Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Tips til ny start uten melk, frukt og sukker

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-12, 17:51   #1
Lorelai
Nytt Medlem
 
Lorelai sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 6
Lorelai er på en erverdig vei

Tips til ny start uten melk, frukt og sukker

Heisann dere,

Jeg har fulgt Lindberg lenge, og vil fortsette med dette av flere grunner. Men - jeg har lenge stått BOM fast på vekta, og går for tiden på Kost & vekt i Balanse-kurs for å få mer kunnskap og oppfølging. Kurset og kursholser er veldig bra! Men jeg har nå fått beskjed om at jeg har trolig har en skikkelig vekt-propp. For å forsøke å buktes med dette ber hun meg å prøve først 2 uker 100 % uten melkeprodukter og sukker, frukt, fruktose. Jeg forstår og er villig til å prøve dette, for jeg gifter meg til sommeren og er langt unna (Veier 85 - vil ned til 70 = 15 kg) det jeg håpet på. Noen gode tips der ute til oppskrifter - spesielt frokost og lunsj? Jeg har sett på mange tråder her, men merker meg at de som feks ikke inneholder melk - gjerne inneholder sukker/fruktose/frukt - og omvendt. Jeg føler at jeg kun står igjen med egg til frokost. Og det er greit å spise egg, men ikke HELE tida! Jeg synes det er tøft å oppgi spesielt frokosten min midt i eksamenstida mi nå....

Min standard frokost til nå har vært:
2 ss linfrø
2ss solsikkefrø
2 dl bær
1 dl mager kesam
1 dl yoghurt naturell
2 ss linfrøolje

Nydelig! Jeg anbefaler deg dette - masse energi og holder metthet lenge.
Har DU noen tips er jeg EVIG takknemlig. Merker at motivasjonen butter litt når jeg har vært så konsekvent med trening, aktivitet hver dag, ingen utskeielser på lang tid og masse masse vann.

Håpefull hilsen fra meg.

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wEnQT9w/]
Lorelai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 18:49   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Tips til ny start uten melk, frukt og sukker

Hva med å bake deg knekkebrød ?
Nannahs er kjempegode

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 19:22   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tips til ny start uten melk, frukt og sukker

Sitat:

uten melkeprodukter og sukker, frukt, fruktose

Det burde jo ikke være noe problem
Spis rent protein og grønnsaker med litt fett til frokost og lunsj. Feks reker og avokado, røykalaks og eggerøre, evt røykelaks rullet i kremost og urter, eggesalat med kokt egg, purre, majones og spekeskinke, middagsrester fra i går, salat med egg/reker/kylling/biffkjøtt/ og litt bønner (siden du spiser lindberg), og en god oljedressing. Smoothie med feks soyamelk og bær og proteinpulver. Makrell i tomat med majones, feks i et salatblad. Grillet kylling med skinnet på. "Pannekaker" rullet rundt valgfritt innhold - feks dine favoritter

Håper det trigget noen tanker?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 20:03   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips til ny start uten melk, frukt og sukker

Med ost, betydde det kun ost og ikke melkeprodukter?
Spis kjøtt/fisk, smør og grønnsaker til lunsj da vel. Nøtter og frø kan du bake kjeks/rundstykker med, eller pannekaker, vafler, pletter. Kokosmelk kan du bruke som saus eller annet, tahini, mandelsmør og olje kan du bruke. Avokado er en fin fettkilde, egg kan skjules i bakst eller brukes i omeletter.Sukrin kan erstatte fruktose, bær og grønnsaker kan erstatte frukt.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 23:25   #5
Lorelai
Nytt Medlem
 
Lorelai sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 6
Lorelai er på en erverdig vei

Sv: Tips til ny start uten melk, frukt og sukker

Tusen takk for respons! Jeg følte meg litt tom her, men dette var supert!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wEnQT9w/]
Lorelai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 23:29   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips til ny start uten melk, frukt og sukker

Det er flere her som ikke kan spise melkeprodukter, du kan om du vil sjekke om du finner tråder om det og kanskje få noen flere tips.Vet noen hva de trådene heter?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 13:14   #7
Lorelai
Nytt Medlem
 
Lorelai sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 6
Lorelai er på en erverdig vei

Sv: Tips til ny start uten melk, frukt og sukker

Takk igjen, for alle inspirerende svar! Nå har det løsnet!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wEnQT9w/]
Lorelai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar

Emneord
melk sukker vektpropp


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
ADHD - Uten melk, gluten og sukker hope10 Andre dietter 2 18-02-11 15:35
God kake, uten melk, sukker, gluten, egg og hvetestivelse Pinnekjøtt Kake/dessert og snacks 2 20-10-10 09:44
Oppskrifter uten sukker, melk og gluten Summer Oppskrifter 2 04-11-09 09:49
Laktose, laktosefri melk, og sukker. SunnhetMedSirrup Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 23-10-09 08:43
Eplekake uten sukker, melk og gluten Heidilla Kake/dessert og snacks 6 20-10-09 07:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no