Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 30-05-12, 23:12   #15001
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Takk for svar
Jeg får bare vente og se, det er egentlig ikke noe problem. Jeg skal kanskje prøve å bløte opp ørevoksen og kjøpe et sett med sånn vaskeboble på apoteket

Du får kjøpt en god øreolje på helsekosten du kan bløte opp voksen med, det pleier jeg å gjøre (gjerne et par dager på rad) før jeg skyller ut voksen med øreballong (bruker ørepropper hver natt, så må ta en rens innimellom ...). Man kan bruke oljen forebyggende også, bare dryppe en dråpe i øret og la den virke litt før du snur hodet og drypper i en dråpe på det andre øret

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 30-05-12, 23:50   #15002
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg lurer på om man legger på seg vann når man er solbrent?

Prøver igjen med denne...

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 31-05-12, 00:13   #15003
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Angående hikke:
jeg har en teknikk som alltid fungerer , men det må gjøres riktig !

Det er å holde pusten. Men IKKE holde den inne ved å bli helt stiv og ikke puste !!

Du skal slappe godt av i magemuskler, og oppunder ribbena.

Trekk pusten dypt. Så blokkerer du nesen, enten ved å ikke slippe luften ut, eller ved å klemme sammen med en hånd.
Så lukker du munnen tett, og lar sakte luften i lungene fylle munnhulen og du får bollekinn. Hold evt forran med en hånd. Nå kommer ikke luften ut, og du skal bare slappe helt av, la mellomgulvet falle "utover" og slappe av, og blokker luften så lenge du klarer. når du ikke greier mer, så slipper du SAKTE luften ut av munnen. Ta det så rolig et minutt, og pust rolig.

På meg så gjør denne lille pausen hvor jeg ikke puster, at hikken forsvinner. krampene opphører.

Det som er viktig er at man ikke bare suger inn og tviholder på muskler og lunger og alt, for da får ikke de hikkende musklene hvile.

Et er ikke så vanskelig, bare se for deg at du er en oppblåst ballong, som vil blåse ut luften, men så klemmer man forr tuten, og luftstrømen stoppes, mens den vil ut. :-) lykke til

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 31-05-12, 00:21   #15004
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Angående hikke:


Hold pusten i 30 minutter, og jeg garanterer at hikken aldri vil plage deg mer

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 31-05-12, 00:35   #15005
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg lurer på om man legger på seg vann når man er solbrent?

Jeg vet ikke, men synes ikke det er usannsynlig. Det skjer vel en slags betennelsesreaksjon i huden, og ved betennelser hovner man jo opp og samler vann.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 31-05-12, 00:45   #15006
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Jeg vet ikke, men synes ikke det er usannsynlig. Det skjer vel en slags betennelsesreaksjon i huden, og ved betennelser hovner man jo opp og samler vann.

Takk!

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 31-05-12, 01:19   #15007
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Hold pusten i 30 minutter, og jeg garanterer at hikken aldri vil plage deg mer

Vel, tviler på at det er så veldig mye som vil plage meg da, om jeg holder pusten 30 minutter hehe.

Men oppskriften min virker den

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 31-05-12, 03:06   #15008
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Vel, tviler på at det er så veldig mye som vil plage meg da, om jeg holder pusten 30 minutter hehe.

Men oppskriften min virker den


Min virker også

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 31-05-12, 08:12   #15009
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

For hikke? Drikk et glass vann. Ikke iskaldt og alt vannet MÅ drikkes uten å ta glasset fra leppene - altså glugggluggglugg ...

Mye mer behagelig enn å holde pusten i en halvtime.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 31-05-12, 08:15   #15010
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

For hikke? Drikk et glass vann. Ikke iskaldt og alt vannet MÅ drikkes uten å ta glasset fra leppene - altså glugggluggglugg ...

Mye mer behagelig enn å holde pusten i en halvtime.

Du glemmer noe: Det skal være toliters Norgesglass

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 31-05-12, 09:12   #15011
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Jeg vet ikke om du helst ville ha noen tykkere, men jeg har kjøpt tynne (som tynne strømpebukser) svarte sykkeltights på Lindex. Det er faktisk mote med sykkeltights nå, o jubel og glede

Ikke for stramme i strikken og veldig behagelige. De kan forsåvidt sitte et stykke opp på låret om man vil det, men det ble penere og behageligere (synes jeg) å dra dem ned til rett under/midt på kneet, selv om kjolen er knelang. Så lenge skjørtet har litt vidde synes det ikke, og jeg følte meg veldig vel i dem!

Ser de er utsolgt på nettbutikken, men de kan jo ha dem igjen i noen butikker.

Ellers fant jeg denne linken til en nederlandsk nettbutikk, de var utrolig søte! Men da blir det jo toll og greier, hvis de i det hele tatt sender til Norge da ...

