Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tror du det finnes engler?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Se resultatene: Tror du det finnes engler?
Ja 47 54,65%
Nei 9 10,47%
Vet ikke 15 17,44%
Eh.. nei? Er du helt skrudd eller? 15 17,44%
Deltakere: 86. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-07, 15:20   #51
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Sirene, her.

Det jeg vil si er, at det at noen opplever "noe" derute, er ikke bevis på at dette "noe" finnes. Det har alle dager vært kjent, at mennesker kan oppleve nesten hva som helst, uten at det finnes. Folks opplevelser er skam viktige, men de kan ikke stå alene som bevis for, hvordan verden henger sammen. Vitenskap og logikk må til.

Sirene

Jeg kan bekrefte at legemiddelindustrien har laget medisin som effektivt fjerner vrangforestillinger. Siden jeg ble lagt inn med diagnosen akutt paranoid psykose føler jeg meg også kvalifisert til å fortelle hva denne følelsen av "noe" der ute bunner i. Det er nemlig vår alles iboende paranoia som kommer fint til utrykk gjennom dette. Vi har en følelse som vi ikke kan sette ord på. Så adopterer vi andres ord. Nemlig at det er "noe" der ute. Det er forklaringen vi presenterer for oss selv, slik at vi blir i stand til å mestre livet. Sånn var det i allefall for meg. Og det er jo ikke helt usannsynlig at det også kan være sånn for andre?

Så jeg spør igjen, hvorfor tror DU på ting som ikke finnes? Dersom noe finnes så går det an å observere det. Man kan vise det til andre. Man kan verifisere at det finnes. Man kan etterprøver om hypotesen er valid. Men når man ikke kan dette. Så sliter man virkelig med å hevde at noe finnes.

Så er det noen som sier at vi som ikke tror, må bevise at det de troende tror på ikke er noe å tro på. Men da er det viktig å merke seg at det altså er den som fremsetter hypotesen, som skal styrke hypotesen gjennom å søke å kullkaste den. Dette for å ha fokusen på avmystifisere hypotesen. For jo mer man vil at denne skal være sann. Jo mer vil man ubevist gjøre for at denne skal bli sann. Til slutt vil man også kunne lyve til seg selv, bare for å få gleden av å ha rett. Så flinke er vi altså til å innbille oss ting. Fordi vi hele tiden søker å mestre de underliggende følelser. Vitenskapens mål er derfor å kullkaste hypoteser. Og kun bevare disse som ikke lar seg kullkaste. Dette er det eneste virkelige her og nå. Så det er den som man bør forholde seg til. Og i denne virkeligheten finnes englene kun som produkter av vår egen fantasi.

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 15:22   #52
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Trenger man bevis for å tro da?......

Jeg trenger bevis for å vite, men ikke for å tro.....

Hva er din hensikt med å tro da?

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 15:29   #53
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

Jeg kan bekrefte at legemiddelindustrien har laget medisin som effektivt fjerner vrangforestillinger. Siden jeg ble lagt inn med diagnosen akutt paranoid psykose

Her vil jeg bare få si at ikke alle som tror på noe annet enn det fysiske lider av vrangforestillinger eller paranoid psykose.....

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 16:37   #54
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Maxxx, her.

I lystig lag er det et par ting en ikke bør diskutere - politikk og religion. Da blir laget plutselig ikke så lystig lengre, i hvert fall ikke om en ikke har samme overbevisning.
Nå er kanskje ikke dette forumet et "lystig lag", men også her ender man opp med peronangrep snarere enn å bare diskutere sak...

Jeg synes det er synd at folk ikke kan diskutere saklig uten å ta det personlig og/eller bli aggresiv. Selv om man har vidt forskjellige syn på en ting betyr ikke det at man må bli sur, jeg diskuterer ofte med gode venner hvor dette er tilfellet.
Jeg synes dette forumet er et "lystig lag" jeg da, veldig god stemning her for det meste. :-)

Uansett, så kan jeg nevne at jeg tror ikke på engler. Heller er jeg ikke religiøs, noe jeg er i mot siden religion ofte går i mot konseptet om at mennesker har muligheten til å styre sin egen skjebne, som er noe jeg fullt og holdent tror på.

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 18:01   #55
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Her vil jeg bare få si at ikke alle som tror på noe annet enn det fysiske lider av vrangforestillinger eller paranoid psykose.....

