Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

For mye egg?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-11, 21:01   #1
mmi005
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 7
mmi005 er på en erverdig vei

For mye egg?

Jeg har nettopp begynt på lavkarbo, og får mye pes fra foreldrene mine (som begge er leger) på at jeg spiser for mye egg. Jeg spiser 1-2 egg om dagen på denne dietten, noe de mener ikke er sunt i det hele tatt, fordi det er farlig for kolesterolet. Kan noen svare meg på om dette er påvist? Hvor mye egg skal jeg i så fall spise? VELDIG FORVIRRET!

mmi005 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 21:04   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: For mye egg?

Opprinnelig lagt inn av mmi005, her.

Jeg har nettopp begynt på lavkarbo, og får mye pes fra foreldrene mine (som begge er leger) på at jeg spiser for mye egg. Jeg spiser 1-2 egg om dagen på denne dietten, noe de mener ikke er sunt i det hele tatt, fordi det er farlig for kolesterolet. Kan noen svare meg på om dette er påvist? Hvor mye egg skal jeg i så fall spise? VELDIG FORVIRRET!

Egg er frikjent som kolesteroløkende mat for lenge siden, men gamle vaner henger igjen. Du kan spise så mange egg du har lyst til, det begrenser seg vel selv

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 21:04   #3
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: For mye egg?

Siden dine foreldre er leger kan det være en god idè å vise dem vitenskaplig begrunnelse for dette valget du har tatt.
Her vil du finne mye info.

Lykketil

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 21:06   #4
mmi005
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 7
mmi005 er på en erverdig vei

Sv: For mye egg?

Tusen takk for svar! Dette skal jeg fortelle dem

mmi005 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 21:08   #5
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: For mye egg?

Det er og flere leger som spiser lavkarbo.. Dette er Thomas Geisner og HER finner du Espen Rostup

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 21:18   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: For mye egg?

Ikke for å disse foreldrene dine, men det er jo litt skremmende for legestanden at så mange av dem ikke få rmed seg at egg ble friskmeldt for ti å rsiden?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 07:52   #7
mmi005
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 7
mmi005 er på en erverdig vei

Sv: For mye egg?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ikke for å disse foreldrene dine, men det er jo litt skremmende for legestanden at så mange av dem ikke få rmed seg at egg ble friskmeldt for ti å rsiden?


La oss si det sånn at de er voldsomt gammeldagse, og har på en måte dannet sine egne synspunkter opp gjennom årene. Synspunkter som ikke endres av forskning, hehe. Men JEG fikk i alle fall klart opp i det jeg lurte på!

mmi005 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 08:12   #8
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: For mye egg?

Egg er noe av det sunneste du kan trykke i deg, spesielt de økologiske, som har en fin balanse mellom de umettede fettsyrene. Det har ingenting å si for kolesterolet ditt (som forøvrig heller ikke er noe å tenke på) da kroppen selv lager det du ikke får gjennom maten.
Du kan trygt spise dine egg hver dag, jeg har i perioder et inntak på 4-6 per dag.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 08:42   #9
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: For mye egg?

Bløtkokt egg med meierismør på skjeia, det skal jeg unne meg til lunsj i dag

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 10:32   #10
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: For mye egg?

Les en av bøkene til uffe ravnskog eller "det store kolesterol bedraget" så blir du ikke redd for egg lenger

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 12:56   #11
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: For mye egg?

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Egg er noe av det sunneste du kan trykke i deg, spesielt de økologiske, som har en fin balanse mellom de umettede fettsyrene. Det har ingenting å si for kolesterolet ditt (som forøvrig heller ikke er noe å tenke på) da kroppen selv lager det du ikke får gjennom maten.
Du kan trygt spise dine egg hver dag, jeg har i perioder et inntak på 4-6 per dag.


Hvorfor akkurat de økologiske?

Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 13:52   #12
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: For mye egg?

Opprinnelig lagt inn av Therese_M, her.

Hvorfor akkurat de økologiske?

Først og fremst er de lagt av høner som spiser naturlig for, de har det bedre og legger derfor egg med høyere og riktigere verdier av vitaminer, mineraler og først og fremst fett og kolesterol. Dessutenn smaker de så mye bedre. Som sagt spiser jeg veldig mye egg, pluss smør, fløte, rømme, andre amimalske fettkilder, mye ribbe m.m.

Hvordan ser så mitt kolesterol ut etter 2 år?
Du kan selv sjekke det ut, jeg fikk prøvene mine tilbake idag, de finnes på http://lenabeatrice.net/mat-og-helse...dpr%C3%B8vene/

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 14:23   #13
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: For mye egg?

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Først og fremst er de lagt av høner som spiser naturlig for, de har det bedre og legger derfor egg med høyere og riktigere verdier av vitaminer, mineraler og først og fremst fett og kolesterol. Dessutenn smaker de så mye bedre. Som sagt spiser jeg veldig mye egg, pluss smør, fløte, rømme, andre amimalske fettkilder, mye ribbe m.m.

