Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva med røyking og inaktivitet?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-11, 00:58   #51
Slankogfin
Sperret
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 66
Slankogfin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

marjusen: ja, jeg skrev at en bør ha en skikkelig god unnskyldning for å ikke klare å gå tur. og det har jo de fleste. jeg mener: har en bena i orden, så kan alle gå, om det så er i fem minutter. men jeg forstår jo at en kan ha sykdommer som gjør at det er problematisk. har selv en kronisk sykdom som slår meg helt ut etter min daglige tur, som regel. men legen min sier at den turen er så viktig, at den MÅ bare tas. det går da utover husarbeid, og andre aktiviteter som jeg, som en husmor burde klare. men jeg hører på legen min, og er så lydig at jeg gjør det som han mener jeg bør gjøre. når en har gått med en sykdom i åtte år, så blir en på en måte vant med smerter og utmattelse. og en kan ikke bare legge seg ned. men jeg vet godt at andre har det mye verre enn meg! så jeg føler meg på den måten heldig.

Slankogfin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 01:01   #52
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

marjusen: ja, jeg skrev at en bør ha en skikkelig god unnskyldning for å ikke klare å gå tur. og det har jo de fleste. jeg mener: har en bena i orden, så kan alle gå, om det så er i fem minutter. men jeg forstår jo at en kan ha sykdommer som gjør at det er problematisk. har selv en kronisk sykdom som slår meg helt ut etter min daglige tur, som regel. men legen min sier at den turen er så viktig, at den MÅ bare tas. det går da utover husarbeid, og andre aktiviteter som jeg, som en husmor burde klare. men jeg hører på legen min, og er så lydig at jeg gjør det som han mener jeg bør gjøre. når en har gått med en sykdom i åtte år, så blir en på en måte vant med smerter og utmattelse. og en kan ikke bare legge seg ned. men jeg vet godt at andre har det mye verre enn meg! så jeg føler meg på den måten heldig.

Du skrev ikke at man måtte ha en skikkelig god unnskyldning, du skrev at man måtte sitte i rullestol.

Men hvis noen ikke ønsker å trene så er det helt opp til hver enkelt. Det er ingen her som påstår at trening er usunt, om man ikke har helt spesielle sykdommer eller andre helsetilstander.

Det at noen velger å ikke trene, men fortsatt spiser lavkarbo er helt opp til hver enkelt. Uansett er det bedre å spise sunt og ikke trene, enn å spise usunt og ikke trene.

At du klarer å gå en tur hver dag tross smerter er kjempe bra!

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 01:06   #53
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

men du kan vel ikke konkludere dette med at nerthus mener at snop kun på lørdager er like farlig som røyk???

Hahaha, joda det var AKKURAT det Nerthus mente *ler*

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 01:15   #54
Slankogfin
Sperret
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 66
Slankogfin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

marjusen: er helt enig med deg. det er bedre å spise sunt og være inaktiv, enn å spise junkfood og være inaktiv!

Det sier seg nesten selv. Og, ja. jeg er stolt av meg selv som klarer turen min. så takk.

Slankogfin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 01:16   #55
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

marjusen: ja, jeg skrev at en bør ha en skikkelig god unnskyldning for å ikke klare å gå tur. og det har jo de fleste. jeg mener: har en bena i orden, så kan alle gå, om det så er i fem minutter. men jeg forstår jo at en kan ha sykdommer som gjør at det er problematisk. har selv en kronisk sykdom som slår meg helt ut etter min daglige tur, som regel. men legen min sier at den turen er så viktig, at den MÅ bare tas. det går da utover husarbeid, og andre aktiviteter som jeg, som en husmor burde klare. men jeg hører på legen min, og er så lydig at jeg gjør det som han mener jeg bør gjøre. når en har gått med en sykdom i åtte år, så blir en på en måte vant med smerter og utmattelse. og en kan ikke bare legge seg ned. men jeg vet godt at andre har det mye verre enn meg! så jeg føler meg på den måten heldig.

Vel kjære du som mener alle skal klare gå tur hver dag for det klarer du;
kjenner at nå begynner det å riste i parykken min altså.
Jeg har vært på AAP flere år. Det er dager, kanskje uker der helsa mi gjør at jeg ikke en gang har krefter til å ta en dusj. Husarbeid: hah! Det må de andre i huset ta. Med flere autoimmune sykdommer som skal balanseres og problem med å holde vekta OPPE, er livet et slit til tider.
Du reagerer fordi folk her inne påpeker at du er fordømmende med å føle deg frosset ut. Vel, slike fordømmende og bedrevitende påstander du slenger ut SÅRER.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 01:23   #56
Slankogfin
Sperret
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 66
Slankogfin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

bemteR: da skrev jeg på feil måte igjen. JEG SKJØNNER AT NOEN IKKE KLARER Å GÅ TUR SELV OM BENA ER I ORDEN. jeg gjør faktisk det! hadde nok vært lettere å diskutere med deg face to face, for det er "farlig " å forme ordene feil...alt blir jo tatt ille opp...

