg så langt... going down
Marilill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Diabetiker, og cøliaker som prøver seg på lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 19:29   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Diabetes + lavkarbo = høyt blodsukker?

Opprinnelig lagt inn av Marilill, her.

Tusen takk for svar Kan jeg event sende deg en pm?
Ikke kartlegge hele meg her?
Hahahahah

Pm i vei, du!

Selv om noe info kan være verdt å vite i forhold til det du spør om.
Går du på lavkarbo for å gå ned i vekt feks? Eller for helsens skyld?

Nei, nå ble det enda mer spørsmål her. Send med en pm, du!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 19:34   #19
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Diabetes + lavkarbo = høyt blodsukker?

Jeg vet ikke mye om diabetes, men jeg vet at de aller, aller fleste må justere ned insulin i overgangen til lavkarbo. De fleste kan droppe insulinsprøyter etter bare noen dager/uker, og de er nøye med å følge med på målingene. Du har fortsatt med de samme dosene i 6-7 uker. Håper Kitt, eller noen andre kan hjelpe deg.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 19:44   #20
Marilill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 15
Marilill er på en erverdig vei

Sv: Diabetes + lavkarbo = høyt blodsukker?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Pm i vei, du!

Selv om noe info kan være verdt å vite i forhold til det du spør om.
Går du på lavkarbo for å gå ned i vekt feks? Eller for helsens skyld?

Nei, nå ble det enda mer spørsmål her. Send med en pm, du!


Noe kan jeg svare på

Jeg går på lavkarbo både for å gå ned i vekt, veier nå 118kg har veid 127 for kort tid siden. og for helsens del da jeg sliter med mye migrene og smerter i ledd og kroppen ellers.

Det er ingen forskjell på hurtigvirkende insulin i penn eller i pumpe, men siden jeg er allergisk mot virkestoffer i insulinet, tåler jeg ikke å få særlig store doser om gangen, så da jeg gikk på langtidsvirkende i penner, så hovnet lår og mage opp i syke former... herlig. Så derfor ble jeg vel den første type 2 diabetikeren som fikk insulinpumpe *hehe*

Egenproduksjon har jeg ikke peiling på....

Skummelt å skulle skru ned insulinen, men jeg skal prøve, er veldig spent!

Er vertfall begynnt å telle karbohydratene jeg får i meg mye nøyere... det var knapt noen i middagen i det hele tatt *fnis*

__________________
-9kg så langt... going down
Marilill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Diabetiker, og cøliaker som prøver seg på lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 19:15   #21
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Diabetes + lavkarbo = høyt blodsukker?

Jeg har type 1 diabetes. Jeg valgte en gradvis tilvenning der jeg samtidig justerte ned insulinmengden, både den langtidsvirkende og den korttidsvirkende. Det anbefales å ha tett kontakt med legen sin når man er diabetiker og går over på lavkarbo for å slippe følinger om man setter samme dose insulin selv om man spiser mindre karbohydrater. Min lege hadde ikke peiling på lavkarbo, så jeg valgte å kjøre mitt eget løp med svært hyppige blodsukkermålinger for å finne ut hvordan jeg virket på lavkarbo.
Jeg bruker nå kun korttidsvirkende i forbindelse med måltid når det er behov (måler selvsagt blodsukkeret jevnlig utover dagen).
Jeg har noe produksjon selv enda og klarer meg altså med en til to enheter med NovoRapid i døgnet.
Var helt uten insulin en periode, men ble syk og fikk også store problem med reaksjon på stoffskiftemedisinen så jeg klarer ikke være fysisk nok til å klare meg helt uten insulin. Jeg har max 15 karbo pr måltid (trenger da en enhet NovoRapid). Vanligvis har jeg 5-10 karbo pr måltid og det klarer altså skrotten min å fikse uten tilført insulin. jeg spiser fire måltid til dagen + nøtter og litt frukt utenom.
Mitt blodsukker holder jeg støtt og jendt mellom 4,2 og 8. Vanligvis ligger jeg på fem-tallet.
Blodsukkeret mitt er alltid høyest om morgenene og lavest om kvelden.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skaldemann, diabetes 2 og lavt blodsukker? KingN Spørsmål og svar 3 18-09-10 22:39
Høyt blodsukker uten sukker i kosten? Photobscura Fysisk og mental helse 19 01-09-08 21:24
For høyt blodsukker? Hvorfor? beate Lavkarbo generelt 1 10-04-08 23:06
Høyt blodsukker / nedsatt glukose toleranse nystolen Spørsmål og svar 3 31-10-07 12:03
Høyt blodsukker og lavkarbo. BiggestLooser Spørsmål og svar 17 19-02-07 22:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no