Har du noen kilder på dette?
Av det jeg vet, så spiser økologiske høner stort sett det samme som konvensjonelle, bare med unntak av industrielle aminosyrer. I konvensjonell produksjon kan en tilsette industrielt framstilte aminosyrer for å dekke hønas behov for aminosyrer. I økologisk produksjon er ikke dette tillatt. Fôret til økologiske høner er selvfølgelig økologisk, men fins det noe bevis på at det økologiske fôret inneholder større andel næringsstoffer som høna drar nytte av til eggproduksjonen?

Og hvorfor har de det bedre enn konvensjonelle høner? Det er et faktum at dødeligheten er høyere i en økologisk eggproduksjon enn i en konvensjonell (NFLs effektivitetskontroll, 2002-2005). Dødeligheten blant eggleggende høns ved 71 ukers alder er 10% for økologiske og 4% for burhøns (NFL).

Jeg er helt enig i at høner som har det bra og lever et liv med lite stress, også legger egg av en ernæringsmessig høyere kvalitet. Men dessverre er det ingen direkte sammenheng mellom det å leve økologisk og god dyrevelferd.

Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 14:33   #14
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: For mye egg?

Egg er sunt, egg er godt og egg er super mat for oss som tåler det og lever lavkarbo. Jeg spiser ofte 2-3 kokte egg med meierismør til frokost + eggemelk av smør/cocosa + eggeplommer til lunsj eller mellommåltid Her i huset går det 60 egg i uka det er til baking og spising naturell.

Eggedosis med sukrin og 5 gr revet sukkerfri sjokolade oppå er himmelsk godt når suget tar en og en er veldig fysen, metter utrolig mye.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 15:51   #15
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: For mye egg?

Opprinnelig lagt inn av Therese_M, her.

Har du noen kilder på dette?
Av det jeg vet, så spiser økologiske høner stort sett det samme som konvensjonelle, bare med unntak av industrielle aminosyrer. I konvensjonell produksjon kan en tilsette industrielt framstilte aminosyrer for å dekke hønas behov for aminosyrer. I økologisk produksjon er ikke dette tillatt. Fôret til økologiske høner er selvfølgelig økologisk, men fins det noe bevis på at det økologiske fôret inneholder større andel næringsstoffer som høna drar nytte av til eggproduksjonen?

Og hvorfor har de det bedre enn konvensjonelle høner? Det er et faktum at dødeligheten er høyere i en økologisk eggproduksjon enn i en konvensjonell (NFLs effektivitetskontroll, 2002-2005). Dødeligheten blant eggleggende høns ved 71 ukers alder er 10% for økologiske og 4% for burhøns (NFL).

Jeg er helt enig i at høner som har det bra og lever et liv med lite stress, også legger egg av en ernæringsmessig høyere kvalitet. Men dessverre er det ingen direkte sammenheng mellom det å leve økologisk og god dyrevelferd.

Jeg så nylig et program på TV om det, men jeg finner ingen link til programmet. Jeg skal lete litt rundt og finne linker der du kan finne bevis for dette.
Når jeg sier økologisk, så er det naturligvis feil måte. Jeg lever på landet, og vi kjøper egg fra høner som løper rundt ute og hakker marka og som har et stort område å boltre seg på med eng og skog. De legger færre egg, men de har en helt annen smak og konsistens og farge. Når vi laget sukkerbrød av dem (før vi begynte på lavkarbo) ble sukkerbrødet helt gult Det er dette jeg mener med økologisk. Disse hønene er det så å si ingen dødelighet på, bortsett fra vanlig død med alderen.
Økologiske egg i butikken har en langt bedre smak enn de andre,vanlige, men jeg står ikke inne for kvaliteten til livet til disse hønene.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 16:35   #16
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: For mye egg?

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Jeg så nylig et program på TV om det, men jeg finner ingen link til programmet. Jeg skal lete litt rundt og finne linker der du kan finne bevis for dette.
Når jeg sier økologisk, så er det naturligvis feil måte. Jeg lever på landet, og vi kjøper egg fra høner som løper rundt ute og hakker marka og som har et stort område å boltre seg på med eng og skog. De legger færre egg, men de har en helt annen smak og konsistens og farge. Når vi laget sukkerbrød av dem (før vi begynte på lavkarbo) ble sukkerbrødet helt gult Det er dette jeg mener med økologisk. Disse hønene er det så å si ingen dødelighet på, bortsett fra vanlig død med alderen.
Økologiske egg i butikken har en langt bedre smak enn de andre,vanlige, men jeg står ikke inne for kvaliteten til livet til disse hønene.

Det du forteller om er akkurat slik det økologiske burde være Økologisk i butikk-standard betyr bl.a. lavere dyretetthet pr areal og muligheten til å gå ute noen timer av døgnet, men de har ikke muligheten til å gå utendørs hele livet. Nå høres det sikkert ut som om jeg er helt i mot økologisk produksjon, men det er jeg ikke. Jeg syntes bare det er viktig at man husker på at selv om det står "økologisk" på noe, så er ikke et ensbetydende med at dyret har hatt det bedre enn andre dyr. Dette gjelder for alle landbruksproduktene. Tenk om vi alle hadde hatt muligheten til å ha noen høner gående hjemme og legge de eggene vi trenger. Så hadde vi visst nøyaktig hvor eggene kom fra, og at dyrene hadde det godt

Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 19:28   #17
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: For mye egg?