Men jeg SKJØNNER DET!

Slankogfin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 01:37   #57
Slankogfin
Sperret
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 66
Slankogfin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

marjusen: dette skrev jeg:"skjønner hvis dere sitter i rullestol, altså. men ellers så kan de fleste klare å gå en tur."

DE FLESTE

Slankogfin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 01:40   #58
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

marjusen: dette skrev jeg:"skjønner hvis dere sitter i rullestol, altså. men ellers så kan de fleste klare å gå en tur."

DE FLESTE

tror vi avslutter denne diskusjonen her. har skjønt hvor landet ligger

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 01:41   #59
tkh
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Spydeberg
Alder: 48
Innlegg: 90
tkh er på en erverdig vei

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Kjenner at jeg blir litt provosert av TS jeg også, og det skal litt til faktisk.

Først til det at du føler deg så "mobbet" eller hva det er, så du må slette profilen. Dersom en ikke liker svarene en får, kan en bare la være å legge ut nye tråder og la være å gå inn på forumet, enn behøver da ikke å "skrike" så høyt om det at en vil slette profilen, det virker veldig drastisk.

Mange har gitt deg fine, velformulerte svar på hvorfor de mener det de gjør, uten at du har svart på det.

Så til det med røyking og inaktivitet.

Jeg har valgt lavkarbo fordi det fungerer for meg (faktisk det eneste, å bevege meg mye og nesten ikke spise "snop" fungerte ikke).

Røyke har jeg ikke gjort og kommer ikke til å gjøre det, da jeg har foreldre som gjør det (mamma er sykepleier og vet alt om farene), og vet hvor vanskelig det er for dem å slutte.

Akkurat nå kan jeg bevege meg lite p.g.a. en prolaps (fysiteraputen min har faktisk bedt meg om det, altså ikke overbelaste meg).

Lar meg provosere av alle (også de som "misjonerer" lavkarbo) som skal fortelle hva andre skal gjøre. Vi lever i ett fritt land faktisk. Men vi er alle enige om at overvekt er ett problem, så når noen greier å gå ned med lavkarbo så får det være nok.

Og de kommentarene om at en er "så sunn", har ikke jeg sett (har vært her en stund, selv om jeg ikke har kommentert så mye). De som sier det er det faktisk, mange her som er kjempeflinke til å spiser riktig og trene mye.

Trening kan dog også være en avhengighet som røyking, og faktisk da være skadelig.

__________________
Startet på nytt 25.01.11


Min rabattkode på Iherb: UDE982 - den gir $5 i rabatt ved 1. kjøp.
tkh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 01:42   #60
Slankogfin
Sperret
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 66
Slankogfin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

tror vi avslutter denne diskusjonen her. har skjønt hvor landet ligger


Så når jeg kan tilbakevise at jeg ikke skrev det sånn som du påsto, så vet du hvor landet ligger? er du sikker på at du er 27 år?

Slankogfin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 01:45   #61
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

Så når jeg kan tilbakevise at jeg ikke skrev det sånn som du påsto, så vet du hvor landet ligger? er du sikker på at du er 27 år?

Han SITERER deg - så hvordan skal du tilbakevise at du ikke skrev slik han påstår? Vanskelig når det står på trykk her

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 01:46   #62
Slankogfin
Sperret
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 66
Slankogfin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Jeg har valgt lavkarbo fordi det fungerer for meg (faktisk det eneste, å bevege meg mye og nesten ikke spise "snop" fungerte ikke).
Fungerte for meg.



Akkurat nå kan jeg bevege meg lite p.g.a. en prolaps (fysiteraputen min har faktisk bedt meg om det, altså ikke overbelaste meg).
God bedring!

Lar meg provosere av alle (også de som "misjonerer" lavkarbo) som skal fortelle hva andre skal gjøre. Vi lever i ett fritt land faktisk. Men vi er alle enige om at overvekt er ett problem, så når noen greier å gå ned med lavkarbo så får det være nok.
Jeg er så enig. overvekt er et problem, og fint at enkelte finner hjelp i lavkarbo.

