Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

LCHF diett

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-11-09, 11:16   #51
Mini-Logo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 20
Mini-Logo er på en erverdig vei

Sv: LCHF diett

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Utrolig hva man får til om man prøver litt!

HER er den!



Sweet! Takkar!

Mini-Logo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Dahlqvist Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 00:02   #52
Mini-Logo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 20
Mini-Logo er på en erverdig vei

Sv: LCHF diett

Er har nytta litt seleri og selerirot i maten i det siste. Eg blanda brokkoli, blomkål, selerirot og seleri. Deretter ein grilla kylling og ein del fløyte. No slit eg med å kome i ketosen. I dag gjekk det i kyllinglår, ekte majones og avokado. Kor lang tid skal det ta før ein kjem i ketose?

Eg (trur) eg har merka noko til raskare hjartefrekvens etter at eg byrja på dietten. Nokon som har liknande erfaringar? Er det nokon andre som går på Dr. Dalqvist-dietten og som har meir informasjon å kome med angåande kolestrol og metta feitt? Eg får stadig høyre at det ikkje er bra med rømme, majones etc...

Mvh
Hans-Ragnar

Mini-Logo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Dahlqvist Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 00:12   #53
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: LCHF diett

Opprinnelig lagt inn av Mini-Logo, her.

Er har nytta litt seleri og selerirot i maten i det siste. Eg blanda brokkoli, blomkål, selerirot og seleri. Deretter ein grilla kylling og ein del fløyte. No slit eg med å kome i ketosen. I dag gjekk det i kyllinglår, ekte majones og avokado. Kor lang tid skal det ta før ein kjem i ketose?

Eg (trur) eg har merka noko til raskare hjartefrekvens etter at eg byrja på dietten. Nokon som har liknande erfaringar? Er det nokon andre som går på Dr. Dalqvist-dietten og som har meir informasjon å kome med angåande kolestrol og metta feitt? Eg får stadig høyre at det ikkje er bra med rømme, majones etc...

Mvh
Hans-Ragnar

Det skal normalt ikke ta mer enn 2-3 dager å komme i ketose om du spiser svært lite karbohydrater!

Noen få her inne har rapportert om raskere hjertefrekvens ved lavt karbohydratinntak. Enkelte har måttet ut av ketose av den grunn.

Har du lest linken over innlegget ditt? Står en del om fett etc der!
Er også mange andre innlegg om du klarer å lete dem opp med søke- funksjonen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 00:40   #54
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: LCHF diett

Man skiller ut en del vann når man er i ketose, særlig i starten, og da forsvinner det også en del salter, med mineraler som magnesium. Jeg får litt hjertebank uten magnesiumtilskudd. Det var verst i starten.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 00:55   #55
Mini-Logo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 20
Mini-Logo er på en erverdig vei

Sv: LCHF diett

Wow! Så kult at du har hatt det nett på same måten! Eg fekk hjartebank i starten, men no har det slutta. Det mest markante heretter er at eg nesten ikkje går på do! Før var det ein gong kvar dag. No drøyer det to og tre dagar. Til gjengjeld er det som å føda når det fyrst kjem! Hjelp og trøyste...

Mini-Logo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Dahlqvist Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 11:21   #56
Flertall
Juniormedlem
 
Flertall sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 17
Flertall er på en erverdig vei

Sv: LCHF diett

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

Nå ble jeg faktisk mye klokere. Men dere som har erfaring. Mister man mage-fettet av å leve på LCHF - ikke nødvendigvis noen av de andre filosofiene? Jeg er litt oppgitt fordi det finnes så mye informasjon - og ofte litt motstridende informasjon. Men syns LCHF ser så enkelt ut. Det er viktig for meg, siden jeg er nokså vanskelig å motivere

Hvordan bestemmes at man "stopper opp" i nedgangen av vekten - er det når kroppen finner sin Normal-vekt? Og hva hvis den feks er noen kg mer enn jeg selv ønsker?

Ble mange spm dette

Jeg opplevde å miste mye magefett på Ketolyse Har hørt at man mister fett i blodårene osv. men dette er selvsagt ikke noe jeg kan vite om meg selv :P Lavkarbodiettene gir stort sett et jevnt vekttap slik at kroppen din "jevner seg ut" og blir proporsjonell

__________________


Flertall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 14:02   #57
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: LCHF diett

Opprinnelig lagt inn av Flertall, her.

