Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Litt vanskelig

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-12, 21:49   #1
buble
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 17
buble er på en erverdig vei

Litt vanskelig

Jeg finner ikke noen tråder hvor man deler hva man spiser til frokost, lunsj, middag osv for oss som spiser LCHF. Det er ganske stor forskjell på hva man spiser dette kontra fedon feks. Er det en sånntråd her som jeg ikke finner?

buble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 00:05   #2
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Litt vanskelig

Det ligger mange gode oppsrkifter under oppskrifter her inne Og ja, det er en dell forskjell fra Lindberg mat, men kommer jo på hvor mye karbo satser du på når du spiser LCHF. Ligger du på under 20 gr om dagen er det jo det samme som ketolyse eller Atkins den første fasen (om jeg ikke tar så feil, hehe), så man kan altids finne noen tips der. Har du høyere karbotall pr. dag så er det jo ikke umulig i at Lindberg mat kan passe fint i kosten

Kan jo dele det jeg spiser:
Jeg satser på ketogent LCHF og prøver å holde meg under 15-20 gr karbo om dagen, men stresser ikke så mye med å telle de. Ofte er jeg overhodet ikke sulten til frokost så jeg tar meg en kopp te med en stor skje extra virgin cocos olje (cocose) så holder det meg gående til lunsj faktisk eller kanskje et par slike til teen . Ellers er det alt etter sånn, tar meg det jeg har for hånden og det jeg har tid til. Når det er god tid, kan jeg gjerne steike meg et par egg og bacon, omlett med skinke og bacon eller frokost pannekaker med cottage cheese.
Dårlig tid kan det f.eks. være
*et kokt egg med noe skiver røkt laks,
*noen skiver salami med flere skiver ost over stekt i micro som ostesmørbrød(uten brød, hehe) eller bare rullet sammen og kanskje et par skiver agurk eller salatblad
*1/3 boks cottage cheese med et par gode skje setterømme
*matmuffins som disse eller disse delt i to eller tre tynne skiver med god lag smør på og pålegg.
*en boks makrell i tomat eller sardiner i olje, eller tuna i olje med litt majones, ev. salt og pepper på.
osv. osv. osv. Bare prøve seg frem

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 09:21   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Litt vanskelig

Det finnes noen sånne tråder som går direkte på kostholdsfilosofien, og flere generelle, som:
Hva har du spist til frokost i dag?
Hva har du spist til middag i dag? tråden
Hva har du spist til kveldsmat i dag?
Hva har du spist i dag? er faktisk for de på ketogen kost
Hva har du spist i dag?

og mange, mange fler. Noen ligger under de forskjellige filosofiene, så du kan jo gå inn på de forskjellige underforaene og se hva du finner!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 10:38   #4
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Litt vanskelig

Og hvis jeg ikke husker feil, så har Hexeberg og co laget en kokebok som bare handler om frokost og lunch på LCHF. Hør om de kan skaffe den på biblioteket ditt

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 15:01   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Litt vanskelig

Det viktigste er å få tankegangen "under huden", og deretter sette sammen sine måltider med basis i dette. Jeg følger grovt sett Hexebergs teorier, men ser at jeg har helt andre preferanser enn henne når det gjelder mat. Så jeg har ikke brukt noen av hennes oppskrifter, bare teorien bak dem. Har ligget på 40-60 gram karbo i over ett år, og gått ned ca 24 kilo på denne tiden. Så man trenger ikke følge andres oppskrifter for å få det til, man kan tilpasse til det man liker selv...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 22:23   #6
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Litt vanskelig

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Det viktigste er å få tankegangen "under huden", og deretter sette sammen sine måltider med basis i dette. Jeg følger grovt sett Hexebergs teorier, men ser at jeg har helt andre preferanser enn henne når det gjelder mat. Så jeg har ikke brukt noen av hennes oppskrifter, bare teorien bak dem. Har ligget på 40-60 gram karbo i over ett år, og gått ned ca 24 kilo på denne tiden. Så man trenger ikke følge andres oppskrifter for å få det til, man kan tilpasse til det man liker selv...

Enig i det, ja! Det viktigste er prinsippene så finner man ut selv av hva man vil ha

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vanskelig å si om jeg er litt eller moderat aktiv som diett.no spør om Yrla Spørsmål og svar 4 16-05-12 01:26
Vanskelig Terjemat Ketolysekuren 5 04-11-10 01:57
Vanskelig snartsnelle Ketolysekuren 4 17-09-09 18:09
Vanskelig kur K`s choice Ketolysekuren 19 15-10-08 16:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no