Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-09, 14:46   #1
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Hei alle! Jeg tenkte jeg ville begynne mitt medlemsskap her med å introdusere min livsstil. Ser at det er en tråd om det allerede, men jeg ville starte en tråd her som var fra en råveganer som faktisk lever på denne måten Jeg har dette innlegget på andre forum, og flesteparten som faktisk responderte var negative. Men mitt hovedfokus er ihvertfall å få gjort denne livsstilen bedre kjent her i Norge.

Alle har hørt om vegetarianere, kanskje du er en selv eller kjenner noen som er det. Mange har også hørt om veganere og vet at dette er mennesker som ikke spiser animalske produkter. Men jeg har opplevd at få vet om rå-veganere. Og der kommer jeg inn i bildet. Er du en som har fordommer mot disse alternative livsstilene, så ønsker jeg å prøve å fjerne disse fordommene ved å informere litt om hvorfor jeg mener min rå-veganer livsstil er den beste og sunneste måten å leve på.

Bare sånn for definisjonen sin skyld, fellestrekk ved livsstilene:

Vegetarianer- en som ikke spiser kjøtt, fisk eller fugl.

Veganer- en vegetarianer som også ekskluderer meieriprodukter og egg.

Råveganer/råkoster
- En veganer som spiser alt rått.

__________________________________________________ _______________

Vi er aper, i slekt med sjimpansene, vi er "Den femte ape". Vi er de eneste dyrene som er overvektige og som dør av måten vi spiser på. Kjæledyrene våres dør av samme årsak, fordi det er vi som lager maten deres.
Har du noen gang sett en løve som steker maten sin før han spiser den? Hva med en ape som friterer banan? Eller en elefant som koker plantene før han spiser dem? Selvsagt ikke, og det er der jeg mener vi mennesker må tenke på hva vi egentlig holder på med. I og med at vi også er dyr, vi er fra dyreriket.Vi er primater, vi er Den Nakne Ape, Den Femte Ape.


Jeg er en råveganer, mitt kosthold består hovedsakelig av rå grønnsaker, frukt, nøtter, bær, frø og spirer, kaldpressede oljer. Pluss andre naturføde som f.eks. klorofyll, alger sjøtang osv. som ikke har vært varmebehandlet eller har noen tilsetningsstoffer. Kun naturlige og rene produkter. (Jeg personlig inkluderer også honning og pollen i mitt kosthold, noe som er et animalskt produkt, men som samtidig går an og spise rått, uten at det er blitt behandlet.)
At produktene er organisk er veldig viktig. Men siden det er vanskelig for meg å få tak i alt i organisk tilstand her i Norge, så må jeg ta til takke med sprøytede produkter også. Noe jeg er veldig lite fornøyd med. Sprøytemidler er noe av det verste som finnes, men vi hører ikke mye om det fordi da ville det fått store konsekvenser for matindustrien.

Håper jeg har fått gitt et nogelunde bilde av hva en råveganer hovedsakelig spiser!

Mange synes jeg er sær og rar når det kommer til mat, og det må de bare få lov til å mene. Jeg vet med meg selv at jeg lever på den absolutte beste og sunneste måten jeg kan leve på. På tide at vi begynner å bli mer miljøbevisst med tanke på planeten og helsa vår ikke minst.

Dette er noe jeg brenner for, og jeg vil så veldig gjerne dele denne måten å leve på med andre som ikke er klar over denne livsstilen!

Når man koker/steker/friterer maten, da dreper man viktige enzymer og næringsstoffer samt at nye giftige gasser som akrylamid blir dannet (kreftfremkallende). Ved å spise det rått, da er naturligvis alle vitaminer og enzymer intakt.

"Du er hva du spiser" er en klisje vi alle har hørt. Og den stemmer faktisk! Så spiser du varmebehandlet mat, da er maten tømt for massevis av næring ("død mat"). Spiser du "levende mat" som rå organiske naturlige, ja da kan du vel selv tenke deg hvor takknemlig kroppen din blir.

Helsefordelene er helt utrolig ved denne kosten. Overvekt forsvinner, sykdommer som diabetes, kreft, hjertesykdommer osv kan reverseres, bremses eller blir kurert, ifølge folk som selv har hatt disse sykdommene og blitt friske!
Energien er helt utrolig, ja hele kroppen kommer til å begynne å forandre seg (mange merker det fra første dag til og med). Hud, hår, negler osv forbedres.

