Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Høres dette greit ut??

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-12-04, 08:38   #1
NettaMamma
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sandefjord
Alder: 42
Innlegg: 131
NettaMamma har en fantastisk aura rundt segNettaMamma har en fantastisk aura rundt seg

Høres dette greit ut??

Om morgenen når jeg står opp, så lager jeg en 4-eggs omelett.. den spiser jeg i "pizza" stykker utover frem til klokken 14-15 omtrendt. Høres det bra ut? Eller er det for mye? Står opp 07 om morgenen...

__________________
NettaMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Holder på med Induksjonen Svar med sitat
Gammel 09-12-04, 09:02   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av NettaMamma

Om morgenen når jeg står opp, så lager jeg en 4-eggs omelett.. den spiser jeg i "pizza" stykker utover frem til klokken 14-15 omtrendt. Høres det bra ut? Eller er det for mye? Står opp 07 om morgenen...

I 4 egg er det ca. 32 gram proteiner - det er litt i overkant av hva du trenger til ETT måltid... Så at en omelett bestående av 4 egg holder til halve dagen, nei det gjør det ikke! Så når du spør om det er for mye - må jeg svare

NEI

det er for lite!!

Riktignok har du ikke skrevet noe om hva annet du har i omeletten din, og jeg håper det finnes noen grønnsaker der også, men uansett; Dette er for lite mat NettaMamma..

Unnskyld hvis jeg høres streng ut - men jeg HAR pekefingeren oppe, så LITT streng er jeg nok..... Men mener det veldig godt altså!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-12-04, 09:09   #3
NettaMamma
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sandefjord
Alder: 42
Innlegg: 131
NettaMamma har en fantastisk aura rundt segNettaMamma har en fantastisk aura rundt seg

Har fått noen mødre her inne jah tihihi... bare kos det dah.

Jeg har som regel litt kjøttdeig og grønsaker oppi omeletten...Senker du pekefingeren litt da eller

__________________
NettaMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Holder på med Induksjonen Svar med sitat
Gammel 09-12-04, 09:16   #4
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av NettaMamma

Jeg har som regel litt kjøttdeig og grønsaker oppi omeletten...Senker du pekefingeren litt da eller

Syns det er vanskelig å beregne protein-behovet på "litt kjøttdeig", så pekefingeren står en stund fortsatt.....

"litt grønnsaker" er forresten også litt vanskelig å vite noe om syns jeg da.....

Mener ikke å mase - jo forresten litt - og grunnen er at MIN erfaring er at når det skjer så raske vektreduksjoner som du har opplevd de siste dagene , så er det ofte mye vann og muskler som forsvinner..... Det er jo ikke så gunstig.

Jeg tenker sånn:
I tiden fra du står opp kl. 0700 til kl. 14-1500 bør du ha spist to måltider + et mellommåltid. Hvert av måltidene bør MINST inneholde 20 gram proteiner + grønnsaker og fett. Innrømmer allikevel at jeg skjønner at du blir motivert når det skjer så mye så fort i kroppen, men for meg ser det ut som en blanding av lavkarbo og lavkalori akkurat nå.

Men du verden - kan hende jeg tar feil og at du har et helt OPTIMALT vekttap, og det håper jeg selvfølgelig. Men jeg TROR det ikke.....

igjen fra *streng og slem Fedonist som bare vil deg vel altså*

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-12-04, 09:36   #5
NettaMamma
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sandefjord
Alder: 42
Innlegg: 131
NettaMamma har en fantastisk aura rundt segNettaMamma har en fantastisk aura rundt seg

Må jo legge til al jeg gikk ned mellom 1 og 1,5kg fra i går morgen til i dag tidlig... det er jo så innmari deilig å bli kvitt kiloene.

SÅ skal det også sies at jeg spiser fett til middag. jeg skjærer ikke vekk fettet på kjøttet, og jeg spiser skinnet på kyllingen.

Så det er vel ikke så innmari ille. Vil liksom ned disse kiloene før helgen om halvannen uke... da skal vi til danmark i kobber brylup, og jeg har lyst til å se FLOTT ut til dah...

