Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Forskjellen på ketolyse og atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-01-06, 19:30   #26
dolcevita78
Juniormedlem
 
dolcevita78 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Helgeland
Alder: 45
Innlegg: 17
dolcevita78 er på en erverdig vei
Cool

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

ja, jeg blir så oppgitt, spesielt da jeg leste en sak i går (tror det var dagbladet) der det stod det motsatte.
på en annen side - hadde alle vært enige, ville det nok ikke overvekt vært et problem i vårt samfunn

__________________
Vips was here
dolcevita78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse;) Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 21:01   #27
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av dolcevita78

ja, jeg blir så oppgitt, spesielt da jeg leste en sak i går (tror det var dagbladet) der det stod det motsatte.
på en annen side - hadde alle vært enige, ville det nok ikke overvekt vært et problem i vårt samfunn

Uff ja... Stod i VG også idag. Problemet er jo at Ola Nordmann får kunnskapene sine fra slike tabloide artikler og tror de dermed vet "sannheten". Men om man går i dybden på slike artikler så ser man hvor useriøse de er, eller i det minste hvor useriøst og feil de blir fremstilt i media!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 21:14   #28
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Jeg var inne på vektklubb.no nå og skrev inn feil tall (høyde: 180 og 70 kg) og fikk en BMI på 21,6. Da sto det som konklusjon:

"Du er normalvektig - Vektklubb.no hjelper deg å holde vekten!"

Så VG vil gjerne at jeg melder meg inn uansett bare for å "passe på meg" så jeg ikke "plutselig" blir overvektig, så de får litt extra penger..?


Og det er jo veldig klart at de pøser på med artikler nå (særlig nå rundt juletider når "alle" har lyst til å gå ned i vekt) som sier alt mulig feil om lavkarbo så alle som leser dem velger Dagbladet eller VG sitt opplegg istedet. Begge har jo "gratis" reklameplass også så det har vi sett nok av både på nett og i avis så flest mulig melder seg på. Greit at de vil tjene penger men de feilinformerer veldig mye da.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon

Sist redigert av donjuanwannabe : 05-01-06 kl 21:27.
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 21:21   #29
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av dolcevita78

Sukk... hva nå da?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=112352

Ikke fortvil, om en stund kommer en ny forskning som igjen sier det motsatte. Slik har det vært og slik kommer det til å bli, for forskerne vil aldri bli enige, ofte vil forkskere som vil ha et bestemt resultat legge opp til at det skal bli det resultatet de ønsker. Ikke glem at det er masse nyere forskning som sier det motsatte

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Gammel 07-01-06, 12:54   #30
dolcevita78
Juniormedlem
 
dolcevita78 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Helgeland
Alder: 45
Innlegg: 17
dolcevita78 er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Nå har jeg og min samboer (noe motvillig i starten) kastet oss på ketolyse kuren. Etter fire dager har jeg tatt av 1,5 kg, og min samboer 2 kg. Vi har ikke hatt anledning til å være aktive og mosjonere noe (han myyye jobb, jeg hyperaktivt barn), så vi er ganske overrasket!
Det som overrasker oss aller mest, er hvor lette vi føler oss - ikke mist psykisk! Vi går rundt og er glade, smiler og tuller - noe vi ikke har gjort siden vår datter ble født nesten...

Er dette mulig??

Akkurat nå tenker jeg til pokker med kg - føler jeg har fått en ny personlighet, som det faktisk går an å omgåes med, hehe.

Om jeg hadde visst at det eneste som skulle til var å kutte ut alt av karbohydrater, hadde jeg gjort dette for lenge siden

__________________
Vips was here
dolcevita78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse;) Svar med sitat
Gammel 07-01-06, 16:13   #31
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av dolcevita78

Nå har jeg og min samboer (noe motvillig i starten) kastet oss på ketolyse kuren. Etter fire dager har jeg tatt av 1,5 kg, og min samboer 2 kg. Vi har ikke hatt anledning til å være aktive og mosjonere noe (han myyye jobb, jeg hyperaktivt barn), så vi er ganske overrasket!
Det som overrasker oss aller mest, er hvor lette vi føler oss - ikke mist psykisk! Vi går rundt og er glade, smiler og tuller - noe vi ikke har gjort siden vår datter ble født nesten...