Før jeg ble råveganer, tenkte jeg ikke på frukt og grønnsaker som mat, det var bare en annen form for tilbehør ved siden av den "ordentlige" maten, kjøtt, kylling, fisk osv. Men faktum er at frukt og grønnsaker er MAT! Det er EKTE mat! Det andre vi spiser, er ikke ekte mat i mine øyne, det er falsk mat som er blitt behandlet for at folk skal fortsette og kjøpe det. Tro meg, produsentene lager ikke maten din med kjærlighet i tankene.

Jeg kunne skrevet en hel bok om dette, men jeg overlater kontrollen til de av dere som ønsker å få vite mer om dette. Bare spør så svarer jeg!


Sist redigert av Eneres : 25-07-09 kl 15:19.
Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 15:06   #2
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Hei!

Takk for et interessant innlegg. Jeg er ikke enig med deg, men det er alltid spennende å høre om alternative kostholdsfilosofier. Og jeg som trodde at vi lavkarbomennesker var ernæringens pariakaste. Tør ikke engang tenke på hva du har å slite med når du forteller folk om din filosofi

Velkommen til forumet!

  Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 15:17   #3
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

TAKK! Det er ganske få som er enig med meg som jeg har snakket med både på nett og irl hehe Men som sagt, jeg synes denne livsstilen fortjener en plass på valglisten over hva slags kosthold man kan velge mellom!

Jeg har ikke satt meg inn i hva lavkarbodietten handler om, så den må jeg lære meg mer om!

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 15:22   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Synes ideen om raw food er spennende, men er nok heller ikke enig. Understøttet av at jeg kjenner to råveganere, og begge er kronisk syke. En av dem er overvektig ... Men det er nå så.

Lavkarbo er ikke én enkelt retning, men et paraplybegrep på alle karbohydratreduserte filosofier.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 15:26   #5
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

oi, så gøy at du kjenner 2 stk! Skulle ønske jeg kunne si det samme Ja, det gjelder å spise riktig når det gjelder alle kostholds-stiler, men nå vet jeg ikke hvordan råveganere disse 2 vennene dine er? Er de slik jeg beskriver meg selv som?

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 15:31   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

oi, så gøy at du kjenner 2 stk! Skulle ønske jeg kunne si det samme Ja, det gjelder å spise riktig når det gjelder alle kostholds-stiler, men nå vet jeg ikke hvordan råveganere disse 2 vennene dine er? Er de slik jeg beskriver meg selv som?

Ja, de spiser som du beskriver. Hun ene har ME, han andre har fibromyalgi, det er han som er overvektig. Det hender sistnevnte spiser tilberedt mat, men det er bare på restaurant. Hvordan de setter sammen maten vet jeg ikke ... Det har i grunn alt å si, uansett hvordan man spiser. Jeg var selv veggis i åtte år, men det gikk mye i pasta og ris, og resutatet talte for seg selv. Jeg ble veldig overvektig og syk ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 15:33   #7
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Ja, hva man spiser og hvor mye er nok ganske avgjørende ja! Det jeg legger vekt på med mitt kosthold er at det ikke finnes noen kunstige tilsetningsstoffer som fargeemner, konserveringsmidler, søtstoffer osv. Pluss at næringen ikke forsvinner fra maten så jeg får den fulle effekten av f.eks det eplet jeg spiser. Jeg synes de "5 om dagen" anbefalningene er altfor lite.

Pluss at jeg tenker slik at alle andre dyr lever på mat rett fra planeten, og da skal vi også gjøre det. Det liksom min filosofi da Jeg ser ingen grunn til at vi skal vike fra naturen slik vi har gjort, og det gjelder også med tanke på hva vi spiser.


Sist redigert av Eneres : 25-07-09 kl 15:38.
Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 16:25   #8
Bambolona
Juniormedlem
 
Bambolona sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag
Alder: 36
Innlegg: 47
Bambolona er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Synes det er kjempespennende å høre om din kostholdsfilosofi! Det er også veldig beundringsverdig at du klarer å spise på denne måten bestandig. Jeg tror jeg hadde blitt syk og fått mangelsykdommer hvis jeg hadde prøvd meg på noe slik. Er nok alt for uppfinnsom til det....

Men som råveganer, spiser du ikke kjøtt? Og hvorfor det? Aper spiser jo kjøtt de også... Lurer også på hvordan en typisk matrett kan se ut for deg? Blir det mange salater?

__________________




Bambolona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ala Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 17:00   #9
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Dette innlegget postet jeg nettopp på et annet forum jeg er på!:

Bare for å fjerne en fordom om at "raw food er nok kjedelig og handler bare om tørre salater" Så poster jeg noen bilder av maten Raw food er full av tvers igjennom glutenfrie herlige matretter, kaker, godterier, middager, salater med herlige dressinger, godterier, iskremer, saftiser, you name it, den har ALT og mer til!

