Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Trening i de 4 første ukene?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-09-14, 20:18   #1
Karma85
Medlem
 
Karma85 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2014
Hvor: Oslo
Innlegg: 60
Karma85 har en fantastisk aura rundt segKarma85 har en fantastisk aura rundt seg
Question

Trening i de 4 første ukene?

Jeg trener ca. to ganger i uka, men etter lavkarbostart for ca. en uke siden, så er aerobictimene blitt totalt punktert etter ca. 20-30 min. Hva skjer'a?

__________________
Av alle holdninger er den moralske den mest uanstendige- Oskar Wilde Min blogg:http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=38362


Karma85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eventuelt andre Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 10:15   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.184
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Trening i de 4 første ukene?

Helt normalt. Det tar noen uker før kroppen har omstilt seg til fettforbrenning i stedet for sukkerforbrenning. Så ta det litt med ro på treningen de neste par-tre ukene, så vil du nok merke at kreftene kommer tilbake i rikt monn. Min erfaring er at utholdenheten er mye bedre på lavkarbo, mens kroppen stritter litt mer mot ved raske tempoendringer/intervaller.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 13:04   #3
Karma85
Medlem
 
Karma85 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2014
Hvor: Oslo
Innlegg: 60
Karma85 har en fantastisk aura rundt segKarma85 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trening i de 4 første ukene?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Helt normalt. Det tar noen uker før kroppen har omstilt seg til fettforbrenning i stedet for sukkerforbrenning. Så ta det litt med ro på treningen de neste par-tre ukene, så vil du nok merke at kreftene kommer tilbake i rikt monn. Min erfaring er at utholdenheten er mye bedre på lavkarbo, mens kroppen stritter litt mer mot ved raske tempoendringer/intervaller.

Takk for svar. Godt å høre, for jeg er så tung i bena som jeg aldri har vært før. Føler meg 80 år gammel, minst

__________________
Av alle holdninger er den moralske den mest uanstendige- Oskar Wilde Min blogg:http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=38362


Karma85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eventuelt andre Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 13:16   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Trening i de 4 første ukene?

Noen blir aldri vant til det. Pass på å fylle opp med fett før trening. Det kan hjelpe på litt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 14:52   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.184
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Trening i de 4 første ukene?

Opprinnelig lagt inn av Karma85, her.

Godt å høre, for jeg er så tung i bena som jeg aldri har vært før.

Jeg hadde det sånn de tre første ukene, sånn ca. Etter det har det aldri vært noe problem!


Sist redigert av index : 16-09-14 kl 11:14.
index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 16:10   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Trening i de 4 første ukene?

Jeg har det sånn så lenge jeg spiser lite karbohydrater.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 17:09   #7
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Trening i de 4 første ukene?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg har det sånn så lenge jeg spiser lite karbohydrater.

Jeg også. Under 60-70 gram om dagen, og jeg blir sement. Jeg har aldri fått den mytiske ketoseenergien folk snakker om selv etter lange perioder på 15-20 gram kh.

Selv lavintensitetstrening er bare et ORK i ketose.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 17:13   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Trening i de 4 første ukene?

Men mange får det bedre etterhvert da! 3-8 uker, så ser du om det er bedre.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 17:37   #9
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Trening i de 4 første ukene?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Men mange får det bedre etterhvert da! 3-8 uker, så ser du om det er bedre.

Jepp, når jeg nevner, og når Nellie nevner, at det ikke funker for oss, så er det ikke ment som "det funker ikke", at den energien er noen placebogreie- men bare for å nyansere at den oppleste og vedtatte sannheten om mer energi synes å stemme for veldig mange, men ikke alle. Som sånn ca. alt.


Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 17:52   #10
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Trening i de 4 første ukene?

Jeg sykler 45-60 min hver morgen før frokost og har ingen problemer med det, selv opp lange og tunge bakker. Så at fettenergien fungerer kan i alle fall jeg bekrefte. Jeg merker faktisk stor forskjell de dagene jeg har skeiet ut med karbohydrater dagen før; da kjenner jeg hvordan jeg møter veggen og går tom for energi. Jeg klarer rett nok ikke like stor intensitet uten karbo (hvis med karbo er 10 så er uten karbo 8-9), men seigheten og utholdenheten er mye bedre. Synes jeg. Men som andre sier her, så fungerer det ulikt fra person til person.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 18:36   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Trening i de 4 første ukene?

Jeg kan sikkert gå tur i femten timer, men holder på å forgå etter to sekunder i en oppoverbakke. Men jeg liker å trene, ikke bare trimme. Trening blir aldri kroppen min glad i, når jeg er i ketose.

Aerobic er ganske høyintensivt, så det kan ta lenger tid å bli vant til det. Men som sagt så kan det hjelpe å lade opp med fett. F.eks cocosa i kaffekoppen. Det er energi som kroppen er glad i, siden det blir raskt tilgjengelig.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 23:22   #12
Tropicana
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 29
Tropicana er på en erverdig vei

Sv: Trening i de 4 første ukene?