Er dette mulig??

Akkurat nå tenker jeg til pokker med kg - føler jeg har fått en ny personlighet, som det faktisk går an å omgåes med, hehe.

Om jeg hadde visst at det eneste som skulle til var å kutte ut alt av karbohydrater, hadde jeg gjort dette for lenge siden

Hei
Dere opplever nå ketosens velsignelse. Leeenge før vekttapet kan forklare den økte energi og det gode humør, føler man seg lettere, opplagt og skikkelig vel.
Hvis dere sprekker på et tidspunkt på kuren, vil dere oppleve hva mye raske karbohydrater gjør med oss, dere vil bli oppblåst i magen, deprimerte, slappe etc.
Mange har gjort meg oppmerksom på, at det dere opplever av positive effekter er mer viktig enn vekttapet. Vel, det gjør jo heller ikke noe at vekten går ned.
Da jeg utarbeidet ketolysekuren, var jeg nok mer fokusert på å få til størst mulig vekttap, og overså litt de andre positive effekter.
Det blir spennende å følge dere videre.
Lykke til
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-01-06, 18:58   #32
dolcevita78
Juniormedlem
 
dolcevita78 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Helgeland
Alder: 45
Innlegg: 17
dolcevita78 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Ja skal holde alle som er interessert oppdatert!
Det frister faktisk ikke så mye med verken sjokolade eller annen karb-mat nå, føler at dette har snudd litt opp ned på oss, og det trengtes!
God helg alle sammen!

__________________
Vips was here
dolcevita78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse;) Svar med sitat
Gammel 08-01-06, 03:34   #33
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Jeg skriver under på det Torkil sier om at man merker de negative effektene av raske karber etter man har vært i ketose. Huff og huff, grøss og gru! Jeg har jo sprukket flere ganger (pga den helsikes spiseforstyrrelsen min som ødelegger alt.. ) og blir like dårlig hver gang. I ketose er jeg verdens mest harmoniske menneske, jeg har energi, godt humør, kroppen virker som den skal, jeg sover bedre osv, men så snart jeg spiser raske karber så faller alt sammen som et korthus! Jeg blir slapp, sur og sint, får magesmerter, oppblåsthet, søvnmangel, dårlig søvn osv.

Ketose (eller lavkarbo i seg selv) er en fantastisk måte å leve på når man klarer det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-01-06, 15:13   #34
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Iset

Kan forresten anbefale Torkils pizzabunn på det sterkeste! Lag den så tynn som mulig, da blir den best. Torkil og andre sier den ikke blir så crispy, men når du lager den veeeeldig tynn så BLIR den det, iallefall den jeg lager.
Nam nam.

Vil først si at jeg synes ketolysekuren virker mye mer overkommelig enn Atkins, som jeg har prøvd meg på litt over en uke nå. Har akkurat vært med i en diskusjon om ketose og alkohol i "Atkins-forumet", og ble gledelig overrasket da jeg leste at ketolysekuren tillater alkohol. Mener ikke at man MÅ drikke hele tiden, men noen glass vin i helgene er faktisk en del av kosen for mange av oss.

Angående oppskriften her, så hadde bladet Mat & Helse i 10/05 en artikkel som var meget kritisk til bruk av soya. Synes de vanligvis er så seriøse at jeg ble skeptisk til soyaprodukter. Noen kommentarer til dette?

Fint også å lese at manglende vektnedgang kan skyldes mosjon. Jeg står bom stille på vekten, men er i ketose i følge stix'en. Har begynt å trene ganske mye i forbindelse med kuren, satt mest på rompa før. Synes nok buksa er LITT løsere, så da satser jeg på at det er muskler som er under bygging...

