Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ketosekur med bare pulver?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-11, 03:58   #1
dude94
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 7
dude94 er på en erverdig vei

Ketosekur med bare pulver?

Hei. jeg har planer om å begynne på en ketolysekur eller hva det heter, og så at campkilo.no har tilbud der man bytter ut alle måltider med en "shake" som man kan gå på i 3 måneder.

Er det like effektivt å gå på bare pulver som en variert lavkarbo kur ?
Og hvorfor kan man bare gå på pulverkuren i 3 måneder mens man kan gå på den "vanlige" Ketolysekuren helt til man har mistet så mange kiloer man vil ?

noen som har prøvd pulverkuren som kan dele erfaringer ?

på forhånd takk for svar

dude94 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen for øyeblikket Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 04:25   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekur med bare pulver ?

Her er en tråd om Campkilo i hvert fall!

Man skal ikke gå på ketolysekuren i mer enn 6 måneder av gangen heller, faktisk, ikke uten at man har mange kilo igjen, føler seg frisk og fin og blodprøvene er bra!
Ingen god ting å venne kroppen til den type næring. Vi er jo ikke akkurat lage for å spise pulver. Tenk på tennene dine blant annet, de trenger å tygge for å holde seg friske. Tarmene dine trenger ordentlig mat osv.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 07:53   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekur med bare pulver ?

Med Camp Kilo er du i ketose fordi at du spiser veldig lite Helt annerledes enn ketolysekuren hvor du er i ketose fordi at du spiser lite karbohydrater og MYE fett. Det sier segselv at å spise VELDIG lite ikke er noe særlig gunstig for muskler osv, så derfor bør man vel ikke gå lenger enn 3 måneder.

I mine øyne er 3 timer for lenge på en sånn sultekur og jeg skjønner ikke hvorfor man vil pulvre seg ned i vekt, når man har mulighet til å spise masse deilig mat og gå ned i vekt, dersom man får til det.

Pulvershake som smaker dritt... eller biff med bernaisesaus. Hmm.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 08:42   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekur med bare pulver ?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

I mine øyne er 3 timer for lenge på en sånn sultekur og jeg skjønner ikke hvorfor man vil pulvre seg ned i vekt, når man har mulighet til å spise masse deilig mat og gå ned i vekt, dersom man får til det.

Pulvershake som smaker dritt... eller biff med bernaisesaus. Hmm.

Enig - samt at man ikke kommer i nærheten av å lære seg matvaner som fører til at man holder vekten etterpå ved å gå ned vhja pulver.

Man kan kickstarte et større slankeprosjekt sånn, men man vil uansett få det problemet at man venner kroppen ned på kalorier (om man leser stoffskifterelatert informasjon finne man fort ut at kroppen har mange effektive mottiltak mot sultekurer) og deretter skal man spise i større mengder (= kroppen vil som regel sette alt inn på å gjenopprette tapt vekt, samt litt til "for sikkerhets skyld").

Min mening (kun min mening altså - jeg er ikke innehaver av den fulle sannhet, selv om jeg tror det. ) er at pulver kun bør være en måltidserstatter innimellom. Ikke en større del av et kosthold.

Så - jeg vil nok heller anbefale at du legger de pengene i gode råvarer og lærer deg å lage mat som du & kroppen din kan leve godt på resten av livet. Se gjerne linken i signaturen min for mye god info om sånn mat og i tillegg treningsfilosofi.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 14:52   #5
dude94
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 7
dude94 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur med bare pulver ?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Med Camp Kilo er du i ketose fordi at du spiser veldig lite Helt annerledes enn ketolysekuren hvor du er i ketose fordi at du spiser lite karbohydrater og MYE fett. Det sier segselv at å spise VELDIG lite ikke er noe særlig gunstig for muskler osv, så derfor bør man vel ikke gå lenger enn 3 måneder.

I mine øyne er 3 timer for lenge på en sånn sultekur og jeg skjønner ikke hvorfor man vil pulvre seg ned i vekt, når man har mulighet til å spise masse deilig mat og gå ned i vekt, dersom man får til det.

Pulvershake som smaker dritt... eller biff med bernaisesaus. Hmm.

kanskje fordi man spiser lite, men man får jo i seg det man skal ha av vitaminer og proteiner o.l så går vel ikke veldig ut over musklene, eller tar jeg helt feil her ?
grunnen til at jeg vil gå på denne pulver kuren er fordi jeg aldri er hjemme p.g.a jobb og trening, så jeg har ikke mulighet til å lage mange nok måltider som er lavkarbo...

dude94 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen for øyeblikket Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 14:54   #6
dude94
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 7
dude94 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur med bare pulver ?

men hvis f.eks drikker shaken til alle måltider bortsett fra middag, er det et godt alternativ da? lavkarbo middag og shaken resten ?

dude94 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen for øyeblikket Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 17:58   #7
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur med bare pulver ?

Jeg synes pulverkurer er helt okei. Man må selv finne ut av hva som funker for en. Og har man problemer med å kontrollere (stoppe) matinntaket sitt f. eks. eller ikke rekker å få i seg alle måltider som deg, kan det ha sine fordeler.

Prøv det ut, og se hva som skjer. Å drikke shake til de fleste måltidene, men spise variert middag kan være en god ide. Da blir du kanskje ikke så fort lei, og får i deg litt ekstra næring.

