Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Oppblåst mage av fysisk aktivitet?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-03-15, 17:45   #1
mr.me
Juniormedlem
 
mr.me sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2015
Hvor: Oslo
Innlegg: 12
mr.me er på en erverdig vei

Oppblåst mage av fysisk aktivitet?

Hei :-)
Et litt merkelig spørsmål men...
Jeg forstår ikke helt hva dette kan være. Magen min kan være flat som en pannekake når jeg står opp om morgen, eller når jeg forholder meg i ro. Om jeg går en tur ut, selv uten å spise noen ting, så blsåser magen seg opp. Jo lengere turer jeg går, jo mer blåser magen seg opp. Forstår ikke helt hvor luften kommer fra :-D

Er det noen andre som sliter med oppblåsthet, og som blir mer oppblåst av fysisk aktivitet?

Når jeg setter meg ned igjen, og hviler en stund, så blir magen flat igjen. Forstår ikke dette helt, for alle sier man blir flatere i magen av å røre på seg. :-D

Takker for tilbakemeldinger :-)

mr.me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fodmap Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 18:47   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Oppblåst mage av fysisk aktivitet?

Opprinnelig lagt inn av mr.me, her.

Hei :-)
Et litt merkelig spørsmål men...
Jeg forstår ikke helt hva dette kan være. Magen min kan være flat som en pannekake når jeg står opp om morgen, eller når jeg forholder meg i ro. Om jeg går en tur ut, selv uten å spise noen ting, så blsåser magen seg opp. Jo lengere turer jeg går, jo mer blåser magen seg opp. Forstår ikke helt hvor luften kommer fra :-D

Er det noen andre som sliter med oppblåsthet, og som blir mer oppblåst av fysisk aktivitet?

Når jeg setter meg ned igjen, og hviler en stund, så blir magen flat igjen. Forstår ikke dette helt, for alle sier man blir flatere i magen av å røre på seg. :-D

Takker for tilbakemeldinger :-)

Jeg sliter med pusten og opplever det samme som deg når jeg går, trener eller stresser. Jeg er blitt fortalt at det skyldes at økt aktivitet eller stress krever mer oksygen enn det du puster inn til vanlig. Når man puster (som mange faktisk gjør) "overfladisk" med brystet så finner kroppen ut at det ikke er nok og mobiliserer diafragma som er den store pustemuskelen. Når du begynner bruke den aktivt (kanskje overaktivt) vil det føre til at det ser ut som om magen eser ut. Det er IKKE magen som eser ut, det er bare musklene rundt omkring som hjelper til med pusten.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 19:51   #3
mr.me
Juniormedlem
 
mr.me sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2015
Hvor: Oslo
Innlegg: 12
mr.me er på en erverdig vei

Sv: Oppblåst mage av fysisk aktivitet?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg sliter med pusten og opplever det samme som deg når jeg går, trener eller stresser. Jeg er blitt fortalt at det skyldes at økt aktivitet eller stress krever mer oksygen enn det du puster inn til vanlig. Når man puster (som mange faktisk gjør) "overfladisk" med brystet så finner kroppen ut at det ikke er nok og mobiliserer diafragma som er den store pustemuskelen. Når du begynner bruke den aktivt (kanskje overaktivt) vil det føre til at det ser ut som om magen eser ut. Det er IKKE magen som eser ut, det er bare musklene rundt omkring som hjelper til med pusten.

Interessant lesning :-) Jeg bare synes det er så merkelig, for det er ikke alltid magen eser like mye ut. Den gjorde det aldri tidligere, det først nå, det siste året, halvannet året. Kan vel ikke puste så mye annerledes nå enn tidligere? :-D

mr.me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fodmap Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 20:07   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Oppblåst mage av fysisk aktivitet?

Opprinnelig lagt inn av mr.me, her.

Interessant lesning :-) Jeg bare synes det er så merkelig, for det er ikke alltid magen eser like mye ut. Den gjorde det aldri tidligere, det først nå, det siste året, halvannet året. Kan vel ikke puste så mye annerledes nå enn tidligere? :-D

Mosjon er jo kjent for å få fatt på magen, så kanskje det samler seg litt opp, før det forsvinner ut.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 21:38   #5
mr.me
Juniormedlem
 
mr.me sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2015
Hvor: Oslo
Innlegg: 12
mr.me er på en erverdig vei

Sv: Oppblåst mage av fysisk aktivitet?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Mosjon er jo kjent for å få fatt på magen, så kanskje det samler seg litt opp, før det forsvinner ut.

Huff. Da tar det visst over et år før det forsvinner ut. Det var lenge å vente synes jeg :-P

mr.me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fodmap Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 21:41   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Oppblåst mage av fysisk aktivitet?

Opprinnelig lagt inn av mr.me, her.

Huff. Da tar det visst over et år før det forsvinner ut. Det var lenge å vente synes jeg :-P

Hæ?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 23:21   #7
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Oppblåst mage av fysisk aktivitet?

Jeg trener i lunsjen en dag i uka, og jeg ender alltid opp med oppblåst mage og luftsmerter etter de øktene. Det gjør jeg jo forsåvidt etter kvelds-og helgeøktene også, men da er jeg jo hjemme og får letta på trykket, og merker sådan ikke så mye til det i forhold til når jeg er på jobb sitter og holder lufta inne

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 08:59   #8
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Oppblåst mage av fysisk aktivitet?

Sitat:

Hvis du opplever magesmerter eller oppblåst mage under trening, skyldes det sannsynligvis for mye luft i fordøyelsessystemet. Under en hard treningsøkt forflytter nemlig mye blod seg fra spiserøret til de kroppsdelene du trener. Dermed er det mindre blod igjen til å ta seg av fordøyelsen og luftreguleringen i magen.

http://www.klikk.no/helse/trening/gu...icle480069.ece

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar

Emneord
mage, oppblåst


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor fort reduserer fysisk aktivitet blodsukkeret? scilla Trening 19 23-05-12 14:11
For lite fysisk aktivitet - Norges største helseutfordring nilmor Nyheter / media 2 13-04-11 12:13
Fysisk aktivitet *Thilie* Ketolysekuren 3 01-10-10 15:01
Fysisk aktivitet for type A smosje Type A 7 02-06-10 11:55
Lavkarbo og hard fysisk aktivitet - utmattet Pinne Lavkarbo generelt 5 05-04-09 22:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no