Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tør du svare ærlig på dette?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-11, 10:39   #1
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Tør du svare ærlig på dette?

Hvor ofte trør du på vekta?

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 10:44   #2
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Tør du svare ærlig på dette?

Kun en gang i uka og det er helt sant

Har hatt tider der jeg gikk på vekta daglig, men det var så fustrerende at jeg sluttet med det for flere år siden.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 10:46   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tør du svare ærlig på dette?

hahaha - ja det tør jeg. Siden jeg har holdt på så lenge så bestemmer ikke vekta lengre humøret mitt... men jeg veier hver morgen og hver kveld. Den stemmer vanligvis overens med vanninntak/hvor sent jeg spiste og hvor mye, evt mens osv...

MEN det betyr ikke at jeg anbefaler dette til alle... Er man ferskis - holder det med en gang i uka fordi man (egen erfaring) blir obsessed!!! med vekta om den går opp en kilo pga mens eller mye saltmat feks - og man går i panikk gjennom hva man har spist, spiser gjerne mindre de neste dagene, eller tviler på hele lavkarboprinsippet - gjør store endringer - blir lei seg - synes man plutselig er mye tjukkere en FØR man gikk på vekta osv...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 10:48   #4
lottesinverden
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 82
lottesinverden er på en erverdig vei

Sv: Tør du svare ærlig på dette?

Nesten hver dag

__________________
Startvekt: 76,7 kg (sommer 2010)
Nå: 64,5
Igjen til målet er nådd: 7,5 kg
Trening i mai: 180 min
lottesinverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (prøver meg på ketolyse) Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 10:49   #5
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Tør du svare ærlig på dette?

I begynnelsen veide jeg meg hver dag. En periode 1 gang i uka. Nå veier jeg meg 2 ganger i uka.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 10:52   #6
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Tør du svare ærlig på dette?

Vekta kan stikke til h....
Jeg skal ikke veie meg nå før til sommeren en gang, så får den vise det den viser da

Klær blir løsere og jeg blir sprekere, det merker jeg. Får holde meg til det
Vekta svinger mye, og går ikke noe særlig nedover .

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 11:02   #7
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Tør du svare ærlig på dette?

I begynnelsen av min lavkarbokarriereså gikk jeg søren meg på vekta hver dag.Men så starta jeg en tråd hvor flere sammlet seg og bare veide oss en gang i mnd.Da ble jeg kvitt veiehysteriet mitt .Så nå går jeg en gang i uka eller flere uker kan gå også

Så for de som blir for opphengt i veiing er det å anbefale å sette den vekk en stund for å bli litt avvvendt

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 11:04   #8
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Tør du svare ærlig på dette?

akkurat nå er det hver dag gitt!

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 11:06   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tør du svare ærlig på dette?

Hver morgen. Gjort det i 15 år nå.. Jeg blir ikke stressa når vekta ikke rikker seg, jeg blir stressa når vekta går opp over lang tid( et hopp på et par kilo nå og da stresser meg ikke). Å veie meg er nok bare en vane, på lik linje med at jeg alltid setter på meg briller med en gang jeg står opp og at jeg alltid drikker kaffe før jeg i det hele tatt tenker på mat.

Blir man stresset av vekta, så burde man holde seg langt unna den.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 11:19   #10
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Tør du svare ærlig på dette?

Varierer. Daglig i de periodene jeg forventer endring, enten det er "reell" eller bare gjelder midlertidig vannvekt som bruker tid på å forsvinne igjen. Kunne likegodt holdt meg til å veie én gang i måneden, siden jeg vet hvilken uke i måneden jeg oftest er vannfri og oppnår faktisk vektnedgang.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 11:28   #11
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: Tør du svare ærlig på dette?

Stort sett hver morning
Har ikke noe problemer med å se at den går litt opp og ned...

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 11:31   #12
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Tør du svare ærlig på dette?