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-01-06, 15:36   #35
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Bolla Piggsvin

Har akkurat vært med i en diskusjon om ketose og alkohol i "Atkins-forumet", og ble gledelig overrasket da jeg leste at ketolysekuren tillater alkohol. Mener ikke at man MÅ drikke hele tiden, men noen glass vin i helgene er faktisk en del av kosen for mange av oss.

Atkins tillater ikke alkohol under induksjons perioden (de første 14 dagene) og før man har fått vekttapet "igang" - gjerne et stykke uti vedvarende. Og om du drikker vin mens du er i "slankedelen" av Atkins så bør det begrenses til et glass eller to - og ikke hver uke heller. Jeg drikker vin. Når jeg er på Atkins vedlikehold tillater jeg meg noen glass i ny og ne. Men jeg tåler jo mye mindre enn jeg gjorde før, - så det begrenser seg selv

På Ketolyse tillates det vin fra begynnelsen, MEN I BEGRENSEDE MENGDER. Et glass eller to er OK, men drikker du en flaske vin hver helg (dvs. 4 glass +) så må du regne med at det kan forstyrre vekttapet ditt den uka uansett om du går på Ketolyse eller Atkins. Hvor mye kroppen din tåler er endrer seg ikke, - kroppen din vet ikke hvilken filosofi du følger - dessverre. Her må folk prøve seg frem. Du finner fort ut om du kan "kose deg" hver helg og eventuelt med hvor mye. Tar du av er det jo flott - stanser vekttapet opp - ja da kan det være vinen ! (Det er det en del som har erfart, det er derfor du må prøve deg frem for å finne ut hva akkurat DU tåler !)

Sitat:

Angående oppskriften her, så hadde bladet Mat & Helse i 10/05 en artikkel som var meget kritisk til bruk av soya. Synes de vanligvis er så seriøse at jeg ble skeptisk til soyaprodukter. Noen kommentarer til dette?

De med stoffskifteproblemer bør unngå bruk av soya da da soya hemmer utskillelsen av hormoner i skjoldbrusk kjertelen og kan virke negativt på stoffskiftet. Det er dokumentert i flere store forskningsposjekt (ref. Mary Shomon "The Thyriod Diet"). Jeg liker ikke smaken av soya og tåler det dårlig. Også her er det forskjellig hva folk tåler. Man må prøve seg frem. Det er visst forskjell på gemanipulert soya og IKKE genmanipulert soya også. Men har man ikke spesielle behov for å bruke soyaprodukter (som laktose intoleranse eller lign.) er min klare mening at man bør ligge unna.

Sitat:

Fint også å lese at manglende vektnedgang kan skyldes mosjon. Jeg står bom stille på vekten, men er i ketose i følge stix'en. Har begynt å trene ganske mye i forbindelse med kuren, satt mest på rompa før. Synes nok buksa er LITT løsere, så da satser jeg på at det er muskler som er under bygging...

Bevegelse kan gjøre underverker. Anbefaler Pilates ! Det er rolige bevegelser som er godt for både kropp og sjel !!

Lykke til på Ketolysekuren - den er lett å følge og jeg har ikke hørt om noen som er misfornøyde enda

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-01-06, 16:51   #36
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Nille

Atkins tillater ikke alkohol under induksjons perioden (de første 14 dagene) og før man har fått vekttapet "igang" - gjerne et stykke uti vedvarende. Og om du drikker vin mens du er i "slankedelen" av Atkins så bør det begrenses til et glass eller to - og ikke hver uke heller. Jeg drikker vin. Når jeg er på Atkins vedlikehold tillater jeg meg noen glass i ny og ne. Men jeg tåler jo mye mindre enn jeg gjorde før, - så det begrenser seg selv

På Ketolyse tillates det vin fra begynnelsen, MEN I BEGRENSEDE MENGDER. Et glass eller to er OK, men drikker du en flaske vin hver helg (dvs. 4 glass +) så må du regne med at det kan forstyrre vekttapet ditt den uka uansett om du går på Ketolyse eller Atkins. Hvor mye kroppen din tåler er endrer seg ikke, - kroppen din vet ikke hvilken filosofi du følger - dessverre. Her må folk prøve seg frem. Du finner fort ut om du kan "kose deg" hver helg og eventuelt med hvor mye. Tar du av er det jo flott - stanser vekttapet opp - ja da kan det være vinen ! (Det er det en del som har erfart, det er derfor du må prøve deg frem for å finne ut hva akkurat DU tåler !)



