Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Influensavaksine, skal dere ta den?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-10-09, 19:55   #26
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Ang; USA 1976: 25 døde av svineinfluensavaksine, 1 død av svineinfluensa....

"Nøkleby forteller at tilfellet fra 1976 er svært godt kjent, og at også norske myndigheter har vurdert dette alvorlig. Men vaksinen som brukes i dag er ikke lik den som ble brukt i 1976. I tillegg mener Nøkleby at det er svært stor sannsynlighet for at vaksinen som ble brukt i 1976 var forurenset - noe det ifølge Nøkleby er svært liten sannsynlighet for at dagens vaksine er."

Jeg har heller aldri sagt at det er samme vaksine, det er bare prinsippet for hva som kan skje når massehysteriet tar overhånd...

Ang. få viruset flere ganger: Så lenge viruset er det samme, dvs. ikke muterer kan man ikke få det flere ganger. Det som kan være faren er derimot hvis viruset muterer, og blir enda farligere enn det er - har hørt snakk om at de som da har gjennomgått influensaen har større sjanse for immunitet enn de som har tatt vaksinen, dvs. immuniteten etter gjennomgått infeksjon er større enn den man får etter vaksinen

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 19:58   #27
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Er nok imun jeg, så jeg tar ikke noe sprøyte

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 20:40   #28
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Jeg tar vaksinen på mandag...har astma,
og min svigerinne som er bioingeniør på Ahus har fortalt meg at den kan angripe lungevev, så da er det ikke mer å tenke på for min del....

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 02:51   #29
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Nemii, her.

de som da har gjennomgått influensaen har større sjanse for immunitet enn de som har tatt vaksinen, dvs. immuniteten etter gjennomgått infeksjon er større enn den man får etter vaksinen

I dag hevdet de også at vanlig forkjølelse kunne gi immunitet...
Det kan vel oppsummeres med at enten så får man det eller så får man det ikke. Får man det kan man dø av det. Det kan man av å gå over gata også...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 09:31   #30
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Jeg skal ikke ta vaksine. Har en romantisk ide om at immunforsvaret mitt skal få noe å bryne seg på innimellom, så får se åssen det barker i vei.

Edit: jeg vet jo at vaksine består av døde virus samt ekstra gift (kvikksølv, skvalen) som skal hisse opp immunforsvaret altså, jeg tenkte på "ekte" utfordringer

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 10:24   #31
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

En annen grunn til at jeg ikke er så ivrig etter å ta denne vaksinen er at jeg tilhører den gruppen ME-syke med overaktivt immunforsvar... det vil si at skjønt jeg har masse rare symptomer og plager til enhver tid, er det mange, mange år siden sist jeg snappet opp selv en bitteliten forkjølelse, langt mindre en influensa. Slapp og hoven og sårhalset er jeg alltid, men aldri hoste-nyse-snufse.

Så tankegangen min er litt sånn at hvis dette influensaviruset klarer å smitte meg, blir det nesten litt høytid... for da får kanskje kroppen min et spark til å endre på ting som ikke fungerer helt som det skal i utgangspunktet

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 19:31   #32
Fishi2009
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Norges beste vestkant
Innlegg: 107
Fishi2009 er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Jeg har tatt svineinfluensavaksinen. Tok den i går, og synes det er helt greit. Bor i en liten kommune, så her fikk alle tilbud om å vaksinene seg.

Litt støl i armen i dag, og føler meg ganske sløv og slapp. Men om det er fordi jeg var på en heidundrende fest i går, eller vaksinen, det vet jeg ikke... Men sikkert en kombinasjon...

Fishi2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 20:35   #33
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Jeg vil ikke, men blir omtrent tvunget til å ta den.
Snakket med noen i bhg til sønnen, og der var de veldig for vaksinen, og jeg syns det ble ubehagelig å få en kommentar som ; så du skal gå og
smitte alle andre da?!
Men det er jo ikke det det er snakk om, for de som er i risiko grupper har alt fått vaksinen, eller vi få i løpet av ukene som kommer, så om jeg smitter en annen som ikke er i en risikogruppe så ser jeg ikke noe galt med det.
Jeg er selv i 2 risiko grupper. Men jeg er mer redd for vaksinen enn influensaen.
Legen på sykehuset sa at minien her på snart 14mnd burde nok ta vaksine, men det tør jeg rett og slett ikke, den var først ikke anbefaldt til barn under 3år!!

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 20:40   #34
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Selvfølgelig skal jeg ta den, er ikke ett sekund i tvil. Jeg solidaritetsvaksinerer meg. Har dessuten ikke råd til at jeg blir liggende strekk ut i en uke, for da må mannen min ta ut ulønnet fri for å ta seg av minsten, og det har vi absolutt ikke råd til. Så jeg unngår det om jeg kan.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 20:54   #35
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Dette som kalles for solidaritetsvaksinering ser jeg egentlig på som en måte for Norge å prøve å spare penger på...
Mannen min fikk tilbud om gratis vaksine på jobben, han jobber alene om natta. Selvfølgelig er det da for at de skal spare penger på det!

