Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 02-07-10, 21:37   #2426
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Haha, joda, jeg visste de tmed ketose, gikk bare litt fort i svingene...:-)

Altså, det jeg mente var vel ikke nødvendigvis Atkinsbar, men i det hele tatt mat som får deg ut av ketose. Måles det samme dag, eller dagen etter? Huff, håper dere skjønner hva jeg mener, er fortsatt litt bomullshode, skjønt det føles bedre og bedre...

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja....
Gammel 02-07-10, 21:52   #2427
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Man kommer som regel ikke ut av ketose samme dagen som en "utskeielse", det vil si, man kommer vel strengt tatt ut av ketose, men kroppen skiller fortsatt ut ketoner en stund etterpå, det er litt av det som gjør f.eks ketosestix til en ganske svak og tendensiøs indikator .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 02-07-10, 22:33   #2428
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har veldig tregt internett her, og snakket med support hos leverandøren, han mente problemet lå i routeren vi har, og sa den måtte "fikses" evt oppgraderes.
jeg lurer da på om det er greit å kjøpe ny router, som er nyere og bedre enn den vi har nå, eller om det kan/bør gjøres noe annet?
Er ikke flink med slike ting selv, og har ikke så mange å spør. Ble litt usikker på hva han mente på telefonen..
Har funnet en annen router, som var best i en test, og 650% bedre enn den vi har nå. Så håper jo det er det som skal til, at jeg bare kjøper ny og bytter uten noe mer styr.
Bruker forresten D-link.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 03-07-10, 07:59   #2429
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Har veldig tregt internett her, og snakket med support hos leverandøren, han mente problemet lå i routeren vi har, og sa den måtte "fikses" evt oppgraderes.
jeg lurer da på om det er greit å kjøpe ny router, som er nyere og bedre enn den vi har nå, eller om det kan/bør gjøres noe annet?
Er ikke flink med slike ting selv, og har ikke så mange å spør. Ble litt usikker på hva han mente på telefonen..
Har funnet en annen router, som var best i en test, og 650% bedre enn den vi har nå. Så håper jo det er det som skal til, at jeg bare kjøper ny og bytter uten noe mer styr.
Bruker forresten D-link.

Dette håper jeg du får svar på, for jeg har også veldig treigt nett, og har samme router som deg. Har aldri tenkt på at det er den som er problemet!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 03-07-10, 12:25   #2430
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på hvorfor jeg syns det var en god ide å drikke TO vinflasker på byen i går!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 03-07-10, 12:47   #2431
kjegro
Juniormedlem
 
kjegro sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 34
kjegro er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg lurer på hvorfor jeg syns det var en god ide å drikke TO vinflasker på byen i går!

Hehe... Sikkert pga hyggelig selskap og sommer i blodet

__________________


kjegro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 03-07-10, 13:00   #2432
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har ny pc, og lurer på hvordan jeg får knytta dokumentene mine til open office? Sånn det er nå, så er de knyttet til Word, som ikke finnes på pc-en min en gang .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 03-07-10, 13:09   #2433
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Du høyreklikker på dokumentet, velger "open with" eller tilsvarende på norsk om du har det. Så browser du deg frem til Open Office og må huske å huke av på at han skal åpne med det hver gang.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo
Gammel 03-07-10, 13:37   #2434
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

Du høyreklikker på dokumentet, velger "open with" eller tilsvarende på norsk om du har det. Så browser du deg frem til Open Office og må huske å huke av på at han skal åpne med det hver gang.

Haha, nå følte jeg meg litt dum, jeg hadde oversett det valget "velg standardprogram", og når jeg tenker meg om, så visste jeg egentlig dette veldig godt, haha . Takk

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 05-07-10, 21:51   #2435
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har kjøpt ny router, og det funker fint! Alle nettsider jeg åpner kommer på
få sekunder!
Men hustelefonen som er hakkete og dum, er ikke bedre... skal ringe support en av dagen og høre hva de sier. Har mange bokser der nede hvor alt er koplet sammen, kanskje vi kan kople om og evt fjerne en av dem...

Så lurer jeg på om man kan sprette opp sømmene på buksebena på leggene..
nyeste buksa strammer så plagsomt på leggene at jeg nesten ikke orker bruke den..
Er kun èn søm før sikksakk-sømmen etter der.. blir lei av dette

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 05-07-10, 22:57   #2436
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt
Question

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Spørsmål ad barnebidrag:

Far og mor går kvar til sitt, barn bor hos mor. Far har lav inntekt, og bidragskalkulatoren seier stakkars lille fattige gubbe, treng ikkje betale barnebidrag: Kroner NULL.

