Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

føler meg dårlig :( kosthold?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-11-17, 12:07   #1
ElgPåTur
Nytt Medlem
 
ElgPåTur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2017
Alder: 36
Innlegg: 4
ElgPåTur er på en erverdig vei

føler meg dårlig :( kosthold?

heisann, har gått på lavkarbo/ketose sia januar med noen pauser i ny og ne. hadde en startvekt på 95kg og er på 80kg nu. (180cm høy)

har opplevd litt opp og nedturer angående kosthold på lavkarbo som sikkert de fleste kan relatere til som f.eks dårlig mage, lite matlyst, hodepine osv osv..

har laget meg en litt mer ''proff'' matplan får å gå ned de siste kiloene raskt, men føler meg kvalm, sliten og litt syk i kroppen de siste ukene?
passer heller ikke bra at jeg faktisk er forkjølet også. men kjenner det er noe annet som plager meg og mistenker kosthold er med i bildet



men vil bare høre med noen av dere som har litt mer erfaring med ketose enn meg om maten min er ca riktig? er kun en selvlært lavkarbo mann, ikke lest en bok så kan være det er et dårlig kosthold jeg har for øyeblikket.



Fokost:
2 egg
108g bacon
50g brokkoligblanding

middag:
1 stk okse kotelett
150g brokkoligblanding
sopp 1 stk
22g løk
1dl fløte

kvelds:
150g kjøttdeig
100g brokkoligblanding

bruker kun grov pepper og havsalt som smakstilsetter

100g smør fordelt ut over dagen + 40 gram majones, olje eller smør
(er meninga å kutte ned på fett når jeg kommer over i skikkelig ketose)


næringsinnhold ca
protein: 102g
karbohydrater: 18g
fett: 214g

ja jeg spiser det samme hver dag og tar godt med multivitaminer, magnesium og kalsium + drikker minimum 3L vann

noen innspill? angriper jeg mine siste 5 kilo på feil måte?

mvh ElgPåTur

ElgPåTur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: blodtype/lavkarbo (Egenkomponert) Svar med sitat
Gammel 11-11-17, 16:39   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: føler meg dårlig :( kosthold?

Trenge du. Virkelig å gå mer ned?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 11-11-17, 17:07   #3
ElgPåTur
Nytt Medlem
 
ElgPåTur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2017
Alder: 36
Innlegg: 4
ElgPåTur er på en erverdig vei

Sv: føler meg dårlig :( kosthold?

ja har en slank kroppsbyggning så har ennå en god del på magen å kvitte meg med + at jeg gjør dette ilag med en venn å han har ennå ca 10 kilo til å gå ned

ElgPåTur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: blodtype/lavkarbo (Egenkomponert) Svar med sitat
Gammel 11-11-17, 20:37   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: føler meg dårlig :( kosthold?

Når på døgnet spiser du første og siste måltid? Er du fysisk aktiv?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 11-11-17, 22:14   #5
ElgPåTur
Nytt Medlem
 
ElgPåTur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2017
Alder: 36
Innlegg: 4
ElgPåTur er på en erverdig vei

Sv: føler meg dårlig :( kosthold?

spiser alt mellom frokost 8-12. middag 2-5. kvelds 8-11.

vil si jeg er ok i fysisk aktivitet til å være sykemeldt, kunne seff vært mere aktiv

ElgPåTur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: blodtype/lavkarbo (Egenkomponert) Svar med sitat
Gammel 12-11-17, 02:33   #6
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: føler meg dårlig :( kosthold?

Hvilket karbo-nivå lå du på før du gikk over til ketose?
Om man går brått over til ketose, så regerer kroppen med "influensa-symptomer/ kvalme og ubehag" og disse kan vare i et par tre uker.
Mistenker kanskje at det er denne reaksjonen du kjenner siden du skriver "(er meninga å kutte ned på fett når jeg kommer over i skikkelig ketose)" og du også skriver at du har vært av og på lavkarbo siden januar.

Med den menyen du spiser, så er du i ketose.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 12-11-17, 22:48   #7
ElgPåTur
Nytt Medlem
 
ElgPåTur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2017
Alder: 36
Innlegg: 4
ElgPåTur er på en erverdig vei

Sv: føler meg dårlig :( kosthold?

spiste bare vanlig, har vært inn og ut av ketose flere ganger på dette året. får bestanding ketoinfluensa, men det gir seg etter 2-4 dager. bare at denne gangen med superstreng matplan ga det seg aldri

ElgPåTur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: blodtype/lavkarbo (Egenkomponert) Svar med sitat
Gammel 13-11-17, 10:37   #8
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: føler meg dårlig :( kosthold?

Hvor mye salt spiser du? For meg pleier det å hjelpe med en klype flaksalt 2-3 ganger om dagen (fungerer også som en snacks-erstatning), i tillegg til normal-saltet mat.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 13-11-17, 12:10   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: føler meg dårlig :( kosthold?

Salt og magnesium!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Føler meg så dårlig buble Ketolysekuren 5 18-05-17 20:14
Føler meg forferdelig dårlig Frostpinn1 Ketolysekuren 1 16-11-11 10:16
Huff, jeg føler meg dårlig i ketose Hønemor Ketolysekuren 25 22-02-08 14:01
Jeg føler meg skikkelig dårlig! Millsi Ketolysekuren 10 05-12-07 23:54
jeg føler meg litt dårlig...... Iset Induksjonen 14 24-01-04 02:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no