Og de kommentarene om at en er "så sunn", har ikke jeg sett (har vært her en stund, selv om jeg ikke har kommentert så mye). De som sier det er det faktisk, mange her som er kjempeflinke til å spiser riktig og trene mye.
hvorfor blir de da så provosert når jeg spør, da?

Trening kan dog også være en avhengighet som røyking, og faktisk da være skadelig.[/quote]
det kan det nok.

Slankogfin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 01:49   #63
Slankogfin
Sperret
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 66
Slankogfin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

nerthus. les det om igjen. jeg skrev at DE FLESTE kan gå tur. jeg skrev ikke at alle kan gå tur.

Slankogfin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 01:50   #64
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

Så når jeg kan tilbakevise at jeg ikke skrev det sånn som du påsto, så vet du hvor landet ligger? er du sikker på at du er 27 år?

Hvis du blir glad av å tro det du skrev over her nå så sier vi det. Jeg er sikkert 12år og akkurat fått internett av mamma og pappa.

Jeg beklager så mye, men jeg klarer ikke være like seriøs og saklig lenger.


Det jeg mente med at jeg visste hvor landet lå er fordi jeg i en annen tråd innså at du har NULL erfaring med å diskutere. Du skrev du selv påtok deg en rolle som ikke var deg. Du gjemmer deg bak en data og skriver det du aldri har tørt og sagt til noen før i livet. DERFOR gadd jeg ikke diskutere med deg lenger.

Og om du leser over setningen din engang til så vet du jo faktisk ikke selv hva du skriver. Det du skriver over her betyr jo ikke det du forklarer under. Det er egentlig det dette dreier seg om. Det er ganske håpløst å diskutere med deg når du selv har et språk kun du skjønner og ingen andre.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 01:56   #65
tkh
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Spydeberg
Alder: 48
Innlegg: 90
tkh er på en erverdig vei

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Hadde du svart andre også på denne måten, er det ikke sikkert de hadde blitt provosert

Grunnen til at de "flinke" ble provosert var nok at spørsmålene dine ble veldig godt gjemt i påstandene du kom med i samme slengen.

Å som sagt er det bare dobbeltmoral om en "misjonerer" for andre om sitt sunne kosthold, for så å røyke og ikke trene, og det tror jeg ikke noen gjør.

__________________
Startet på nytt 25.01.11


Min rabattkode på Iherb: UDE982 - den gir $5 i rabatt ved 1. kjøp.
tkh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 01:59   #66
Slankogfin
Sperret
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 66
Slankogfin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

marjusen, så fordi jeg var så dum og skrev litt for privat om meg selv, så har jeg ingen grunn til å være her å diskutere? har du undersøkt om det er noen andre her inne som ikke er slik i RL? For da må de jo komme seg fort ut av forumet...

nå ble faktisk jeg littegrann provosert....

Slankogfin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 02:06   #67
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Slankogfin, her.

marjusen, så fordi jeg var så dum og skrev litt for privat om meg selv, så har jeg ingen grunn til å være her å diskutere? har du undersøkt om det er noen andre her inne som ikke er slik i RL? For da må de jo komme seg fort ut av forumet...

nå ble faktisk jeg littegrann provosert....

Okej, her har vi et prakteksempel på hva jeg mener.

Vis meg hvor jeg skrev at du ikke har noen grunn til å være her å diskutere!


Det er dette som er hele poenget mitt. I den rullestolskrivinga di i sta så er det alle vi andre som ikke leste riktig, mens du mente totalt noe annet enn alle vi andre trodde du mente. Det er et hint om at det du skrev ikke betydde det du trodde du skrev!

Og nå så tolker du det dit at JEG, MARIUS som er navnet mitt, IKKE gadd å diskutere med deg etter du var privat og delte det at du LIKTE å være noen andre enn du egentlig er på nettet. JEG!!! MEG!!! MARIUS!!! Han som er 28 år. HAN GADD IKKE.

OG JA, selvfølgelig er det HEEELT opp til MEG om jeg ikke gidd diskutere med deg!!!

Men det har INGENTING, ABSOLUTT INGENTING med at du ikke skal få være her å diskutere. DU kan lage tusen tråder her hver eneste time om du vil for meg.

Det er jo ikke rart det blir mye rare og ugreie innlegg her. Du skriver selv så INEGN andre forstår. I tilegg så drar du heeelt feil konklusjoner av det alle andre skriver.



FEKS, LES over det vi diskuterte ang. siteringen av nerthus når det gjaldt om det var like farlig å spise godis på lørdager som å røyke. Hvordan i alle dager dro du den konklusjonen der????

