Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Hvorfor er ikke Torkil på tv?!

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-07, 01:56   #1
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Hvorfor er ikke Torkil på tv?!

Vet ikke om dette er riktig plassering av tråden, men..

Sitter her i fredagsnatten, og surfer..leser gamle Ketolyse-tråder.
Og plutselig tenker jeg; Hvorfor i hu...este er ikke vår kjære Torkild på skjermen, sammen med Fedon og Skaldeman...?
Enda mere tyngde på "vår side", og slik Torkild framstår her på forum, tror jeg han vil gjøre en god figur!!

Torkild?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 02:40   #2
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Hvorfor er ikke Torkild på tv?!

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

.....Og plutselig tenker jeg; Hvorfor i hu...este er ikke vår kjære Torkild på skjermen, sammen med Fedon og Skaldeman...?
Enda mere tyngde på "vår side", og slik Torkild framstår her på forum, tror jeg han vil gjøre en god figur!!

Torkild?

Dette har jeg også ofte tenkt, Borealis!
Vi får prøve å kalle han frem!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 11:40   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor er ikke Torkil på tv?!

Hvis vi skal rope på ham er det jo greitt å bruke navnet hans da; TORKIL (ikke Torkild !)

Har rettet overskriften sånn at han skjønner det er ham det gjelder

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 13:58   #4
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Hvorfor er ikke Torkil på tv?!

dette har jag også tenkt på !!!!! helt ok,viss det er så att han ikke liker rampelyset ..men "lav-karbo" sidan skulle ju stå så sterkere med Torkil!!

......Torkil (roper jag)

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 15:04   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor er ikke Torkil på tv?!

Hei
Jeg er ikke blitt invitert! Når det er sagt, har jeg lite sans for slike debattprogrammene der Fedon, Skaldemann, GR, staten etc skal diskutere fedme, slanking og et sunt kosthold.
Det ender alltid opp med at alle rir sin egen hest. Debatten blir en røre av diskusjon om hva som er et sunt kosthold for normalvektige, hva som må til for å slanke seg når man er 50 kilo overvektig, om brød eller potet er verst etc.
Når det er sagt, var det programmet du refererer til noe av det bedre jeg har sett.
Slike programmer vil bli svært mye bedre hvis det blev tematisert slik man i et program diskuterte slanking ved fedme, i et annet Sylvia Brustads plan for hvordan hele befolkningen skal spise!!!! og i et tredje program hvordan maten vi spiser kan sikre oss best mulig helse og forebygging mot sykdom. Det vil kreve mye av programleder, både med hensyn til kostus og egen kunnskap.

Så langt ender programmene opp med at store deler av befolkningen gir opp, ekspertene er uenige, det finnes ikke noen vei ut av overvektsproblematikken, så programmene blir en hyggelig sovepute for befolkningen, spesiellt den del som er overvektige.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 15:15   #6
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Hvorfor er ikke Torkil på tv?!

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Jeg er ikke blitt invitert! Når det er sagt, har jeg lite sans for slike debattprogrammene der Fedon, Skaldemann, GR, staten etc skal diskutere fedme, slanking og et sunt kosthold.
Det ender alltid opp med at alle rir sin egen hest. Debatten blir en røre av diskusjon om hva som er et sunt kosthold for normalvektige, hva som må til for å slanke seg når man er 50 kilo overvektig, om brød eller potet er verst etc.
Når det er sagt, var det programmet du refererer til noe av det bedre jeg har sett.
Slike programmer vil bli svært mye bedre hvis det blev tematisert slik man i et program diskuterte slanking ved fedme, i et annet Sylvia Brustads plan for hvordan hele befolkningen skal spise!!!! og i et tredje program hvordan maten vi spiser kan sikre oss best mulig helse og forebygging mot sykdom. Det vil kreve mye av programleder, både med hensyn til kostus og egen kunnskap.

Så langt ender programmene opp med at store deler av befolkningen gir opp, ekspertene er uenige, det finnes ikke noen vei ut av overvektsproblematikken, så programmene blir en hyggelig sovepute for befolkningen, spesiellt den del som er overvektige.

Vennlig Hilsen
Torkil

Helt enig, Torkil!
Og dette synspunktet du tilkjennegir her, viser jo bare enda tydeligere at du burde vært på skjermen!
Hadde muligens blitt en mer ryddig debatt, da. Tror jeg.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 17:30   #7
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Hvorfor er ikke Torkil på tv?!

helt ening Torkil!

det var det som var så bra med dette programmet, att Fedon gang på gang poängterte att alle er forsjellige og att man ikke kan anbefalle samme kosthold til alle (som næringsrådet driver med)..

kan du ikke gå ut å si noe lurt i avisen (typ fett er super bra ) så blir du garantert invitert! Bare se på han som sa att brød ikke var bra,og att man ikke trenger spise frokost..han har vart med mye i tv siste tiden..

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 21:40   #8
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor er ikke Torkil på tv?!

Jeg skulle også gjerne ha sett Torkil på skjermen

Selv om store deler av befolkningen gir opp, så tror jeg flere vil prøve et kosthold med mindre karbohydrater på egen kropp før de gjør seg opp en mening. Tror synspunktene til Fedon får større tyngde når folk ser at flere leger er enig med han.
Hadde det ikke vært for de utallige debattene med Lindberg hadde nok min vekt fortsatt vært 3-sifret.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 22:11   #9
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Hvorfor er ikke Torkil på tv?!

har stor respekt for det lindberg har utført,jeg aviste han selv som en "bløffmaker for noen år siden når disse debattene begynte men jo mer han står på og kommer frem i media jo flere får han med seg og nå er han en respektert mann i vårt samfunn...

