Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-05, 23:21   #51
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

jeg bruker olivenolje og smaker ikkeno (og jeg er pyse )

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-05, 00:11   #52
Tingeling
Medlem
 
Tingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 40
Innlegg: 182
Tingeling er en juvelTingeling er en juvelTingeling er en juvel

Okei. Tusen takk for svar mofe og Aline !!

Da går jeg for olivenolje og egg og bær og kanskje litt fløte til frokost i morra.. tjihi.
VIPS oppi blendern jadda.

*håpe på suksess*

Tingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-05, 15:37   #53
Tingeling
Medlem
 
Tingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 40
Innlegg: 182
Tingeling er en juvelTingeling er en juvelTingeling er en juvel

Smoothien min ble som følger:


2 egg
2 ss olivenolje ekstra virgin (den som anbefales av LHL)
ca 100g frosne bringebær
1 ss biola naturell
noen skvetter fløte

Den ble relativt god, men jeg kjenner olivenoljesmaken... (æsj)
Hva er det som får den bort? noen tips??

Tingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-05, 15:39   #54
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Tingeling

Smoothien min ble som følger:


2 egg
2 ss olivenolje ekstra virgin (den som anbefales av LHL)
ca 100g frosne bringebær
1 ss biola naturell
noen skvetter fløte

Den ble relativt god, men jeg kjenner olivenoljesmaken... (æsj)
Hva er det som får den bort? noen tips??

Søtstoff! Også litt melk, for å tynne den litt ut? Kan hende det smakte olje fordi det ble for mye i forhold til mengden
Jeg bruker ikke fløte når jeg bruker olje, synes den blir for fet da

Til søtstoff bruker jeg flytende natreen

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-07-05, 15:42   #55
MSF
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 48
Innlegg: 2
MSF er ny på veien

Hold deg frisk, sunn og slank med HELSE SMOOTHIES!

I sommer lager jeg smoothien som står i mat&helse

Til ca 2 personer

1-2 frukter (jeg bruker 2 epler)
1 neve bær (jeg bruker gjerne 3 never)
2ss Cocosa Extra Virgin
2 ss Udo's Choice (jeg bruker 4)
5 dl kaldt vann (det gjør jeg aldri - liker den tykk. Heller isbiter)
Litt nøtter
2-4 rå egg/2ss proteinpulver (jeg bruker 4 egg)

DENNE BLIR KJEMPEGOD!!


GOD SOMMER!!!

__________________
Mona*
MSF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 18-08-05, 22:13   #56
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

mmmm..

nå har jeg akkurat laget meg min første smothie.. nam!
ble kjempegod....
jeg kunne godt tenke meg å lage denne til frokost... MEN

jeg bor på studenthybel sammen med 3 andre.. og jeg må stå opp halv sju for å komme meg tidsnok på skolen... tviler på at det blir så populært å bråke med mixer på kjøkkenet da...
noen råd??



silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-05, 22:55   #57
Gine
Medlem
 
Gine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 52
Innlegg: 326
Gine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt likt

Jeg lager smoothien min om kvelden og lar den stå i kjøleskapet natten over. Den blir litt tynnere da fordi de frosne bærene tiner, men smaken er fortsatt god. (Jeg bruker ikke egg i min smoothie pga allergi, men yoghurt eller Biola syrnet lettmelk). Kanskje eggene vil skille seg? Du får teste, det går kanskje å vispe sammen med en visp i så fall?

Skal jeg på tur over flere døgn, lager jeg en stor porsjon og tømmer over i Biola-kartonger (de med skrukork).

__________________




Gine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-Fedon-blodtype-mix med allergiske tilpasninger Svar med sitat
Gammel 14-09-05, 21:30   #58
des65
Seniormedlem
 
des65 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Langt nord
Alder: 58
Innlegg: 601
des65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snill

Må bare spørre her inne... noe som høres så godt ut som en smoothie, er den virkelig sunn? Passer smoothies til fedon?

Hva er Cocosa Extra Virgin og Udo's Choice? Skjønner at sistnevnte er en slags olje, men hvorfor er den så bra?

__________________
Hilsen des65

1.delmål (under 100) nådd: 20.10.05
2.delmål (under 90) nådd: 23.01.06

3.delmål (under 80) nådd: Skal nåes før 1.juni 2006!!
des65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg tror jeg... Svar med sitat
Gammel 14-09-05, 22:29   #59
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

det er sunt, mettende og utrolig godt
jeg spiser smoothie til frokost så ofte jeg kan (dvs så godt som hver dag) og det føles nesten som å spise dessert til frokost

hvorfor de oljene er så bra? jeg er nok ikke den som best kan svare å det. beklager! det jeg vet er at fettsyrene er sunne og at de ikke har blitt varmebehandlet

enda et eksempel på smoothie:

1,5 dl bringebær
1-2 scoop med proteinpulver sjokolade (evnt en blanding av sjokolade og vanilje)
2 egg
kanel (1/2 ts?)
litt vanilje yoghurt (kan sløyfes)
peanøtter / peanøttsmør
linfrø (kan sløyfes)
noen vaniljedråper

blandes sammen med stavmikser, og spes med vann til passende konsistens. personlig, så foretrekker jeg at den er ganske tykk. spises som is, med skje

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-05, 14:48   #60
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

mmmm...hørets god ut aline!

