Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mat og møter/middager

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-10-08, 19:48   #1
achillea
Medlem
 
achillea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 51
Innlegg: 155
achillea er ny på veien

Mat og møter/middager

Hvordan gjør dere andre det i forbindelse med f.eks. møtedeltagelse hvor det blir servert mat?

Jeg merker at de gangene jeg fraviker et ketogent kosthold er i forbindelse med møter som varer hele dagen eventuelt med middag om kvelden. Prøver å bøte på dette med å spise mye strengere før og etter disse møtene. Det har ikke vært så mange ganger i løpet av disse 3 ukene, men det sliter helt klart. Vet også at det blir noen møter fremover mot jul.

Senest i dag satt jeg i et møte hele dagen, hvor det ble servert snitter til lunsj. Spiste 3 stykk- Brødmengden tilsvarte vel ca 1,5 tynn skive med vanlig loff. Klarte i alle fall å la være å spise twist og lapper som var på bordet under møtet.
Har vært på andre møter hvor det er servert buffet og da er det greit.

__________________



Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 20:06   #2
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Mat og møter/middager

Ja, dette er et problem. Jeg pleier å løse det med kun å spise pålegget som veldig ofte er skinke og ost eller reker. Så sier jeg at jeg ikke tåler brød.... så slipper jeg fokuset rundt dietten ol. Litt feig, men dog

Er det annen mat som f.eks pizza på menyen - så avstår jeg. Passer alltid på å ha med meg noe jeg kan spise som jeg tar før møtet, slik blir det lettere å avstå. Og for meg er det i hvert fall ikke det noe problem, er jo ikke like sugen på noe å pute i munnen lenger.

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 20:26   #3
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Mat og møter/middager

Enten spiser jeg pålegget eller så spiser jeg ingenting. Hvis jeg er sulten spiser jeg før møtet. Jeg har vært ganske åpen på slankingen og de fleste har sett resultatene. Da er det faktisk nesten ingen som tør å kommentere noe særlig.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 20:58   #4
achillea
Medlem
 
achillea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 51
Innlegg: 155
achillea er ny på veien

Sv: Mat og møter/middager

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Enten spiser jeg pålegget eller så spiser jeg ingenting. Hvis jeg er sulten spiser jeg før møtet. Jeg har vært ganske åpen på slankingen og de fleste har sett resultatene. Da er det faktisk nesten ingen som tør å kommentere noe særlig.

Å la være å spise har jeg ofte både før og etter start ketolyse praktisert ved korte møter. Det er ikke noe problem.
Det er vel heller i settinger som i dag, da jeg satt i møte fra 9 til 15, da må jeg ha noe mat. Var heller ikke i den tryggeste settingen, slik at å levne igjen brødet føltes feil (innkalt som vara til politisk utvalg). Det hadde nok vært mye enklere om jeg hadde kjent folkene jeg var på møte med bedre.

__________________



Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 01:11   #5
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Mat og møter/middager

Er det ikke lov å ha matpakke på sånne møter, eller er det uhøflig og?
Hvis det ikke er feil, så kan du jo lage deg oopsier og spise mens de andre spiser det de spiser, eller ta med en salat eller noe?

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 07:29   #6
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Mat og møter/middager

Det er en tråd med noen fantastiske lunsjbokser her. Mange gode ideer til matpakke der.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16940

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vegetariske middager Marianne Middag 10 20-05-11 21:46
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Johnny Carson møter papegøyen Lolita mofe Livets lyse side 2 17-12-06 09:53
Torskerogn-middager Marianne Middag 3 16-09-04 11:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no