Nei, det har du tildels rett i. Men endel av disse gjør nettopp det. Og da er løsningen å bli bevisst vrangforestillingene slik at man kan orientere seg mot nord på virkelighetskompasset. Dette blir jo som å kallibrere bort missvisningen, siden denne nå er en kjent størrelse... ;-p

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 18:20   #56
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tror du det finnes engler?

Bare et lite tips, når man svarer på kommentarer til noen så ikke endre (annet enn å kutte bort) sitatet fra forrige person. Det blir mye vanskeligere å følge med i tråden og når noen svarer deg igjen så kommer ikke hele ditt sitat med i svaret.

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Og hvorfor tror du det er INTET, og ikke NOE??

Du skal få ha dine meninger, absolutt, men ikke rakk ned på andre som synes eller mener noe annet...

Vitenskapen har mange svar-ingen tvil om det, men jeg tror også det er ting der ute, som vitenskapen ikke kan bevise....

Og hvorfor tro og religion må henge sammen, forstår jeg ikke...
Det kommer jo helt an på hva man tror på!...



Spørsmålet om hvorfor det er noe fremfor intet kan ikke reverseres. Jeg kan fint påstå at det IKKE finnes en stor te-kanne som svever rundt i bane rundt jorden. Men jeg kan IKKE uten videre påstå at det finnes en te-kanne der ute.

Jeg kan fint påstå at det ikke finnes noen gud og det finnes ingen engler, uten å måtte fremstille bevis for min påstand.

Så la meg spørre deg igjen: Hva får deg til å tro at det er noe annet enn det vi har i oss selv?

Tro og religion går hånd i hanske. Religion er tro satt i system. Det kan kanskje virke rått at vi (som er skeptiske) tar alt under samme kam, men slik må det bare bli. Det er ikke noe poeng å diskutere nivåer av åndelighet og hva som er virkelig eller ikke av den åndelige verden.

Synes det er en flott tråd vi har laget og det er hyggelig å se at det er noen som deler mitt eget syn men også at vi har veldig varierte synspunkter her.

Med alle påstander om overnaturlige egenskaper hos mennesker (å se, prate med eller føle engler må vel sies å være en overnaturlig egenskap) så burde det være ganske lett å gjøre det eneste jeg krever for å bli mer åpen: vis dine krefter og tjen millioner av kroner. Det burde jo vært så utrolig enkelt, men det har aldri skjedd. Derfor blir jeg veldig skeptisk til mennesker som tror på slikt vås. For jeg kan si at dette er rent oppspinn og vås.

Hva ville man kalt "engler" hvis man opplevde en og hadde vokst opp i et mørkt rom og aldri lest bøker?

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 19:13   #57
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tror du det finnes engler?

Jeg tror på engler, eller hjelpere eller hva folk vil kalle dem.
Å si at de ikke eksisterer fordi de ikke kan se dem er som om å si at du ikke tror på lufta vi puster inn heller..

Du ser ikke lufta, men du føler fraværet når den ikke er der.....

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 19:23   #58
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

Hva ville man kalt "engler" hvis man opplevde en og hadde vokst opp i et mørkt rom og aldri lest bøker?

Hvorfor fikk englene betegnelsen sin??
noen måtte være den første til å oppleve dem, Og opplevelsen oppleves meget ulikt fra person til person...

Tror Sondre er redd for at andre skal ha noe å si i hans liv, for da mister han kontrollen.....

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 19:28   #59
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg tror på engler, eller hjelpere eller hva folk vil kalle dem.

Hva er det som får deg til å tro på dem da?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Å si at de ikke eksisterer fordi de ikke kan se dem er som om å si at du ikke tror på lufta vi puster inn heller..

Grunnen til at endel mennesker ikke tror at ting eksisterer er ikke utelukkende fordi man ikke kan se "tingen". Men det er fordi det ikke går å observere noe som tilsier at det skal eksistere. Slike observasjoner må også kunne reproduseres. Noe som skjelden er tilfelle med hjelpere, engler eller lignende.

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Du ser ikke lufta, men du føler fraværet når den ikke er der.....

Det kommer vel litt an på øynene som ser... ;-p

Luften lar seg lett observere dersom man tar et glass, snur det på hodet, og senker det ned i badekaret. Da kan du observere luft så mye du vil.

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 19:31   #60
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Tror Sondre er redd for at andre skal ha noe å si i hans liv, for da mister han kontrollen.....

Hva får deg til å tro det?

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 20:07   #61
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

Hva er det som får deg til å tro på dem da?



