Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvordan gjør dere det i jula?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-11-07, 13:15   #1
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Hvordan gjør dere det i jula?

ja, overskriften taler vel for seg selv...
Julen er jo en tid for MASSE god mat. Hvordan har dere tenkt å "klare" dere da, med henhold til dietten?

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 14:35   #2
Sascha
Juniormedlem
 
Sascha sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 19
Sascha er på en erverdig vei

Sv: Hvordan gjør dere det i jula?

Hei,
Ja, det er nok mange fristelser i jula, men man må jo bare fortsette som før. Det er jo mye man kan spise, da, mye kjøtt og fisk etc. nøtter kan man jo kose seg litt med, fete gode oster, ribbe etc.

__________________


Sascha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 14:52   #3
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan gjør dere det i jula?

Jeg kommer til å spise som vanlig, jeg. Holde meg unna potetene, sukker, mel.. Det er jo så veldig masse godt kjøtt å spise. Spiser smørstekt brokkoli ved siden av NAM!!!

Kaker skal jeg prøve å holde meg helt unna. Blir kanskje en smak dersom det er småbarn i familien som presenterer sine mesterverk.. Vi skal lage pepperkakehus med barna, da skal jeg jammen ha en stor pepperkake når vi er ferdig!

Dersom du må ha noe søtt i jula, så foreslår jeg å lage ting selv, her inne er det masse oppskrifter.

Jeg har iallefall ikke lyst til å gå opp 5 kg over jula, så jeg skal være flink! Jeg skal ikke spise sjokoladeting før juleaften, da skal jeg kose meg med 150g mørk sjokolade. Gleder meg!!

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 15:10   #4
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gjør dere det i jula?

Jula 2006 hadde jeg holdet på i 7-8 uker. Bestemte meg for at målet var å holde vekta, samt kjenne at det ikke var hverdag men høytid.Bestemte meg på forhånd hvilke dager og med hva jeg skulle tiltate meg noe utenom mdietten. For det var jeg klar over, jeg kunne ikke, med de tillatelsene jeg gav meg, si at jeg fortsatt var på diett, det var mer snakk om å holde vekta.

Bevliget meg 1/2 skive polarbrød extrem til frokost hver dag, 1/2 tallerke risgrøt lillejulaften (liker ikke rømme, så tømmegrøtalternativet er uaktuelt for meg), 1 tallerken mølja (laget på flatbrød og kjøttkraft) også på lillejulaften (og da snakker vi barnetallerken, det er mitt knep i slike stunder).

I krumkake jul- og nyttårsaften, også 1. juledag om jeg husker rett. 1 kanelkjeks fra Cavalier til kaffen hver dag, marsipan eller sjokolade fra samme et par ganger i løpet av jula. Lagde multekrem med Splenda, og spiste elelrs ribbe, rull, sylte og medisterkaker jeg selv laget fo rå ha kontroll på ingrediensene. Tilbehøret julaften var dampet rosenkål og saus jevnet m fløte (til ribbe).

Hadde en TOPP jul (og gikk ned 200g på de 2 ukene).

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 15:41   #5
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan gjør dere det i jula?

Huff, julen kan bli en utfordring! Klementiner overalt - og klementiner er jo så godt! Marsipan, julekaker, konfekt... oj, oj.

Tror jeg må lage mitt eget godteri i julen. Delfiakake, kokosmakroner, panakotta, gele m/fun light, sjokolademousse (lavkarbo, selvf.) Det må vel finnes en lavkarbo marsipanoppskrift et sted? Frukt skal jeg nod klare å holde meg unna. Det blir nok mye lutefisk med bacon, og ribbe. Det er jo godt, det.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 16:18   #6
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan gjør dere det i jula?

I jula kommer jeg til å prøve og spise som jeg gjør ellers i året. Selve julemiddagen er ikke noe problem, jeg kan stort sett spise som de andre bortsett fra potetene. Men det er verre med dessert, kaker og andre søtsaker. Jeg pleier gjerne å lage noen gode fromasjer med bær som erstatning for kaker, disse er populære hos resten av familien også. Jeg har blant annet ei søster som har slitt med candida, og selv om hun ikke har vektproblemer må hun være forsiktig med sukker.

Det største problemet for meg med julematen er riskrem og tomtebrygg, begge deler har sterke tradisjoner i julefeiringa hos Mor og Far. Vi har alltid pleid å spise riskrem 1. juledag, og tomtebrygget hører med både til middag og kaffemåltid. Tidligere har jeg unnet meg en liten smak av begge deler, men i år har jeg lyst til å lage en alternativ riskrem med cottage cheese og rød saus av fun-light saft. Jeg kommer nok til å smake litt på tomtebrygget, men vil prøve å begrense det kun til julaften

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:02   #7
Sativa
Juniormedlem
 
Sativa sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: på torget
Innlegg: 39
Sativa er på en erverdig vei

Sv: Hvordan gjør dere det i jula?

For min del så blir ikke jula noe problem. Etter at jeg startet opp med lavkarbo så har jeg gradvis gått fra å være en som levde for mat, til å bli en som gruer seg til hvert måltid og må presse i meg mat for å holde hodepinen unna. Jeg skal i tillegg jobbe det meste av jula, så det blir ingen fristelser i mils omkrets.
Hadde jeg stappet i meg masse karbohydrater nå, så hadde jeg vel dødd av magesmerter, og det vil man jo helst unngå...

Sativa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min egen selvkomponerte lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:17   #8
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan gjør dere det i jula?

Jeg har ingen store planer om masse utskeielser i jula. Kan jo spise mye av middagsrette uansett, vi skal vel heller ikke bort i selskap, ettersom både jeg og mannen jobber. Men vi får besøk, og da lager jeg jo maten selv. Tenkte å evnt lage et par enkle desserter, så får det være kosen

Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 21:33   #9
nystolen
Medlem
 
nystolen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 68
Innlegg: 210
nystolen er ny på veien

Sv: Hvordan gjør dere det i jula?

Fant en oppskrift på Fedon `s marsipan :
Mal 500 g mandler to ganger.
Siste gang sammen med 350 g fruktose.
Bland med ca en eggehvite
Dypp evnt. i mørk sjokolade.

Tror jeg skal prøve denne.
Faren er at den er for god og at man spiser for mange

__________________
nySTOLen




(22 kg GreteR+3 kg Keotlyse+resten Fedon)
nystolen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver nå Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd) vintage Ketolysekuren 79 02-08-07 18:42
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no