Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spiser dere noe knekkebrød?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-11, 21:07   #1
Snuppelure88
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 8
Snuppelure88 er på en erverdig vei

Spiser dere noe knekkebrød?

Har nettopp begynt med lavkarbo, men syns det er veeeeldig vanskelig uten knekkebrød eller brød...

Evt hvordan knekkebrød og hvor mange skiver om dagen?

Snuppelure88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 21:09   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Spiser dere noe knekkebrød?

Det kommer jo an på hvilket karbonivå du vil ligge på. Fiberrik og rugsprø er gode synes jeg, fiberrik inneholder minst pr. stk., men det er ikke så rart for de er jo knøttsmå.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 21:13   #3
Snuppelure88
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 8
Snuppelure88 er på en erverdig vei

Sv: Spiser dere noe knekkebrød?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det kommer jo an på hvilket karbonivå du vil ligge på. Fiberrik og rugsprø er gode synes jeg, fiberrik inneholder minst pr. stk., men det er ikke så rart for de er jo knøttsmå.

Er jo veldig usikker på det med hvor mange karbo per dag...
Tar gjerne imot tips Hvor mange har dere per dag?

Jeg vil ned ca 15- 20 kg. Så målet mitt er vel å være veeeeldig forsiktig med karbs..

Snuppelure88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 21:16   #4
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Spiser dere noe knekkebrød?

Det er ikke sikkert du trenger å være veldig forsiktig med karbs, men om du vil ligge veldig lavt sånn at du går i ketose, så kan du spise ett eller to knekkebrød GROVE knekkebrød pr dag., men da med godt og mye pålegg, helst av den feite sorten. Det beste alternativet er dog at du baker egne lavkarboknekkebrød.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 21:24   #5
Snuppelure88
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 8
Snuppelure88 er på en erverdig vei

Sv: Spiser dere noe knekkebrød?

Takk for svar! Dere er snille!!! Håper jeg kan få spørre om mer også, etterhvert som jeg lurer på noe

Snuppelure88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 21:41   #6
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Spiser dere noe knekkebrød?

Spør i vei, eller søk på forsiden, veeeldig mye er nok spurt om fra før av og du finner nesten ALT på forumet

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 22:20   #7
Snuppelure88
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 8
Snuppelure88 er på en erverdig vei

Sv: Spiser dere noe knekkebrød?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Spør i vei, eller søk på forsiden, veeeldig mye er nok spurt om fra før av og du finner nesten ALT på forumet

Takk.. Jaa, det er sant Skal lese der først

Snuppelure88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 23:12   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Spiser dere noe knekkebrød?

Opprinnelig lagt inn av Snuppelure88, her.

Takk.. Jaa, det er sant Skal lese der først

Her finner du MASSE nyttig og bra info

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 08:29   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Spiser dere noe knekkebrød?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Det beste alternativet er dog at du baker egne lavkarboknekkebrød.

Men de er ikke gode. Sorry. Jeg har bakt Nannahs og de var ikke gode synes jeg. Jeg spiser rugsprø med smør og makrell i tomat innimellom, det er godt det! Men det skjer kanskje en gang i uka eller noe sånt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 08:44   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spiser dere noe knekkebrød?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Men de er ikke gode. Sorry. Jeg har bakt Nannahs og de var ikke gode synes jeg. Jeg spiser rugsprø med smør og makrell i tomat innimellom, det er godt det! Men det skjer kanskje en gang i uka eller noe sånt.

På den annen side er det VELDIG mange som synes de er dødsgode! Jeg har aldri sett en oppskrift med så mange innlegg, for å si det sånn.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 10:15   #11
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Spiser dere noe knekkebrød?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Men de er ikke gode. Sorry. Jeg har bakt Nannahs og de var ikke gode synes jeg. Jeg spiser rugsprø med smør og makrell i tomat innimellom, det er godt det! Men det skjer kanskje en gang i uka eller noe sånt.

Det handler ikke om smak. Det handler om det beste alternativet karbomessig. Om de er gode eller ikke skal ikke jeg si, for jeg baker ikke.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 12:14   #12
Medli
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 47
Medli er på en erverdig vei

Sv: Spiser dere noe knekkebrød?

Nannahs knekkebrød var gode og fantastisk nyttige for meg inntil jeg begynte å brekke meg fullstendig på solsikkekjerner. Jeg takler de ikke lengre, rett og slett.
Så fra den dagen av har jeg spist fiberrik med linfrø (finnes en variant med solsikkekjerner, prøvde denne for flere uker siden da jeg ikke fant med linfrø, men brakk meg da også!), vanligvis ikke mer enn 2 om dagen. De har egentlig blitt min faste lunsj. :P

Alt er smak og behag, men vil nok anbefale å prøve å bake en eller annen form for knekkebrød selv, fordi man får veldig mye gratis karb-messig om man liker/klarer spise dem.

__________________


Medli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 12:18   #13
sidn
Juniormedlem
 
sidn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 23
sidn er på en erverdig vei

Sv: Spiser dere noe knekkebrød?

Det er litt en vanesak også, synes jeg

Ligner ikke på "vanlige" knekkebrød, så om man har forventninger til at det skal smake det samme, kan man jo bli litt snytt. Disse lavkaroknekkebrødene inneholder jo mye frø, noe de aller fleste butikksortene ikke har i like stor grad. Har spist lavkarboknekkebrød i ca en uke nå (til frokost) og jeg får mer og mer sansen for dem (i alle fall er de MYE bedre enn klibrød...)

__________________


sidn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 12:18   #14
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Spiser dere noe knekkebrød?

jeg liker hverken fiberrik eller rugsprø, og hadde ikke giddet å bruke min "karbokvote" på noe sånt, men nannahs knekkiser liker både jeg og samboern Men det er mye her som er skrytt opp i skyene som jeg ikke liker.. En får jo bare prøve seg frem

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan spiser dere dagene etter dere har drukket alkohol? Cilie. Ketolysekuren 3 28-08-10 12:26
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Lavkarbo generelt 13 28-02-10 19:06
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Generell diskusjon 2 11-11-09 10:18
Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør? Polarlys Spørsmål og svar 10 07-08-08 13:54
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no