Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg går ikke ned!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-07, 12:52   #1
Christine123
Juniormedlem
 
Christine123 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 17
Christine123 er på en erverdig vei
Angry

Jeg går ikke ned!

Hei

Jeg har gått på ketolyse tidligere, men klarte kun å følge dette slavisk i to uker. Jeg gikk ned 6 kg, hvilket vil si at denne kuren virker som bare det. Jeg brukte søtningserstatning i noe av det jeg spiste og noen sa at det kunne hemme vektnedgangen.

Men det jeg vil si er at nå har jeg gått på Ketolyse i to uker og jeg er ikke helt sikker på hva jeg gjør feil. Jeg gikk ned 2,5 kg i uke 1 men har gått opp igjen! Kan det ha mye med vannet og gjøre? Jeg drikker mye mindre enn anbefalt. Men i såfall, i motsetning til forrige gang, var motivasjonen på topp fram til i dag når jeg steg på vekten.

Christine123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 13:20   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned!

Uten å vite hva du spiser er det vanskelig å si hva eller om du gjør feil.

De vanligste feilene er for lite mat, for lite fett, for lite grønnsaker og for lite...ja, akkurat - vann. Teller du kalorier på ketolysekuren er du iallefall ute å kjøre, for kaloriene "setter" seg ikke på samme måte om du spiser lavkarbo. Du skal IKKE la kaloriene stå. Du tåler mye mer kalorier på lavkarbo enn på en lavkalori, lavfett diett. Lavkalori/lavfett lar seg ikke helt kombinere med lavkarbo.

Post en gjennomsnitts dagsmeny med hvor mye du spiser av alt, så kal vi nok finne ut av om det er maten som er årsaken.

Det er også ganske vanlig at vekttapet stanser opp etter en uke eller tre. det er kroppen som "tenker seg om" og trenger tid til å venne seg til det nye regimet. Stansen kan vare alt fra en til 4-6 uker. Da gjelder det å ikke gi seg, for vekttapet vil ta til igjen...

Husk også at tallet på vekta bare er et tall. Du bør kontrollmåle deg i tillegg. mange som opplever at vekta står stille har allikevel gått ned i størrelse.

Det er mange årsaker til at vekttapet stanser opp, men vi får se på en ting om gangen.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 13:33   #3
Christine123
Juniormedlem
 
Christine123 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 17
Christine123 er på en erverdig vei

Sv: Jeg går ikke ned!

Nei, jeg tenkte over den kostholdsfilosofien min i sted faktisk, det var vel med en gang jeg startet på lavkarbo og ikke helt visste hva det gikk ut på Den bør vel kanskje endres

I løpet av en dag spiser jeg;

Frokost (Når jeg spiser det, er ikke særlig flink til akkurat det);Salat med skinke/kylling/tunfisk.

Lunch; Salat med skinke/kylling/tunfisk

Middag; Veldig varierende egentlig, men spiser omtrent alt utenom pasta, ris, poteter og brød. (1 porsjon)

Kvelds; (Kun noen ganger) speilegg/omelett/eggerøre.

Bruker søtningserstatninger (Splenda) i te.

Jeg drikker ikke særlig mye, klarer på en måte ikke å venne meg til det, på den siden må jeg bli flinkere, DET vet jeg Men lurte på om vannet hadde mye å si i forhold til vekttapet. Forrige gang jeg var på ketolyse drakk jeg mye!

Melkeprodukter er jeg ikke så altfor flink til å holde meg unna heller.

Tusen takk for all hjelp i hvertfall!

(Tror kanskje det er på tide å lese ketolyse-boken enda en gang, føler mye er glemt på disse månedene)

Christine123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 16:25   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned!

Ved første øyekast ser det ut til at du spiser lavkalori/lavfett. Salater med skinke/kylling/tunfisk er bra det, men det er altfor magert. Du må få i deg mer fett. Et par skjeer med oljedressing hjelper masse. Eller evt. rømme/creme fraiche med urter etc. Og issalt og agurk regnes ikke som mat i det hele tatt, det er i beste fall pynt og inneholder mest vann/ingen næring. Varier salatgrønnsakene !

Også til middagen. Der bør du passe på å ha andre grønnsaker enn salat innimellom. 150 grams porsjoner med brokkoli, blomkål f.eks. Magen din har godt av kokte/steke grønnsaker også. variasjon er et nøkkelord. Pass på godt med fett her også. Stek i meierismør eller Cocosa f.eks. og bruk oljer med romslig hånd ! (Kaldpressede oljer !)

Vann er veldig viktig når det gjelder vekttap. Rundt 2.5 liter pr dag bør du iallefall få i deg når du spiser lavkarbo og er i ketose.

Det er også viktig at kroppen din får i seg alle de vitaminer og mineraler den trenger. Siden dietten i seg selv er ganske vanndrivende (derfor viktig med mye vanndrikking for å erstatte væsketap) er det mange stoffer som skylles ut av kroppen og du kan få vitamin og mineralmangel. Anbefaler absolutt ketolysepillene du kan få kjøpt på www.ketolyse.no - det er kombinasjonsprodukter og inneholder alt du trenger. Billigere enn å kjøpe dem hver for seg.

Vær forsiktig med posemat/ferdigmat, med for mye kunstig søtstoff, med såkalte "lavkarbo" og lettprodukter. Tell karber og sørg for å ha proteiner, fett og antioksidanter (grønnsaker) til hvert måltid.

ALLE, absolutt alle, vil nå et platå før eller siden. Det gjelder som sagt bare å ikke gi opp !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 13:39   #5
Christine123
Juniormedlem
 
Christine123 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 17
Christine123 er på en erverdig vei

Sv: Jeg går ikke ned!

Tusen takk for at du tar deg så god til til å svare Nille! Det har hjulpet meg allerede! Nå kan jeg se at jeg har godt ned Det hjalp med mye vann og litt mer fett

Christine123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no