Som regel kvar måndag. Ikkje så ofte at eg veg meg innimellom.
Gjorde det for eit par veker sidan for da fikk eg ikkje i meg mat, og ville vere litt obs, men ellers så har det ikkje så mykje for seg for min del å dra fram vekta oftare enn ein gong i veka.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 11:38   #13
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Tør du svare ærlig på dette?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

hahaha - ja det tør jeg. Siden jeg har holdt på så lenge så bestemmer ikke vekta lengre humøret mitt... men jeg veier hver morgen og hver kveld. Den stemmer vanligvis overens med vanninntak/hvor sent jeg spiste og hvor mye, evt mens osv...

Jeg gjør også det. Hver kveld og hver morgen. Først ble jeg litt opphengt i vekten, og lot den styre humøret mitt. Nå synes jeg det bare er veldig greit å ha full kontroll.

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 11:57   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tør du svare ærlig på dette?

Hver eneste morgen jeg husker det/har tid!
Er for gammel i gamet til å la meg stresse, men vet av erfaring at om jeg får vekt- skrekk, kommer kiloene fort!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 11:59   #15
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Tør du svare ærlig på dette?

Hver dag

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:09   #16
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tør du svare ærlig på dette?

Hver dag som regel, noen ganger glemmer jeg det, noen ganger blir det morgen og kveld. Begynte med det nå etter jeg peilet meg inn på ketolyse. Er jo veldig motiverende haha. Nå i begynnelsen hvor kg renner av. Etterhvert vil jeg nok veie meg 1 til 2 ganger i uka tenker jeg.

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:12   #17
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Tør du svare ærlig på dette?

Det blir noen ganger i uka ja, men ikke hver morgen. Jeg blir pottesur om vekta går opp, så det er greit med noen dager i mellom.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:15   #18
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Tør du svare ærlig på dette?

Hver morgen!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:16   #19
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Tør du svare ærlig på dette?

Hva vekta sier er helt uint for meg
Åssen kroppen min ser ut er derimot viktig. Veier meg kanskje 2 ganger hver 3. uke Det vises på kroppen og på klærna mine, derfor er ikke vekta så viktig.

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:16   #20
Jeanettk
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6
Jeanettk er på en erverdig vei

Sv: Tør du svare ærlig på dette?

alt for ofte..

Jeanettk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:43   #21
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tør du svare ærlig på dette?

hver morgen og kveld, når jeg kommer på det, men tar den ikke med på camping i helgene så da blir det jo en hyggelig overraskelse når jeg kommer hjem

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:44   #22
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: Tør du svare ærlig på dette?

2-3 ganger i året. Jeg har ikke vekt selv, så det blir kun i ferier når jeg er hjemme hos mamma

Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:53   #23
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: Tør du svare ærlig på dette?

Før påske pleide jeg å veie meg hver eneste dag, og tilslutt følte jeg at jeg nesten ble litt sliten av det:P

Men i påskeferien hadde jeg det fint, og der jeg var, var det ingen badevekt og det fikk roet meg ned litt.
Veide meg etter at jeg kom hjem, og la merke til at det ikke hadde så mye å si.

Så nå veier jeg meg kanskje bare et par ganger i uka
Kommet over stresset føler jeg^^

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:54   #24
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tør du svare ærlig på dette?

Så da er vi NORMALE alle sammen altså litt sånt utilregnelige når det gjelder vekta. Jeg for min del har perioder der jeg trør på vekta morgen, middag og kveld, andre ganger putter jeg vekta laaaaaangt vekk og ignorerer den i en laaaaang periode, før syken får meg til å dra den frem igjen. Litt greit å høre at det er flere som meg

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:59   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tør du svare ærlig på dette?

Når jeg kommer på det. Altså alt fra daglig til annenhver uke. Mest som kontroll. Stresser aldri med det. Den gang jeg derimot stressa var da jeg hadde en fast veiedag i uka, da sto alt og hang på den ene dagen, og jeg holdt på å få spader om jeg ikke så resultater.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen svare meg på dette? Ny her! Ostepopp Ketolysekuren 7 12-10-10 14:38
Hva skal jeg svare? viet60 Ketolysekuren 0 05-06-10 00:14
Torkild eller noen annen som vet kan dere svare på dette ang operasjon og ketolyse Trolla Ketolysekuren 5 17-08-07 22:30
Svare på lenker mofe Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 0 21-01-05 02:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no