De med stoffskifteproblemer bør unngå bruk av soya da da soya hemmer utskillelsen av hormoner i skjoldbrusk kjertelen og kan virke negativt på stoffskiftet. Det er dokumentert i flere store forskningsposjekt (ref. Mary Shomon "The Thyriod Diet"). Jeg liker ikke smaken av soya og tåler det dårlig. Også her er det forskjellig hva folk tåler. Man må prøve seg frem. Det er visst forskjell på gemanipulert soya og IKKE genmanipulert soya også. Men har man ikke spesielle behov for å bruke soyaprodukter (som laktose intoleranse eller lign.) er min klare mening at man bør ligge unna.



Bevegelse kan gjøre underverker. Anbefaler Pilates ! Det er rolige bevegelser som er godt for både kropp og sjel !!

Lykke til på Ketolysekuren - den er lett å følge og jeg har ikke hørt om noen som er misfornøyde enda

Hei
For det første ketolyse soyaprotein er ikke genmanipulert.
Mange har gjennomført ketolysekuren med store vekttap uten å ha hatt problemer med forbrenningen , som jo heller øker i ketose.
I Asia spiser de mye soya på mange måter, men neppe renset soyaprotein
De er generellt ikke så overvektige som oss, så mya annet er sikkert viktigere enn den beskjedne bruk av soya som KAN være en del av en slankekur.
Og Ketolyse jobber med å lage en bakemiks uten soyaprotein, nettopp på grunn av smaken, som en del ikke liker noe særlig.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-01-06, 19:17   #37
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Om soya

Nå ble jeg litt paff her. Tror du har misforstått jeg Torkil ! Jeg kritiserer ikke Ketolyseuren eller produktene på noen måte. Ut fra svaret ditt ser det ut som du mener jeg gjør det.

For å klargjøre/presisere: Jeg har gitt MIN egen kommentar til spørsmålet:

Opprinnelig lagt inn av Bolla Piggsvin

så hadde bladet Mat & Helse i 10/05 en artikkel som var meget kritisk til bruk av soya. Synes de vanligvis er så seriøse at jeg ble skeptisk til soyaprodukter. Noen kommentarer til dette?

Det er et generelt spørsmål om det som sto i Mat & Helse - og der sto det ikke noe om Ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Torkil

For det første ketolyse soyaprotein er ikke genmanipulert.

Har ikke sagt noe om ketolyse proteinet jeg...... Det JEG sier (siden du quoter mitt innlegg) er:

Opprinnelig lagt inn av Nille

Det er visst forskjell på gemanipulert soya og IKKE genmanipulert soya også.

Det jeg mener med det er at ikke all soya er dårlig soya som artikkelen skriver om.

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Mange har gjennomført ketolysekuren med store vekttap uten å ha hatt problemer med forbrenningen , som jo heller øker i ketose.

det har jeg heller ikke uttalt meg om i det hele tatt. Jeg sier

Opprinnelig lagt inn av Nille

kan virke negativt på stoffskiftet


AT mange ikke tåler det er helt klart og godt dokumentert flere steder. Det er blant de åtte vanligste allergenene. Det er også en del intolerense og overfølsomhet. Flere stoffskifte forum på nettet skriver om akkurat dette, - i tillegg til at det finnes grundig forskning bak Mary Shomon med "The Thyriod Diet" og K.T. Daniel som har skrevet "The Whole Soy Story" og er intervjuet i artikkelen i Mat & Helse.

