Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Iskrem på 15 sekunder

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-08-12, 12:30   #1
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Iskrem på 15 sekunder

Prøvde å lage en iskrem i går, som var veldig vellykket Trenger ikke så mange ingredienser.

Alt du trenger er:
En håndfull med frossne bær eller frukt.
Et egg
Litt kremfløte
Og evt. søtning

Bland alt dette i hurtigmikseren og nyt

Jeg prøvde meg på jordbær

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 13:09   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Iskrem på 15 sek.

Den isen er veldig god og vi har en lang tråd her inne som lovpriser denne fantastiske oppskriften. Det går helt fint å bytte fløte med fet kokosmelk og, supergodt!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 13:39   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Iskrem på 15 sek.

Men trenger den ikke en tur i fryseren etterpå? I så fall, hvor lenge?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 13:42   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Iskrem på 15 sek.

Nei, man bruker frosne bær. Jeg pleier å starte med 50g fløte og 50g frosne bær og et lite egg( har dverghøner jeg), også evt fylle på med noen bringebær til om det ikke blir frossent nok.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 14:49   #5
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: Iskrem på 15 sek.

Hvorfor egg? Jeg har laget uten egg og det er også knallgodt!

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 15:05   #6
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Iskrem på 15 sek.

OK! Får håpe hurtigmixeren tåler frosne bær da! Den forrige jeg hadde tålte det ikke, måtte kastes etter få ukers bruk...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 16:51   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Iskrem på 15 sek.

Bruker stavmikseren jeg, gått helt fint i mange år.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 18:50   #8
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Iskrem på 15 sekunder

Jeg lar bærene ligge en liten stund på benken (10-15 min) før jeg bruker de. Det er akkurat nok til at stavmikseren/blenderen tar det uten problem men lite nok til at det blir deilig softis......

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 10:38   #9
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Iskrem på 15 sek.

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Den isen er veldig god og vi har en lang tråd her inne som lovpriser denne fantastiske oppskriften. Det går helt fint å bytte fløte med fet kokosmelk og, supergodt!

Nam, hørtes godt ut med kokosmelk også Blir kokosis

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 10:39   #10
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Iskrem på 15 sek.

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Hvorfor egg? Jeg har laget uten egg og det er også knallgodt!

Vet faktisk ikke, men kan hende det er for at det skal binde seg?

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 11:10   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Iskrem på 15 sek.

Opprinnelig lagt inn av Jammo, her.

Vet faktisk ikke, men kan hende det er for at det skal binde seg?

Nei, har ikke noe med det å gjøre. Is laget med egg blir på noe vis fyldigere på smak. Prøv begge deler. Jeg har prøvd begge deler og jeg foretrekker å bruke enten et lite egg( er ca 35g dvergeggene våre) eller en plomme fra et vanlig stort egg.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 13:51   #12
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Iskrem på 15 sek.

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Nei, har ikke noe med det å gjøre. Is laget med egg blir på noe vis fyldigere på smak. Prøv begge deler. Jeg har prøvd begge deler og jeg foretrekker å bruke enten et lite egg( er ca 35g dvergeggene våre) eller en plomme fra et vanlig stort egg.

Åh. Da lærte jeg noe nytt i dag

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 14:34   #13
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Iskrem på 15 sek.

Ja, denne lager jeg ofte!
Ikke alltid jeg har egg i da,noen ganger har jeg litt mørk kakao i...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Bruker stavmikseren jeg, gått helt fint i mange år.

Jeg også, har en Braun.

Jordbær må nok tine litt først ja, men med bringebær er det ikke noe problem.
Jeg bruker også kantaoulopemelon, vet ikke eksakt karb.innhold på den men det tenker jeg ikke på. Det er driiitgodt...

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 22:32   #14
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Iskrem på 15 sekunder

Prøvde denne i går. Hadde bare blåbær i frysen, så da ble det blåbæris! Syntes den ble litt vel tyntflytende, så den fikk seg et kvarter eller så i frysen også. Det ble jo forsåvidt godt da, men jeg bør nok prøve meg frem litt til...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 06:30   #15
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Iskrem på 15 sekunder

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Prøvde denne i går. Hadde bare blåbær i frysen, så da ble det blåbæris! Syntes den ble litt vel tyntflytende, så den fikk seg et kvarter eller så i frysen også. Det ble jo forsåvidt godt da, men jeg bør nok prøve meg frem litt til...