Takk for tips. Høres midt i blinken ut. Skal sjekke noen Lindexbutikker til helgen

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 31-05-12, 11:11   #15012
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Du glemmer noe: Det skal være toliters Norgesglass

Morroklompen

Klarer seg med et vanlig kjøkkenglass - om du ikke heter Runegutt, da.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 31-05-12, 19:49   #15013
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Hold pusten i 30 minutter, og jeg garanterer at hikken aldri vil plage deg mer

Jeg har hørt at det skal funke å stappe huet ned i ei bøtte med vann ti ganger. Men pass på å ta opp hodet bare ni.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 31-05-12, 19:53   #15014
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har hørt at det skal funke å stappe huet ned i ei bøtte med vann ti ganger. Men pass på å ta opp hodet bare ni.

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 31-05-12, 20:15   #15015
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

noen som har råd mot hikke som faktisk funker? har hikket masse i et par dager. Går et par timer uten å hikke, også går det flere timer hvor jeg hikker igjen :/ er usedvanlig kjedelig dette her.

Jeg får hikke når jeg har lavt blodsukker, så da hjelper det å spise noe som får det raskt opp.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 31-05-12, 21:49   #15016
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har hørt at det skal funke å stappe huet ned i ei bøtte med vann ti ganger. Men pass på å ta opp hodet bare ni.

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Dobbelt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg får hikke når jeg har lavt blodsukker, så da hjelper det å spise noe som får det raskt opp.

Da er jeg glad jeg ikke er plaget med hikke - på en dårlig dag hadde jeg ratt brukt det som undskyldning for å spise en sjokolade

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 31-05-12, 23:14   #15017
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Finnes det stroppeløse bher som faktisk holder puppene oppe hvis de er litt tunge?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 31-05-12, 23:42   #15018
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Finnes det stroppeløse bher som faktisk holder puppene oppe hvis de er litt tunge?

ja, men du må ha rett str. gå til en undertøysbutikk og få målt og få råd ang bh som passer deg.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 01-06-12, 08:07   #15019
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Finnes det stroppeløse bher som faktisk holder puppene oppe hvis de er litt tunge?

Flere her skryter av wondrebra. Har ikke prøvd selv. Prøving og måling er vitalt, og de fleste slike er mer "klem inn" enn "hold opp"....for oss som er topptunge.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 01-06-12, 09:23   #15020
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvis jeg skal bruke penger på en ny hurtigmikser, så skal den kunne smasje frossen frukt, nøtter, isbiter osv. uten at det bare er kniven som går rundt i bunnen uten å få med seg noenting. Alle de jeg har hatt, har vært sånn. Utrolig vanskelig å få dem til å gjøre jobben sin uten å tilsette masse væske eller hele tiden dytte det nedi.

Er det noen her som vet om en flink hurtigmikser, som gjør det den skal?

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 01-06-12, 11:41   #15021
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Hvis jeg skal bruke penger på en ny hurtigmikser, så skal den kunne smasje frossen frukt, nøtter, isbiter osv. uten at det bare er kniven som går rundt i bunnen uten å få med seg noenting. Alle de jeg har hatt, har vært sånn. Utrolig vanskelig å få dem til å gjøre jobben sin uten å tilsette masse væske eller hele tiden dytte det nedi.

Er det noen her som vet om en flink hurtigmikser, som gjør det den skal?

Jeg har faktisk vært veldig fornøyd med Braun Multiquick 5 Patisserie-stavmixeren jeg kjøpte etter anbefaling her på forumet... har ikke prøvd isbiter i den, men den moser frosne bær og hakker nøtter og greier uten å mukke.

Ellers, på diverse utenlandske matsider jeg leser, så er det blenderen Vitamix som fremholdes som det beste og mest robuste av alt... man får importert den til norge, men den koster flere tusenlapper da.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 01-06-12, 11:59   #15022
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har kjøpt to slike firkantede flettede blomsterkrukker til å ha ute. Disse er kledd med plast innvendig, og det har etterhvert samlet seg mye vann nedi dem.
Det jeg lurer på er om jeg skal lage dreneringshull i bunnen, eller litt oppe på sidene, og la det være et lite vannbasseng i bunnen.
Bør jeg også da bruke lecakuler ibunn og så fylle på med mold over dette? Eller kan jeg bare fylle på med mold i hele krukken? Vil det bli surt om molden ligger i vannet i bunnen av krukken?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 01-06-12, 12:04   #15023
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Med mindre du bor på et sted uten regn, så må du drenere pottene, ellers drukner plantene.

Lecakuler er ikke nødvendig, men gjør ingen skade.
Grus er ennu bedre, fordi vekta gir pottene mer stabilitet, så velter de ikke så lett.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 01-06-12, 12:21   #15024
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Med mindre du bor på et sted uten regn, så må du drenere pottene, ellers drukner plantene.

Lecakuler er ikke nødvendig, men gjør ingen skade.
Grus er ennu bedre, fordi vekta gir pottene mer stabilitet, så velter de ikke så lett.

Men skal jeg la det være et lite vannbasseng igjen i bunnen, slik at plantene har reserver å ta av år det er mye sol og varme, eller drenere så alt renner ut?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 01-06-12, 12:22   #15025
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Drener vekk alt.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 7 (0 medlemmer 7 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no