Marius, trøtt, småfull og fortsatt på hihi stadiet


EDIT: Ser over her at det ble litt rart, men klokka er snart halv tre på natta. men poenget mitt kom fram tror jeg hehe
NATTA snart, tror jeg. hihi

__________________



Sist redigert av marjusen : 10-04-11 kl 02:17. Årsak: se edit
marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 03:06   #68
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Jeg er røyker å det er deilig! 2uker inn i lavkarbo kostholdet å har abstinenser etter melkesjokolade å annet søtt, kunne ikke falt meg inn å kutte kosen jeg har med å ta meg en røyk også!
Er foresten ikke alle som IKKE sitter i rullestol som er i stand til å gå tur hver dag el 4ganger i uken, mange smertefulle sykdommer som er "usynelige" Viktig å ta hensyn til at alle ikke er like mobile

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 03:27   #69
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Ikke for å skryte altså, men jeg verken drikker alkohol, røyker ikke, å trener ca 5 ganger i uka/mest løping og litt styrke. Spiser atpåtil lavkarbomat. Jeg må jo være kjempe sunn jeg da. Det er faktisk et poeng i å være så aktiv man kan, og røyk og alkohol er jo ikke akkurat og annbefale. Så det er jo riktig det at bare å spise lavkarbomat gjør en ikke sunn, hvis en røyker 30 sigaretter daglig eller flere enheter alkohol. Eller for den del sitter på ræva hele dagen, hvis du er frisk nok til å røre på deg. En må tenke litt helhet for å regnes som sunn. Ikke bare på maten en putter i munnen.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 09:46   #70
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Ikke for å skryte altså, men jeg verken drikker alkohol, røyker ikke, å trener ca 5 ganger i uka/mest løping og litt styrke. Spiser atpåtil lavkarbomat. Jeg må jo være kjempe sunn jeg da. Det er faktisk et poeng i å være så aktiv man kan, og røyk og alkohol er jo ikke akkurat og annbefale. Så det er jo riktig det at bare å spise lavkarbomat gjør en ikke sunn, hvis en røyker 30 sigaretter daglig eller flere enheter alkohol. Eller for den del sitter på ræva hele dagen, hvis du er frisk nok til å røre på deg. En må tenke litt helhet for å regnes som sunn. Ikke bare på maten en putter i munnen.

Bare for å sette ting på spissen,og da bruker vi meg som et eksempel

Jeg lider av kroniske sykdommer men så lenge jeg spiser lavkarbo så spiser jeg ikke EN eneste pille og jeg trener 3 dager i uka + går turer

Jeg røyker 20 pk om dagen og nyter det,skal jeg slutte med denne usunnheten så sprekker jeg med kostholdet mitt = da bøtter jeg ned sjokolade ,snop og potetgull,med resultat at alle sykdommene mine blusser opp og jeg må begynne på en haug med piller. Da er ikke kroppen min så sunn lenger.Jeg kan heller ikke trene eller gå en liten tur,da må jeg bruke det lille jeg har på husarbeid og unga

Altså spiser jeg lavkarbo og røyker så er jeg frisk og rask, og annser meg selv for å være ganske sunn

Slutter jeg å røyke,så blir jeg syk og feit, og ganske så usunn eller ?

Hva ville du valgt ?

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 10:18   #71
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

Bare for å sette ting på spissen,og da bruker vi meg som et eksempel

Jeg lider av kroniske sykdommer men så lenge jeg spiser lavkarbo så spiser jeg ikke EN eneste pille og jeg trener 3 dager i uka + går turer

Jeg røyker 20 pk om dagen og nyter det,skal jeg slutte med denne usunnheten så sprekker jeg med kostholdet mitt = da bøtter jeg ned sjokolade ,snop og potetgull,med resultat at alle sykdommene mine blusser opp og jeg må begynne på en haug med piller. Da er ikke kroppen min så sunn lenger.Jeg kan heller ikke trene eller gå en liten tur,da må jeg bruke det lille jeg har på husarbeid og unga

Altså spiser jeg lavkarbo og røyker så er jeg frisk og rask, og annser meg selv for å være ganske sunn

Slutter jeg å røyke,så blir jeg syk og feit, og ganske så usunn eller ?

Hva ville du valgt ?

