Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-15, 09:20   #12076
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Kos deg masse

Takk, Senka

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 22-02-15, 19:34   #12077
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I går var det aubergine-lasagne, og i dag var det Gerds tyrkiske gryte... Vært en veldig god helg, altså.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer.
Gammel 23-02-15, 14:42   #12078
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Nakkekoteletter, saus, sellerirot/blomkålmos, stekte tomater

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk
Gammel 23-02-15, 15:05   #12079
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Roastbeef med fløtesaus, ris og brokkoli

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 23-02-15, 15:16   #12080
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Chiligryte, kål og løk.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 23-02-15, 16:10   #12081
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Tacogryte

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 23-02-15, 18:52   #12082
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Noen svenske kjøttboller, sellerirotfries og rødbeter skåret i små, små terninger og stekt i litt olje i stekepanna - det ble godt ass!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 23-02-15, 19:18   #12083
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Selleri Anna med stekt kottis og sjysaus. Selleri Anna lager jeg ved å kutte sellerirota i tynne skiver. Lar skivene få et kjapt oppkok. Renne litt av på tørkepapir. Strø ev litt salt på skivene. Når skivene er høvelig avrent legger jeg et lag med skiver i bunnen av en ildfast form. Pensler med smør og krydrer med urter av det man måtte lyste (estragon, timian, basilikum etc etc). Deretter litt hvitløk. Så et nytt lag med selleri, smør, salt, urter, hvitløk... Lag mange lag. Bedre med høyt og ikke så stort i omfang enn lavt og stort. Legg noe som tåler varme, gjerne en form lik den første, oppå og press hardt ned for å få lagene tettest mulig. Sett i ovnen og la det stå en tid. Kjenn etter om de begynner å ferdig stekt. Da tar man bort den øverste formen og lar sellerirota brunes litt på toppen. Dette er nydelig! Ha gjerne finstrimlet løk mellom lagene.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 23-02-15, 19:25   #12084
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Selleri Anna med stekt kottis og sjysaus. Selleri Anna lager jeg ved å kutte sellerirota i tynne skiver. Lar skivene få et kjapt oppkok. Renne litt av på tørkepapir. Strø ev litt salt på skivene. Når skivene er høvelig avrent legger jeg et lag med skiver i bunnen av en ildfast form. Pensler med smør og krydrer med urter av det man måtte lyste (estragon, timian, basilikum etc etc). Deretter litt hvitløk. Så et nytt lag med selleri, smør, salt, urter, hvitløk... Lag mange lag. Bedre med høyt og ikke så stort i omfang enn lavt og stort. Legg noe som tåler varme, gjerne en form lik den første, oppå og press hardt ned for å få lagene tettest mulig. Sett i ovnen og la det stå en tid. Kjenn etter om de begynner å ferdig stekt. Da tar man bort den øverste formen og lar sellerirota brunes litt på toppen. Dette er nydelig! Ha gjerne finstrimlet løk mellom lagene.

Dette skal jeg prøve!!
Hvor mange grader steker du på?

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 23-02-15, 19:29   #12085
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Dette skal jeg prøve!!
Hvor mange grader steker du på?

Det varierer alt etter hvor lenge det er til det skal serveres, men 190-200 ca? Eller alt etter hvor tykt det blir? Jo tykkere desto lavere temperatur.... Jeg er håpløs med å følge noen fast temperatur, jeg steker på det jeg tror passer best. Følger heller med på kjernetemperaturen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 23-02-15, 19:34   #12086
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det varierer alt etter hvor lenge det er til det skal serveres, men 190-200 ca? Eller alt etter hvor tykt det blir? Jo tykkere desto lavere temperatur.... Jeg er håpløs med å følge noen fast temperatur, jeg steker på det jeg tror passer best. Følger heller med på kjernetemperaturen.

Thanks

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 24-02-15, 21:23   #12087
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag hadde vi hjemmelaget tomatsuppe med bacon, mozzarella og rømme. Og middagen i morgen holder jeg på å søke rundt for å få inspirasjon til nå

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse -
Gammel 24-02-15, 22:42   #12088
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Ørret med bakte grønnsaker

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 25-02-15, 09:37   #12089
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag blir det stekt torsk med hjemmelaga ertestuing, bacon og brokkolimos

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 25-02-15, 10:42   #12090
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Dette hadde jeg i går

Oppskrift på kraft til trekking av Kveite:
Til 4 pers.
2 store koteletter av kveite (ca 1 kg)
1 gulrot, skrelt i skiver
1 stor sjalottløk i skiver
2 laubærblad
2 ts hel pepper
4 persillestilker
4 ss olivenolje
1 ss salt pr l vann
2 ss hvitvinsedikk
2 fedd hvitløk, knust

Bruk bare så mye vann at det dekker fisken.

Ha alle ingrediensen unntatt kveite i kjelen og kaldt vann. Kok opp buljongen. Skyll og vask og tørk kveita . Når vannet har kokt opp, skru varmen ned på lav varme. Legg i kveita og la posjere på lav temp i 2-3 min. Trekk kjelen av plata og la fisken trekke videre i 10 min.
Når skinnet eller beina slipper, så er den klar. Ikke trekk for lenge. Da blir den tørr

Server med Sandefjordsmør, gulrotbiter og brokklibiter

Smakte godt.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 25-02-15, 16:07   #12091
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Har pensla to fine kyllinglår fra Stange med rapsolje og sitronsaft, saltet og pepret, og de skal nå stå i ovnen 35-40 minutter.
Skal ha fløtesaus, hjemmerørte tyttebær, sellerirot-/blomkålmos, og litt rosenkål til. Kanskje litt erter også, trenger vitamin K som er i grønne grønnsaker.

Ha en fantastisk fin kveld alle sammen!

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk
Gammel 25-02-15, 16:09   #12092
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Indrefilet av svin og potetsalat. Kanskje en salat ved siden av.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 25-02-15, 16:10   #12093
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Chilisuppe med kyllingkjøttdeig.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 25-02-15, 17:28   #12094
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Ikke middag i dag, men middag i morgen..
Skal lage saltbakt sellerirot!!! Serveres til kottiser.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 25-02-15, 17:38   #12095
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Jeg skal ha mat

Stekt kylling og kål.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 26-02-15, 09:02   #12096
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Tacograteng med ED soyapuck. Overraskende godt. Jo, jeg glemte meg og la på et par skiver ost
I dag blir det wok

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 26-02-15, 11:15   #12097
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag blir det baonsnurret kylling fylt med et eller annet jeg har i skapene.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer.
Gammel 26-02-15, 15:33   #12098
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Kyllingfilet, kål, løk, feta og oliven.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 01-03-15, 17:02   #12099
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Spinatpai

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 01-03-15, 17:30   #12100
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Pannekaker med blåbærsyltetøy

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no