Er bidragsforskudd frå det offentlege meint å også dekke dette, eller kjem det inn i bildet kun når bidrag er fastsatt til ein viss sum, men ikkje betalt?

Mvh,
Zillah

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 05-07-10, 23:04   #2437
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Spørsmål ad barnebidrag:

Far og mor går kvar til sitt, barn bor hos mor. Far har lav inntekt, og bidragskalkulatoren seier stakkars lille fattige gubbe, treng ikkje betale barnebidrag: Kroner NULL.

Er bidragsforskudd frå det offentlege meint å også dekke dette, eller kjem det inn i bildet kun når bidrag er fastsatt til ein viss sum, men ikkje betalt?

Mvh,
Zillah

Som hos meg, får du "minste" takst, men du får noen kroner..
de kan evt kreve tilbakebetalt, om han skulle ha skjult en formue, eller begynner å jobbe bra betalt.
De ofentlige betaler èn sum, uten tanke på "hva en far" skulle betalt.
dvs du får takst fra det offentlige har satt, uten hensyn til evt hva far kan/kunne betalt

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 05-07-10, 23:07   #2438
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Spørsmål ad barnebidrag:

Far og mor går kvar til sitt, barn bor hos mor. Far har lav inntekt, og bidragskalkulatoren seier stakkars lille fattige gubbe, treng ikkje betale barnebidrag: Kroner NULL.

Er bidragsforskudd frå det offentlege meint å også dekke dette, eller kjem det inn i bildet kun når bidrag er fastsatt til ein viss sum, men ikkje betalt?

Mvh,
Zillah

Eksen min hadde ikke inntekt da vi gikk fra hverandre. Jeg fikk bidragsforskudd på ca 1000 kr pr unge. Dette forskuddet måtte han begynne betale på da han fikk inntekt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 05-07-10, 23:17   #2439
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tusen takk, Lava og Kanutten

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 06-07-10, 14:41   #2440
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på hvorfor jeg har fått kjempehøy feber (40,6 på det høyeste i stad), men ikke føler meg dårlig? Bare slapp og litt svimmel av feberen, men ikke vondt noe sted... I tillegg er jeg utsultet, og det stemmer jo absolutt ikke med sånn jeg pleier å være når jeg har feber...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-07-10, 14:54   #2441
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på hvorfor jeg føler meg forkjølet og elendig men ikke har feber. Noen sammenheng her Carisma? Har du fått min feber?
Jeg er forresten også skrubbsulten i dag.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo
Gammel 06-07-10, 15:01   #2442
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Og jeg er konstant tett i nesa uten å være snørrete... Får liksom aldri pusta skikkelig inn...Og jeg er IKKE allergisk!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 06-07-10, 15:03   #2443
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på om jeg kan kjøre på naboenes biler når jeg blir som mest forbanna??

Det har seg nemlig slik at jeg bor innimellom en million stikkveier og flere av disse er nå sperret pga veiarbeid (på 3.måneden) og det er bare en vei ut herfra. Dessverre blir det en krapp sving ut fra min innkjørsel og jeg trenger en god del av veibanen. Naboene derimot presterer å parkere AKKURAT i den svingen på kanten av min innkjørsel sånn jeg må kjøre ut, rygge, styre osv og så sirkle meg forbi begge biler på hver side av veien uten å ta ett speil eller ei dør.

Jeg sverger, jeg kommer til å kjøre i dem med vilje en dag.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 06-07-10, 15:25   #2444
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Skjønner frustrasjonen din, men de er nok sikkert frustrerte de og pga færre parkeringsplasser. Hva med å printe ut, i første rekke, noen høflige henstillinger om at de må parkere litt anderledes fordi du er redd du ikke kommer forbi uten å skade?

Sikkert forskjellige som parkerer der hver dag, men kan jo hende det er enkelte som er gjengangere....

Eller rope på parkeringsvesenet, som kan bøtlegge for feilparkering<>?

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 06-07-10, 15:39   #2445
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Skjønner frustrasjonen din, men de er nok sikkert frustrerte de og pga færre parkeringsplasser. Hva med å printe ut, i første rekke, noen høflige henstillinger om at de må parkere litt anderledes fordi du er redd du ikke kommer forbi uten å skade?

Sikkert forskjellige som parkerer der hver dag, men kan jo hende det er enkelte som er gjengangere....