Lavkarbodiettene gir stort sett et jevnt vekttap slik at kroppen din "jevner seg ut" og blir proporsjonell

Det kan jeg skrive under på! Jeg har hatt vekt som har gått mye opp og ned i livet uten at jeg har slanka meg, før, og har nok vært nede i denne vekta jeg er nå før, men jeg har aldri hatt så proposjoert kropp noen gang! Da tenker jeg på midjemål særlig. Før kunne jeg bli skrapa rundt hoftene, men fortsatt mye fett rundt midje og over ryggen, men nå er det helt omvendt, hoftene har fått litt mer kjøtt på seg, mens midja er smalere enn noensinne, sånn at jeg langt på vei har fått en mye mer kvinnelig kropp!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 13:48   #58
yorleni81
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: østfold
Alder: 42
Innlegg: 2
yorleni81 er på en erverdig vei

Sv: LCHF diett

Opprinnelig lagt inn av Slankerinna, her.

Er det noen her som går på LCHF dietten??

Jeg har nettopp begynt med det, men vet ikke om jeg gjør det riktig

yorleni81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 20:21   #59
kinnolga
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 4
kinnolga er på en erverdig vei
Question

Sv: LCHF diett

Skal begynne på LCHF etter mange jojo kurar, mange kg ned,men enda fleir opp etter endt kur!
Bur på "landet" og ser i oppskrftene at det er ein del varer eg ikkje får kjøpt på nærbutikken her.. men ein kan vel gå på lavkarbo med heilt "vanlige" varer, som kjøtt,fisk,kylling,egg,melk,fløte, osv.? Vanskeligaste trur eg vil bli å variere grønnsakene sidan utvalget er så som så.Ein del som ein finn på helsekosten blir det litt lenger før eg får kjøpt, og dermed begynne å bruke.
Har og eitt spm. hvis nokon kan svare meg, skal til Mallorca i mai, har bestilt med all incl. men nå lurer eg på korleis maten der er når eg er på LCHF? Har aldri vært der før, så veit ikkje mykje om maten der??

Mvh. Gerd


Sist redigert av kinnolga : 27-02-10 kl 20:25. Årsak: glemt navn
kinnolga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/lchf Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 20:27   #60
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: LCHF diett

Vet du, du trenger i grunn ikke særlig annet enn det du selv ramser opp som du får kjøpt i din nærbutikk. Det er det eneste jeg spiser; Kjøtt (dyr/fugl/fisk), egg, grønnsaker og smør. Jeg tror det eneste jeg bruker til daglig som ikke er å få kjøpt i noen dagligvarebutikker er noen kosttilskudd, og det trenger man ikke kjøpe så ofte, og det er gjerne billigere å bestille på nettet.

Det er litt for mye fokus på erstatningsprodukter, synes jeg. Man trenger i bunn og grunn ikke all denne bakemiksen og greier, det blir mye en evig jakt på fullgode erstatninger, og som regel finnes de ikke. Man kan bake brød uten mel, man trenger ikke alt mulig rart, det holder med frø, nøtter, egg og rømme/cc.
Dette er i alle fall min mening . Hvorfor gjøre det komplisert, når det kan være så enkelt?

Gratulerer med godt valg! Kos deg med maten

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 21:20   #61
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: LCHF diett

Opprinnelig lagt inn av kinnolga, her.

Har og eitt spm. hvis nokon kan svare meg, skal til Mallorca i mai, har bestilt med all incl. men nå lurer eg på korleis maten der er når eg er på LCHF? Har aldri vært der før, så veit ikkje mykje om maten der??

Mvh. Gerd

Det pleier ikke være noe problem å leve LCHF på hotell. Det er ofte mye buffeer, koldtbord etc. Egg og bacon/pølser er jo standard hotellfrokost. Poenget er vel å gjøre så godt man kan i en ukjent setting!
Mallorca er dessuten såpass turistifisert at du finner de fleste matvarene du kjenner hjemmefra i butikkene der!

Lykke til og god tur!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 04:33   #62
Lille_Ku
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 2
Lille_Ku er på en erverdig vei

Sv: LCHF diett

Heisann!

Ser det er en stund siden denne tråden ble oppdatert, men, noen spørsmål:

Jeg leser i boken til Doktor Dalhquist, og nå lurer jeg på om jeg har skjønt det. Går hennes filosofi enkelt forklart ut på:

1) følg med på hvor mange karbohydrater, jo færre, jo bedre?

2) så rene produkter (altså ikke halvfabrikata) som mulig?

3) velg produkter med riktig type fett, og hold seg unna lettprodukter?


