Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Rødt kjøtt - godt, men farlig?

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-09, 21:45   #1
Fru Gladimat
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 4
Fru Gladimat er på en erverdig vei

Rødt kjøtt - godt, men farlig?

Fra VG nett i dag:
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=561607
'Forskerne fra The US National Cancer Institute fant at de som spiste mest rødt kjøtt eller bearbeidet kjøtt hadde en høyere risiko generelt for å dø i en tiårs-periode, skriver BBC News.

I studien, som er publisert i Archives of Internal Medicine, deltok 545.653 kvinner og menn. Av disse døde 71.252 i løpet av den tiårs-perioden studien varte.'

Jaha, hva skal man si nå da? Jeg har levd på mye rødt kjøtt siste månedene... Lurer på om de har sjekket hva som fulgte med ved siden av kjøttet? Bakte poteter, pølsebrød, ris, pasta osv osv...

Men en blir jo litt skremt, VG er flinke sånn.

Fru Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann/ Sears Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 21:49   #2
Fru Gladimat
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 4
Fru Gladimat er på en erverdig vei

Sv: Rødt kjøtt - godt men farlig...?

Svarer meg sjøl, jeg - for ser jo nå at dette var oppe i flere tråder i 2008, 2007 og sikkert 2006 også...

Fru Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann/ Sears Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 21:58   #3
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Rødt kjøtt - godt men farlig ...?

hva er svaret da?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 00:37   #4
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Rødt kjøtt - godt men farlig?

blir litt feil å sammenligne rødt kjøtt og bearbeidet kjøtt feks som pølser. Det er kanskje en liten forskjell her. Rødt kjøtt er relativt naturlig uten tilsetninger, pølser feks har stort sett alltid tilsetning av nitritt, som øker kreftfaren med 30%.

Så jeg spiser rent kjøtt med god samvittighet.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 10:29   #5
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Rødt kjøtt - godt, men farlig?

Det finnes to leire innen helseforskning. Det er dem som holder seg nøytrale, og er åpne for alle resultater - disse har etterhvert blitt alarmert over å finne hvilken destruktiv effekt høykarbomat har på samfunn og mennesker. Noen av disse igjen har dannet et eget felleskap (noen av de mest respekterte og erfarne forskerne i verden) og har et kjempeprosjekt hvor de går systematisk til verks og gjør alle de sårt tiltrengte, strenge og gode studiene på karbohydratinntak og helse. De nærmest spyr ut gode resultater, og vi kommer til å høre mer om dem de neste årene. Dette er forhåpentligvis den innsatsen som kommer til å få fart i diskusjonen på verdensbasis.

Så er det de som nekter å se forbi innlært kunnskap, og tviholder på fetthypotesen. Disse vil aldri finne noe galt med KH fordi de ikke er åpne for det som en mulighet i utgangspunktet.

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 15:30   #6
Camilla82
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 208
Camilla82 er ny på veien

Sv: Rødt kjøtt - godt, men farlig?

Ja, jeg leste den artikkelen i går...og jeg som har dødsangst og livredd for kreft...jeg har tenkt mye i natt ja!!! Uff

__________________
Mamma til to gutter 05 og 08

Camilla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 12:11   #7
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rødt kjøtt - godt, men farlig?

Tja, svigers bor høyt oppe til fjells og lever mye av jakt/fiske. De spiser stort sett elgkjøtt 3-4 ganger pr uke, og de lever nå enda Alle der oppe lever sånn

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min



Sist redigert av Sesti : 01-04-09 kl 12:12. Årsak: skrivefeil...
Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rødt kjøtt Labomba Lavkarbo generelt 3 27-01-09 17:40
Prossesert rødt kjøtt ...? Sense Ketolysekuren 4 18-06-08 14:07
Rødt kjøtt er ille ute, igjen? Photobscura Nyheter / media 15 03-04-08 23:35
Rødt kjøtt øker sjansen for kreft! silje Fysisk og mental helse 14 07-04-07 19:00
Rødt eller hvitt kjøtt? mofe Spørsmål og svar 5 13-09-05 20:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no