Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jul?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-12-18, 17:03   #1
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Jul?

Lager du lavkarbo julesnop?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 05-12-18, 22:00   #2
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.440
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Jul?

Nei - men jeg lager den sukkerfrie geleen og spanderer en dasj vaniljesaus "UTEN".
Skulle ønske de hadde flere smaker enn to på den geleen...

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-12-18, 13:41   #3
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Jul?

Gele kan man da lage selv. Bruke gelatinplater og tilsett litt sterk sukkerfri saft. Det sterke sukkerfrie saften kan man lage enkelt selv av fruktsaft og andre ting man kan ha i gele/pudding.

Bruker du fløte og egg kan du lett lage vaniljesaus/pudding og vailjepudding med kakao == sjokoladepudding.

Selv lager jeg eget maripanbrød. Jeg prøvde å lage neo ala Anton Berg, men endte opp med noe mye mye bedre. Jeg har smak på masipanen fra soltørkede aprikos i cognac og bruker mørk sukkerfri sjokolade som trekk.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 07-12-18, 16:01   #4
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Jul?

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Gele kan man da lage selv. Bruke gelatinplater og tilsett litt sterk sukkerfri saft. Det sterke sukkerfrie saften kan man lage enkelt selv av fruktsaft og andre ting man kan ha i gele/pudding.

Bruker du fløte og egg kan du lett lage vaniljesaus/pudding og vailjepudding med kakao == sjokoladepudding.

Selv lager jeg eget maripanbrød. Jeg prøvde å lage neo ala Anton Berg, men endte opp med noe mye mye bedre. Jeg har smak på masipanen fra soltørkede aprikos i cognac og bruker mørk sukkerfri sjokolade som trekk.

Hva bruker du som søtning i marsipan? Har du en oppskrift?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 08-12-18, 01:26   #5
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Jul?

Jeg bruker Sukrinmelis og flytende Natreen. Jeg foretrekker flytende Natreen, men Sukrinmelis gir litt volum så det er bra for konsistensen.
Jeg har skrevet og gitt oppskriften til Sylwesters Fantastiske CAMarsipan her på forumet før

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no