Å, som eg skulle ønske at eg kunne ete slike naturlege egg Eg har alltid drøymd om å halde høns. Ei veninne av meg hadde det da vi var små. Fine, flotte hønene!!!

Men det lar seg ikkje gjere i borettslaget vårt, dessverre.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 19:46   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: For mye egg?

Opprinnelig lagt inn av Therese_M, her.

Tenk om vi alle hadde hatt muligheten til å ha noen høner gående hjemme og legge de eggene vi trenger. Så hadde vi visst nøyaktig hvor eggene kom fra, og at dyrene hadde det godt

Nja, jeg veit ikke jeg... Vi hadde høner da jeg vokste opp, som gikk fritt ut og inn i inngjerding. De måtte vi avlive pga stress, fordi reven lusket rundt gjerdet døgnet rundt...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 22:36   #19
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: For mye egg?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nja, jeg veit ikke jeg... Vi hadde høner da jeg vokste opp, som gikk fritt ut og inn i inngjerding. De måtte vi avlive pga stress, fordi reven lusket rundt gjerdet døgnet rundt...

Selvfølgelig i områder hvor man ikke har stort rovdyrpress eller hunder og katter som lusker rundt gjerdene

Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 23:02   #20
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: For mye egg?

Opprinnelig lagt inn av Therese_M, her.

Har du noen kilder på dette?
Av det jeg vet, så spiser økologiske høner stort sett det samme som konvensjonelle, bare med unntak av industrielle aminosyrer. I konvensjonell produksjon kan en tilsette industrielt framstilte aminosyrer for å dekke hønas behov for aminosyrer. I økologisk produksjon er ikke dette tillatt. Fôret til økologiske høner er selvfølgelig økologisk, men fins det noe bevis på at det økologiske fôret inneholder større andel næringsstoffer som høna drar nytte av til eggproduksjonen?

Og hvorfor har de det bedre enn konvensjonelle høner? Det er et faktum at dødeligheten er høyere i en økologisk eggproduksjon enn i en konvensjonell (NFLs effektivitetskontroll, 2002-2005). Dødeligheten blant eggleggende høns ved 71 ukers alder er 10% for økologiske og 4% for burhøns (NFL).

Jeg er helt enig i at høner som har det bra og lever et liv med lite stress, også legger egg av en ernæringsmessig høyere kvalitet. Men dessverre er det ingen direkte sammenheng mellom det å leve økologisk og god dyrevelferd.

Jeg har også lest at det er mere omega3 i økologiske egg. Det jeg fant i farten var dette:

Sitat:

Det svenske Mattilsynet gjorde en sammenligning av næringsinnholdet i økologiske og uøkologiske egg i 2010. De kom fram til at økologiske egg inneholdt mer Omega-3, jod, vitamin B12, jern og selen. Begrunnelsen for dette er at hønene får økologisk fôr og at de får være ute og dermed spiser grønt.

Og så var en norsk forsker, Anne Haug, ute i media for en stund siden og sa noe om bedret forhold mellom omega3 og omega6 i kyllingkjøtt ved rett kost. Her er en artikkel om matproduksjon og fettsyrer.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 23:03   #21
HenrikBooe
Medlem
 
HenrikBooe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 29
Innlegg: 122
HenrikBooe er på en erverdig vei

Sv: For mye egg?

Jeg tror jeg spiser rundt 2-9 egg hver dag. Haha

HenrikBooe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 23:37   #22
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: For mye egg?

Jeg har fått meg 7 hønekyllinger som rusler rundt i hagen her. Gleder meg masse masse til de begynner å legge egg! De spiser alt mulig, blant annet krabber og mais.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 08:06   #23
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: For mye egg?

Opprinnelig lagt inn av wevi, her.

Jeg har fått meg 7 hønekyllinger som rusler rundt i hagen her. Gleder meg masse masse til de begynner å legge egg! De spiser alt mulig, blant annet krabber og mais.

Så gøy wevi! Vi har også høns, 13 høner og en stolt hane. Høns er utrolig gøy og fascinerende. Våre spiser også alt mulig og forsyner oss ned ca 10 egg om dagen, alle med oransje plomme.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 09:23   #24
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: For mye egg?

Jeg har også lagt merke til at de butikkjøpte, økologiske eggene har større plomme. Svigerfar ser alltid misunnelig på våre økologiske til søndagsfrokosten på hytta

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 18:59   #25
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: For mye egg?

hehe, ja det er skikkelig koselig med høner. jeg ble så overraska over så forskjellig personlighet de har. Alle er forskjellig. Å nå har jeg gitt dem navn etter damerne i slekta mi.. Jeg kommer nok ikke til å klare å koke hønsefrikasse når den tid kommer..

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Svar

Emneord
egg mye kolesterol


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no