Opprinnelig lagt inn av Mat & Helse

Skjoldkjertelpåvirking: Mer enn 70 års forskning viser ifølge Daniel at soya kan skade skjoldkjertelen. Soyebønner inneholder såkalte goitogener, dvs. stoffer som blokkerer dannelsen av skjoldkjertelhormoner. En måte dette skjer på, er at planteøstogenene (soyaflavonene) i soyabønner hemmer enzymet tyroidperoksidase (TPO). Dette enzymet er involvert i syntesen av skjoldkjertel hormonene T3 og T4. Hun mener det er viktig at leger advarer sine pasienter om at isflavoner i soya kan påføre skjoldkjertelen store belastninger hos dem som tar syntetisk skjoldkjertelhormoner på grunn av manglende egenproduksjon, noe som soyaprodukter ytterligere undertrykker



M.a.o. Jeg bare gir min kommentar til en artikkel i et blad. På generelt grunnlag. Og det som står i artikkelen er hverken ukjent, nytt eller grensesprengende. Andre må syns eller tro det de vil, men JEG vil iallefall ikke spise ting som KAN gjøre meg verre.

Jeg har altså IKKE uttalt meg om Ketolyseproteinet, - som jeg forøvrig selv har kjøpt og brukt til brød, pannekaker og vafler.

Tror kanskje at bruken begrenser seg i og med at mange ikke liker smaken. Jeg mener fremdeles at man ikke behøver å spise soyaprodukter om man kan finne andre produkter en tåler og som funker like bra. I så måte er Valle protein et veldig godt alternativ og det har ikke bismak. Det jeg og andre har testet dette på har funket like bra - om ikke bedre - enn soyaproteinet.

Asiater og vegetarianere verden rundt har brukt soya i flere mannsaldere. Det gir ingen garanti for at det et sunt og uskadelig. K. Daniel har søtte fra flere forskere (av de som IKKE er betalt av soya industrien). Boka hennes har tusenvis av referanser og hele 44 sider med sluttnoter. Som med alt annet strides de lærde om hva som er rett og galt, - til slutt er det opp til hver enkelt å gjøre seg opp sin egen mening - og ta de valg som har effekt på ens eget liv og velbefinnende. Jeg har gjort mitt valg.....




__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 10:35   #38
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Var ikke meningen å starte en krangel her, da Jeg har funnet ut at jeg tåler soya dårlig (får diare), så for meg et det ikke et alternativ uansett - men det er jo soyaprotein i mange ferdige lavkarboprodukter, så jeg kan jo få det i meg hvis jeg ikke leser alle innholdsdeklarasjoner nøye.

Lurte på om noen kan svare meg på noe annet: Jeg har fått progesteronkrem av legen pga. PMS og andre problemer (nærmer meg antagelig overgangsalderen). Bruker den fra dag 12 til 26 i menssyklusen, og det har fungert kjempefint. Men da jeg sluttet med kremen i forgårs (dag 26) gikk jeg rett ut av ketosen etter ca. 12 timer. Er ikke i ketose i dag heller. Skyldes det at jeg ikke bruker kremen nå? Har ikke spist eller drukket noe jeg ikke skulle. Hvis dette er tilfelle, burde jeg kanskje bruke kremen hele tiden? Skal ta det opp med legen, men han er bortreist akkurat nå. Forresten en super lege, helt med på lavkarbo-kosthold - og det er det ikke alle som er!

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 10:51   #39
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Kjære Nille
Jeg ser at mitt innlegg kan gi inntrykk av at jeg oppfatter dine betimelige spørsmål som kritikk, DET GJØR JEG IKKE. Du tar opp relevante problemstillinger og jeg husker ikke å ha sett noe innlegg fra deg der du går etter mannen og ikke ballen. En del av svaret var min innstilling til bruk av soyaprotein, og var mer svar på de artikler du referere til, på samme måte som jeg nå skal opplyse Bolla Piggsvin om at diarre ved inntak av soyaprodukter tyder på matvareallergi mot soya, noe som kan være plagsomt, nettopp fordi soya benyttes som hjelpe- eller erstatningsmiddel i mange matvarer.
Jeg er enige i at vi må være årvåkne og følgwe med, asiatere har forresten nesten ikke benskjørhet, noe som mange tilskriver bruk av soya. Vi får fortsette å følge med med åpent sinn.
I praksis er det neppe noe galt i å bruke soyaprotein i forbindelse med en slankekur, der overvekten er langt den største helserisiko. Og folk går ned.
Som du vet jobber jeg med å utvikle en proteinblanding ( Pulver) til erstatning for soyaprotein, men det er alene på grunn av smaken på soya som en del ikke liker.

Veeeeeeeeennnnnnnlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 11:11   #40
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Torkil ! Åh, det det var godt - da forstår vi hverandre !

Bolla Piggsvin ! Vi krangler ikke vi vettu, vi bare diskuterer ! Jeg tar også progesteron krem mot PMS plager (hetetokter og nattsvette). Har blitt helt kvitt plagene og nå, etter 6 mnd kom mensen tilbake. Vet ikke om jeg liker det så godt..... Jeg måler ikke om jeg er i ketose (har ikke stix engang - heiv dem for lenge siden), men jeg regner med at jeg er det på grunn av bl.a. smaken i munnen/ånden. Interessant tema - er man lettere i ketose og muligens forbrenner mer med progesteron krem ?? Eller er det andre årsaker ? Jeg har ikke sett noe dokumentasjon på dette noe sted, men det er jo i tilfelle en interessant bieffekt for oss som nærmer oss eller er i overgangsalderen !

Torkil ! Har du noen tanker om dette her ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 11:30   #41
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Nille

Torkil ! Åh, det det var godt - da forstår vi hverandre !

Bolla Piggsvin ! Vi krangler ikke vi vettu, vi bare diskuterer ! Jeg tar også progesteron krem mot PMS plager (hetetokter og nattsvette). Har blitt helt kvitt plagene og nå, etter 6 mnd kom mensen tilbake. Vet ikke om jeg liker det så godt..... Jeg måler ikke om jeg er i ketose (har ikke stix engang - heiv dem for lenge siden), men jeg regner med at jeg er det på grunn av bl.a. smaken i munnen/ånden. Interessant tema - er man lettere i ketose og muligens forbrenner mer med progesteron krem ?? Eller er det andre årsaker ? Jeg har ikke sett noe dokumentasjon på dette noe sted, men det er jo i tilfelle en interessant bieffekt for oss som nærmer oss eller er i overgangsalderen !

Torkil ! Har du noen tanker om dette her ?

Kom mensen tilbake, sier du? Og du er 49? Huff da, mora mi hadde mensen til hun var 55 uten å bruke noen hormoner, jeg kommer vel til å ha den til jeg er 70 jeg da??!! Men heller det enn å føle seg som en ballong som er i ferd med å sprekke, slik jeg var før. Gubben er også fornøyd, han sier han har fått ny og forbedret dame!

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 12:06   #42
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Nille

Torkil ! Åh, det det var godt - da forstår vi hverandre !

Bolla Piggsvin ! Vi krangler ikke vi vettu, vi bare diskuterer ! Jeg tar også progesteron krem mot PMS plager (hetetokter og nattsvette). Har blitt helt kvitt plagene og nå, etter 6 mnd kom mensen tilbake. Vet ikke om jeg liker det så godt..... Jeg måler ikke om jeg er i ketose (har ikke stix engang - heiv dem for lenge siden), men jeg regner med at jeg er det på grunn av bl.a. smaken i munnen/ånden. Interessant tema - er man lettere i ketose og muligens forbrenner mer med progesteron krem ?? Eller er det andre årsaker ? Jeg har ikke sett noe dokumentasjon på dette noe sted, men det er jo i tilfelle en interessant bieffekt for oss som nærmer oss eller er i overgangsalderen !

Torkil ! Har du noen tanker om dette her ?