100% naturlige ingredienser, ingen tilsetningsstoffer, E-stoffer, fargeemner, konserveringsmidler, kunstige søtstoffer. Ingen kjemiske stoffer tilsatt overhodet.Kun 100% ren natur. Og ja, da er det også 100% sunt.


Disse bildene er bare noen få eksempler på hva man kan lage av kun naturlig mat, bar for å gi dere en pekepinn! Og dette er jo mat man kan lage selvom man ikke snur helt om til raw food!


Sitron balm og bær iskrem:


Jorbæris:


Lønne og ingefær is:


Canneloni:

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 17:02   #10
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

muffinser og kaker:

Sjokolademuffins:









Chocolate chip cookie:


Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 17:03   #11
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen








Sushi (ingen fisk såklart):



"Pasta" med marianarasaus: (Pasten er strimlet squash)

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 17:04   #12
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Pizza:


Raw food burger:






Falafel og hummus wrap:


Jordbær parfait:




Sorry for dobbletpostingene, men jeg måtte visst dele opp pga. det ikke var lov å poste så mange bilder i en post

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 17:04   #13
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Hva vil du oppnå med denne tråden undrer jeg meg


Jeg kjenner også en RAW FOOD'er å har ingenting imot den livstilen.. Det er rett for deg, og noe annet er rett for meg tenker jeg bare


Ha en fin lørdagskveld

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 17:15   #14
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Bambolona, her.

Synes det er kjempespennende å høre om din kostholdsfilosofi! Det er også veldig beundringsverdig at du klarer å spise på denne måten bestandig. Jeg tror jeg hadde blitt syk og fått mangelsykdommer hvis jeg hadde prøvd meg på noe slik. Er nok alt for uppfinnsom til det....

Men som råveganer, spiser du ikke kjøtt? Og hvorfor det? Aper spiser jo kjøtt de også... Lurer også på hvordan en typisk matrett kan se ut for deg? Blir det mange salater?


Hehe, vel du trenger ikke være oppfinnsom, du kan bare google deg frem og finne masse oppskrifter! Det er det jeg gjør, jeg har spist så mye utrolig mat, og den blir enda godere når man kan spise den med god sammvittighet! Hvilke mangelsykdommer tenker du at du hadde fått?

Ja, aper spiser kjøtt en sjelden gang, og hadde jeg kunnet spise rått kjøtt uten å dø eller bli alvorlig syk, ja da hadde jeg gjort det Ingen av apene eller andre dyr varmebehandler maten sin, hverken plante eller kjøtt spiserne, og da gjør ikek jeg det heller.


Og som jeg skrev på et annet forum ang melk:

Kumelk/geitemelk osv - det er til kalven (ikke for oss)

Menneskemelk - til oss

Soya melk - bra

Rismelk (Rice dream) - bedre

Nøtte eller frømelk (cashew, mandel osv) - BEST!!

Vi ser aldri en voksen ku som drikker melk fra en annen voksen ku? Elelr andre voksne dyr drikker melk fra andre voksne dyr? Det betyr at vi trenger kun denne melken når vi er små babyer og barn. Hadde vi drukket melken rett fra spenen til kua, så hadde vi fått masse slim og blod i samme slengen, vi må behandle kumelka før vi drikker den.

Det er min tanke om melk ihverfall!

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 17:19   #15
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Amariel, her.

Hva vil du oppnå med denne tråden undrer jeg meg


Jeg kjenner også en RAW FOOD'er å har ingenting imot den livstilen.. Det er rett for deg, og noe annet er rett for meg tenker jeg bare


Ha en fin lørdagskveld

Jeg vil gjøre denne livsstilen mere kjent Det er mitt formål! Jeg er ihvertfall ikke ute etter å overtale noen som mange før har trodd, jeg vil bare stå til rette for min livsstil og gjerne debattere rundt den og se hva slags tanker andre har rundt denne livsstilen!

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 17:37   #16
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Det beste med dette kostholdet er at man ikke frarøver seg noe som helst, man kan lage alt fra burgere til desserter som dere ser over meg på bildene. Det er stappfullt av næring og alle mineraler og vitaminer og enzymer er intakt i maten.

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 17:53   #17
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Raw food er skikkelig bra mat det, men det er masse annen mat som er bra også!