Isolert sett, tror jeg at nikotin er mer skadelig

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 10:31   #72
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Når det gjelder usunne valg og hvordan de affekterer helsa - ta psykisk helse med i betraktning. For meg var det viktig å bli kvitt sukkeret, fordi jeg hadde store problemer, og mye skam over det. Nikotin har jeg ikke noe avhengighetsproblem med (ja - det er mulig å velge å røyke uten å måtte det ) - og, følgelig, ingen skam eller skyldfølelse assosiert med den sigaretten jeg velger å nyte nå og da. Jeg mener at jeg hevet livskvaliteten min, og mitt mentale velvære, betraktelig mye mer ved å legge om til et sukkerfritt høyfettskosthold - enn jeg ville gjort ved å slutte å røyke.

Vi er alle forskjellige, lever forskjellige liv, befinner oss i forskjellige situasjoner. Selvsagt er "sunnhet" et helhetlig konsept, det er det vel ingen som har prøvd å unndra seg - men for de fleste av oss er målet så enkelt som "jeg vil ha det bra og tenke positivt om meg selv", eller variasjoner over dét temaet.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 10:33   #73
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Isolert sett, tror jeg at nikotin er mer skadelig

Ja jeg kan være enig at nikotin kan være mere skadelig,men skyhøyt stoffskifte er ikke sunt for hjerte og generellt resten av kroppen,kraftig fibromyalgi hvor man må bruke smerteplaster + stooore mengder pinex forte +++ er heller ikke sunt for kroppen .Ekstreme utslag av elveblest som må behandles med cellegift (i små doser) trur jeg heller ikke er sunt !

En 3 barns mor som ligger 24 timer i døgnet og må ha hjelp til alt er vel ikke bra,siden alt av muskelatur svekkes kraftig,overvekten blir med tiden så stor at kroppen jobber ekstra hardt for å fungere.

Ja jeg forsvarer nok røyken for min del,men det er den og lavkarbo som har fått meg dit jeg er i dag,uten røyken hadde jeg ikke klart å spise riktig for min kropp

Men alt til sin tid,kommer en dag hvor jeg slutter,men ikke nå

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 11:40   #74
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Jeg vet om en som faktisk er blitt anbefalt å beholde røyken fordi den har så beroligende effekt at den faktisk forebygger hjertetrøbbel. Det er snakk om kronisk stress. Vedkommede er både slank og sprek, men det nytter ikke. Stresset er der.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 12:20   #75
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Hva med røyking og inaktivitet?

Jeg greier ikke helt å bli provosert, men svar skal du få
Jeg røyker fordi det er godt, innbiller meg at roen senker seg i kroppen. Jeg elsker å sitte på trappa og blåse røykringer opp i lufta, det fascinerer meg like mye i dag som det gjorde for 20 år siden da det var andre som gjorde det for å underholde Og sigaretten gir meg en mulighet til å trekke meg tilbake noen minutter uten at noen henger over og spør om hva som er galt og hvorfor jeg trenger pause osv.

Hvorfor jeg ikke går tur? Fordi jeg hater å gå tur. Helt enkelt. Jeg hater det så mye at jeg blir aggressiv. Du har ikke lyst til å møte meg når jeg går tur, så det kan du prise deg lykkelig for at du aldri kommer til å gjøre. Jeg har enkelte familiemedlemmer som misjonerer turgåing og jeg har vært med på tur for å se hva som er så fint, jeg ser det bare ikke. Ikke skjønner jeg hvorfor man absolutt skal sosialisere når man går tur heller, det virker som om man er fritt vilt for andre pratesjuke mosjonister.. Hadde virkelig tatt seg ut om jeg midt i en BodyPump-time hadde ropt til naboen FINT VÆR I DAG HÆ?! JA HØRER DET SKAL BLI ET GODT ÅR FOR MYGGEN! BRA FOR MYGGEN!! Trening skal for meg være svett og tungt og udelikat og noe jeg gjør helt alene (Hadde faktisk samme forhold til tur da jeg var lita, ble rasende og prøvde å stikke av. Det ble jo tolket som at jeg likte tur, mens sannheten var at jeg var rasende og ikke kunne være sammen med andre fordi jeg var skremt av eget raseri.)

Jeg gjør ting fordi jeg liker det, og jeg lar være å gjøre ting jeg ikke liker.
Det å tenke anti-tur = inaktivitet er utrolig rart og viser svært liten evne til å se ting fra andres ståsted. Dette er mer enn refleksjon over min egen familie enn andre, men om andre føler seg truffet så har de kanskje grunn til det.

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Røyking lita Ketolysekuren 6 13-06-07 12:47
Røyking og lavkarbo? Bee Fysisk og mental helse 6 25-04-07 18:24
Fedme er farligere enn røyking Albertine Nyheter / media 2 15-06-05 10:56
Røyking Gamla Generell diskusjon 6 16-02-05 21:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no