Hei
Det med hormonene er nesten mer innfløkt enn vitaminer og mineralers innvirking, Kartet blir veldig uoversiktlig. Men mensen kan komme tilbake når man kommer i ketose. Det skyldes i de fleste tilfelle at insulinresistensen reduseres kraftig, og pco- symptomer / mannlig hormonovervekt reduseres. Jeg har sett det hoe en del midaldrene kvinner som er godt overvektige og starter på ketolysekuren.
Om progesteronkremen har noe å si, neppe, men det kan jo være dråpen som får begeret til å flyte over.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 12:18   #43
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Torkil ; har du noen erfaring med at kroppstemperaturen stiger ved ketose?

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 14:37   #44
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Anne

Torkil ; har du noen erfaring med at kroppstemperaturen stiger ved ketose?

Hei
Ja det er en del som rapportere det, andre bare bemerker at kroppen kjennes varmere. Forbrenningen er høyere ved ketose enn normal forbrenning.
Journalisten i Vi Menn som slanket seg 25 kilo på 105 dager med ketolysekuren mistet ca 240 gram fett fra kroppen hver dag.
Det svarer til ca 2200 kalorier/ Kcal. Og det samtidig med han spiste egg,bacon,koteletter,rekesalat, grønnsaker og bare trimmet moderat.
Han må altså ha hatt høyere forbrenning enn det som kan forklares ut fra normal forbrenning.

Jeg snakket nylig med ham og han holder forresten vekten og er blitt en kjekk ung mann.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 14:45   #45
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
Ja det er en del som rapportere det, andre bare bemerker at kroppen kjennes varmere. Forbrenningen er høyere ved ketose enn normal forbrenning.

Takk, for lurer litt iom kroppstemperaturen min har økt med 1-1/2 grad i forhold til tidligere...Ligger litt over normalen, jeg som alltid har hatt veldig lav kroppstemp.
...men jeg går ikke ned i vekt da

Godt å høre at det kan være kosten.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 17:45   #46
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Mine kalde fingre er nå blitt varme!! Jeg har problemer med fingerleddene, og måtte alltid ha noe på hendene når jeg var ute (mange ganger om sommeren også, dersom det regnet og var litt kjølig..) - men nå er jeg glovarm! Så det å endre sammensetning av kosten kan ha mange positive effekter ..

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 00:53   #47
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Nå har jeg blitt veldig inspirert vedr ketolyse kuren, så dette må jeg undersøke nærmere!

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 09:37   #48
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Anitra

Nå har jeg blitt veldig inspirert vedr ketolyse kuren, så dette må jeg undersøke nærmere!

Hei
Du kan lese mer om ketolysekuren på www.ketolyse.no. Siden du er så heldig å bo på Sørlandet kan du få bok, tabletter og stix i din Menybutikk, da sparer du 89 kr i porto og ekspedisjon i forhold til å handle på nettbutikken på www.ketolyse.no
Dessuten får du kjøpt ketolysepølsene også i Menybutikkene, så her skulle det ligge til rette for enkel slanking.

Lykke til - uansett hva du velger.
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-01-06, 21:55   #49
dolcevita78
Juniormedlem
 
dolcevita78 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Helgeland
Alder: 45
Innlegg: 17
dolcevita78 er på en erverdig vei

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Jepp, jepp, jepp! Nå har vi gått ti dager på ketolysekuren, og jeg har tatt av 5 kg!!!! Vekta er for første gang på mange år, nede på 75 tallet. Samboer har også tatt av, 3 kg
Men synes det er så merkelig hvor kjapt et halvt kg kommer og går! Den kan være på 75,5 på dagen, men 76 om kvelden .
Vet man ikke skal veie seg så mye, men synes det er så utrolig gøy å slippe å se 80 tallet lyse mot meg med stor gjeip!
Er forresten i ketose hele tiden, er det normalt???

__________________
Vips was here
dolcevita78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse;) Svar med sitat
Gammel 15-01-06, 22:05   #50
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Kjempeflott !!
Gratulerer med flott resultat begge to !

Og ja, det er normalt å være i ketose hele tia. Det er ikke alle som får utslag på stix, men de fleste er i ketose ja !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 09:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 12:13
Kanskje noen kan forklare.... uhan Lavkarbo generelt 4 14-04-05 10:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no