Bruker ikke olivenolje i smoothien jeg heller...men RAPS extra virgin går bra!!

Favoritten er bringebær, blåbær, youghurt, isbiter, egg og olje og noen mandler...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 04:03   #61
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Okei, nå har jeg for første gang lest denne tråden med det for øye at jeg faktisk skal prøve meg på dette. Fikk blender til bursdagen - en veldig lettstelt en - så jeg tenkte å se hvordan man lager en smoothie. Det jeg ser er at man har i nesten hva som helst, litt frukt/bær, litt egg eler proteinpulver, kanskje litt olje eller anet fett, kanskje mandler eller nøtter, kanskje isbiter, kanskje melk eller vann... Nesten kanskje hva son helst, hvis man tenker litt protein og litt fett??? Kan det stemme??? Med litt frukt/bær til smak? Jeg tenker det betyr at jeg bare kan putte oppi litt av hvert av protein, frukt/bær og fett og få en smoothie som passer vårt kosthold... Er det for enkelt å si det, eller?

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 12:56   #62
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Opprinnelig lagt inn av Karin

Det jeg ser er at man har i nesten hva som helst, litt frukt/bær, litt egg eler proteinpulver, kanskje litt olje eller anet fett, kanskje mandler eller nøtter, kanskje isbiter, kanskje melk eller vann... Nesten kanskje hva son helst, hvis man tenker litt protein og litt fett??? Kan det stemme??? Med litt frukt/bær til smak? Jeg tenker det betyr at jeg bare kan putte oppi litt av hvert av protein, frukt/bær og fett og få en smoothie som passer vårt kosthold... Er det for enkelt å si det, eller?

Stemmer flott det Karin.

For å få det optimalt, så er det lurt å passe på at du får i deg ca 24-30 g protein, 1-2 ss fett og litt bær (minst karber og lavest glykemisk).

Min erfaring er at nøtter gir en litt bitter smak, men mange andre synes det er godt.

Så det er bare å eksperimentere til du finner din favoritt!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 29-10-05, 04:33   #63
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Javel, da er jeg i gang med smoothies! Litt amatørmessig foreløpig, men...

Har prøvd meg sånn litt forsiktig. Pga mitt eggeproblem (får fryktelig vondt av mer enn en halv eggehvite) har jeg trådt litt varsomt. Tenkte at jeg kunne se om rå egg funket på samme måte som kokte/stekte - og det viste seg at med to egg i smoothien går det helt utmerket. Får en ltien magesmerte en liten stund, men det ligner ikke engang det jeg ville ha fått om jeg hadd stekt, kokt eller lagd omelett av de samme to eggene.

Min forsiktige smoothie ble derfor av to egg.

2 egg
2 ss matyoghurt
en diger neve frosne blåbær (Faktisk kanskje litt for stor. det ble iskrem....)
En anelse søtstoff (Flytende natreen)
5-6 vaniljedråper (vanlig essens)

Eller nummer to:
samme 2 egg
Samme 2 ss yoghurt
Litt søtt
Noen frosne jordbær
et par ss olivenolje

Jeg var litt spent på den oljen, tenkte det kom til å smake ganske mye. Og jeg slomset bare oppi, og tenkte nok at det var vel i overkant av olje ja . . . men det smaktes ikke. Derimot var det fryktelig dumt i min mixer (som jeg snur opp-ned - har en "magic bullet" som fra tv-shop - fikk i 50-årsgave fra min sønn) å ha i frosne bær først og egg og sånt etterpå... Måtte kjøre det flere ganger for å få det blendet nok, for bærene frøs fast eggene før jeg begynte å blende.

Men huff og du milde rakkern og det var da voldsomt, så godt det smakte. Og så mett som man ble. Dette må jo være gull verd for folk som ikke klarer å spise noe frokost. Her kan man drikke/spise is- eller shake-lignende gjenstand. Det glir jo ned så enkelt at jeg for min del føler jo ikke at jeg har spist engang, om det ikke hadde vært for at jeg blir veldig mett! (Hvilket ikke nødvendigvis er noen fordel. . . jeg liker å spise maten min jeg!). Men deilig smaker det, og lettspist er det. Kjempeschnadder!

Så dette var mine to første forsøk. Jeg fortsetter nok! En fordel (sånn på grunn av at jeg liker å spise maten min i stedet for å drikke den) er jo at det er så innmari velsmakende...

