Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo men holde vekten?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-09-11, 22:22   #1
henki8
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Alder: 37
Innlegg: 22
henki8 er på en erverdig vei

Lavkarbo men holde vekten?

Hei, jeg er en jente på 24 og ikke så mange kilo til overs, kanskje maks 5 kg

Men jeg vet også at jeg har litt dårlig kosthold, har høyt insulin nivå og blodtrykk og jeg har til og med cellulitter selv om jeg er 175 og 56 kg

Jeg gikk inn for en lavkarbo diett for et år siden og det funket veldig fint, men jeg gikk så fort ned i vekt at jeg kom ned på 52 kg og jeg liker å ligge på 54-55 kg.

SÅ jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å få godt lavkarbo kosthold men ikke miste for mange kg. Fikk råd om å spise lite karbo og mye fett, men jeg gikk forsatt mye ned i vekt....

henki8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketos Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 09:18   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo men holde vekten?

Dersom jeg forstår deg rett ønsker du først og fremst et bedre kosthold (og kanskje også kroppsuttrykk) mer enn vektreduksjon. I så fall bør du nok legge deg på 70 til 150(eller også høyere om du trener en god del)g karbohydrater daglig. Og så må du finne en retning som passer din måte å tenke på - da blir det ikke så vanskelig å overholde kostholdet heller. Noen liker å lage mat, andre vil spise raskt... for noen er det viktig at maten er "ren" - andre synes det går greit å bruke halvfabrikata og ferdigmat dersom det funker innenfor den filosofien de har valgt. Noen synes det er greit med en "bibel" som tar for seg både mat og gir anbefaling om trening - andre synes det er greit å skille de to.
Uansett bør du velge en retning som ikke ligger så altfor langt unna den hverdagen du vil ha - ellers blir det for vanskelig og et "ork" og en "kur". Du har mye større sjanse til å lykkes om du ser på det som en livsstil og ikke legger lista for høyt.

Uansett hvilken retning du ender opp på så virker det for meg som at du ønsker/trenger å jevne ut blodsukkeret. Da er det viktig at du spiser langsomme karbohydrater. DVS velger bort sukkervarer og melvarer og begrenser ris, poteter og andre stivelsesrike matvarer. Siden du ikke ønsker å gå så mye ned i vekt kan du nok spise en del mer frukt og bær enn de fleste her inne.

Om du finner ut at du ønsker en helhetlig filosofi rundt "ren" mat fra råvarer, ikke fra boks, så kan du lese linken i signaturen min. (Kort-kortversjonen er at PB er bygget rundt steinalderkostholdet + treningsfilosofi.) Og så finnes det mye å lese i nybegynnertråden. Der ligger det også lenke til en oversikt over andre retninger.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 09:22   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo men holde vekten?

Spis nok mat

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
DN 30/6-2011; Disse bør holde seg unna lavkarbo arnakristin Artikler 3 01-07-11 08:37
Nettopp gått over til 100% lavkarbo og vekten stiger Kua Lavkarbo generelt 25 18-04-11 04:35
Hva er ditt beste tips for å gå ned i vekt på ketolyse, og for å holde vekten etterpå camillasnilsen Ketolysekuren 3 28-04-08 17:18
Hvor mange karbohydrater bør man ligge på hvis man skal holde vekten? Dolly Spørsmål og svar 7 16-03-07 23:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no