Jeg ville kanskje prøvd et annet low-carb proteinpulver fremfor campkilo. Da kan du styre opplegget ditt mer selv/slipper dyrt medlemskap.

Når det er sagt må jeg også nevne at på lavkarbo (ketosenivå) kan du slippe unna med færre måltid pr dag, så da blir det kanskje litt lettere å spise vanlig mat.

Du kan jo begynne på pulver og så fase over til keto-mat etter at du har fått en god start.

Hvor mye skal du ned, og hva er ditt anbefalte daglige kcal inntak? +hvor ofte trener du?

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 18:06   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekur med bare pulver ?

Opprinnelig lagt inn av dude94, her.

kanskje fordi man spiser lite, men man får jo i seg det man skal ha av vitaminer og proteiner o.l så går vel ikke veldig ut over musklene, eller tar jeg helt feil her ?
grunnen til at jeg vil gå på denne pulver kuren er fordi jeg aldri er hjemme p.g.a jobb og trening, så jeg har ikke mulighet til å lage mange nok måltider som er lavkarbo...

Det er jo en grunn til at de sier man bare skal benytte seg av kuren i 3 månder De vil vel selge mest mulig, så dette er ikke noe de sier for å ha det trivelig selv, akkurat..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 18:07   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekur med bare pulver ?

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Jeg synes pulverkurer er helt okei. Man må selv finne ut av hva som funker for en. Og har man problemer med å kontrollere (stoppe) matinntaket sitt f. eks. eller ikke rekker å få i seg alle måltider som deg, kan det ha sine fordeler.

Prøv det ut, og se hva som skjer. Å drikke shake til de fleste måltidene, men spise variert middag kan være en god ide. Da blir du kanskje ikke så fort lei, og får i deg litt ekstra næring.

Jeg er ikke hverken for eller i mot pulverkurer, men vil nå råde folk til å prøve en kur som innebærer MAT før jeg anbefaler å hoppe på en pulverkur

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 18:26   #10
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur med bare pulver ?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er jo en grunn til at de sier man bare skal benytte seg av kuren i 3 månder De vil vel selge mest mulig, så dette er ikke noe de sier for å ha det trivelig selv, akkurat..

Er det ikke pga helsetilsynet de sier det da? Akkurat som det blir sagt at man ikke skal spise lavkarbo, høyfett

Men jeg er absolutt enig i at man skal kontrollere bruken og passe på at man ikke tærer på musklene f. eks.

Men om man inntar protein-pulver + evt noe mat som ligger litt under daglig anbefalt kcal-nivå, og passer på balansen mellom næringsstoffene. Kanskje tar litt vitaminer. Da er det vel ikke noe problem...Mener jeg

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 22:11   #11
dude94
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 7
dude94 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur med bare pulver ?

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Jeg synes pulverkurer er helt okei. Man må selv finne ut av hva som funker for en. Og har man problemer med å kontrollere (stoppe) matinntaket sitt f. eks. eller ikke rekker å få i seg alle måltider som deg, kan det ha sine fordeler.

Prøv det ut, og se hva som skjer. Å drikke shake til de fleste måltidene, men spise variert middag kan være en god ide. Da blir du kanskje ikke så fort lei, og får i deg litt ekstra næring.

Jeg ville kanskje prøvd et annet low-carb proteinpulver fremfor campkilo. Da kan du styre opplegget ditt mer selv/slipper dyrt medlemskap.

Når det er sagt må jeg også nevne at på lavkarbo (ketosenivå) kan du slippe unna med færre måltid pr dag, så da blir det kanskje litt lettere å spise vanlig mat.
Hvor mye skal du ned, og hva er ditt anbefalte daglige kcal inntak? +hvor ofte trener du?

Skal ned ganske mye, 20 kg. trener bryting 3 dager i uken, men har fortsatt en bmi på 38... har alltid trent alt fra fotball til bryting, håndball o.s.v men har fortsatt alltid vært feit. har heller aldri spist noe spesielt usunt, ikke veldig moraliserende når legen ikke trur på at jeg trener og forteller meg hver gang jeg er der at jeg må begynne å trene. Så det er på tide å prøve "noe nytt" og ser for meg at den shaken kan være ideell i og med at den er på et "overlevelig budsjett" og veldig lettvint. det sagt anbefalte daglige kcal inntak?
Du kan jo begynne på pulver og så fase over til keto-mat etter at du har fått en god start.

dude94 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen for øyeblikket Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 22:12   #12
dude94
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 7
dude94 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur med bare pulver ?

stryk den nederste setningen :L

dude94 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen for øyeblikket Svar med sitat
Svar

Emneord
ketolyse, kur, pulver, vektreduksjon


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokoladepålegg på ketosekur Jorgen_BM Spørsmål og svar 5 12-03-11 12:57
Teskjekjerringa> ketosekur start Froskeprinsessen Ketolysekuren 5 27-10-10 10:40
Er godt i gang med ketosekur. Hvor mange kilo vil jeg gå ned? Olli123 Lavkarbo generelt 15 08-09-09 00:03
Ketosekur når du bare skal ned litt? Linnii Ketolysekuren 1 25-10-08 12:25
Pulver? Joika Ketolysekuren 0 12-05-08 14:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no