Blir den for tynnflytende, kan du legge isbiter opp i også

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 13:23   #16
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Iskrem på 15 sekunder

Så lurt å ha oppi et egg, har savna det litt når jeg har laga is. Har brukt bær, fløte og litt sukrinmelis og gjerne litt vaniljepulver.
Jeg bruker foodprosessoren, synes den er greiest å få blandinga ut av. Lurt å tine bæra litt først, men NB ikke blåbæra, den bør være frossen.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 21:54   #17
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Iskrem på 15 sekunder

nam! dette må jeg prøve ut en dag. Til forkost kanskje? hehe. Til lørdagskos i alle fall

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 14:31   #18
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Iskrem på 15 sekunder

nam-nam! denne er jo helt super! Jeg har fått dilla på denne isen laget med litt bringebær og crem fraiche og en t-skje med kokaopulver da blir det helt perfekt sjokoladeis!! Supergodt! Også har jeg oppdaget at det nytter jo ikke å ta søtning oppi. Den smaker jo ikke gjennom i det hele tatt.... kanskje på grunn av at alt er så kaldt? at stevia eller splenda ikke rekker å fordele smaken utover?

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 14:47   #19
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Iskrem på 15 sekunder

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

nam-nam! denne er jo helt super! Jeg har fått dilla på denne isen laget med litt bringebær og crem fraiche og en t-skje med kokaopulver da blir det helt perfekt sjokoladeis!! Supergodt! Også har jeg oppdaget at det nytter jo ikke å ta søtning oppi. Den smaker jo ikke gjennom i det hele tatt.... kanskje på grunn av at alt er så kaldt? at stevia eller splenda ikke rekker å fordele smaken utover?

Jeg får den i allefall søt, har i 8-16 dråper med flytende natreen... Men det funker fint med stevia og sukrin. Husk at sukrin ikke er så søtt som sukker da.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 15:00   #20
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Iskrem på 15 sekunder

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg får den i allefall søt, har i 8-16 dråper med flytende natreen... Men det funker fint med stevia og sukrin. Husk at sukrin ikke er så søtt som sukker da.

der sier du noe! Flytende har jeg ikke prøvd, bare pulver. Men helt ærlig så er den søt nok for min del med bare bærsmak.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 17:12   #21
Colt-pixy
Seniormedlem
 
Colt-pixy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 797
Colt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlys

Sv: Iskrem på 15 sekunder

Jeg elsker simpelthen denne oppskriften, idag hadde jeg jordbær/blåbær is med mandler siden jeg hadde fløte jeg måtte bruke opp. Er kjempe raskt å lage og så mye bedre enn isen du får kjøpt i butikken, og det blir aldri helt likt. Hver gang jeg lager denne blir det som en ny opplevelse.

__________________


Colt-pixy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 19:17   #22
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Iskrem på 15 sekunder

Ja dette var kjempedeilig, men syns mye satt igjen på stavmikseren.Bruker dere vanlig bolle, eller den smale som følger med?

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 19:26   #23
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Iskrem på 15 sekunder

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Ja dette var kjempedeilig, men syns mye satt igjen på stavmikseren.Bruker dere vanlig bolle, eller den smale som følger med?

har ikke noe bolle som følger med stavimikseren. Bruker bare en vid kopp i plast som passer fint. Joda, det sitter litt igjen, men jeg skraper det som går av, det blir bare det som er på insiden mellom knivene som jeg ikke får ut.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 13:18   #24
Becky
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 149
Becky er på en erverdig vei

Sv: Iskrem på 15 sekunder

Jeg bruker ei ss med tyrkisk yoghurt sammen med, bringebær, fløte og søtning, da blir den hakket friskere Og noen ganger ei rute 70% sjokkis knust med oppi

__________________


Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 17:38   #25
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Iskrem på 15 sekunder

Morgendagens dessert reddet!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jukse-iskrem på 15 sekunder ebbeto Kake/dessert og snacks 41 02-07-19 02:17
Iskrem HildeT Ketolysekuren 2 01-10-10 22:22
Iskrem for O. e. danish Kake/dessert og snacks 0 24-03-09 16:25
Iskrem susasa_s Kake/dessert og snacks 3 19-11-08 15:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no