Egenmeldingsdagene er øket til 8 dager i forbindelse med influensa så vidt jeg vet....

Og kan man ikke bli litt dårlig av vaksina og?

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 20:55   #36
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Jeg er fortsatt veldig usikker på vaksina, men siden Dokka vår og jeg er i risikogruppa blir det nok til at i allefall vi tar den. Jeg har bmi over 40 og har i tillegg dårlig imunforsvar ( les forkjøla en gang i måneden hele vinteren..) og er i risikogruppa. Jeg vil ikke miste Dokka mi eller risikere at ungene at ungene mister mamman sin.
Regner med at de andre får også når det er vaksine tilgjengelig for de.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 21:05   #37
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

[

Opprinnelig lagt inn av Happiness, her.

Og kan man ikke bli litt dårlig av vaksina og?

Man kan bli dårlig av alle vaksiner, da man får symptomer på sykdommen man vaksinerer mot. Det er jo derfor man skal holde ungene på helsestasjonen i 20 minutter etter vaksinene, feks. Etter MMR-vaksinen fikk gutten min "meslinger" en uke etterpå, det varte i 1 dag og er helt vanlig.
Jeg vet noen er imot barnevaksinene også og det provoserer meg enormt. Dette blir kanskje litt annerledes, men allikevel. Det som er skummelt med svineinfluensa er jo at den ikke bare dreper syke og eldre personer. Man vet aldri.
Hadde jeg vært sykelig overvektig nå hadde jeg vaksinert meg asap, men jeg er ikke i risikogruppe så jeg får pent vente. Ungene også.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 21:08   #38
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Jeg skjønner ikke hva denne solidaritetsvaksineringa skal bety, jeg da. Det finnes foreløpig ikke nok vaksiner til alle. Finnes ikke nok til alle som er i risikogruppene engang. Hvordan er det da, for de som ikke er i risikogruppene, solidarisk å ta vaksina nå, hvis det betyr at noen som er i risikogruppene ikke får den før om lenge? Hvis noen kan forklare, så er det fint. Kanskje jeg har misforstått helt?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 21:18   #39
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg skjønner ikke hva denne solidaritetsvaksineringa skal bety, jeg da. Det finnes foreløpig ikke nok vaksiner til alle. Finnes ikke nok til alle som er i risikogruppene engang. Hvordan er det da, for de som ikke er i risikogruppene, solidarisk å ta vaksina nå, hvis det betyr at noen som er i risikogruppene ikke får den før om lenge? Hvis noen kan forklare, så er det fint. Kanskje jeg har misforstått helt?

Vi som ikke er i risikogruppene får jo ikke lov å ta den enda? Vi venter jo til alle de som MÅ ta den, får tatt den. Og jeg tenker på alle de som ikke kan ta den, i solidaritet for dem så vaksinerer jeg meg. Det er det samme med barnevaksinene. Jeg tviler sterkt på at mine barn hadde fått meslinger eller polio om jeg ikke hadde fulgt vaksineprogrammet, men om mange nok hadde tenkt som meg hadde sykdommene sannsynligvis kommet tilbake. Og noen barn KAN ikke vaksineres pga. hjertesykdom og annet, de er avhengige av at alle andre vaksinerer seg. Jeg vet om barn som ikke kan ta svinevaksinen også, og foreldrene håper så mange som mulig vaksinerer seg. Det skjønner jeg godt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 21:20   #40
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

[

Man kan bli dårlig av alle vaksiner, da man får symptomer på sykdommen man vaksinerer mot. Det er jo derfor man skal holde ungene på helsestasjonen i 20 minutter etter vaksinene, feks. Etter MMR-vaksinen fikk gutten min "meslinger" en uke etterpå, det varte i 1 dag og er helt vanlig.
Jeg vet noen er imot barnevaksinene også og det provoserer meg enormt. Dette blir kanskje litt annerledes, men allikevel. Det som er skummelt med svineinfluensa er jo at den ikke bare dreper syke og eldre personer. Man vet aldri.
Hadde jeg vært sykelig overvektig nå hadde jeg vaksinert meg asap, men jeg er ikke i risikogruppe så jeg får pent vente. Ungene også.

Alle barna mine har fulgt det vanlige vaksinasjons programmet + BCG og hep B vaksiner, så jeg er ikke imot vaksinering. Disse vaksinene er testet ut over mange år. Det er noen som tror at den hjernehinne betennelse vaksina vi fikk på 80tallet har gitt de kronisk utmattelsessyndrom nå.
Det er det jeg er redd for med en vaksine produsenten ikke tar noe ansvar for, som ikke er prøvd ut over tid. Og det er så mye som er usikkert med både influensaen og vaksina, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg har BMI på nesten 43 desverre, og astma. Får høre hva legen sier på onsdag når jeg skal dit.