Grunnen til at endel mennesker ikke tror at ting eksisterer er ikke utelukkende fordi man ikke kan se "tingen". Men det er fordi det ikke går å observere noe som tilsier at det skal eksistere. Slike observasjoner må også kunne reproduseres. Noe som skjelden er tilfelle med hjelpere, engler eller lignende.



Det kommer vel litt an på øynene som ser... ;-p

Luften lar seg lett observere dersom man tar et glass, snur det på hodet, og senker det ned i badekaret. Da kan du observere luft så mye du vil.

Du ser ikke lufta, du ser bare et tomrom
men du VET det er lufta som er der ;O) Fordi du har lært det. Dessuten er hjelpere ofte avdøde. Ergo er reproduskonen ivaretatt...

Og dessuten, den lufta som du sier du ser i et glass, vet du hva den inneholder??? Du ser jo ikke det da
det står ikke innholdsfortengelse på den... Folk som ikke vet bedre vil si at den inneholder oksygen.... men du vet vel bedre, vet at den inneholder mest nitrogen.... ;O)


Sist redigert av Kanutten : 26-07-07 kl 20:12.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 20:47   #62
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Du ser ikke lufta, du ser bare et tomrom
men du VET det er lufta som er der ;O) Fordi du har lært det. Dessuten er hjelpere ofte avdøde. Ergo er reproduskonen ivaretatt...

Og dessuten, den lufta som du sier du ser i et glass, vet du hva den inneholder??? Du ser jo ikke det da
det står ikke innholdsfortengelse på den... Folk som ikke vet bedre vil si at den inneholder oksygen.... men du vet vel bedre, vet at den inneholder mest nitrogen.... ;O)

Jada, det er greit det. Selv om jeg vitterligen brukte ordet observere. Det var nøye planlagt.

Uansett. Du sa dette, i noen postinger over:

> Opprinnelig lagt inn av Kanutten
> Tror Sondre er redd for at andre skal ha noe å si i hans liv, for da mister
> han kontrollen.....


Hva får deg til å tro dette?

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 20:51   #63
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

Jada, det er greit det. Selv om jeg vitterligen brukte ordet observere. Det var nøye planlagt.

Uansett. Du sa dette, i noen postinger over:

> Opprinnelig lagt inn av Kanutten
> Tror Sondre er redd for at andre skal ha noe å si i hans liv, for da mister
> han kontrollen.....

Hva får deg til å tro dette?

Vet ikke, bare noe jeg følte Dessuten trenger jeg ikke svare deg siden du snakker om Sondre...

Dessuten, se for deg et gjennomsiktig billedrør til en dataskjerm eller et tv.... Du ser lite ala den lufta i et glass..

Men i forhold til lufta i glasset ER det ingenting i en slik skjerm, det er vakum..... Knuser du den imploderer den....

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 21:08   #64
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Tror du det finnes engler?

Jeg er fortsatt uenig i at tro og religion er det samme...

Om jeg sier tror på det gode i mennesket, sier jeg ikke at jeg er religiøs..Det er ikke min religion...

Hva er definisjonen på tro da?...
Jeg leste i en blogg for litt siden, og dette utsagnet mener jeg beskriver tro for meg:

Tro er en indre overbevisning...


__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 21:49   #65
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Tror du det finnes engler?

Tro trenger ikke nødvendigvis å være religion.
Men religion er alltid tro.

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 21:51   #66
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av tech, her.

Tro trenger ikke nødvendigvis å være religion.
Men religion er alltid tro.

Den er jeg med på!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 21:55   #67
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Jeg er fortsatt uenig i at tro og religion er det samme...

Om jeg sier tror på det gode i mennesket, sier jeg ikke at jeg er religiøs..Det er ikke min religion...

Hva er definisjonen på tro da?...
Jeg leste i en blogg for litt siden, og dette utsagnet mener jeg beskriver tro for meg:

Tro er en indre overbevisning...

Her er min støttespiller i denne typen spørsmål:
http://www.wordreference.com/definition/religion
http://www.wordreference.com/definition/believe


__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 21:58   #68
SIS
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 47
SIS er på en erverdig vei

Sv: Tror du det finnes engler?

jeg ser engler hver dag jeg. overalt. har en hjemme til og med. jeg mener det nærmeste vi kommer engler, ihvertfall her på denne jorden - som vi kan se og ta på - er små barn. de har ikke latt seg påvirke av ondskap og urettferdighet ennå. de er som vi ble skapt i guds øyne i utgangspunktet - gode. det er bare å se inn i små barneøyne, så ser man inn i en engels øyne. da får jeg troen på at det er noe som er høyere og bedre enn oss. men det er bare snakk om en begrenset tidsperiode hvor barna er uberørt av verden. når de går over til den verden som vi lever i, da er de ikke engler lengre. da er de blitt påvirket av den ytre verden. grunnen til at de er engler tror jeg er dette: i begynnelsen fikk adam og eva være en kort tid i paradis før de traff slangen og lot seg friste. denne korte tiden tror jeg gud har latt oss få med oss videre. derfor starter alle livet med å være engler før vi gir etter for fristelsen...

