Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Styrketrening og lavkarbo

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-15, 16:44   #151
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Men kjære deg da, Kanutten, jeg kan lavkarbo. Det var du som kom med disse 150 grammene, og da påpeker vi bare at hun spiser mer enn 150 gram. Som Nellie sier, så spiser hun biorytmisk, altså spiser hun karbohydratene på kvelden, protein og fett på morgen og formiddag. Biorytmisk spisemønster kan være både Lavkarbo og ikke, i dette tilfelle ikke.


Nå fins det jo forsåvidt ingen offisiell definisjon på Lavkarbo, så man står i prinsippet fri til å lage sine egne definisjoner. Men jeg personlig syns at denne er fin, som sier mindre enn 130 gram og/eller mindre 26 energiprosent karbohydrater.

http://www.fedon.no/Hva+er+egentlig+...b7C_wlbY32.ips


Kjære deg Cyan, jeg vet du kan lavkarbo. Og Fedon sin definisjon er kjempefin, faktisk mye bedre enn de 150 jeg har klamret meg til hele tiden. Dama sier jo ikke HVOR mye banan, nudler eller annen frukt hun spiser (frukt kan være så mangt). Derfor synes jeg det blir litt for bastant å si at hun IKKE spiser lavkarbo.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 16:52   #152
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kjære deg Cyan, jeg vet du kan lavkarbo. Og Fedon sin definisjon er kjempefin, faktisk mye bedre enn de 150 jeg har klamret meg til hele tiden. Dama sier jo ikke HVOR mye banan, nudler eller annen frukt hun spiser (frukt kan være så mangt). Derfor synes jeg det blir litt for bastant å si at hun IKKE spiser lavkarbo.

Les regnestykket til Nellie, så ser du det, og se på kostholdet hennes som helhet med tilskuddet Jeg syns ikke det er en bastant påstand i det hele tatt. Jeg tror vi trygt kan anta at hun spiser hele bananen når hun spiser det, og at hun sannsynligvis bruker litt mer enn én spiseskje med ris som tilbehør, gitt at hun spiser over 3000 kcal daglig. Men, dette kunne vi vel diskutere i evigheter, når vi tolker forskjellig. Peace out

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 17:09   #153
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Les regnestykket til Nellie, så ser du det, og se på kostholdet hennes som helhet med tilskuddet Jeg syns ikke det er en bastant påstand i det hele tatt. Jeg tror vi trygt kan anta at hun spiser hele bananen når hun spiser det, og at hun sannsynligvis bruker litt mer enn én spiseskje med ris som tilbehør, gitt at hun spiser over 3000 kcal daglig. Men, dette kunne vi vel diskutere i evigheter, når vi tolker forskjellig. Peace out

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 17:24   #154
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Den dama hadde mye bukfett

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 17:42   #155
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Tallene jeg skrev var minimumstall. En normal banan, 2 normale poteter (hun sier hun spiser 2-3), litt blåbær og bringebær (det står at hun spiser masse av det), 15 gram karbohydrater verdt grønnsaker tilsvarer et stort brokkolihode og det ser da ut til at hun spiser mer enn det?

Vi kan også legge til ei lita gulrot, selv om hun spiser "gulrøtter" og 20 gram ukokt ris x 2, som er bittesmå mengder. Da kan du legge på 35 gram til. Da begynner vi å nærme oss 150 gram karbohydrater og vel så det. Da har jeg lagt godvilja til på alle tallene og ikke tatt med med rosiner, frukten hun oppgir at hun spiser i løpet av dagen osv.

Det er ingenting bastant med å si at hun ikke spiser lavkarbo. Det er ikke kjempe mye karbohydrater. Men lavkarbo er det ikke. Det er supert for et såpass aktivt menneske og ypperlig i forhold til de målene hun har.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Barriere for styrketrening Sirius Trening 8 11-12-08 15:39
Styrketrening i ketose ... Cherie Trening 3 15-02-08 17:56
Styrketrening 0,1 tonn Trening 4 22-01-08 05:09
Lavkarbo og styrketrening nellie Lavkarbo generelt 7 15-08-07 23:56
Styrketrening - restitusjon Fedonisten Trening 10 07-09-04 22:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no