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 21:25   #41
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vi som ikke er i risikogruppene får jo ikke lov å ta den enda? Vi venter jo til alle de som MÅ ta den, får tatt den. Og jeg tenker på alle de som ikke kan ta den, i solidaritet for dem så vaksinerer jeg meg. Det er det samme med barnevaksinene. Jeg tviler sterkt på at mine barn hadde fått meslinger eller polio om jeg ikke hadde fulgt vaksineprogrammet, men om mange nok hadde tenkt som meg hadde sykdommene sannsynligvis kommet tilbake. Og noen barn KAN ikke vaksineres pga. hjertesykdom og annet, de er avhengige av at alle andre vaksinerer seg. Jeg vet om barn som ikke kan ta svinevaksinen også, og foreldrene håper så mange som mulig vaksinerer seg. Det skjønner jeg godt.

Jeg hadde skjønt det om det var sånn at alle i risikogruppene fikk tilbud om den først, men sånn jeg har forstått det, så er det nesten sånn at man må være førstemann til mølla og først i køen om man vil ha den.

De har jo, hvertfall i kommunen jeg bor i, satt opp en prioriteringsliste, hvor gravide skulle få denne uka som har gått, de i risikogruppene over en viss alder og under 65 år i uka som kommer, en viss annen gruppe neste uke, barnefamilier, svinebønder + ei gruppe til uka etter der også de utenfor risikogruppene etter det.

Hvis ikke det er nok vaksiner og de stadig skal få nye forsyninger, får alle i disse gruppene, som vil ta, tatt vaksinen, før de går vidre til neste gruppe da?

Er vel sikkert forskjellig fra kommune til kommune også..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 21:29   #42
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Happiness, her.

Alle barna mine har fulgt det vanlige vaksinasjons programmet + BCG og hep B vaksiner, så jeg er ikke imot vaksinering. Disse vaksinene er testet ut over mange år. Det er noen som tror at den hjernehinne betennelse vaksina vi fikk på 80tallet har gitt de kronisk utmattelsessyndrom nå.
Det er det jeg er redd for med en vaksine produsenten ikke tar noe ansvar for, som ikke er prøvd ut over tid. Og det er så mye som er usikkert med både influensaen og vaksina, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg har BMI på nesten 43 desverre, og astma. Får høre hva legen sier på onsdag når jeg skal dit.

Men den ER vel utprøvd? Den inneholder jo omtrent det samme som alle andre influensavaksiner, og egentlig ikke noe skummelt i det hele tatt. Tviler på at Norge hadde anbefalt alle å ta noe som kunne føre til at folk ble liggende syke eller døde, da hadde de vel for det første hatt erstatningskrav på nakken, og for det andre er det svært dårlig økonomi for landet om folk blir liggende syke, det er jo bla. nettopp derfor de ber folk vaksinere seg. Skikkelig ulønnsomt om folk allikevel blir liggende syke, liksom. Jeg skjønner ikke hva som er skumlere med denne enn med de vanlige influensavaksinene.

Hadde jeg vært sykelig overvektig hadde jeg tatt den asap, som sagt. Men da hadde jeg også vært i en risikogruppe, og influensaen hadde hatt stor sjans til å ta livet av meg om jeg fikk den.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg hadde skjønt det om det var sånn at alle i risikogruppene fikk tilbud om den først, men sånn jeg har forstått det, så er det nesten sånn at man må være førstemann til mølla og først i køen om man vil ha den.

De har jo, hvertfall i kommunen jeg bor i, satt opp en prioriteringsliste, hvor gravide skulle få denne uka som har gått, de i risikogruppene over en viss alder og under 65 år i uka som kommer, en viss annen gruppe neste uke, barnefamilier, svinebønder + ei gruppe til uka etter der også de utenfor risikogruppene etter det.

Hvis ikke det er nok vaksiner og de stadig skal få nye forsyninger, får alle i disse gruppene, som vil ta, tatt vaksinen, før de går vidre til neste gruppe da?

Er vel sikkert forskjellig fra kommune til kommune også..