Eller rope på parkeringsvesenet, som kan bøtlegge for feilparkering<>?

Neida, det er de samme to nissene som parkerer der, og det har de gjort i årevis til min irritasjon. Forskjellen er bare at da kunne jeg vende skuta andre veien og slapp den krappe svingen, og fikk en lett, slækk sving uten hinder.

Men de kan for f*** parkere på andre siden av innkjørsla, den veien jeg ikke svinger. Dessuten har jeg prøvd å snakke til dem gang på gang.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 06-07-10, 15:40   #2446
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har en tre år gammel Dell laptop (inspiron 1501) med ekstra stor skjerm (17,3", widescreen). Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc, og vurderer nå å selge den gamel pc-en som dele-pc på finn fordi lydinngangen hadde litt dårlig kobling, og fire taster og venstre museknapp ikke funker på den. Har ikke hatt den inne på rep på grunn av dette, da det er selvforskyldt . Men ellers funker den jo. Batterikapasiteten er heller ikke noe å skryte av, men dette er et vanlig problem med Dell-pc-er har jeg skjønt .
Er det noen som har noen formening om hva jeg kan ta for den?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-07-10, 16:02   #2447
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har en tre år gammel Dell laptop (inspiron 1501) med ekstra stor skjerm (17,3", widescreen). Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc, og vurderer nå å selge den gamel pc-en som dele-pc på finn fordi lydinngangen hadde litt dårlig kobling, og fire taster og venstre museknapp ikke funker på den. Har ikke hatt den inne på rep på grunn av dette, da det er selvforskyldt . Men ellers funker den jo. Batterikapasiteten er heller ikke noe å skryte av, men dette er et vanlig problem med Dell-pc-er har jeg skjønt .
Er det noen som har noen formening om hva jeg kan ta for den?

Hvor stor er HD, hvor mye ram, skjermram, farta på prossessoren ++ ?
Tror slike ting er med på å bestemme prisen. Men for å være ærlig, jeg tror at den er mest til gibortpris siden den er såpass gammel, batterikapasiteten er dårlig, lydutgangen dårlig samt flere taster som ikke funker...Sorry!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 06-07-10, 17:30   #2448
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Harddisken er 120 gig, den har 2 gb ram, cpu-en er 1,79 Ghz, det er hva jeg husker i alle fall. Jeg kjøpte den litt over standard; større skjerm, dobbel ram, større harddisk, det størtste batteriet, så litt vanskelig å finne noe nøyaktig sånn i hurten og sturten.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-07-10, 18:34   #2449
TinoEzio
Juniormedlem
 
TinoEzio sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 17
TinoEzio er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har en tre år gammel Dell laptop (inspiron 1501) med ekstra stor skjerm (17,3", widescreen). Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc, og vurderer nå å selge den gamel pc-en som dele-pc på finn fordi lydinngangen hadde litt dårlig kobling, og fire taster og venstre museknapp ikke funker på den. Har ikke hatt den inne på rep på grunn av dette, da det er selvforskyldt . Men ellers funker den jo. Batterikapasiteten er heller ikke noe å skryte av, men dette er et vanlig problem med Dell-pc-er har jeg skjønt .
Er det noen som har noen formening om hva jeg kan ta for den?

Om den er 3 år gammel og du har brukt den mye så tærer det veldig på batteriet. Bruksgjenstand ja, men om den blir brukt mer enn vanlig så blir batteriet dårlig til slutt. Du kan eventuelt kjøpe nytt batteri fra Dell, men regner ikke med at du vil koste på den noe. Kjøp en ny. Du får laptoper for slikk og ingenting i disse dager.

__________________


TinoEzio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
Gammel 06-07-10, 19:01   #2450
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TinoEzio, her.

Om den er 3 år gammel og du har brukt den mye så tærer det veldig på batteriet. Bruksgjenstand ja, men om den blir brukt mer enn vanlig så blir batteriet dårlig til slutt. Du kan eventuelt kjøpe nytt batteri fra Dell, men regner ikke med at du vil koste på den noe. Kjøp en ny. Du får laptoper for slikk og ingenting i disse dager.

Som jeg skrev, så HAR jeg kjøpt ny .
Jeg er desperat blakk, og øynet plutselig en mulighet til å tjene noen ekstra grunker .
Batteriene til Dell er uansett kjent for å være ekstra dårlige, og selv om jeg fulgte sparetipsene deres til punkt og prikke, så døde først ett, og så ett nytt jeg fikk etter rundt seks måneder ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no