For meg har det alltid vært stikk motsatt. Når jeg er i ketose føler jeg meg lett som en fjær og all aktivitet blir mye lettere. Når jeg har skeiet ut og spist karbohydrater føler jeg meg blytung dagen etterpå. Det er nok veldig individuelt. Gi det litt tid!

Tropicana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 07:57   #13
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Trening i de 4 første ukene?

Opprinnelig lagt inn av Prettypony, her.

Jeg også. Under 60-70 gram om dagen, og jeg blir sement. Jeg har aldri fått den mytiske ketoseenergien folk snakker om selv etter lange perioder på 15-20 gram kh.

Selv lavintensitetstrening er bare et ORK i ketose.

Samme her. Noen får hyper-energi på ketose (eller med lite karber), men det kan jo være greit å få frem at det ikke nødvendigvis er fasiten, det gjelder jo ikke alle.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 11:14   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Trening i de 4 første ukene?

Det er viktig å få i seg litt energi før trening for å yte mer i ketose. Cocosa f.eks, eller avocado, ost, nøtter. Viktig at det er fett i og lite karbo.
Jeg har veldig mye energi i ketose, men om jeg glemmer å spise litt ca en halvtime før trening går jeg i bakken etter 20 min på spinning, zumba, svømming etc.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 16:36   #15
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Trening i de 4 første ukene?

Jeg lurer på en ting.. Jeg har aldri trent noe særlig, og nå mens jeg har holdt på i tre-fire uker på lavkarbo for å gå ned mine siste 7 kg har jeg absolutt ikke trent.

Folk blir sjokkert når jeg sier det. Men derfor lurer jeg på noe, merker dere at dere går fortere ned i vekt når dere er i bevegelse/trener?
Jeg sitter så godt som i ro nesten hele dagen, men går fort ned i vekt.


Planen er å starte med trening når jeg har nådd målvekten (startet på 73 kg, målet er 62, er nå på 65 kg) , pga jeg har hørt det kan være lurt å miste fettet før man begynner å trene muskler....

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-14, 23:05   #16
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Trening i de 4 første ukene?

Opprinnelig lagt inn av ludviga, her.

Folk blir sjokkert når jeg sier det. Men derfor lurer jeg på noe, merker dere at dere går fortere ned i vekt når dere er i bevegelse/trener?
Jeg sitter så godt som i ro nesten hele dagen, men går fort ned i vekt.

Høres ut som en særdeles usunn måte å gjøre det. Særlig siden du skal ned bare 3 kg, det er jo ingenting. At du skal vente med å trene til du har mistet fettet skjønner jeg ikke, når du bygger muskler så øker du forbrenningen, visst kan du risikere at vektnedgangen stagnerer litt, men alt det positive trening tilfører kroppen opphever det med glans.

En slank kropp er ikke nødvendigvis en sunn kropp. Og en frisk kropp er laget for å brukes og røre på seg, ikke for å sitte i ro hele dagen.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 08:49   #17
Daartho
Medlem
 
Daartho sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2014
Hvor: Bergen
Alder: 64
Innlegg: 76
Daartho er på en erverdig vei

Sv: Trening i de 4 første ukene?

Hadde min første apparat trening i går siden min overgang fra VLCD til lavkarbo lørdag. Ser at vekten er opp en halv kilo i dag, men jeg føler meg mye bedre. Tror det er verdt det på lang sikt...

Daartho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Ketose Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 16:12   #18
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Trening i de 4 første ukene?

Opprinnelig lagt inn av Daartho, her.

Hadde min første apparat trening i går siden min overgang fra VLCD til lavkarbo lørdag. Ser at vekten er opp en halv kilo i dag, men jeg føler meg mye bedre. Tror det er verdt det på lang sikt...

Det er verdt det - garantert! Den halve kiloen er bare vann som musklene har samlet under og etter treningen og ikke noe å bry seg om. Kroppen din elsker at du bruker den!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-10-14, 09:09   #19
Frankie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Rogaland, Sandnes
Alder: 43
Innlegg: 5
Frankie er på en erverdig vei

Sv: Trening i de 4 første ukene?

For meg merket jeg at prestasjonen på middels intensitet løping var forverret den første uken, men så var den tilbake til normal. Den første uken løp jeg 30 sekund senere pr kilometer.

Nå som jeg har tatt av noen kilo løper jeg faktisk raskere.

__________________


Frankie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Økt proteininntak de første ukene i ketose? Fisken Lavkarbo generelt 6 26-11-10 13:25
Råd til de to første ukene Jabba Ketolysekuren 2 07-11-08 13:53
Hjelp til de første to ukene.. Salt Ketolysekuren 1 23-04-08 18:28
Vektnedgang de to første ukene Ametyst Induksjonen 2 07-06-05 00:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no