Jeg aner ikke hvordan det er, men vet at det er mye rot, de har håndtert dette veldig dårlig. Uansett så SKAL risikogruppene få vaksinen før alle andre, og jeg nekter selvsagt å ta den før jeg får klarsignal.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 21:32   #43
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Sitat:

Innholdsstoffer i Pandemrix

Sitat:


Fordi vaksinen leveres i glass med flere doser, inneholder den konserveringsmiddelet tiomersal, en kvikksølvforbindelse, for å hindre vekst av bakterier og sopp i vaksinen etter at glasset er åpnet. Europeisk legemiddellovgivning påbyr bruk av konserveringsmiddel i vaksiner som leveres i flerdosebeholdere.
Med et gjennomsnittlig norsk kosthold får man i seg ca 4 mikrogram kvikksølv daglig, mens en dose Pandemrix inneholder 2,5 mikrogram kvikksølv. Det er også gjort grundige studier i store befolkningsgrupper med tiomersal som vaksinetilsetning, og ingen av disse undersøkelsene har gitt holdepunkt for at bruk av tiomersal i vaksiner medfører helseskade. Det er lang erfaring med tiomersalholdige vaksiner gitt til gravide, blant annet gjennom utstrakt bruk av stivkrampevaksine til gravide i mange land for å unngå stivkrampe hos nyfødte.
Vaksinen inneholder også adjuvans, et stoff som gjør at kroppen danner bedre og mer langvarig beskyttelse mot sykdommen det vaksineres mot. Adjuvansen består av en naturlig olje (skvalen), et E-vitamin (DL-alfa-tokoferol) og en emulgator (polysorbat). Skvalen er en naturlig olje som finnes hos alle planter og dyr. Skvalenen i vaksinen er fremstilt fra haileverolje. Influensavaksine med skvalen er gitt til om lag 45 millioner mennesker uten å ha vist å gi alvorlige bivirkninger. I tillegg inneholder vaksinen andre hjelpestoffer, hovedsakelig salter.

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...1:5569:2:::0:0

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 21:33   #44
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Skjønner ikke hvorfor det kom i to sitater over, jeg redigerte innlegget og fjernet noen quoter, men det var tilbake til det gamle igjen da jeg trykket "endre". Jaja.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 21:36   #45
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

[b]

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...1:5569:2:::0:0

I Sveits skal de IKKE gi vaksina til barn, gravide eller voksne over 60 år nettopp fordi de mener den er for lite testet på disse kategoriene.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 21:37   #46
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Sitat:

Men den ER vel utprøvd?

I Sveits skal de IKKE gi vaksina til barn, gravide eller voksne over 60 år nettopp fordi de mener den er for lite testet på disse kategoriene.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 21:45   #47
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Patentet på vaksina er 1år gammelt leste jeg.
Jeg eller ungene har ikke hatt behov for vanlig influensa vaksine, så den har jeg ikke satt meg inn i.

Jeg er mest redd for langtidsbivirkningene. Vi vet ingen ting om hva som skjer med de som har vaksinert seg om 5,10 eller 15år.

Det er to dødsfall i sverige der begge to hadde tatt vaksina ganske rett før de døde.

Jeg har også hørt at i andre land gis gravide en annen vaksine, hva skal man tro på?
At de i Sveits ikke gir vaksina til barn bekrefter bare at jeg ikke skal gi den til mini, men jeg må vel muligens ta den. De sa ikke barn under 3år før han på 2,5år døde, men han var i risikogruppe.

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 21:47   #48
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Men vaksinerer de med Pandermix i Sveits, er det ikke en annen vaksine de bruker der?
Og de dødsfallene i Sverige, de som døde var jo SVÆRT syke fra før av og skulle vel egentlig aldri hatt vaksinen uansett.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 21:49   #49
Rottis
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 170
Rottis er ny på veien

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Jeg har ikke bestemt meg enda, uansett må de som er i risikogruppene får den først. På "mitt" legesenter har de allerede avlyst neste vaksineringsrunde pga. for få doser. Tenkte jeg skulle høre med legen min når jeg skal dit om et par-tre ukers tid, jeg skal på utveksling i januar og har ikke lyst til å dra med meg slikt på flyet fram til bestemmelsesstedet.

Og hvis jeg blir syk i mellomtiden trenger jeg ikke vaksine

__________________

Rottis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-09, 21:51   #50
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men vaksinerer de med Pandermix i Sveits, er det ikke en annen vaksine de bruker der?
Og de dødsfallene i Sverige, de som døde var jo SVÆRT syke fra før av og skulle vel egentlig aldri hatt vaksinen uansett.

At de var svært syke fikk ikke jeg med meg da jeg leste artikkelen. Det er det som er med infoen som kommer ut om H1N1 viruset, enten er den mangelfull, eller så er den ikke satt i sammenheng med noe som helst.

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skal dere spise 17. mai? candyland Ketolysekuren 60 17-05-09 23:51
Influensavaksine, hva mener dere om det? nalana Fysisk og mental helse 30 31-03-09 20:08
Hva for noe godt skal dere kose dere med i helgen? miss_chica Ketolysekuren 57 30-01-09 20:39
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 10:08
Hva gjør dere når dere skal i bursdag etc? Zoë Vedvarende vekttap 7 02-05-04 21:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no