når det er sagt så er jeg litt hormonell om dagen

__________________


SIS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 22:05   #69
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Vet ikke, bare noe jeg følte

Er det ikke litt pussig, at du altså føler at Sondre er redd for at andre skal ha noe å si i hans liv, for da mister han kontrollen..... For dersom du altså føler dette, så er det jo faktisk du som er redd for å miste konrollen. Ikke han? Eller?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Dessuten trenger jeg ikke svare deg siden du snakker om Sondre...

Neida, du trenger selvsagt ikke svare meg om du ikke vil. Det er naturligvis helt greit. Men jeg er nysgjerrig, og måtte bare spørre.

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 22:27   #70
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av SIS, her.

jeg ser engler hver dag jeg. overalt. har en hjemme til og med. jeg mener det nærmeste vi kommer engler, ihvertfall her på denne jorden - som vi kan se og ta på - er små barn. de har ikke latt seg påvirke av ondskap og urettferdighet ennå.

Du er inne på noe der.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 22:30   #71
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.


Det skeptiskerne bør være klar over ar at for utrolig mange ER såkalte overnaturlige ting virkelighet. Ikke bare en tro. De SER og føler ting andre ikke kan. De har sanser utviklet som ikke alle har. For dem er det ikke snakk om tro men virkelighet. Det er ikke noe unaturlig med det, snarere tvert i mot.

Bare et artig tillegg til denne. I enkelte kulturer isolert fra vestlig verden så er det akseptert som en norm at man kan se auraen til folk. Dersom du sier at du ikke klarer å se en annens aura, så ser de dumt på deg og lurer på hvilken planet du kommer fra. Spesielt.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 22:56   #72
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Bare et artig tillegg til denne. I enkelte kulturer isolert fra vestlig verden så er det akseptert som en norm at man kan se auraen til folk. Dersom du sier at du ikke klarer å se en annens aura, så ser de dumt på deg og lurer på hvilken planet du kommer fra. Spesielt.

Dette høres spennende ut. Kan du, eller noen andre, forklare meg hvorfor ingen av disse henter prispengene fra denne organisasjonen:
http://en.wikipedia.org/wiki/James_R...lion_challenge ?

Det lurer nemlig jeg på!

Jeg tillot meg også å slå opp på denne siden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Aura_%28paranormal%29

Og der står bla. følgende:
Debunkers of paranormal activity deny claims of the existence of auras. James Randi, for example, has for many years offered one million US dollars to any person capable of repeatedly detecting auras; no one has yet succeeded, although at least one person has tried and failed (see The $1 million challenge). One such test, which was televised, involved one aura reader standing on one side of a room with an opaque partition separating her from a number of slots which may contain either actual people or mannequins. The aura reader failed to identify which partitions had which behind them, by claiming that all were concealing people. SITAT SLUTT.

I rest my case!

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 00:17   #73
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

...Hva er definisjonen på tro da?...

"..tro er full visshet om det som håpes, overbevisning om ting som ikke sees." Heb.11.1

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 00:31   #74
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Tror du det finnes engler?

Opprinnelig lagt inn av Gamla, her.

"..tro er full visshet om det som håpes, overbevisning om ting som ikke sees." Heb.11.1

Det er vel definisjonen på å tro på en Gud...en religion..
Men hvordan defineres tro på NOE-ikke nødvendigvis en gud...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 00:51   #75
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Sv: Tror du det finnes engler?

Googlet litt:

Sitat:


Tro.
Tro har tre betydninger hos menneskene.
Tro i form av

  1. "anta, fordi det er mest sannsynlig"
  2. "anta, utelukkende fordi man mener at noen (som er mer høyerestående enn seg selv) har sagt eller skrevet det, = "religiøs tro", og der fornuften tilsynelatende er kneblet ("religiøs tro" = blind tro uten intuitiv og logisk forståelse, ofte med grunnlag i et "hellig skrift")".
  3. "tillit"

__________________


Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Må jeg ta kosttilskudd? Kaja Kosttilskudd 17 23-07-07 23:52
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no