På meg virker det som om du er ute for å frelse noen... Det finnes jo flere rawfood forum om du er interessert i å dele erfaringene dine med noen..

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 18:03   #18
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Men altså.. jeg er jo ikke ute etter å frelse noen. Jeg er ute etter å informere. Når det er sagt, så kan jeg ikke gjøre annet enn å konstantere det, så får folk selv avgjøre om de tror meg eller ikke. Ja, det finnes andre raw food forum, men da faller på en måte min hensikt bort da disse allerede vet hva raw food er..


At mye annen mat er bra, ja det har jeg da ikke sagt noe på, det er bare det at jeg mener at raw food er best av all mat. At andre mener sitt kosthold er best, ja det får jeg da håpe at de gjør!


Jeg synes det er interessant at mange reagerer med å tro at jeg er ute etter å frelse og overtale. Det jeg er ute etter er å informere, og havne på Google søk om det finnes andre som søker på raw food og ønsker å vite hva dette er osv.

Pluss at jeg er ute etter å debattere/rette opp evt. misforståelser eller fordommer mange har mot råveganisme, eller kommer til å ha om de ikke visste hva det var før nå.


Sist redigert av Eneres : 25-07-09 kl 18:14.
Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 18:10   #19
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Jeg har ingen fordommer mot råveganere, jeg syns det virker veldig spennende faktisk.. Å siden jeg har en god venn som er råveganer, så vet jeg litt om det..

Men du har kanskje et behov for å misjonere om dine matvaner?


Neida, nå virker jeg kanskje litt krass.. Å jeg mener ikke å være det.. Jeg syns bare du er på feil fora med opplysningene dine..

Hva er poenget egentlig?

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 18:10   #20
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Noen av rettene så veldig stekt ut. Er ingenting av de rettene blitt stekt på panna eller i ovnen?

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 18:19   #21
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Det er da ingen problemer med å spise kjøtt og fisk rått !
Ikke slakteri-mat, men dyr en feller i skogen, og fisk en fanger selv.
Mvh Grovsnus
Prøv en elg-sushi

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 18:20   #22
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Amariel, her.

Jeg har ingen fordommer mot råveganere, jeg syns det virker veldig spennende faktisk.. Å siden jeg har en god venn som er råveganer, så vet jeg litt om det..

Men du har kanskje et behov for å misjonere om dine matvaner?


Neida, nå virker jeg kanskje litt krass.. Å jeg mener ikke å være det.. Jeg syns bare du er på feil fora med opplysningene dine..

Hva er poenget egentlig?

Jeg vet liksom ikke helt hva mer jeg kan si.. Jeg har sagt grunnen til hvorfor jeg er her, og om folk ikke vil vite om det, så javel, da trenger de ikke komme inn i tråden Jeg er mer opptatt av å diskutere selve kostholdet enn å diskutere grunnen til hvorfor jeg er her.


At jeg er på feil forum synes jeg virker underlig, da jeg har plassert meg uner "Andre dietter" og det handler om en type kosthold. Men du har selvsagt rett til å mene akkurat hva du vil om at jeg er her

Opprinnelig lagt inn av 4me, her.

Noen av rettene så veldig stekt ut. Er ingenting av de rettene blitt stekt på panna eller i ovnen?


Det har blitt dehydrert i en dehydrator. Den trekker kun ut vannet av maten, men all næring sitter igjen, pluss at man kan lage så mye forskjellig og godt

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 18:30   #23
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Det er da ingen problemer med å spise kjøtt og fisk rått !
Ikke slakteri-mat, men dyr en feller i skogen, og fisk en fanger selv.
Mvh Grovsnus
Prøv en elg-sushi


http://sinnetshelse.no/kropp/raa_mat.htm

Dessuten skal man ikke ha mye rødt kjøtt eller bearbeidet kjøtt, forskere sier 30 gram om dagen, noen sier 500 gram i uken. En salamiskive er 10 gram.
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=561607

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 18:30   #24
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Jeg har ikke sett en ape eller en elefant eller annen dyr som tilbreder maten sin i en dehydrator heller.

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 18:31   #25
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Jeg elsker sushi. Gleder meg til jeg kan spise sushi igjen engang!! *nam nam*

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som er interessert i Kjernesunn familie fra Danmark-livsstilen? Liv Andre dietter 12 18-02-11 12:39
Raw food Chantelle Andre dietter 14 13-01-11 21:59
Alternative råd mot PCO MHM PCOS og karbohydratkontroll 12 15-07-09 14:30
Alines Alternative Risengrynsgrøt Aline Annen mat 0 28-02-05 19:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no