...eller er jeg helt på bærtur nå....?

Lille_Ku er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 18:58   #63
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Sv: LCHF diett

Begynte for en uke siden, og har brukt uken på å lese meg opp. Fant flere intervju på youtube med Dahlqvist. Har også funnet en veldig bra blogg

http://lchf-bloggen.blogspot.com/

det jeg liker med lchf er at det er lite dilldall i forhold til det å lage maten

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 19:44   #64
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: LCHF diett

LCHF-bloggen er virkelig en flott oppskrift-blogg! Er stadig innom der for å få litt inspirasjon.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 19:15   #65
Smugspiser
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 64
Smugspiser er på en erverdig vei

Sv: LCHF diett

Jeg prøver å følge LCHF egentlig.. Laget meg en liten regel på maten at det jeg spiser ikke skal inneholde mer enn 5% karbo pr matvare/ingrediens.. Og det er lett å følge føler jeg. Og byttet ut smøret med ekte meierismør, som egentlig smaker best!
Og jeg leser boken Spis deg sukkerfri. Spennde lesning. Og skal låne Hexeberg sin bok på biblioteket så snart den er inne igjen.
Alle rundt ler av meg, og syns jeg er dum.. Hva skal du spise da om du kutter ut poteter, ris, pasta og brød da?? Jeg føler at jeg ikke mangler noe jeg. Blomkål og brokkoli er en fullgod erstatning til potet syns jeg

__________________
Bloggen min


Smugspiser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å leve etter LCHF.. Nybegynner Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 20:38   #66
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: LCHF diett

Er også LCHF. Syns det er veldig spennende. Når det gjelder bivirkninger så er jeg ikke helt sikker for jeg har vært dårlig nå en stund. Men mye god mat. Mye enkelt også så du ikke nødvendigvis står timesvis på kjøkkenet. Jeg gleder meg til å prøve ut forskjellige oppskrifter som jeg har funnet på diverse blogger. Skal både bake osterundstykker og lage vafler. Noe som blir kjempestas! Kjæresten min er også med på dette, om enn ikke i samme grad som meg da. 2 uker nå, and going strong

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 09:37   #67
only39
Medlem
 
only39 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drøye hundre meter over havet, en drøy time fra Oslo.
Alder: 52
Innlegg: 101
only39 er på en erverdig vei

Sv: LCHF diett

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det kan jeg skrive under på! Jeg har hatt vekt som har gått mye opp og ned i livet uten at jeg har slanka meg, før, og har nok vært nede i denne vekta jeg er nå før, men jeg har aldri hatt så proposjoert kropp noen gang! Da tenker jeg på midjemål særlig. Før kunne jeg bli skrapa rundt hoftene, men fortsatt mye fett rundt midje og over ryggen, men nå er det helt omvendt, hoftene har fått litt mer kjøtt på seg, mens midja er smalere enn noensinne, sånn at jeg langt på vei har fått en mye mer kvinnelig kropp!

Herlig !! Jeg har sånn skikkelig "broiler" fasong, med tynne bein og mye mage! Og låra mister først, på vanlig matslanking, men nå håper jeg på forandringer her ja!! Kanskje rumpa kan være mitt breieste parti neste sommer, endelig??!!

__________________
only39
Journalen min! Eller du kan se bilder på www.lavkarbotest.blogg.no
Start:4okt.10 92.4, 92,91,90,89,88,87,86,85,84,83,82,
81,80,79,78,77,76,75,74,73,72
only39 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysestart med lavkarboliv som mål! Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 21:26   #68
Missy_86
Juniormedlem
 
Missy_86 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lier
Innlegg: 10
Missy_86 er på en erverdig vei

Sv: LCHF diett

Begynte på LCHF på mandag, etter å ha brukt romjulen og de første ukene på å lese meg opp.
Føler meg fremdeles litt usikker på om det jeg spiser er helt riktig, men har regnet på karbene hvertfall og der har jeg holdt meg ganske lavt!

__________________


Missy_86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
LCHF godkjent i Sverige Kanutten Nyheter / media 13 28-04-09 16:48
LCHF knekkebrød/kjeks Adriane Bakst 7 21-02-09 18:49
LCHF Kokebok sma Oppskrifter 9 15-02-09 16:05
LCHF kokebok - veldig bra Adriane Lavkarbobøker 24 10-02-09 20:41
LCHF-konferanse i Stockholm Veggpryd Lavkarbo generelt 0 19-11-08 19:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no