Kom med pekefingeren du Fedonisten, det gjør ingen ting

__________________
NettaMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Holder på med Induksjonen Svar med sitat
Gammel 09-12-04, 10:57   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Du spiser nok litt lite ja ! Men så har vi ikke hele dagsmenyen din heller da ! Kan du ikke skrive ned nøyaktig hva du spiser og hvor mye (kjøtt & grønnsaker etc bl.a. i omeletten). MHM sier kroppen ikke klarer å nyttegjøre seg mer enn 30 gram protein pr måltid. Atkins sier du skal ha MINST 3 måltider pr dag (anbefalt mellom måltider i tillegg) og ikke gå mer enn 6 våkne timer mellom hvert. At du spiser fett er bra. Hovedvekten av karbohydratene skal være fra grønnsaker, - slik det ser ut nå spiser du ikke nok av dem.... Men før jeg vet akkurat hva du spiser skal jeg ikke si så mye. Selv om jeg er enig med Fedonisten i det hun sier og at det ser ut som ekstrem lavkarbo/lavkalori akkurat nå !! Det ser liksom ikke helt Atkins ut !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-12-04, 12:00   #7
NettaMamma
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sandefjord
Alder: 42
Innlegg: 131
NettaMamma har en fantastisk aura rundt segNettaMamma har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Nille

Du spiser nok litt lite ja ! Men så har vi ikke hele dagsmenyen din heller da ! Kan du ikke skrive ned nøyaktig hva du spiser og hvor mye (kjøtt & grønnsaker etc bl.a. i omeletten). MHM sier kroppen ikke klarer å nyttegjøre seg mer enn 30 gram protein pr måltid. Atkins sier du skal ha MINST 3 måltider pr dag (anbefalt mellom måltider i tillegg) og ikke gå mer enn 6 våkne timer mellom hvert. At du spiser fett er bra. Hovedvekten av karbohydratene skal være fra grønnsaker, - slik det ser ut nå spiser du ikke nok av dem.... Men før jeg vet akkurat hva du spiser skal jeg ikke si så mye. Selv om jeg er enig med Fedonisten i det hun sier og at det ser ut som ekstrem lavkarbo/lavkalori akkurat nå !! Det ser liksom ikke helt Atkins ut !!

Kan jo skrive hva jeg spiste i går f.eks

Mellom 7.00 og 15.00 4-eggs omelett med kyllingbiter (ca.200gr).
17.00 Middag To kylling filèer + kokte grønsaker (ca ett kjøkkenglass (stort) fullt)
19.00 Grønsaker + ett kylling lår

Er detter så ille dah???

__________________
NettaMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Holder på med Induksjonen Svar med sitat
Gammel 09-12-04, 12:35   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Neida, DET var ikke lite. Kjempeflott !! ..syns jeg da. Omeletten dekker frokost og lunch - eller i allefall to måltider - og 4 medium egg og 200 gram kylling er ca 59 gram protein alene i følge min Fitday. Kyllingbryst (de vanlige fra prior) veier va 125 gr pr stk, så da er du dekka for middagen og !! Flink jente !!

Sitter her og lurer på om jeg skal sende vikar katten over til deg jeg.......
Du får få vikarhunden isteden !!

GRATULERER MED 1,5 KG NED !!!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-12-04, 12:56   #9
NettaMamma
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sandefjord
Alder: 42
Innlegg: 131
NettaMamma har en fantastisk aura rundt segNettaMamma har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Nille

Neida, DET var ikke lite. Kjempeflott !! ..syns jeg da. Omeletten dekker frokost og lunch - eller i allefall to måltider - og 4 medium egg og 200 gram kylling er ca 59 gram protein alene i følge min Fitday. Kyllingbryst (de vanlige fra prior) veier va 125 gr pr stk, så da er du dekka for middagen og !! Flink jente !!

Sitter her og lurer på om jeg skal sende vikar katten over til deg jeg.......
Du får få vikarhunden isteden !!

GRATULERER MED 1,5 KG NED !!!

TUUUUSEN TAKK FOR VOVVEN!!!!! Der ser du, jeg ER flink jente. Må jo det når Nille-fingeren kommer opp og begynner å vifte... Tihihi... da har jeg ikke misforstått totalt allikevel, og er flink med Atkins. HURRA!!!!

__________________
NettaMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Holder på med Induksjonen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dette er IKKE en sjamporeklame! Albertine Lavkarbo generelt 47 13-06-16 20:26
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no