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 22:24   #10
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor er ikke Torkil på tv?!

jeg tror folk flest bare blir forvirret av disse debattene jeg... Kunne tenkt meg et program hvor ulike kostholdsfilosofier ble presentert hver for seg, uten noe uenigheter, men rett og slett opplysninger om hvordan de ulike fungerer, og hvorfor de fungerer... Tror folk flest kunne fått mere kunnskaper da, enn om man kun sitter og ser på en debatt og ikke greier å få med seg annet enn at fedon er i mot brød og poteter. Det var i allefall det eneste jeg viste om Fedon før jeg fant denne siden...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 22:41   #11
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Hvorfor er ikke Torkil på tv?!

ja hadde vært kjempe om det hadde skjedd..men..tror mange er på gli nå og får opp øynene for noe nytt og annet enn det som altid har blitt anbefalt,tilogmed pappa har begynt å spør meg om dette kostholdet og når jeg begynte så var det bare fysj og fy liksom men så har han fått med seg alle disse debattene og da skjer det saker og ting,begynner å åpne opp for nye muligheter vi er jo utrolige vane dyr og når noen sier at sånn er ting nok ganger...ja da blir det sant.Jeg passer iallefall på å spre budskapet hehe...

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 23:03   #12
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor er ikke Torkil på tv?!

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

jeg tror folk flest bare blir forvirret av disse debattene jeg... Kunne tenkt meg et program hvor ulike kostholdsfilosofier ble presentert hver for seg, uten noe uenigheter, men rett og slett opplysninger om hvordan de ulike fungerer, og hvorfor de fungerer... Tror folk flest kunne fått mere kunnskaper da, enn om man kun sitter og ser på en debatt og ikke greier å få med seg annet enn at fedon er i mot brød og poteter. Det var i allefall det eneste jeg viste om Fedon før jeg fant denne siden...

Jepps, jeg skulle likt å se en dokumentar av et eller annet slag på TV.
Hvis noen føler seg kallet til å lage en, så sponser jeg gladelig noen kroner

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 17:34   #13
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor er ikke Torkil på tv?!

Hva med en egen kanal da Torkil???

"Ketolysekanalen med Torkil"

ååååh, det hadde vært noe det.... *drømmer*

lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 18:15   #14
Spungeworthy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 51
Innlegg: 48
Spungeworthy er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor er ikke Torkil på tv?!

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Jepps, jeg skulle likt å se en dokumentar av et eller annet slag på TV.
Hvis noen føler seg kallet til å lage en, så sponser jeg gladelig noen kroner

Helt enig!
En dokumentar hadde nok vært tingen. Uten brødgjøker() som avbryter hele tida...
Hvis noen kjenner en filmskaper, så er det jo bare å begynne med lobbyvirksomhet. En overvektig filmskaper som man først får til å slanke seg noen kilo, ville sikkert vært truendes til å lage en bra halleluja-film !

__________________
Spungeworthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 18:39   #15
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor er ikke Torkil på tv?!

Ta kontakt med produksjonsselskaper med tanke på å lage en dokumentar som
kansje kan selges til for eksempel TV2. "Det er sukker som dreper". En grundig
gjennomgang hvor en del av temaene du tar opp i boken blir belyst. Hvor det
vitenskapelig går frem at verden er bedratt. Det er sukker som dreper, ikke
fett.

Hvor står vi i dag? Matprodusenter med light-produkter her og der. Lite fett
erstattet med karbohydrater. Uff, nei vekk med fettet. Fett gjør det feit. Det
er et stort bedrag. Det er fett i kombinasjon med sukker som dreper deg. Ikke
fettet!

RSy

__________________
RSy
rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 23:39   #16
jorang
Medlem
 
jorang sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Kristiansund
Alder: 63
Innlegg: 57
jorang er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor er ikke Torkil på tv?!

Et tips kan kanskje være å kjøre en måned på f.eks BurgerKing GoLarge (Supersize me )....
...for deretter å kjøre 6mnd på ketolysekuren - tett veiledet av Torkil

__________________
JoranG
21.jan-07: Startet vektreduksjon
Påske 07: -20,8kg. Første delmål nådd
Neste delmål: 90kg til St.Hans!
jorang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 18:41   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor er ikke Torkil på tv?!

Vil anbefale dokumentaren "Big Sugar"!
Her får man se hva det virkelig dreier seg om, vi snakker størrelser alá sør amerikanse narkokarteller, helt vanvittig, satte i hvert fall mitt sinn i kok!

Den finnes å leste ned på nettet (torrentspy, har jeg funnet den på), man kan lese litt om den her:
http://www.cbc.ca/documentaries/bigsugar/

Hadde vært en kul ting om den kom på teve, eller om man kan lage en dokumentar her i Norge etter våre forhold, ta med diabetikere, hormonsyke, feite folk, og vise skritt for skritt hva som skjer når man kutter det ut av kosten
Torkil og Fedon kunne vært med som oppfølgingsleger. Verden vil ha dokusåpe, vet dere Heng dere med på trenden før den kjølner!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no