Men to rå egg går faktisk ekstremt bra med mageproblemet mitt. Jeg merker ingenting annet enn ca to-tre minutter med intens smerte like før jeg blir sulten igjen, dvs etter ca tre timer. Det kan jeg leve med - kokte eller stekte egg gir meg fryktelige smerter i en times tid sånn ca to timer etter at jeg har spist egget. Det er imidlertid bare hvis eggehvite-mengden er over en halv hvite. Inntil det merker jeg ikke noe. Men så viste det seg altså at rå egg var enklere å ha med å gjøre! Nå skal jeg våge meg på tre egg, for Lise har sagt at man må ha såpass for at proteinmengden skal bli høy nok. Blir interessant å se hvordan magen min takler det, da. Men man må jo prøve! Ellers vet man jo ikke!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-05, 10:02   #64
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

eller du kan ha oppi cc mere proteiner

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-10-05, 23:08   #65
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Okei - den hadde jeg ikke tenkt på engang! Takk!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-05, 23:59   #66
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Kjempebra Karin!
Jeg lager alltid is jeg,- eller sorbet.
Men det kan jo ikke være helt bra for kroppen din hvis du får vondt.. Kan du ha i CC, eller kansej en SS proteinpulver? (Det hadde jeg i begynnelsen)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 31-10-05, 18:24   #67
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Skal prøve med cc, tenkte jeg. Hvilket proteinpulver bør jeg bruke?

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-05, 21:51   #68
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

jeg lurer litt på dette med BÆR!

kan jeg som er på atkins spise smoothies med bær?
eller kommer det bare ann på hva jeg spiser resten av dagen?

jeg sliter veldig med å holde meg innen for 25 om dagen.


noen tips? ang bær og ellers

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 31-10-05, 21:53   #69
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

bringebær har lite karbo (tror det er 4 gram pr 100 gram bær? ) er ikke sikker på når bær er lovlig eller ikke på atkins..

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-05, 21:58   #70
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Bringebærsmoothien jeg har til frokost er på 8karbo, 150g bær og 3 små egg. sempegodt. og holder meg mett til kl 9-10 (spiser kl 6 om morgenen)

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-05, 18:40   #71
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

Bær kan man begynne med på Atkins fase 2 - vedvarende. Bringebær har visst til og med under 4 g karbo.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-05, 01:30   #72
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

ca 1 dl frosne bringebær
1 egg
50 g Cottage cheese
1 ts natreen

namm namm

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 11-12-05, 03:39   #73
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Smoothie med sjokoladesmak

Opprinnelig lagt inn av marianne

Lagde MHM's smoothie til meg selv til frokost, og så ville jeg eksperimentere meg fram til en ny variant til onga:

2 dl Sans sjokolademelk
1 ss proteinpulver med banansmak
1 egg
1 ts fruktose
1 ts kakao
1 ts valnøttolje
1 ts mandelsmør

Ble veldig tynt, så jeg måtte ha oppi litt kesam. Skulle hatt Vaniljekesam, men det hadde de ikke i butikken. Prøvde med 2 ss lett kesam 1 % fett. Fortsatt tynt og smaken var grei, men kjedelig. Puttet oppi en ts fruktose og 1 ts kakao til.

Nå ble den grei !

Neste gang skal jeg prøve med et egg til kanskje.

Slik ble altså oppskriften til slutt:

2 dl Sans sjokolademelk
1 ss proteinpulver med banansmak
1 egg
2 ts fruktose
2 ts kakao
1 ts valnøttolje
1 ts mandelsmør
2 ss kesam 1 %

I tillegg la jeg eplebåter fra ett eple oppi en skål med kanel og fruktose og blandet. Smakte som eplekake! Serverte ved siden av. Tenkte dette var deilig frokost for små som ikke har matlyst om morgenen.

Eplebåter med kanel og fruktose/søtstoff kan forresten anbefales! Mmmm...

marianne

Jeg leser nå denne tråden innimellom til øyet blir veldig stort og veldig vått... men først nå så jeg dette med mandelsmør. Hvor får man det, da???

Prøver alt som ser godt ut og alt som andre sier er godt jeg... Smoothies er en ny verden, men den er jo kjempespennende! Ligger fremdeles på bær/egg-greie, men legger gjerne inn sjokolade og proteinpulver. Men hvor mye er en "porsjon" proteinpulver, da?

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-05, 12:18   #74
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Smoothie med sjokoladesmak

mandelsmør har de hos kinsarvik og helios her i sentrum, sikkert også i andre helsekostbutikker også

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-12-05, 19:53   #75
atin
Juniormedlem
 
atin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Oslo
Innlegg: 15
atin er ny på veien

Sv: Smoothie oppskrifter - her kan du dele din favoritt!

1 del biola syrnet melk med bringebærsmak
2 deler frosne bringebær.

__________________

atin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av hvert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 01:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 14:44
Matvare inntoleranser: Hvorfor hver enkelt trenger en unik diett HP Atkins kosthold 0 15-07-04 23:45
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 22:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no