Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Gobi Masala (indisk blomkålpanne)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-12-11, 02:14   #1
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Gobi Masala (indisk blomkålpanne)

1 blomkålhode
4 ss cocosa eller annen kokosolje med smak
1 løk
2-3 fedd hvitløk
1/2 rød paprika
3 ts tomatpure
2 ts garam masala krydder
2 ts paprikakrydder
1 ts karrikrydder
1 ts søtning
1/2 smuldret buljongterning
1/2 boks creme fraiche (evt. fløte)
Chilikrydder og salt etter smak (jeg brukte chili explosion)
Litt finhakket koriander (kan sløyfes)

Kok blomkålbukettene passe møre mens du lager sausen.

Smelt oljen i ei stekepanne og stek hakket løk, hvitløk og paprika halvmørt. Ha i krydderet og tomatpureen og la dette godgjøre seg videre et par minutter på middels varme, pass så det ikke brenner seg. Ha i creme fraiche, buljong, koriander og blomkålen, la småkoke noen få minutter og server.

Jeg elsker indisk mat, og selv om jeg ikke er noe stor fan av blomkål må jeg bare si at dette ble helt nydelig!

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 15:51   #2
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Gobi Masala (indisk blomkålpanne)

Jeg har veldig lyst til å prøve denne, men liker ikke kokos. Blir den like bra uten, eller har den mye å si for hele retten?
Også er det grønnsaksbuljong du bruker, eller?

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 20:37   #3
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Gobi Masala (indisk blomkålpanne)

Det blir litt kokossmak, som det pleier å være i indiske retter, men jeg droppet iallefall kokosmelka så smaken ikke skulle bli så alt for utpreget. Men bruk gjerne smør istedet, vil tro det går helt fint.

Er grønnsakbuljong jeg bruker, ja. Blir nok minst like bra med kyllingbuljong også, spiller egentlig ikke så stor rolle

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 20:42   #4
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Gobi Masala (indisk blomkålpanne)

Da blir det denne på lørdag Jeg elsker også indisk mat og synes det er spennende med vegetarisk, så tenkte denne måtte være midt i blinken for meg

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 20:43   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Gobi Masala (indisk blomkålpanne)

Høres ille spennende ut!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 20:56   #6
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Gobi Masala (indisk blomkålpanne)

Dere får gi tilbakemelding hvis dere prøver oppskrifta da, spennende å høre hva andre syns! Den har iallefall blitt en gjenganger her i huset

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 21:31   #7
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Gobi Masala (indisk blomkålpanne)

Jeg skal gi min brutale dom med en gang middagen er fortært

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 22:10   #8
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Gobi Masala (indisk blomkålpanne)

Og her kommer min brutale dom :

Vi dobla sausen, for syntes den hørtes litt stusselig ut. Istedet for chilikrydder brukte jeg fire hele chili med frø. Og hadde ikke frisk koriander, så tok tørka.

Ble ikke spesielt sterk. Akkurat passe

Sausen var nydeliiiiig

Liker blomkål veldig godt, men til vår smak ble det litt "feil"...

Neste gang, for det blir helt klart en neste gang, bruker vi kylling...

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 23:34   #9
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Gobi Masala (indisk blomkålpanne)

Så bra at du likte sausen, Bønna. Koselig å høre! Den passer nok minst like bra til kylling, ja

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
blomkål, indisk, karri, vegetarisk


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tikka masala - indisk saus Huldr Middag 67 04-12-11 18:14
Chicken tikka masala Julie Middag 9 13-03-11 17:55
Tonjes chana masala Tiril77 Middag 0 06-03-11 17:10
Chicken Masala Pai quebec Middag 4 25-08-08 11:34
Blomkålpanne med karri Iset Middag 0 06-05-04 13:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no