Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Prikking i hender og føtter

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-09, 00:09   #1
mindremeg
Juniormedlem
 
mindremeg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 26
mindremeg er på en erverdig vei

Prikking i hender og føtter

Har gått på lavkarbo-diett i straks 2 uker. SLiter litt med å drikke alt vannet men ellers føler jeg at det går problemfritt.
Men de siste par dagene har jeg hatt problemer med at når jeg sitter rett opp og ned så begynner det å prikke i hender og føtter. Samme følelsen som kommer når blodet strømmer tilbake etter belastning. Er vant til at det skjer med hendene når jeg sover ( fordi jeg alltid ligger oppå de) , men i føttene , bare når jeg sitter er helt nytt for meg .

Noen andre som har erfart dette ?

Er jo ikke sikkert at det har noe med dietten å gjøre, men tenkte dette var en måte og ekskludere det på.

mindremeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 10:20   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Prikking i hender og føtter

Hmm ... Tar du magnesiumtilskudd?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 11:53   #3
mindremeg
Juniormedlem
 
mindremeg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 26
mindremeg er på en erverdig vei

Sv: Prikking i hender og føtter

nope...er vel faren når man fører en litt egen kur.
Burde jeg ?

Takk for tips i tilfelle.

mindremeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 12:39   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Prikking i hender og føtter

Dersom du spiser ketogent, ja. Grønnsaker er ikke så vitamin- og mineralrike lenger med tanke på hvordan de dyrkes. Men nå aner jeg jo ingenting om hvordan du spiser.
Hvorfor kjører egenkomponert opplegg?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 21:19   #5
mindremeg
Juniormedlem
 
mindremeg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 26
mindremeg er på en erverdig vei

Sv: Prikking i hender og føtter

er vel ikke helt egenkomponert. Følger anbefalingene til dietten ved reaktiv hypoglykemi- og den er ganske lik lindberghs. Men jeg er veldig sparsom på karboene og spiser nesten ikke kunstig søtstoff. Så man kan vel egentlig si at det er lindberg sin diett.

mindremeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 21:31   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Prikking i hender og føtter

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Dersom du spiser ketogent, ja. Grønnsaker er ikke så vitamin- og mineralrike lenger med tanke på hvordan de dyrkes. Men nå aner jeg jo ingenting om hvordan du spiser.
Hvorfor kjører egenkomponert opplegg?

Trenger ikke være ketogent en gang... Jeg mått OVER ketosen for å bli kvitt denne følelsen av maur i kroppen, så jeg ligger nå på ca 50-60 karber i døgnet. Og jeg eter magnesium..min 300 mg hver dag. Men jeg måtte ganske mye opp i antall karber også for å unngå dette "tunnellsynet".

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 22:12   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Prikking i hender og føtter

Jeg spiser også magnesium, for jeg får løpende hjerte uten
Jeg spiser stort sett ikke ketogent, men det hender jeg gjennomfører noen dager med det dersom jeg har det travelt eller har lite penger.
Så, du har rett i det. Ikke alle trenger det, men det er ofte denne uroen eller krampene som er det klassiske tegnene på mineralunderskudd

Men, Mindremeg. Dersom du spiser ganske lite karber (hvor sparsom er du på karbene?), så lurer jeg på hvordan du forholder deg til fett!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 23:26   #8
savannah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 54
Innlegg: 24
savannah er ny på veien

Sv: Prikking i hender og føtter

Hei. Prøvde første gang lavkarbo (ketolyse) etter påske i fjor. Fikk ganske raskt samme type symptomer som du i hendene og var usikker på om det skyldes kuren. Særdeles ubehagelig og verst på natta. Kontaktet dr Torkil som anbefalte økt inntak av omega 3 og evt slutte med kuren dersom ikke hendene ble bedre. Etter noen mnd fikk jeg konstantert at det var carpal tunnel syndrom og leddbetennelse i begge håndleddene. Hvorfor symptomene kom akkurat når jeg startet med lavkarbo aner jeg ikke, men problemene forsvant ikke da jeg sluttet med ketolyse etter 3 mnd. Men nå er jeg nesten helt bra igjen og på ny runde med ketolyse.... Håper du finner ut av det!

savannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 23:34   #9
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Prikking i hender og føtter

Opprinnelig lagt inn av savannah, her.

Hei. Prøvde første gang lavkarbo (ketolyse) etter påske i fjor. Fikk ganske raskt samme type symptomer som du i hendene og var usikker på om det skyldes kuren. Særdeles ubehagelig og verst på natta. Kontaktet dr Torkil som anbefalte økt inntak av omega 3 og evt slutte med kuren dersom ikke hendene ble bedre. Etter noen mnd fikk jeg konstantert at det var carpal tunnel syndrom og leddbetennelse i begge håndleddene. Hvorfor symptomene kom akkurat når jeg startet med lavkarbo aner jeg ikke, men problemene forsvant ikke da jeg sluttet med ketolyse etter 3 mnd. Men nå er jeg nesten helt bra igjen og på ny runde med ketolyse.... Håper du finner ut av det!


det samme skjedde meg ,,var carpal tunnel syndrom ,jeg ble operert,og det ble en del bedre

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 11:15   #10
mindremeg
Juniormedlem
 
mindremeg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 26
mindremeg er på en erverdig vei

Sv: Prikking i hender og føtter

Takk for tips. Tror kanskje en tur til legen passer seg. Har nemlig hatt mye plager med hendene lenge , men prikkingen eskalerte nå.
Ang fettspm: Jeg forholder meg foreløbig positiv til fett . Spiser mye fløte rømme og smør , men som tilbehør til kjøtt og grønt. Spiser mest kjøtt.
Og får alle karbene mine fra grønnsaker. Men veier ikke karbene eller noe. Er mest sidesalater , eller grønnsaker og dip i helgene.

mindremeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Reaktiv hypoglykemi Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 12:28   #11
Flyt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 5
Flyt er på en erverdig vei

Sv: Prikking i hender og føtter

Hei

Bare undrer meg... Spiste du veldig mye av raffinerte karbohydrater før du startet dietten? Kan det dermed ev. være at det "plutselige droppet" i karbos har ført til at blodsukkeret ditt har falt under "normal-grensen"? At du kanskje hadde tendenser til diabetes før du startet kostholdsomleggingen... ja, kanskje fremdeles har? Da kan du har fått følingssymtomer hvor en av reaksjonene kan være prikking i hender og føtter og uklart syn. Samtidig ville jeg jo tro dette ville stabilisert seg etter en stund, men bare en tanke som slo meg. Du kan jo ev. be legen din sjekke blodsukkeret ditt også hvis du tar turen, så får du det hvertfall avklart den biten...

Ellers henger jeg meg på anbefalingene om magnesium, gode doser (gjerne fordelt utover flere måltider gjennom dagen) med omega 3 og multivitamin.

Lykke til

Flyt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost/blodsukkerbalansert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Varme føtter Kanutten Fysisk og mental helse 23 14-02-10 09:45
Millsi tar saken i egne hender! Millsi Ketolysekuren 0 11-12-07 21:06
Hjelpende hender! Gamla Livets lyse side 2 20-03-05 13:51
Kalde hender Kristian Atkins kosthold 12 15-03-04 18:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no